wie heeft er gelijk?
maandag 23 maart 2015 om 19:39
Aankomende zondag gaan wij met mijn schoonzus naar de Efteling. In totaal zijn we met zijn 7-en.
wij zouden met ons gezin (5) gaan en zij vroeg of ze mee mochten. Super gezellig, dus ja. nu hebben we slechts 1 auto ter beschikking, voor max 5 personen. Dus gaat er een gedeelte met de trein. Extra kosten +- ¤60. Nu ben ik van mening dat we gewoon allebij 50% vd reiskosten moeten betalen Zij vind dat zij slechts 2/7 hoeft te betalen.
Wat zouden jullie doen. Als ik met haar akkoord ga, kost het mij dus 2x zoveel als wanneer we met zijn 5-en zouden gaan.
wij zouden met ons gezin (5) gaan en zij vroeg of ze mee mochten. Super gezellig, dus ja. nu hebben we slechts 1 auto ter beschikking, voor max 5 personen. Dus gaat er een gedeelte met de trein. Extra kosten +- ¤60. Nu ben ik van mening dat we gewoon allebij 50% vd reiskosten moeten betalen Zij vind dat zij slechts 2/7 hoeft te betalen.
Wat zouden jullie doen. Als ik met haar akkoord ga, kost het mij dus 2x zoveel als wanneer we met zijn 5-en zouden gaan.
maandag 23 maart 2015 om 19:42
maandag 23 maart 2015 om 19:51
maandag 23 maart 2015 om 19:57
Volgens mij nu bij de hema voor 17,50 pp een dag onbeperkt reizen met de trein. Kind een railrunner van 2,50 en klaar is kees.
Dan daarbij de benzinekosten en parkeerkosten en dat delen door 2 omdat je met 2 gezinnen bent. Als het over etentjes ed gaat zou je wel naar rato kunnen verdelen (dus als je nadien allemaal een pannenkoek gaat eten betalen jullie 5/7 en je schoonzus 2/7 van de rekening).
En als ze dat niet wil, gaat ze toch gewoon niet met jullie mee. Ik zou in ieder geval niet voor haar constructie gaan. Dan maar een meningsverschil.
Dan daarbij de benzinekosten en parkeerkosten en dat delen door 2 omdat je met 2 gezinnen bent. Als het over etentjes ed gaat zou je wel naar rato kunnen verdelen (dus als je nadien allemaal een pannenkoek gaat eten betalen jullie 5/7 en je schoonzus 2/7 van de rekening).
En als ze dat niet wil, gaat ze toch gewoon niet met jullie mee. Ik zou in ieder geval niet voor haar constructie gaan. Dan maar een meningsverschil.
maandag 23 maart 2015 om 19:58
Ik zou denken dat jullie voor vijf man vervoer hebben gezorgd en zij dan nog voor twee man extra vervoer moet regelen. Als ze zelf geen auto heeft, is dat dus de trein. En dat twee van jouw gezinsleden dan met de trein gaan omdat dat goedkoper is, is een gunst aan haar. Jullie hadden namelijk al vervoer. Zij wil mee, en dan wordt jullie uitje duurder? beetje raar, tenzij je haar zelf uit genodigd zou hebben.
Hoe was ze naar de Efteling gegaan als jullie niet waren gegaan?
Hoe was ze naar de Efteling gegaan als jullie niet waren gegaan?
maandag 23 maart 2015 om 19:59
https://tickets.hema.nl/t ... rdeel/282/ns-koffie-gebak
2 kaartjes voor 36 euro, scheelt toch weer 24 euro.
2 kaartjes voor 36 euro, scheelt toch weer 24 euro.
maandag 23 maart 2015 om 19:59
Volgens mij is hoe je er komt je eigen verantwoordelijkheid. Ik zou het niet in mijn hoofd halen om mijn treinkosten deels neer te leggen bij iemand met een auto. Wanneer je geen geld hebt voor uitjes ga je niet uit.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.