Rages van vroeger

14-08-2008 17:11 511 berichten
All Stars

Batmanplaatjes

Diddle

Elastieken

Flippo

Furby

Hoelahoep

Jojo-en

Lepeltjes (souveniers)

Lolobal

Maneschijf

Monchhichi's (knuffelaapjes)

Plakhandjes

Pokémon

Rubik's cube

Scoobidoo

Sigarenbandjes verzamelen

Skatebike

Slime

Smurfensnot

Speldjes verzamelen

Suikerzakjes sparen

Tamagotchi

Thunderbirdsplaatjes

Yu-Gi-Oh

Wie weet er nog meer?Wist niet of ik dit topic nou bij overige of entertainment moest plaatsen.Maar sommige van deze dingen ken ik van vroeger en daar denk ik graag aan terug.Zaten laatst op ons werk deze lijst te maken en hadden het nog erover.Muziek en kleding tellen ook mee en series en filmpjes (b.v.90210 etc...)
Alle reacties Link kopieren
volgens mij ging het meer om het gillend rondrennen dan om het winnen
Hoe herkenbaar

Elastieken heb ik heel veel gedaan. En ja.... smurfensnot!

Heb niet alles gelezen, maar ik was fan van:

Posters van Madonna in mijn kamer (behang niet meer nodig )

Buttons van Doe Maar op mijn spijkerjasje
Oh, en blik- en stelt-lopen.

En je haren invlechten, of juist een visgraatmotief (niet ingevlochten maar meer bovenop je hoofd zeg maar)

En de boeken van de babysitters-club.
quote:himalaya schreef op 14 augustus 2008 @ 18:06:

Van die vruchten-lipgloss in zo'n langwerpig blikje met een schuifdekseltje.... of verklap ik hiermee nu een beetje mijn 40+ leeftijd?? Jaah, die heetten liplickers!
quote:Goldielocks schreef op 14 augustus 2008 @ 19:52:

[...]

Wat voel ik me opeens oud...

In 'mijn' vroegah waren er maar 2 tv zenders. En als je goeie ontvangst had misschien nog een belgische...

Maar natuurlijk geen afstansdbedieningen. Gewoon aan het begin van de avond ('s middags was er geen tv) een zender kiezen. En daar bleef ie dan ook op staan wanr anders moest je de antenne op het dak weer laten draaien dmv een soort klok die op de vensterbank achter het gordijn stond..

En dan keken we Swiebertje of Een van de acht. Of de Berend Boudewijnshow. En de hoofdprijs was een tv.

En we spaarden stickers die bij de ontbijtkoek zat. Die plakten we op moeders keukenkastjes.

Wie ging er vroegah ook elke week naar de platenzaak om een top 40 folder op te halen? En die spaarde je dan ook en hield je bij je als je de top 40 luisterde op vrijdagmiddag. Dan kon je weten wat er aan zat te komen.

De top 40 nam je dan op op een cassettebandje. Op rec en play drukken als de dj uitgeluld was. De grote kunst was om dan weer op pauze te staan voor ie er doorheen begon te lullen.

Whoehahaha, goldie!

Wat een feest der herkenning hier! Wij hadden een tv met tiptoetsen. Daar zaten er wel twaalf van op. Nederland 1 en 2 en de rest duits.

Helaas waren mijn zus en ik altijd de afstandbediening.... Het voordeel was dat er niet gezapt werd hihi.

Ik dacht dat ik samen met mijn vriendin de enige was die dat deed. Elke vrijdagmiddag werd er inderdaad een top40 blaadje gescoord!

Het grappige is dat ik al mijn cassettebandjes nog heb. Het zijn er een stuk of dertig. Vaak werd het nummer voortijdig afgebroken omdat er een dj doorheen kletste. Of er stond perongeluk tóch een stuk van op. Als ik dan nu zo'n liedje hoor, brul ik de tekst van de dj er nog wel eens achteraan.... hihi.
posters van madonna idd. En stelten lopen deed ik ook vaak, laatst trouwens nog gedaan met de padvindsters, er waren een paar meiden die niet wilden en ik zei, 'iedereen gaat' oh dan moet jij ook ! Ik kon het nog
Wow na het lezen van dit topic zijn er bij mij een hoop herinneringen boven gekomen!

Ik weet niet wie ze noemde maar die magneetpoppetjes zaten op zo'n ding:

En wie had er nog meer een sleutel aan een oorbel?

Of net als madonna een hoed op van opa?

Oh en ik had ook zo'n ding:

Oh kom steeds meer tegen:

Op de basisschool "maakten" mijn vriendinnetjes en ik beugels van paperclips, want op nu onbegrijpelijke wijze vonden wij een beugel stoer ... en dan drukten wij die paperclip op onze tanden en vroegen de jongens: hebben jullie een beugel??? en wij heel trots: jaaaaaa.....

loloballen
Het stomme is, als ik dat plaatje van de doos van Wie is het zie, weet ik nog precies hoe die luitjes heten: onderste rij: Bill, Max, Sam, Paul, vooraan staat Claire.. hoe heet die helemaal rechts vooraan ook alweer? Was volgens mij niet Alfred, die had een mat volgens mij..
leuke jongens droegen bij ons altijd Privata-truien, van die gebreide met zo'n gekarteld driehoekje op de arm.

En we hadden zo'n rekje met aan touwtjes zes metalen kogeltjes, als je dan eentje liet vallen dan ging die aan de andere kant zwiepen..

en hoe heetten die kleine poppetjs, ze roken allemaal naar bloemen (meurrr, maar ik vond het heerlijk) en je kon ze in een soort huis stoppen maar ook als sieraad dragen. Ze waren van plastic en ik had een babytje die je in een ring kon klikken en een paarsige die op een diadeem kon geloof ik. Dit was 1985 denk ik.
en wie is het spelen mijn kinderen ook, nog steeds dezelfde namen en nog steeds niet 50/50 man/vrouw :(

Hoe ging die reclame ook alweer? Een bier, drie cola en een MELK. (Melk de Witte Motor) Was echt een megastoere chick!

het superleuke en verantwoorde LOCO!!!!!!
o die van de melkreclame vonden wij juist een enorrrrrme doos! Als een kind dan melk dronk, o wee.. de hele klas in koor " en 1 MELK''
quote:RosieRo schreef op 15 augustus 2008 @ 17:12:

en hoe heetten die kleine poppetjs, ze roken allemaal naar bloemen (meurrr, maar ik vond het heerlijk) en je kon ze in een soort huis stoppen maar ook als sieraad dragen. Ze waren van plastic en ik had een babytje die je in een ring kon klikken en een paarsige die op een diadeem kon geloof ik. Dit was 1985 denk ik.Ja ik heb een flashback, ik denk dat ik weet wat je bedoel, ik had zelf ook zo'n minibaby'tje waar ik de hele dag aan liep te ruiken, maar geen idee hoe het heet....
quote:RosieRo schreef op 15 augustus 2008 @ 17:22:

o die van de melkreclame vonden wij juist een enorrrrrme doos! Als een kind dan melk dronk, o wee.. de hele klas in koor " en 1 MELK''
quote:leonor schreef op 15 augustus 2008 @ 17:23:

[...]

Ja ik heb een flashback, ik denk dat ik weet wat je bedoel, ik had zelf ook zo'n minibaby'tje waar ik de hele dag aan liep te ruiken, maar geen idee hoe het heet....

jajaja, die had een roze mutsje en rook naar seringen! eindelijk een lotgenoot, zie je we, ik ben niet gek!

hier 1 melk.. http://nl.youtube.com/watch?v=nmAi8HntoOE
Als ik dat plaatje zie kan ik ok meteen het liedje weer meezingen: "I've got sunshiiiiine, on a cloudy day"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven