Rages van vroeger

14-08-2008 17:11 511 berichten
All Stars

Batmanplaatjes

Diddle

Elastieken

Flippo

Furby

Hoelahoep

Jojo-en

Lepeltjes (souveniers)

Lolobal

Maneschijf

Monchhichi's (knuffelaapjes)

Plakhandjes

Pokémon

Rubik's cube

Scoobidoo

Sigarenbandjes verzamelen

Skatebike

Slime

Smurfensnot

Speldjes verzamelen

Suikerzakjes sparen

Tamagotchi

Thunderbirdsplaatjes

Yu-Gi-Oh

Wie weet er nog meer?Wist niet of ik dit topic nou bij overige of entertainment moest plaatsen.Maar sommige van deze dingen ken ik van vroeger en daar denk ik graag aan terug.Zaten laatst op ons werk deze lijst te maken en hadden het nog erover.Muziek en kleding tellen ook mee en series en filmpjes (b.v.90210 etc...)
Alle reacties Link kopieren
Kinderen voor kinderen, ik kan me hernneren dat ik al op het middelbaar zat toen 'ik heb soow wa wa wa waansinnig gedroomd' uitkwam. Dat weerhield ons er niet van keihard over straat lekker mee te lallen. Een vriendin had zelfs de lp gekocht, en wij als 14 jarige maar zingen..

Hoezo, gekke pubers?

zijn deze al voorbij gekomen trouwens?

(ja dus, lees het nu in de OP)
anoniem_15696 wijzigde dit bericht op 15-08-2008 11:53
Reden: lezen is ook zo moeilijk he...
% gewijzigd
ik zocht ook nog een plaatje van die poppetjes in een luciferdoosje, stonden altijd bij de kassa van de speelgoedwinkel en owowow wat heb ik een drama's gemaakt om ze te krijgen!
Vinden jullie ook net als ik, dat de OP heel veel fases van 'vroeger' dekt?

Een tamagotchi en furby is voor mij geen vroeger, omdat dat in de tijd dat mijn oudste dochter klein was in was.

Maar anderen vind ik dan weer wel: suikerzakjes, sigarenbandjes, elastieken.

Er staan er zelfs bij die nog van vóór 'mijn' tijd zijn!
Apolloplaatjes sparen.

The Beatles.
quote:yasmijn schreef op 15 augustus 2008 @ 12:02:

Apolloplaatjes sparen.

The Beatles.Dat bedoel ik: nog van voor mijn tijd...X-D
Monchichi aapjes! ja, die had ik ook. geboren in 73. Veel dingen zijn al genoemd, maar ik zit ook nog te denken aan spul waar je T-shirts mee kon versieren, kwam uit flesjes en lag als een soort pasta op de kleding. na het drogen was het hard en je kon de spullen daarna voorzichtig wassen. Dat was ook nog wel een beetje een rage geloof ik.
Was dat niet gewoon gekleurd textiel-lijm??
quote:Goldielocks schreef op 15 augustus 2008 @ 12:05:

[...]

Dat bedoel ik: nog van voor mijn tijd...X-D.

Die Apolloplaatjes spaarde ik echt.
Ik heb nog niet alles gelezen, maar wat een herkenbaarheid!

Zijn de armbandjes al genoemd, die je met een klap om je arm moest slaan? Iets van ijzer erin ofzo, wat je kon rechtbuigen en als je druk uitoefende rolden ze op......

En ik was ook mega fan van Jem! Ik had er zelfs een barbiepop van! Compleet met kleedkamer.
wat ik me net op weg naar school nog herrinnerde: je fiets beplakken met isolatietape, vooral bij n weduwe-fiets erg populair, en dan t liefst icm. gehaakte jasbeschermers natuurlijk!

en bierfiltjes tussen de spaken, ook errug stoer...
anoniem_15696 wijzigde dit bericht op 15-08-2008 13:17
Reden: komt steeds meer boven.
% gewijzigd
quote:Goldielocks schreef op 15 augustus 2008 @ 11:50:

Kinderen voor kinderen, ik kan me hernneren dat ik al op het middelbaar zat toen 'ik heb soow wa wa wa waansinnig gedroomd' uitkwam. Dat weerhield ons er niet van keihard over straat lekker mee te lallen. Een vriendin had zelfs de lp gekocht, en wij als 14 jarige maar zingen..

Hoezo, gekke pubers?

Ik werd met ka ka ka kadoos overstroomd! Iedereen zei, hou je van mij, wa waanzinnig maar eerlijk gedroomd!

Ooow kan niet meer ophouden nu!
quote:draaiorgel schreef op 15 augustus 2008 @ 13:09:

Ik heb nog niet alles gelezen, maar wat een herkenbaarheid!

Zijn de armbandjes al genoemd, die je met een klap om je arm moest slaan? Iets van ijzer erin ofzo, wat je kon rechtbuigen en als je druk uitoefende rolden ze op......

En ik was ook mega fan van Jem! Ik had er zelfs een barbiepop van! Compleet met kleedkamer.Jem? Mijn God! Dat is toch nog maar pas geleden, de 90's ofzo? Da's toch niet vroeger????
quote:yasmijn schreef op 15 augustus 2008 @ 12:57:

[...]

.

Die Apolloplaatjes spaarde ik echt.Dan ben je pas echt oud....
Leuk wat veel reacties!Dat heb ik niet verwacht.Nu ook geen tijd om alles door te lezen.Ik heb die lijst grootstendeels overgenomen van een collega,slechts een paar dingen heb ik eraan toegevoegd...hij noemde dit gewoon ´´rages van vroeger´´hoe moest ik het ook anders noemen hihi...Ik bedoelde gewoon ´´al geweeste rages´´maar nam dit gewoon over...ik herinner me nog aan de Madonnalook,maar toen was ik nog erg klein en mijn moeder had me nooit zo bij laten lopen.Lees een andere keer alles bij.Ben de volgende dagen niet aanwezig.
Ik zie hier rare tekens in mijn bericht...ligt aan de pc op het werk...sorry daarvooor!
Op het schoolplein deden wij spelletjes als stand in de bal, televisie tikkertje, hinkelbaan, elastieken.

Oh, en nog iets: van die inktverwijder pennen! Dus geen typex smeren, maar gewoon de inkt oplossen en opnieuw schrijven. (als je dat te vaak deed dan zat er een gat in het papier)
quote:Goldielocks schreef op 15 augustus 2008 @ 13:21:

[...]

Jem? Mijn God! Dat is toch nog maar pas geleden, de 90's ofzo? Da's toch niet vroeger????Ik dacht eind jaren 80
quote:Zwieber schreef op 14 augustus 2008 @ 18:44:

die kaligrafeerstiften, je had ze alleen in groen, zwart en roze.Ik had paars!
quote:draaiorgel schreef op 15 augustus 2008 @ 13:31:

[...]

Ik dacht eind jaren 80

Hmm...dat verklaard een boel: toen trouwde ik.

Hoe bedoel je: generatiekloofje?

quote:draaiorgel schreef op 15 augustus 2008 @ 13:30:

Op het schoolplein deden wij spelletjes als stand in de bal, televisie tikkertje, hinkelbaan, elastieken.

Oh, en nog iets: van die inktverwijder pennen! Dus geen typex smeren, maar gewoon de inkt oplossen en opnieuw schrijven. (als je dat te vaak deed dan zat er een gat in het papier)Oe ja, en dat spul rook zo raar!
Poeh, wat een herkenbaarheid.

Ik moet ook weer denken aan kauwgomollies. Die werden op een gegeven moment verboden bij ons op school omdat de kauwgom overal geplakt werd.

Oorbellen in de vorm van colablikjes.

En klein ijzeren spiraaltje waar je je haar mee vast kon draaien.

En, geen rage, maar wel typisch vroeger: die grote buigzame floppy's voor de pc!
hoe ging dat ook weer, televisie tikkertje?
quote:Goldielocks schreef op 15 augustus 2008 @ 13:38:

[...]

Hmm...dat verklaard een boel: toen trouwde ik.

Hoe bedoel je: generatiekloofje?

Voor mij is dat dus jeugsentiment he, 20 jaar geleden......ik was 8
quote:pemberley schreef op 15 augustus 2008 @ 13:43:

hoe ging dat ook weer, televisie tikkertje?

Bij ons hadden we twee versies:

1) gewoon een tikker en een groep 'vluchters'. Als de tikker je dreigde te tikken riep je keihard een tv programma en bleef stokstijf staan met je benen wijd, als iemand anders onder je benen doorkroop was je weer vrij.

2) 1 iemand tegen over een groep mensen. Die persoon moest een tv programma omschrijven, en als je wist wat het was moest je die persoon aantikken. Die persoon moest naar achteren lopen en achter een bepaalde lijn was ie veilig.

Dan vraag je je nu af: wanneer had iemand dan gewonnen?????

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven