wie heeft er gelijk?

23-03-2015 19:39 149 berichten
Alle reacties Link kopieren
Aankomende zondag gaan wij met mijn schoonzus naar de Efteling. In totaal zijn we met zijn 7-en.

wij zouden met ons gezin (5) gaan en zij vroeg of ze mee mochten. Super gezellig, dus ja. nu hebben we slechts 1 auto ter beschikking, voor max 5 personen. Dus gaat er een gedeelte met de trein. Extra kosten +- ¤60. Nu ben ik van mening dat we gewoon allebij 50% vd reiskosten moeten betalen Zij vind dat zij slechts 2/7 hoeft te betalen.

Wat zouden jullie doen. Als ik met haar akkoord ga, kost het mij dus 2x zoveel als wanneer we met zijn 5-en zouden gaan.
Als gezin met de auto gaan, en hun bij de ingang van de Efteling ontmoeten
Zij met de trein op eigen kosten. Klaar.
Jij hebt gewoon gelijk! Snapt ze het ook niet als zegt dat nu zij ,de gaat het je 2x zoveel kost?
Zij hebben toch de beslissing gemaakt om mee te gaan. Eigen kosten dus. Als hun een eigen auto hadden moesten jullie dan ook een deel van de bezine betalen?
Waarom gaan jullie niet gewoon met de auto en zij met de trein? Dan betalen jullie allebei je eigen reiskosten.
quote:rosings schreef op 23 maart 2015 @ 19:40:

Als gezin met de auto gaan, en hun bij de ingang van de Efteling ontmoeten En ieder dus z'n eigen reiskosten betalen!
Tel de kosten voor de auto op bij de kosten van de trein (en de toegang voor de Efteling) en deel dát bedrag door zeven.

En vraag je af hoe gezellig het is om samen te gaan met iemand waarmee je op zo'n vraag uitkomt.
En wij ons maar afvragen waar die afvalberg vandaan komt.
Jullie hebben benzinekosten en parkeerkosten?

Ik zou de reiskosten gewoon totaal gescheiden houden. En niet moeilijk doen over ijsjes en dergelijke in de Efteling zelf.
Als zij met z'n tweeën met de trein gaan, betalen zij toch gewoon zelf hun treinkaartjes toch? Dan hoeven zij niet mee te betalen met de benzine en jij niet met de trein. Kijk anders ook even of er geen Kruidvat aanbieding is.
Als het jullie auto is, dan mij mag zij gewoon de treinkosten betalen. Is het haar auto, dan betaal jij de treinkosten. Lijkt mij simpel eigenlijk.
En waarom gaat zij dan niet met de trein?
Ozo.
ik zou zeggen dat ze zelf haar vervoer moet organiseren. Jullie auto zit vol. Klaar.

Aan haar wat ze daarvoor betaald. Ze kan ook een taxi nemen, liften, dat mag zij dan toch zelf verzinnen?
Kosten voor het reizen idd gescheiden houden. Zij willen graag mee maar het past niet in de auto, klaar. Dan gaan ze met de trein en mogen dat dan zelf betalen, jullie betalen de benzine voor jullie eigen reis.
Soms kan ik mensen echt niet volgen... Waarom zou moeilijk lopen doen en dan straks ook nog lange tenen hebben.

Jouw gezin gaat met jullie auto en zij gaan met de trein. Ieder gezin betaalt voor zich.
He dat klinkt al gezellig....heb je nog wel zin in een dagje uit als het vooraf al zo'n gezeur is?
Jeetje, dat ze het durft te opperen.... Jullie auto, waar jullie met zijn vijven in zouden gaan, dat zijn gewoon jullie kosten. Dat zij ineens meewil, prima. Maar als er daarvoor 2 treinkaartjes gekocht moeten worden, dan gaat zij die gewoon betalen natuurlijk.
Ik lees de OP nog eens en ik begrijp dat er van de 5 uit jouw gezin graag een paar mee willen in de trein? Heb jij de 50% voor hebt gesteld, dan gaat binnen jullie gezin de treinreis niet door en gaat iedereen gewoon in de auto mee.
Ja of zij betaald dan 5/7 van de benzinekosten en jullie 2/7 van het treinkaartje. Om het makkelijk te houden
quote:Redgreenblack schreef op 23 maart 2015 @ 19:41:

Jij hebt gewoon gelijk! Snapt ze het ook niet als zegt dat nu zij ,de gaat het je 2x zoveel kost?Nee zelfs niet als ik haar voorreken, dat ze meer kwijt is als ze zelf met de trein moet. (Wij hebben een kortingskaart)
Zij willen aansluiten dus betalen ze zelf de reis (en het entree)

Of kom ik nou uit een ei?

Ze hoeven niet mee hè, dat willen ze zelf
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Volgens mij nu bij de hema voor 17,50 pp een dag onbeperkt reizen met de trein. Kind een railrunner van 2,50 en klaar is kees.

Dan daarbij de benzinekosten en parkeerkosten en dat delen door 2 omdat je met 2 gezinnen bent. Als het over etentjes ed gaat zou je wel naar rato kunnen verdelen (dus als je nadien allemaal een pannenkoek gaat eten betalen jullie 5/7 en je schoonzus 2/7 van de rekening).

En als ze dat niet wil, gaat ze toch gewoon niet met jullie mee. Ik zou in ieder geval niet voor haar constructie gaan. Dan maar een meningsverschil.
Ik zou denken dat jullie voor vijf man vervoer hebben gezorgd en zij dan nog voor twee man extra vervoer moet regelen. Als ze zelf geen auto heeft, is dat dus de trein. En dat twee van jouw gezinsleden dan met de trein gaan omdat dat goedkoper is, is een gunst aan haar. Jullie hadden namelijk al vervoer. Zij wil mee, en dan wordt jullie uitje duurder? beetje raar, tenzij je haar zelf uit genodigd zou hebben.

Hoe was ze naar de Efteling gegaan als jullie niet waren gegaan?
https://tickets.hema.nl/t ... rdeel/282/ns-koffie-gebak

2 kaartjes voor 36 euro, scheelt toch weer 24 euro.
Volgens mij is hoe je er komt je eigen verantwoordelijkheid. Ik zou het niet in mijn hoofd halen om mijn treinkosten deels neer te leggen bij iemand met een auto. Wanneer je geen geld hebt voor uitjes ga je niet uit.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven