Ergenissen bij supermarkt

04-03-2015 20:06 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren
In het kader van "onbelangrijk, maar toch even lekker zeuren"... Heb me net kapot geërgerd bij de supermarkt! Stond netjes in de rij bij de kassa te wachten totdat ik mijn spullen op de band kon zetten, met nog twee wachtenden voor me. Komt er achter mij een man staan met een kar vol boodschappen. Op dat moment gaat de kassa naast ons open, de kassiere zegt dat de volgende aan de beurt is en ja hoor... mijnheer racet als een gek met zijn kar naar die kassa en gaat doodgemoedereerd zijn kar staan uitladen zonder op of om te kijken. Ik vind dat zo aso!

Lijkt me toch niet meer dan normaal dat je op zijn minst degene die voor je staat vraagt of hij of zij naar die kassa wil of ligt dat nou aan mij?

Naar aanleiding hiervan vraag ik me wel af of er nog meer mensen zich ergeren aan andere mensen in de supermarkt. Barst los zou ik zeggen
Ik werk in een tuincentrum en daar heb ik het zeker vaker meegemaakt. Misschien ligt het aan het soort winkel, een tuinwinkel is toch misschien informeler dan een supermarkt.
Huh, kind op de band? Die zijn gek!

Als ik iets niet kan vinden begin ik met een groet en vraag vervolgens om het product. En bedank daarna. Ben ik nou zo gek of anders?
I can explain it to you, but I can't understand it for you
quote:Saracenen schreef op 29 maart 2015 @ 20:19:

Nog een aantal irritaties. Eentje is dat mensen denken dat je wel reageert als ze me met 'eeeh' aanspreken (als je door de winkel loopt). Denk aan 'eeeh waar vind ik x?' Ik heet geen 'eeeh' en reageer best op juffrouw/mevrouw. Andere vervelende gewoontes zijn niet groeten maar meteen beginnen over dat dat product in de aanbieding staat en die drie artikels voor een actieprijs staan. Een goedendag kan er niet meer af.

En ik heb er een tijdje niet aan gedacht omdat het zeker al een maand niet meer was gebeurd, maar lieve ouders met peuters of kleuters: het is niet grappig laat staan ludiek als je je kind achter je boodschappen op de band zet tot het einde en mij vervolgens 'dwingt' om een handje oid te scannen. En dan de originele woorden 'Ah maar ze kan je niet scannen, want jij bent onbetaalbaar'. Nee, alstublieft, nee.Ooooh, dat is ook zo irritant. Zit je daar, heel awkward met een kind op de band. Sowieso vind ik het niet echt hygiënisch, want ik heb ook wel eens gehad dat kinderen gingen staan op die band. En de volgende klant legt dan bijvoorbeeld hun paprika of komkommer zonder zakje op de band. Lekker smakelijk
quote:CanYouNot schreef op 29 maart 2015 @ 22:36:

[...]

Ooooh, dat is ook zo irritant. Zit je daar, heel awkward met een kind op de band. Sowieso vind ik het niet echt hygiënisch, want ik heb ook wel eens gehad dat kinderen gingen staan op die band. En de volgende klant legt dan bijvoorbeeld hun paprika of komkommer zonder zakje op de band. Lekker smakelijk Die dingen was ik altijd of ze nou zo uit de groentenbak komen of uit een netjes verpakt zakje. Doe jij dat niet dan?
quote:Sensy12 schreef op 29 maart 2015 @ 23:08:

[...]

Die dingen was ik altijd of ze nou zo uit de groentenbak komen of uit een netjes verpakt zakje. Doe jij dat niet dan?Natuurlijk doe ik dat, maar ik vind het alsnog niet hygiënisch om een kind op de band te zetten. Daar is hij niet voor bestemd.
quote:CanYouNot schreef op 29 maart 2015 @ 22:36:

[...]

Ooooh, dat is ook zo irritant. Zit je daar, heel awkward met een kind op de band. Sowieso vind ik het niet echt hygiënisch, want ik heb ook wel eens gehad dat kinderen gingen staan op die band. En de volgende klant legt dan bijvoorbeeld hun paprika of komkommer zonder zakje op de band. Lekker smakelijk Ik raad echt iedereen aan om om alle groenten en fruit een zakje te doen. Dit is één van de redenen, maar ik kan er nog heel veel bedenken. Voordat ik caissière werd heb ik er nooit zo over nagedacht, maar je wil niet weten wat er zoal over die band heen gaat. Iedereen raakt sowieso die band al aan, maar er lekt ook regelmatig wat. Dat kan bijvoorbeeld melk zijn, maar ook azijn of wasmiddel en dat is niet bepaald lekker aan je groente of fruit natuurlijk. We maken dat natuurlijk wel schoon. Maar vaak is er maar weinig tijd om dat echt grondig te doen en als je niet opschiet is de band al te ver doorgerold en zit de vlek op een plek waar je er niet meer bij kunt.
quote:Greeenlight schreef op 29 maart 2015 @ 23:39:

[...]

Ik raad echt iedereen aan om om alle groenten en fruit een zakje te doen. Dit is één van de redenen, maar ik kan er nog heel veel bedenken. Voordat ik caissière werd heb ik er nooit zo over nagedacht, maar je wil niet weten wat er zoal over die band heen gaat. Iedereen raakt sowieso die band al aan, maar er lekt ook regelmatig wat. Dat kan bijvoorbeeld melk zijn, maar ook azijn of wasmiddel en dat is niet bepaald lekker aan je groente of fruit natuurlijk. We maken dat natuurlijk wel schoon. Maar vaak is er maar weinig tijd om dat echt grondig te doen en als je niet opschiet is de band al te ver doorgerold en zit de vlek op een plek waar je er niet meer bij kunt.Ik raad het ook aan, vanwege alles wat je opnoemde
quote:Shenandoah schreef op 28 maart 2015 @ 23:50:

[...]

haha. dan krijg je dat :P

Hier ga ik meestal wel met zo'n klein achter een karretje lopend kereltje, maar die laat het huilen/krijsen/zeuren achterwege en pakt zelfs netjes dingen van de grond als mensen ze laten vallen :P met de vermelding ikke helpen. Ook is hij super trots als hij dingen uit het rek mag pakken, en wil dan best dat pak melk even aan die oudere dame met rollator gaan brengen (hij is 2,5) Hij weet gewoon dat als hij ergens om vraagt hij het niet krijgt qua snoep etc. Want hij heeft het nog nooit gekregen, dus probeerd het niet meer.

Het enige waar hij zelf netjes om mag vragen is een ballon bij de balie, en daar moet netjes dankjewel voor gezegd worden :P

En we zeggen ook keurig de cassiere gedag.

Leuk is dat he

Meestal is mijn zoontje ook zo.
quote:soetkees schreef op 29 maart 2015 @ 20:34:

Huh, kind op de band? Die zijn gek!

Als ik iets niet kan vinden begin ik met een groet en vraag vervolgens om het product. En bedank daarna. Ben ik nou zo gek of anders?

Zal het mijn man zeggen, haha.

Die deed/doet dat met zoon soms ook, en zoon vind dat natuurlijk geweldig. Hij blijft, zo heb ik begrepen, wel netjes zitten en hoeft niet gescand te worden ofzo, haha.
Nou ja, ik kan mij voorstellen dat het 'grappig' is om je kind te willen scannen, per slot van rekening hebben ze op een bepaalde leeftijd overal belangstelling voor, dus waarom zou je niet uitleggen wat er met die boodschappen gebeurd? Maar iemand hier zei al: ze kunnen er af vallen, of hun hoofd stoten aan de snoeprekjes, de kassa etc.
Ik ben zo'n vervelende vrouw die dus bij artikelen die niet scannen zegt: ah, dan zal het gratis zijn. Tja, ik sta er echt niet bij stil dat je dat misschien wel 30 keer per dag hoort. En zo wel, is het gewoon irritant dat het artikel niet in de kassa staat. Meestal wordt namelijk de ophoudende klant boos aangekeken door de rij, zucht het kassameisje en voel je je ongemakkelijk. Dan maar een grapje er tegenaan...

Ik kan me ergeren aan supermarkten die lege schappen gewoon vullen met een ander artikel. Als ik dat artikel wil hebben vraag ik me namelijk wel af of het artikel wel aangevuld wordt als de weekendhulpen niet kunnen zien dat het schap leeg is. Ook irritant vind ik het verkeerd vullen, dus de rode kool met cranberry in het schap van de rode kool met appel en andersom.

Het ontbreken van prijzen, zodat je naar de prijzenscanner moet lopen.

Naja, ik vind boodschappen doen over het algemeen stom, dus erg druk maak ik me er niet om.
~ Whatever it is you're seeking won't come in the form you're expecting ~
@Saracenen, is de mensen die na de laatste 10 minuten call nog uitgebreid door winkelen en niet 5 minuten voor de kassasluiting bij de kassa zijn, niet meer helpen een idee. Het lijkt mij dat men dan de volgende keer wel zorgt op tijd bij de kassa te zijn.

Kan een collega die persoon niet aanspreken, dat de betreffende persoon NU richting kassa moet gaan.

Kind op de band Ik snap niet wat daar grappig aan is.

Als je je kind wat wil bijbrengen, dan is dat dat producten op de band gaan en geen mensen.
Is het iemand al opgevallen dat er een ontzettende typo in de TT staat, ik erger me kapot
quote:miedo schreef op 04 maart 2015 @ 20:16:

[quote]blue_lagoon schreef op 04 maart 2015 @ 20:13:

Wilde een emoticon doen en toen postte het forum het bericht meteen... Vandaar de edit. Overigens is mijn grootste bron van ergernis de apotheek. Die medewerksters hebben echt nog nooit van doorwerken gehoord, het minimale aantal balies open terwijl het stampvol zit en dan zijn er altijd mensen die denken dat het aan de balie een gezellig theekransje is en die hele gesprekken van een kwartier aanknopen met de apothekersassistente.

t[/b]

Dit is niet bij alle apotheken het geval hoor. Met name die van Mediq zijn hier erg sterk in.

Ik moest ook altijd minimaal een uur uittrekken om medicijnen op te halen. Een enkele keer deed 2 uur of langer ook mee.

Klagen hier over hielp niet.

Op een gegeven moment heb ik mezelf over laten schrijven naar een apotheek in een wijk waar ik langs reed van en naar mijn werk. Sinds dat moment heb ik altijd binnen 10 minuten weer buiten gestaan. Maar soms ook binnen 2 minuten.

Je bent volledig vrij om je eigen apotheek te kiezen.
Niet geschoten is altijd mis
Het is mij tot op heden onduidelijk waarom het altijd zo lang moet duren bij een apotheek.
quote:vla-flip schreef op 30 maart 2015 @ 10:29:

@Saracenen, is de mensen die na de laatste 10 minuten call nog uitgebreid door winkelen en niet 5 minuten voor de kassasluiting bij de kassa zijn, niet meer helpen een idee. Het lijkt mij dat men dan de volgende keer wel zorgt op tijd bij de kassa te zijn.

Kan een collega die persoon niet aanspreken, dat de betreffende persoon NU richting kassa moet gaan.

Kind op de band Ik snap niet wat daar grappig aan is.

Als je je kind wat wil bijbrengen, dan is dat dat producten op de band gaan en geen mensen.

5 minuten voor! Kassasluiting. Dat betekend dat de kassa over 5 minuten pas dichtgaat.

Word ik dan niet meer geholpen kom ik dus nooit weer.

Bovendien laat ik de boodschappen liggen, kost meer tijd om op te ruimen dan mij te laten betalen.

Bij te laat begrijp ik het nog een beetje maar als ik op tijd ben wil ik gewoon geholpen worden.

Nu zal ik sowieso niet zo vlak voor sluiting boodschappen doen maar toch.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
quote:Desperate_Housewive schreef op 30 maart 2015 @ 10:42:

Is het iemand al opgevallen dat er een ontzettende typo in de TT staat, ik erger me kapot

Het was me nog niet opgevallen.

Wat erg(erlijk)!
Als ik hoor dat de winkel gaat sluiten, haast ik me naar de kassa. Ik ben er dus echt van overtuigd dat die kassa mij niet meer helpt na negen uur. Dat er iemand me aan de arm trekt en zegt: u dient nu af te rekenen of de winkel te verlaten, want de kassa gaat sluiten. Maar je wordt dus serieus 10 minuten te laat ook nog geholpen?
quote:Pauwenveer schreef op 30 maart 2015 @ 11:46:

Als ik hoor dat de winkel gaat sluiten, haast ik me naar de kassa. Ik ben er dus echt van overtuigd dat die kassa mij niet meer helpt na negen uur. Dat er iemand me aan de arm trekt en zegt: u dient nu af te rekenen of de winkel te verlaten, want de kassa gaat sluiten. Maar je wordt dus serieus 10 minuten te laat ook nog geholpen?In onze supermarkt worden klanten 5 minuten voor sluitingstijd aangesproken, of ze naar de kassa willen gaan om af te rekenen. Maar je wordt gewoon nog geholpen bij de kassa, hoor. Óók 10 minuten na sluitingstijd (alhoewel ik dat zelf niet fijn vind; ik word nameijk na 9 uur niet meer betaald, maar werk wel 'over').
Ik sta er gewoon van te kijken! Zou me vreselijk ongemakkelijk voelen als ik wist dat iemand door mijn getreuzel moest overwerken.
Oh, ik zag laatst ook iets stoms: een man gooide een doos om bij de Lidl, zat nog een fles wijn in die dus kapot viel. Grote plas wijn en glas in het pad, en dan weglopen alsof je er niets mee te maken hebt. Zo aso...

Een vrouw die haar honden vastmaakt aan de rookpaal buiten de winkel, het ding gewoon uit de grond trekt en snel wegrijdt.

Oh en geen ergernis, wel stom: kind op skeelers in de winkel. Hangt een bord bij de ingang dat het niet mag, maar niemand van het personeel die haar aanspreekt.

Is het iemand al opgevallen dat er een ontzettende typo in de TT staat, ik erger me kapot Ik zag het afgelopen week pas. Telkens overheen gelezen..
I have neither the time nor the crayons to explain this to you.
quote:CanYouNot schreef op 30 maart 2015 @ 11:49:

In onze supermarkt worden klanten 5 minuten voor sluitingstijd aangesproken, of ze naar de kassa willen gaan om af te rekenen.

Hier bij de Action wordt het tien minuten van tevoren omgeroepen. Vind ik ook wel een goede methode. Ik schrok me alleen wel drie slagen in de rondte, ga nóóit zo vlak voor sluitingstijd naar een winkel.

Liep meteen als een kip zonder kop door die zaak, ik kan duidelijk niet tegen haasten

Nu je het zegt

Waar is die taalpolitie de afgelopen maand geweest, of nemen zij hun werk niet meer serieus
quote:OldWood schreef op 30 maart 2015 @ 12:15:

Nu je het zegt

Waar is die taalpolitie de afgelopen maand geweest, of nemen zij hun werk niet meer serieus Ik ben ook lid van de taalpolitie, en ik geef toe; ik loop de kantjes eraf

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven