Kind in je Uppie - Deel 6

19-11-2014 21:46 3038 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 6 van kind je uppie.

We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!

Met een nieuw algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:

Login: uppies

Ww: uppiesuppies

Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.

Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!

We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.

Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:

Kidcentrum (Amsterdam, verbonden met het AMC) (Dit is nu definitief over naar het AMC)

UMCU (Utrecht)

Geertgen (Elsendorp, Brabant)

Rijnstate (Arnhem)

Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)

Nij Barrahûs (Wolvega)

UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)

Isala Zwolle

Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bv via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken).

Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.

Verschillende websites waar je informatie kan vinden:

http://www.bam-mam.nl/

http://www.alleenmetkinderwens.nl/

http://www.freya.nl/

Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst

NaamLeeftijdKliniekStatusSnoopy7736Rijnstate Arnhemintake nov. 2014Linnie_198332UMCwachtlijst sinds feb. 2015Deb8727UMCUwachtlijst sinds juli 2014Sammetje1985?UMCwachtlijst sinds 5 meiHope198035MaasstadIntake januari 2016Blij_ei32GeertgenIntake 16 maart 2016

Fase 2: ZI/IUI/IVF

NaamLeeftijdKliniekStartNODWies34ZInov. 2014Novaa37GeertgenIUI start jun. 2014LKN32Geertgenstart IUI mei 2015Dinobaby29Geertgenstart IUI mei 2015Ocean198035Rijnstatestart IUI juli 2015Walmart34ZIstart juni 201520 juniRosings38ZI (bekende donor)start januari 2014member7935ZI/IUI/IVFstart september 2015honeybaby31Rijnstate Arnhemstart IUI juni 2015san9223Geertgenstart IUI september 2015Bamma34AMCstart IUI november 2015anniebammer32UMCUstart januari 2016Hope198035Maasstadstart IUI januari 2016

Fase 3: Zwanger!

NaamLeeftijdKliniekStartUitgerekendVlinder0928Geertgenmei 2014LKN32geertgenapril 201518-04-2016Becauseiamhappy32Rijnstate Arnhemstart IUI feb 2015JustJiggles35Bekende donoriui juni 201529-04-2016wannabe7936IsalaIUI juli 2015Noa-Lynn32GeertgenStart mei 2015

BAMmers die ons voorgingen:

2016 - Chica-1983, Char-ade, Frizz - 2015 - thefiepie - 2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007 - 2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, NYC, E123 - 2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild - 2011 - Chilles

Voorgaande delen:

http://forum.viva.nl/forum/zwanger/kind ... ges/197365

http://forum.viva.nl/forum/zwanger/kind ... s/183569//

http://forum.viva.nl/forum/list_message ... #m11707554

http://forum.viva.nl/forum/list_message ... 9#m9870869

Kind in je uppie?
quote:deb87 schreef op 22 maart 2015 @ 13:50:

Wat spannend frizz!!

Ik dacht eerst ook dat het umc niet zo werkt maar aan de telefoon werd tegen mij gezegd dat het kan zijn dat vrouwen die later dan mij op de wachtlijst zijn gekomen eerder aan de beurt kunnen zijn afhankelijk van de kenmerken.

Wat balen Rosings!

Ik heb hier tot nu toe ook alleen nog maar positieve reacties gehad maar heb het nog niet super veel mensen verteld.

Zo te lezen zijn er best wel een aantal dames met onzekerheden mbt het werk. Ik hoop dat jullie snel een leuke baan vinden en vind het knap dat jullie je droom door zetten. Ik heb zelf gelukkig een vast contract al zegt dat tegenwoordig niet altijd alles. Het enige wat met mijn werk lastig is is dat ik weekend, avond en nachtdiensten heb en helaas is de kinderopvang dan niet open.Afhankelijk van de kenmerken waar ze de voorkeur voor hebben opgegeven wellicht? Want dat hebben ze namelijk wel gevraagd en opgeschreven.
Hallo allemaal hier mijn verhaal 😃

Naar er al erg lang over nagedacht te hebben heb ik vrijdag een enorm grote stap genomen en een intake afspraak gemaakt bij nij geert gen in elsendorp,

Ik weet als mijn hele leven dat ik (jong) moeder wil worden,hieraan meegewerkt heeft het feit dat ik twee zusjes heb ekregen op latere leeftijd en dat ik een heleboel neefjes en nichtjes heb waar ik altijd mee bezig ben geweest,voor mijn zusjes heb ik echt een moederrol gespeeld!

Echter weet ik ook al sinds ik een jaar of 15 was dat ik geen relatie wil,niet dat ik tegen relaties ben maar ik ben gewoon niet de juiste persoon voor een relatie,ik ben er niet voor gemaakt.

Momenteel heb ik een ruime woning met drie slaapkamers,een baan waarmee ik maar twee dagen in de week hoef te werken maar waarmee ik toch een erg ruim salaris heb,genoeg spaargeld om mocht ik eventueel mijn baan verliezen(wat niet in het verwachtingspatroon ligt) nog makkelijk twee jaar goed door te kunnen leven, ik heb een goede veleige auto,veel lieve mensen wie willen helpen en mij hier volledig in steunen, qua werk en opvang kan ik de ene dag de baby meenemen en de andere dag willen mijn ouders met liefde oppassen.

Dus in mijn ogen is mijn momenteel erg gepast om dit traject in te gaan,en past een kindje perfect in mijn leven,het is waar ik altijd al van gedroomd heb.

Nou weet ik dat ik nog erg jong ben en dat er nog van alles kan gebeuren in mijn leven,maar goed dag kan ook als je een kindje op de gebruikelijke manier verwekt gebeuren,alle plus en min punten heb ik al naast elkaar gezet,en ik zou het fijn vinden als er dus geen kwade of onaardige reacties komen,alle punten wie jullie kunnen bedenken heb ik zelf al lang bedacht,

Wat ik wel graag zou willen ; tips over de gesprekken met de artsen, misschien iemand met ervaringen in het nij geert gen.

O ja maandag heb ik een afspraak met de huisarts om het er met haar over te hebben,en de afspraak met het nij geert gen is midden april,ook ben ik alvast begonnen met het nemen van ovulatie testen zodatbik mijn cyclus al een beetje ik kaart kan brengen voordat ik ga:-)

Alvast heel erg bedankt!

San92
San allereerst welkom hier en veel succes bij de huisarts en de intake.

Wow wat voor leuke baan heb jij dan wel niet dat je maar twee dagen werkt per week. Ik ben spontaan jaloers haha. Doe mij ook zon baan!
Hoi hoi honeybaby ,

Bedankt voor het welkom:-)

Het is niet zo dat ik de rest van de dagen niets doe hoor,

Twee dagen moet ik op mijn werkplek aanwezig zijn,de rest kan ik flexibel thuis werken,ideaal dus voor een moeder:-)

Spannend is het wel of ze me gaan "goedkeuren" maar goed morgen eerst naar de huisarts,kijken wat zij ervan te zeggen heeft !

Liefs
Ohhh zo bedoel je! Haha, ik had je verkeerd begrepen. Dat zoek ik ook, een flexbaan of een thuiswerkbaan. Mocht je nog een tip hebben wel heel fijn voor je, ideaal!
Er zijn dacht ik klinieken die een ondergrens hanteren qua leeftijd. Heb je je daar al in verdiept?
Ja frizz dat doen de meeste klinieken,

Deze dus niet 😃
quote:san92 schreef op 22 maart 2015 @ 17:56:

Ja frizz dat doen de meeste klinieken,

Deze dus niet 😃. .
@chica-1983 dank je wel ,wat lief. . me wens houd me gelukkig wel sterk maar leuk is anders

@honeybaby bij mij is het waarschijnlijk ook grotendeels overbezorgdheid.....

@rosings ppft balen...........goodluck voor de volgende

@becauseiamhappy, het geeft wel een bittere nasmaak best naar inderdaad

want heel soms gaat me enthousiasme beetje na beneden. Gelukkig ga ik daar niet

in mee ....tja en mijn oma van 92 zal het ook niet begrijpen, is echt de generatie

thx voor documentaire tip die kende ik nog niet

inderdaad mooi gezegd over werk'zekerheid', die is er inderdaad niet echt...

ik wacht op een bbl-opleidingsplaats voor in de zorg, ik hoop dat dat lukt zou n

hoop onzekerheid wegnemen, heb nu geen werk nl ...maja ik ga het echt ook niet verder

uitstellen die wachtlijst is al lang genoeg hihi ;) ik red het wel ben ik zelf van overtuigd

umc... ik hoefde nog geen kenmerken voor donor te benoemen, dat doe je toch pas als je een oproep krijgt

voor je inseminaties gaan beginnen. als je bampraat.nl kent? dat is een blog van Thea ook onder behandeling

bij Umc ze verteld dat ze na ruim n jaar opgeroepen werd en in een donormap twee kandidaten moest uitzoeken..

@san92 welkom

groetjes!!
krijg geen spijt, volg je hart!
quote:violetjurkje schreef op 22 maart 2015 @ 19:55:

[...]

Hoi, grappig ik heb deze maandag ook een gesprek met huisarts. Verder mag ik je een pb sturen?

toitoitoi

stelt vast nix voor, ik stond binnen 2minuten weer buiten;) en kreeg een veel succes mee
quote:anniebammer schreef op 22 maart 2015 @ 20:13:

[...]

toitoitoi

stelt vast nix voor, ik stond binnen 2minuten weer buiten;) en kreeg een veel succes mee Bij mij duurde het wel wat langer maar vooral omdat de huisarts dolentousiast was en er alles over wilde weten!
Hoi hoi!

Natuurlijk mag je een pb sturen :-)

Ik wordt helemaal vrolijk van al deze lieve reacties! Morgen ochten 08:40 is het zo ver,lekker nog voor het werk!

Ik denk wel dat mijn huisarts inderdaad ook alles ervan wil weten,stiekem klets ik namelijk altijd al te lang met de huisarts dus dat zou nu ook wel het geval zijn!

Ik ben helemaal blij met deze topic,in mijn eigen geopende topic waren er wat zuurpruimen niet onaardig bedoeld maar zo boos of streng alsof ik een klein meisje ben wie de grote mensen wereld nog niet helemaal begrijpt,

Dus bedankt! ❤️❤️❤️❤️
quote:san92 schreef op 22 maart 2015 @ 20:47:

Hoi hoi!

Natuurlijk mag je een pb sturen :-)

Ik wordt helemaal vrolijk van al deze lieve reacties! Morgen ochten 08:40 is het zo ver,lekker nog voor het werk!

Ik denk wel dat mijn huisarts inderdaad ook alles ervan wil weten,stiekem klets ik namelijk altijd al te lang met de huisarts dus dat zou nu ook wel het geval zijn!

Ik ben helemaal blij met deze topic,in mijn eigen geopende topic waren er wat zuurpruimen niet onaardig bedoeld maar zo boos of streng alsof ik een klein meisje ben wie de grote mensen wereld nog niet helemaal begrijpt,

Dus bedankt! ❤️❤️❤️❤️.
[quote]anniebammer schreef op 22 maart 2015 @ 20:13:

[...]

toitoitoi

stelt vast nix voor, ik stond binnen 2minuten weer buiten;) en kreeg een veel succes mee :cheer:[/qu
quote:violetjurkje schreef op 23 maart 2015 @ 08:34:

[...]

Bedankt. Beetje buikpijn maar ik ga ervoor.

Ja hier ook enorm buikpijn gelukkig positief!

Mijn huisarts loopt dus uit en ik zit hier vol spanning in de wachtkamer,

Hoe laat moet jij ?
quote:san92 schreef op 23 maart 2015 @ 08:54:

[...]

Ja hier ook enorm buikpijn gelukkig positief!

Mijn huisarts loopt dus uit en ik zit hier vol spanning in de wachtkamer,

Hoe laat moet jij ?En? Is het gelukt?
quote:violetjurkje schreef op 23 maart 2015 @ 10:46:

[...]

En? Is het gelukt?

Jaaaa jaaa jaaa!

Ik ben zo happy!

Mijn huisarts was zo lief en aardig en begripvol, ze begreep me helemaal en vondt mij ook het ideale type voor dit traject!

Ben helemaal blij! Het voelt toch een beetje alsof ik geslaagd ben voor de eerste test 😃😃😃😃

Jij ook succes,dat het net zo mag gaan als bij mij! ❤️
quote:san92 schreef op 23 maart 2015 @ 11:01:

[...]

Jaaaa jaaa jaaa!

Ik ben zo happy!

Mijn huisarts was zo lief en aardig en begripvol, ze begreep me helemaal en vondt mij ook het ideale type voor dit traject!

Ben helemaal blij! Het voelt toch een beetje alsof ik geslaagd ben voor de eerste test 😃😃😃😃

Jij ook succes,dat het net zo mag gaan als bij mij! ❤️Gefeliciteerd
@rosings balen zeg! Fingers crossed voor de volgende keer 😘

Aangezien wij misschien toch ook met ZI gaan starten zolang er nog geen voortgang is bij het ziekenhuis...was ik wel benieuwd, hoe vaak insemineer jij? 1 of meerdere keren per cyclus? En zijn er andere dames die tips hebben voor ZI?

@nieuwe schrijvers: welkom! Het wordt al een hele club hier....leuk!
Zijn hier ook dames met ervaring bij nij geert gen?

Zoja wat kan ik verwachten van de intake?

En hoe lang duurde het voordat je de volgende afspraak had?

Of voordat je de behandeling kon starten?

Ik hoop op wat informatie,

Liefs San
Tussen mij en de donor zit 100 km, en hij heeft een gezin en een lichamelijke beperking en ik werk 40 uur in de week. Dus het is meestal bij 1 poging per maand gebleven.
@rosings snap ik, dat maakt het inderdaad wel wat ingewikkeld! Mijn donor woont op een half uurtje rijden, dus dat is iets minder belastend, maar toch vraag je nogal wat....thanks voor je reactie!
@san92 wat fijn. zoveel begrip .succes het wordt alleen maar leuker. het Begint!!

ik heb een erg mooie goede verandering te melden !! het standpunt van mijn moeder die nogal

negatief stond ik mijn keuze om op deze manier moeder te worden.

dankzij de lange brief en boek wat ik voor haar heb neergelegd......is ze gewoon omgeslagen!!

in haar mening.ze vind het erg dat ik het met me mee heb gedragen ..ze wist niet dat het bij mij zo 'hoog 'zat

echt bizar maar ik ben zooo blij!! ze zei ook dat je dat allemaal alleen heb moeten doen naar ziekenhuis enzovoorts.

nou... ze mag de volgende keer mee om de donors uit te zoeken hihi... super opgelucht toch wel zijn wel je ouders

me vader moest het nog horen geloof ik , maar die is veel nuchterder komt goed

ohja documentaire 'ei voor later ' gekeken indrukwekkend het is natuurlijk een andere context als hij die donorzaad willen ;)

maar mooi hoe haar moeder reageerde dat greep mij (natuurlijk) erg aan groetjes!!
Zo wat is er weer een hoop geschreven op het forum! Welkom aan alle nieuwe schrijvers! Het word steeds drukker en gezelliger

De laatste dagen niet zo actief geweest dus had weer een hoop te lezen. Ik ben ontzettend zenuwachtig voor woensdag want dan heb ik weer een afspraak in het UMC en krijg ik te horen of ik door mag met het traject en daarmee op de wachtlijst kom. Ik hoop natuurlijk op een positief antwoord. Maar ben ook een beetje aan het rond kijken voor het geval het een afwijzing word. Ik hoop het niet natuurlijk, want het UMC is toch echt mijn voorkeur ook qua reistijd.

Dus nog heel even geduld en dan ben ik weer uit de onzekerheid
@anniebammer Wat fijn dat je moeder nu toch wat meer inzicht heeft gekregen in jouw gevoel, dat brengt je dichter tot elkaar. Ben heel blij voor je!

Ik ben ook niet zo van het delen gevoelens maar ik moet zeggen dat het open zijn en het delen van alles waar je bij deze keuze tegen aan loopt mij echt veel heeft gebracht. Ik ben er sterker door geworden, want ik kies eigenlijk voor het eerst 100% voor mezelf en mijn leven en mijn toekomst. En ook ben ik hierdoor weer dichter bij mijn ouders, broer en zus gekomen door dit met hen te delen. Ook heb ik zoveel mooie gesprekken gevoerd met collega's en zelf mijn leidinggevende over het hebben van een kinderwens en hoe diep dat zit. Dus hoe mooi is het dat, mocht ik het grote geluk hebben om moeder te mogen worden, dat dit kindje nog voor het uberhaupt verwekt en geboren is, mij al heeft gebracht <3

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven