Ergenissen bij supermarkt

04-03-2015 20:06 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren
In het kader van "onbelangrijk, maar toch even lekker zeuren"... Heb me net kapot geërgerd bij de supermarkt! Stond netjes in de rij bij de kassa te wachten totdat ik mijn spullen op de band kon zetten, met nog twee wachtenden voor me. Komt er achter mij een man staan met een kar vol boodschappen. Op dat moment gaat de kassa naast ons open, de kassiere zegt dat de volgende aan de beurt is en ja hoor... mijnheer racet als een gek met zijn kar naar die kassa en gaat doodgemoedereerd zijn kar staan uitladen zonder op of om te kijken. Ik vind dat zo aso!

Lijkt me toch niet meer dan normaal dat je op zijn minst degene die voor je staat vraagt of hij of zij naar die kassa wil of ligt dat nou aan mij?

Naar aanleiding hiervan vraag ik me wel af of er nog meer mensen zich ergeren aan andere mensen in de supermarkt. Barst los zou ik zeggen
quote:MadameQetesh schreef op 30 maart 2015 @ 11:22:

[...]

5 minuten voor! Kassasluiting. Dat betekend dat de kassa over 5 minuten pas dichtgaat.

Word ik dan niet meer geholpen kom ik dus nooit weer.

Bovendien laat ik de boodschappen liggen, kost meer tijd om op te ruimen dan mij te laten betalen.

Bij te laat begrijp ik het nog een beetje maar als ik op tijd ben wil ik gewoon geholpen worden.

Nu zal ik sowieso niet zo vlak voor sluiting boodschappen doen maar toch.

Ik noem maar wat minuten.

Jij vind het normaal dat iemand met een volle kar rustig bij een kassa kan komen aankakken, terwijl bij voorbaat al duidelijk is dat het afrekenen niet voor sluitingstijd lukt?

Het zelfs mogelijk is dat er ook anderen bij de kassa zijn, waardoor het dan nog later word.

Dat ja ik vind dat je voor de sluitingstijd al bij de kassa moet zijn, zodat men je op tijd kan helpen.

Ik heb nog nooit in een winkel gewerkt en denk dat ik er ook totaal niet geschikt voor zou zijn. Ik denk dat ik mij bij de verschillende voorbeelden in dit topic naar bepaalde klanten toe nml. niet stil zou houden.

Zo zou ik er niet aan moeten denken, dat als alles op maat hangt of ligt en mensen dat door elkaar doen, men kan het gewoon ook even netjes terug hangen/ leggen.

Of mensen die overal aanzitten en hun kinderen overal aan laten zitten bij breekbaar goed en dan uiteindelijk niets kopen. Het lijkt mij dat je als verkoper dan iets hebt, "niet laten vallennnnnn".
Vrijdagochtend in de Appie, vrij rustig. Ik loop met de kinderwagen, manlief met boodschappenkar. Manlief vraagt: Zijn we klaar? Yes, antwoord ik. Terwijl een dikke muts met overvolle kar ons hoort praten, gooit ze de turbo erin en haalt mijn man in, terwijl hij al bijna bij de lange rij was. Want ja ze moest en zou voor ons in de rij staan. Zucht. Twee seconden later gaat kassa 6 open, hoe toevallig stonden wij daar vlakbij. Wij rekenen af en hup ik neem t bonnetje aan, bijna bij de uitgang... En ja hoor, alles viel uit!!! Superstroomstoring! En ja, mevrouw met haar spoed stond dus mooi voor lul. Haastige spoed is eh...zelden goed. Heerlijk gevoel!
Het viel mij ook gisteren pas op hoor

Dat over de apotheek, ik werk er in 1. Tja, sommige momenten zijn druk. Vaak tijdens de lunchpauze, maar dan hebben assistentes zelf ook pauze en sta je met halve bezetting. Ik hoor ook vaak het argument dat er achter nog zoveel mensen rondlopen, terwijl het bij de balie vol staat. Bij ons hebben er 2 mensen balie over het algemeen. 1 Van die 2 moet ook nog de aangeschreven recepten klaarmaken en er is 1 assistente die de recepten aanschrijft. Je kan moeilijk al je assistentes naar de balie sturen, dan stokt het met aanschrijven en is in ons geval de bezorgroute niet op tijd klaar en kan de bezorger ook niet op tijd weg. Dan loopt dus de hele dag vertraging op. Het andere werk moet ook af. Verder heb je apotheekmedewerkers, maar die kunnen geen recepten aanschrijven en een klant met een recept dus niet helpen. Alleen handverkoop en afhalers kunnen ze doen, mits er een vraag gesteld moet worden bij het afhalen, dan moet een assistente dat weer doen. Er kunnen dus best wat mensen rondlopen, maar niet iedereen kan elke patient helpen.
quote:Desperate_Housewive schreef op 30 maart 2015 @ 10:42:

Is het iemand al opgevallen dat er een ontzettende typo in de TT staat, ik erger me kapot Ik zag hem gisteren voor het eerst. Erg he?
Ik vind het overigens wel raar dat als je bijv. nog na 9 uur werkt omdat een klant inderdaad een bomvolle kar afrekent, je dat deel niet uitbetaald krijgt. Dan kan ik mij wel een beetje voorstellen dat je ze graag om vijf voor negen de winkel uitjaagt. In mijn tijd, ahum, oma vertelt, kregen we dat nog wel uitbetaald, omdat je bijv. dan de winkel moest vegen. Maar dat waren andere openingstijden: geen winkel die nog na 6 uur open was. Misschien is dat het verschil voor wel of niet uitbetalen?
I can explain it to you, but I can't understand it for you
quote:vla-flip schreef op 30 maart 2015 @ 12:38:

[...]

Ik noem maar wat minuten.

Jij vind het normaal dat iemand met een volle kar rustig bij een kassa kan komen aankakken, terwijl bij voorbaat al duidelijk is dat het afrekenen niet voor sluitingstijd lukt?

Het zelfs mogelijk is dat er ook anderen bij de kassa zijn, waardoor het dan nog later word.

Dat ja ik vind dat je voor de sluitingstijd al bij de kassa moet zijn, zodat men je op tijd kan helpen.

Ik heb nog nooit in een winkel gewerkt en denk dat ik er ook totaal niet geschikt voor zou zijn. Ik denk dat ik mij bij de verschillende voorbeelden in dit topic naar bepaalde klanten toe nml. niet stil zou houden.

Zo zou ik er niet aan moeten denken, dat als alles op maat hangt of ligt en mensen dat door elkaar doen, men kan het gewoon ook even netjes terug hangen/ leggen.

Of mensen die overal aanzitten en hun kinderen overal aan laten zitten bij breekbaar goed en dan uiteindelijk niets kopen. Het lijkt mij dat je als verkoper dan iets hebt, "niet laten vallennnnnn".

Ja ik vind dat idd normaal. Het is namelijk voor sluitingstijd. Oftewel ze zijn nog open. Heel normaal dat je dan gewoon geholpen wordt.

Of het ook sociaal is is een ander verhaal.

Zoals al gezegd zou ik dat zelf nooit doen maar ik zou het belachelijk vinden als iemand niet geholpen wordt terwijl het nog geen officiele sluitingstijd is.

Wil je dit als winkel voorkomen moet je zeggen entree tot winkel 17.45 ipv 18.00 wanneer het dicht gaat.

Ik heb wel in winkels gewerkt en ja het is irritant als mensen 5 minuten voor de tijd nog binnen komen en de boel door elkaar halen. Maar we zijn open dus we moesten ze binnen laten. Pas vanaf 18.00 uur mochten we weigeren.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
quote:Desperate_Housewive schreef op 30 maart 2015 @ 12:46:

Alleen handverkoop en afhalers kunnen ze doen, mits tenzij er een vraag gesteld moet worden bij het afhalen, dan moet een assistente dat weer doen.Ja, ik neem m'n 'taalpolitietaken' vanaf nu weer wat serieuzer
quote:blue_lagoon schreef op 04 maart 2015 @ 20:08:

Afgelopen zondag bij de AH iemand achter me die stonk naar oud zweet. Gadverdamme, dat vind ik zo asociaal. Ik ging bijna over mijn nek en het was ook kei druk. Was daarna helemaal chagrijnig van de drukte maar vooral van die afschuwelijke stank.

Oh wat walgelijk! Daar kan ik ook niet tegen! Ik vind het ook aso om zo te stinken.

Afgelopen zaterdag deed ik ook nog wat boodschappen. Het was best druk en alle kassa´s waren bezet. Er was een mevrouw voor mij. Die stond rustig en heel kalmpjes haar boodschappen in te pakken en hoewel de kassiere inmiddels alles aangeslagen had, ging ze daarmee op haar elvendertigste door.

toen ze alles ingepakt had, ging ze een keertje betalen. Intussen was ik aan de beurt en ze bleef daar maar staan en ging nog niet uit de weg. Ik moest erbij om mijn boodschappen in te pakken. Wat een luie trage doos zeg!

Zelf haat ik het om mensen op mij te laten wachten. Dus ik betaal meteen zodra het bedrag bekend is, en ga daarna snel door met inpakken. Intussen kan de andere klant dan weer geholpen worden.
quote:Lotte35 schreef op 30 maart 2015 @ 12:56:

[...]

Ja, ik neem m'n 'taalpolitietaken' vanaf nu weer wat serieuzer ik lig ziek op de bank, heb een geldig excuus!
quote:Desperate_Housewive schreef op 30 maart 2015 @ 13:07:

ik lig ziek op de bank, heb een geldig excuus!Dan ga je op je werk toch een paar pilletjes halen?
Ik kreeg vroeger, toen ik bij AH werkte, ook nooit uitbetaald na sluitingstijd. We waren dan vaak nog minstens een half uur bezig met alles opruimen en dweilen. Ik dacht dat ik ooit eens gelezen heb dat dat een paar jaar geleden veranderd is. Het telt natuurlijk wel op als je als fulltimer 5 keer een half uur per week langer werkt. Overigens waren mede daardoor de late diensten, tot sluitingstijd, erg impopulair bij ons. Ook vanwege de aanwezigheid van klanten, het werkte het lekkerst als je vanaf een uur of 6 gezellig met een muziekje en gebabbel vleeswaren en brood kon snijden. En dan maakten we grapjes over de 'aasgieren' die al om kwart voor 8 buiten voor de deur in de rij stonden met hun karretje, terwijl de winkel om 8 uur open ging
quote:Lotte35 schreef op 30 maart 2015 @ 13:09:

[...]

Dan ga je op je werk toch een paar pilletjes halen? ik heb een eigen thuisapotheek zowat haha! Maar er helpt weinig tegen een vol hoofd, spierpijn en koude rillingen afgewisseld met zweetatraaltjes langs je rug
quote:iones schreef op 30 maart 2015 @ 13:04:

[...]

Oh wat walgelijk! Daar kan ik ook niet tegen! Ik vind het ook aso om zo te stinken.

Afgelopen zaterdag deed ik ook nog wat boodschappen. Het was best druk en alle kassa´s waren bezet. Er was een mevrouw voor mij. Die stond rustig en heel kalmpjes haar boodschappen in te pakken en hoewel de kassiere inmiddels alles aangeslagen had, ging ze daarmee op haar elvendertigste door.

toen ze alles ingepakt had, ging ze een keertje betalen. Intussen was ik aan de beurt en ze bleef daar maar staan en ging nog niet uit de weg. Ik moest erbij om mijn boodschappen in te pakken. Wat een luie trage doos zeg!

Zelf haat ik het om mensen op mij te laten wachten. Dus ik betaal meteen zodra het bedrag bekend is, en ga daarna snel door met inpakken. Intussen kan de andere klant dan weer geholpen worden.Daarom ben ik zo'n fan van de zelfscan. Heerlijk! Je pakt je boodschappen al in als je ze uit het schap pakt. In het begin moesten we 1 ah verder rijden voor de zelfscan, maar nu is de dichtsbijzijnde ook uitgerust met een zelfscan.
quote:Lotte35 schreef op 30 maart 2015 @ 12:25:

[...]

Ik ben ook lid van de taalpolitie, en ik geef toe; ik loop de kantjes eraf Dit keer zal het bij een waarschuwing blijven, maar de volgende keer weer opletten ja
quote:soetkees schreef op 30 maart 2015 @ 12:49:

Ik vind het overigens wel raar dat als je bijv. nog na 9 uur werkt omdat een klant inderdaad een bomvolle kar afrekent, je dat deel niet uitbetaald krijgt. Dan kan ik mij wel een beetje voorstellen dat je ze graag om vijf voor negen de winkel uitjaagt. In mijn tijd, ahum, oma vertelt, kregen we dat nog wel uitbetaald, omdat je bijv. dan de winkel moest vegen. Maar dat waren andere openingstijden: geen winkel die nog na 6 uur open was. Misschien is dat het verschil voor wel of niet uitbetalen?Het ligt eraan, hoor. Soms moet ik tot 9 werken, dan krijg ik echt maar tot 9 uur uitbetaald. En soms moet ik tot half 10, dan krijg ik tot half 10 uitbetaald. (Tot half 10 is inclusief vegen, retouren terugbrengen, de kantine netjes maken, dat soort dingen. Dan vind ik het niet erg om iets langer te zitten, ik krijg het dan namelijk gewoon uitbetaald)
quote:OldWood schreef op 30 maart 2015 @ 13:34:

Dit keer zal het bij een waarschuwing blijven, maar de volgende keer weer opletten ja

(Streng, maar ik verdien het.)
Over die zelfscan gesproken; Zaterdag was het razend druk bij de AH, en een vader probeerde snel boodschappen te doen, met twee kleine kinderen er bij, eentje wist blijkbaar hoe de zelfscan werkte zag ik vanuit mijn ooghoek, terwijl vader groente afwoog, was die alles nog eens aan het scannen. Volgens mij had vader het niet eens door, die was te druk met groente afwegen bezig.

Als die zo rechtstreeks naar de pinautomaat zou gaan zonder op te letten, had vader een extra dure kassabon, en AH extra winst.

Ik stond zo schuin te kijken omdat mijn man bezig was met heen en weer lopen met boodschappenbriefje in de hand bij de groente afdeling.
quote:Desperate_Housewive schreef op 30 maart 2015 @ 13:07:

[...]

ik lig ziek op de bank, heb een geldig excuus!

Gelukkig maar, want volgens mij zag ik een mooie mits/tenzij fout in je post van 12.46.

Zal ik zolang maar voor je invallen?
quote:Bromelia schreef op 30 maart 2015 @ 13:56:

Over die zelfscan gesproken; Zaterdag was het razend druk bij de AH, en een vader probeerde snel boodschappen te doen, met twee kleine kinderen er bij, eentje wist blijkbaar hoe de zelfscan werkte zag ik vanuit mijn ooghoek, terwijl vader groente afwoog, was die alles nog eens aan het scannen. Volgens mij had vader het niet eens door, die was te druk met groente afwegen bezig.

Als die zo rechtstreeks naar de pinautomaat zou gaan zonder op te letten, had vader een extra dure kassabon, en AH extra winst.

Ik stond zo schuin te kijken omdat mijn man bezig was met heen en weer lopen met boodschappenbriefje in de hand bij de groente afdeling.Daarom houd ik de scanner altijd bij me, ik loop er mee rond. Ben toch n beetje bang dat anders iemand 'voor de grap' even een artikel extra scant.
quote:Miss_Bean schreef op 30 maart 2015 @ 14:01:

[...]

Daarom houd ik de scanner altijd bij me, ik loop er mee rond. Ben toch n beetje bang dat anders iemand 'voor de grap' even een artikel extra scant. Inderdaad.
Mosterd.
En ik ontdekte iets, bitterder dan de dood: de vrouw, die een valstrik is en wier hart een net is en wier handen boeien zijn.
quote:AnAppleADay schreef op 30 maart 2015 @ 13:57:

[...]

Gelukkig maar, want volgens mij zag ik een mooie mits/tenzij fout in je post van 12.46.

Zal ik zolang maar voor je invallen?

Daar ben ik al op afgerekend

Zelfscan hebben we hier ook, heerlijk! En nog een leuke bezigheid voor dochter. Die mag nl scannen en dat vind ze geweldig zelf dingen gaan zitten scannen doet ze niet, ik laat haar nooit alleen in de kar met de scanner.
quote:betjebig schreef op 30 maart 2015 @ 13:11:

En dan maakten we grapjes over de 'aasgieren' die al om kwart voor 8 buiten voor de deur in de rij stonden met hun karretje, terwijl de winkel om 8 uur open ging Die snap ik niet. Waarom aasgieren?
~ Whatever it is you're seeking won't come in the form you're expecting ~
quote:Pauwenveer schreef op 30 maart 2015 @ 17:11:

[...]

Die snap ik niet. Waarom aasgieren?

Die snap ik ook niet.

Ik sta ook wel eens precies om 8 uur voor een winkel, maar als ik dat s'morgens om 8 uur haal ben ik dus een aasgier, maar dan vraag ik me af wat ik dan ben als ik precies diezelfde boodschappen om 2 uur in de middag haal.
Om terug te komen op late klanten en overuren: diegenen die de afsluitronde lopen mogen klanten niet aanspreken dat de winkel gaat sluiten, wegens enerzijds onbeleefd, anderzijds omdat als het nog geen sluitingsuur is de klant natuurlijk het volste recht heeft om rustig in de winkel rond te kijken. En daarna ze aanspreken mag dus ook niet van de baas. De vaste kassadames waren een tijdje terug aan het klagen dat ze nooit uitbetaald krijgen voor overuren, of anders bijv. een middagje per maand betaald verlof. Na de laatste klant moeten de kassa's worden geteld en gecontroleerd door de leiding, daarna mag je pas naar huis. Dus als een klant een kwartier na sluitingstijd weg is (komt wel eens voor) en je daarna je kassa nog moet tellen ben je een half uur na sluitingstijd pas buiten. En als je kassa niet meteen klopt kan je best pas 45 minuten later vertrekken. Heb al besloten dat ik er liever niet fulltime zou willen werken, als bijbaantje valt het nog mee.

Gieren durf ik het niet te noemen, maar als wij 's ochtends een kwartier voor openingstijd de teambesprekingen hebben en klanten komen al via de kassa naar binnen omdat ze snel iets moeten hebben, worden ze toch echt niet eerder dan het openingsuur geholpen. Niet omdat we niet willen hoor, maar omdat de bespreking zeker 10 minuten duurt en je daarna nog je kassa moet controleren. En ja, dat is ook al voorgekomen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven