Thailand Topic 2
vrijdag 17 april 2015 om 09:51
zaterdag 9 mei 2015 om 22:02
Ik heb in september nog 2 weken vakantie. Is iemand dan al eens op Koh Chang & Koh Mak geweest? Was het te doen qua regen, of is het dan juist niet aan te raden daar naar toe te gaan? Ga met mams, ik ga graag nog een paar duiken maken, zij snorkelt graag. Ben na de verhalen van Yasmijn erg benieuwd naar die hoek...!
donderdag 14 mei 2015 om 22:31
Ik ga ook weer fijn meelezen en kletsen hier, want 29 december vlieg ik naar Bangkok en wordt dit toch een beetje mijn uitvalshoek telkens tijdens mijn reis van 7 maanden door Zuid-oost Azië en Nieuw Zeeland
Twee jaar geleden al in Thailand geweest en toen al wat highlights bekeken, nu heb ik veel meer rust en tijd om dingen op mijn gemak te doen Het noorden heb ik wat gezien (Chiang Mai, Pai), Kanchanaburi & Ayyuthaya en Ko Tao en Ko Phangan en Khao Sok. Ik zak zeker af richting Malesië dus ook het zuiden van Thailand komt nu wat meer aan bod dan in mijn eerste reis.
Maar Bangkok wordt dus mijn 'thuishaven' telkens, hier start en eindigt m'n reis met tussendoor toch telkens vanaf Bangkok vluchten naar andere bestemmingen. Ik sliep 2 jaar geleden bij aankomst vlakbij Khao San Road en had al heel snel door dat dat niet helemaal mijn wijk is , dus heb toen de 2 nachten voor m'n terugvlucht geslapen in een hotel aan de rivier dat iemand me hier aangeraden had. Heeft een leuk dakterras op 11 hoog ofzo, was niet schrikbarend duur en had leuk uitzicht direct op de rivier. En nu kan ik de naam dus nergens meer vinden Wie helpt?
Laat maar, inmiddels gevonden en hij zit al keihard volgeboekt met O&N, was River View Guesthouse
Wat zijn andere fijne wijken/hotels die beetje prettig gelegen liggen t.o.v. Skytrain/OV en waar het gehalte Westerse, laveloze, jonge backpackers iets lager is? En wie is er toevallig als een met O&N in Bangkok geweest en heeft absolute aanraders qua hoe de avond te besteden & verblijf?
Twee jaar geleden al in Thailand geweest en toen al wat highlights bekeken, nu heb ik veel meer rust en tijd om dingen op mijn gemak te doen Het noorden heb ik wat gezien (Chiang Mai, Pai), Kanchanaburi & Ayyuthaya en Ko Tao en Ko Phangan en Khao Sok. Ik zak zeker af richting Malesië dus ook het zuiden van Thailand komt nu wat meer aan bod dan in mijn eerste reis.
Maar Bangkok wordt dus mijn 'thuishaven' telkens, hier start en eindigt m'n reis met tussendoor toch telkens vanaf Bangkok vluchten naar andere bestemmingen. Ik sliep 2 jaar geleden bij aankomst vlakbij Khao San Road en had al heel snel door dat dat niet helemaal mijn wijk is , dus heb toen de 2 nachten voor m'n terugvlucht geslapen in een hotel aan de rivier dat iemand me hier aangeraden had. Heeft een leuk dakterras op 11 hoog ofzo, was niet schrikbarend duur en had leuk uitzicht direct op de rivier. En nu kan ik de naam dus nergens meer vinden Wie helpt?
Laat maar, inmiddels gevonden en hij zit al keihard volgeboekt met O&N, was River View Guesthouse
Wat zijn andere fijne wijken/hotels die beetje prettig gelegen liggen t.o.v. Skytrain/OV en waar het gehalte Westerse, laveloze, jonge backpackers iets lager is? En wie is er toevallig als een met O&N in Bangkok geweest en heeft absolute aanraders qua hoe de avond te besteden & verblijf?
vrijdag 15 mei 2015 om 09:02
Ibis Riverside Hotel. Het is een echt Ibis hotel, maar het ligt aan de rivier dus dat is super! Kamers funtioneel. Prachtig om daar 'savonds op het terras aan de rivier te zitten. Lekker eten (en streetfood buiten) en lekker zwembad.
Er gaat elk half uur een shuttle tuk tuk die je in 5 mins naar de skytrain brengt en dan ben je zo op Siam Square/MBK enz.
Er gaat elk half uur een shuttle tuk tuk die je in 5 mins naar de skytrain brengt en dan ben je zo op Siam Square/MBK enz.
vrijdag 15 mei 2015 om 15:02
Ziet er zeker erg mooi uit Yasmijn! Helaas wel wat boven mijn budget, zeker met nog 7 maanden voor de boeg is ¤140 voor 2 nachten gewoon te veel Ik hoef verder geen luxe, gewoon een eigen kamer, schoon bed en gelegen in leuke wijk. Ik ben nu een beetje aan het kijken naar Silom en Sukhumvit.
Mayou: Malesië kom ik zeker op terug, daar ga ik nl. zeker weten naartoe
Mayou: Malesië kom ik zeker op terug, daar ga ik nl. zeker weten naartoe
vrijdag 15 mei 2015 om 18:08
O&N is niet de goedkoopste periode natuurlijk
Heb je al gekeken bij Feung Nakorn Balcony? Is 10 minuten lopen naar de Chao Phraya Express pier en wel wat verder van de Skytrain, maar wel een goede centrale locatie voor Wat Pho en Grand Palace. Ik heb het er een aantal jaar geleden prima naar mijn zin gehad en ging 's avonds naar Yaowarat om een hapje te eten en liep dan een klein half uur terug.
Heb je al gekeken bij Feung Nakorn Balcony? Is 10 minuten lopen naar de Chao Phraya Express pier en wel wat verder van de Skytrain, maar wel een goede centrale locatie voor Wat Pho en Grand Palace. Ik heb het er een aantal jaar geleden prima naar mijn zin gehad en ging 's avonds naar Yaowarat om een hapje te eten en liep dan een klein half uur terug.
zaterdag 16 mei 2015 om 00:47
Ik heb in de buurt van de metro en niet al te ver lopen van de shopping malls & skytrain gezeten: Take a nap hotel. http://www.takeanaphotel.com/allroom.php. Iedere kamer had zijn eigen thema, erg grappig. Prijs verschilt per kamer, want kamer verschilt in grootte. Was aangeraden door Thaise vrienden. Was destijds (5 jaar geleden) niet duur, maar lijkt nu wel duurder geworden. Moet wel zeggen dat ik er in low season zat, dat kan ook schelen.
zondag 17 mei 2015 om 20:22
Hoi allemaal,
Ik heb een ticket geboekt. 1 november vlieg ik naar Bangkok
Ik blijf voor 3 weken in Thailand. Nu heb ik aan jullie kenners een aantal vragen.
Ik heb een route gepland. Niks staat vast behalve voor de eerste nacht een hostel in Bangkok.
De route is: Bangkok - Chiang Mai - Pai - Krabi - Koh Tao - Koh Phangan - Bangkok.
Zou dit haalbaar zijn in 3 weken denken jullie?
Ik heb gelezen dat het regenseizoen is in November op Koh Tao. Nu lees ik verschillende verhalen daar over. Van de veel regen en wind tot een uurtje regen. Is er iemand die in het regenseizoen op Koh Tao is geweest en wat zijn de ervaringen?
Ik heb een ticket geboekt. 1 november vlieg ik naar Bangkok
Ik blijf voor 3 weken in Thailand. Nu heb ik aan jullie kenners een aantal vragen.
Ik heb een route gepland. Niks staat vast behalve voor de eerste nacht een hostel in Bangkok.
De route is: Bangkok - Chiang Mai - Pai - Krabi - Koh Tao - Koh Phangan - Bangkok.
Zou dit haalbaar zijn in 3 weken denken jullie?
Ik heb gelezen dat het regenseizoen is in November op Koh Tao. Nu lees ik verschillende verhalen daar over. Van de veel regen en wind tot een uurtje regen. Is er iemand die in het regenseizoen op Koh Tao is geweest en wat zijn de ervaringen?
maandag 18 mei 2015 om 02:57
Ik zou Krabi eruit halen en van Chiang Mai meteen naar koh Samui vliegen en van daaruit door naar Tao en Phangan.
Het is precies zoals je het zelf zegt.Soms valt het dagenlang met bakken uit de lucht en soms ook niet. Ik ben 2x in november op Tao geweest en heb prima weer gehad, maar dat is geen garantie voor november 2015. Gewoon gaan en als het dagen achter elkaar regent, terug naar het vaste land en ergens anders heen. Dat is het fijne van niets vastleggen.
Het is precies zoals je het zelf zegt.Soms valt het dagenlang met bakken uit de lucht en soms ook niet. Ik ben 2x in november op Tao geweest en heb prima weer gehad, maar dat is geen garantie voor november 2015. Gewoon gaan en als het dagen achter elkaar regent, terug naar het vaste land en ergens anders heen. Dat is het fijne van niets vastleggen.
maandag 18 mei 2015 om 13:44
Jo ook en het is niet echt een omweg waard, behalve als je bijv naar Railey /Tonsai gaat voor een paar dagen, maar Krabi zelf niet. Maar je kunt het altijd nog onderweg beslissen he. Pai is namelijk erg leuk en kan maar zo zijn dat je daar langer blijft hangen. En Chiang Mai is ook erg veel te doen.