Gezondheid alle pijlers

Wondjes en blaar ...?

21-03-2015 09:02 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen allemaal,

Drie dagen geleden ontdekte ik een wondje op de achterkant van mijn knie.

Het was toen klein en niet pijnlijk.

Gister zag ik dat het wondje groter is geworden ik ong 3 cm doorsnede.

Ik dacht dat dit kon komen door de jeans die ik gisteren aanhad.

Net werd ik wakker en het wondjes is weer iets groter plus ik heb 1 blaar en 2 kleine wondjes erbij.

Iemand een idee wat het kan zijn?

Aanstaande maandag bel ik de huisarts maar ik vind het nu toch wel erg vreemd.
Ik zou er niet mee wachten tot maandag. Als er een bacterie bij gekomen is, wordt de wond alleen maar groter, da's niet fijn. Bel de huisartsenpost.
Geen idee. Ik zou het wel goed in de gaten houden en eventueel de huisartsenpost bellen als het in dit tempo blijft groeien of er vreemd uit gaat zien.
Achter je knie, dus in je knieholte?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Is het niet meer een schuurplek in je knieholte. Het lijkt mij dat de wond oppervlakkig is?

Nog geen enkele reden om nu de huisartsenpost te bellen. Maak de wond schoon. Smeer er vervolgens een beetje betadinezalf op en dek af met een gaasje. Houdt de wond uiteraard wel goed in de gaten.
Ik zou ook de huisartsenpost bellen.
De grote wond zit in de knieholte de kleine wondjes en blaar zitten er net boven.

Ik heb ook rode puntjes in de andere knieholte die behoorlijk jeuken.

Ik zal zometeen de huisartsenpost bellen.

De wond had ik gistermiddag schoongemaakt met betadine en een steriel gaasje ook had ik er een beetje vaseline op gesmeerd zodat het gaasje niet zou gaan vastplakken in de wond.
Smeer geen vaseline, alleen betadinezalf is voldoende. Op een open wondje kan je beter geen vaseline smeren. Vaseline dekt de wond af, waardoor bijvoorbeeld bacterien meer kans krijgen.

Je kunt beter niet verklevende gaasjes gebruiken.
Hap bellen, blaren en wondjes doet mij denken aan beginnende wondroos. Niet wachten tot maandag eigen huisarts bellen want wondroos moet je niet willen hebben!! Geen medische scholing hier maar helaas eigen ervaring!!
Wondjes horen niet uit zichzelf te komen en te groeien ondanks goede behandeling. HAP bellen, echt. Liever voor niets gebeld dan te laat (idd verdenking wondroos oid).
Inderdaad even laten kijken.. want een wond die spontaan groter wordt is niet goed.

Je hebt toevallig ook geen bijtende stoffen gebruikt? (ik was ooit zo dom om van die ontharingscreme niet voldoende af te spoelen in mijn knieholte.. auw.
Eczeem?
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Ik denk niet dat het eczeem is.

Ik heb wondroos gegoocheld en daar lijkt het wel op.

Vanmiddag heb ik een afspraak.
En? Was het wondroos?
Het was geen wondroos maar een ontstoken wond. Ik heb antibiotica gekregen en de wond is gelukkig al een stuk kleiner.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven