Gezondheid alle pijlers

Anticonceptie

30-03-2015 18:16 47 berichten
Ik ben op zoek naar alternatieven wat betreft anticonceptie. Ik vind op internet voornamelijk middelen met hormonen of condooms, maar beide zijn niet mogelijk. Ik zal even kort uitleggen waarom.

Ik slik medicatie en sta onder controle bij een arts. Tot die tijd zijn eigenlijk alle standaard middelen(ook de koperspiraal) niet mogelijk. Dit duurt nog minstens een jaar. Wanneer ik daar klaar ben, ga ik waarschijnlijk weer aan de pil/anticonceptiering.

Condooms kan ik helaas niet goed tegen, meestal moeten we de seks afkappen om die reden. Het doet gewoon te veel pijn, ook met gebruik van glijmiddel (waarvan ik ook al veel soorten heb geprobeerd). Ik heb al verschillende soorten condooms geprobeerd. Ook latex-vrije. Heb nu wel een andere soort besteld om te kijken hoe dat bevalt. Anders maar het vrouwencondoom proberen, lijkt me vreselijk, maar je moet iets.

Ik las al iets over zaaddodende middelen, maar die schijnen maar voor 60% te werken. En ook iets gelezen over de lady-comp, maar die is helaas niet te betalen.

Heeft iemand hier nog iets wat ik over het hoofd zie? Ik ga morgen naar de huisarts om dit te bespreken en wil graag goed voorbereid zijn. Hopelijk heeft iemand hier goed advies!
Alle reacties Link kopieren
Een koper spiraal heeft geen hormonen.
quote:anoniemex schreef op 30 maart 2015 @ 18:17:

Een koper spiraal heeft geen hormonen.Dat weet ik, maar kan wel de menstruatie beïnvloeden zei mijn arts, dus vandaar.
Betrouwbare methoden zijn hormonale anticonceptie, de koperspiraal en condooms (en sterilisatie maar dat is vast geen optie).

Waarom is de koperspiraal geen optie?
Geen seks.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
quote:budapest schreef op 30 maart 2015 @ 18:18:

[...]

Dat weet ik, maar kan wel de menstruatie beïnvloeden zei mijn arts, dus vandaar.En je slikt medicatie waarbij je cyclus niet beïnvloed mag worden?
pessarium?
quote:viva-amber schreef op 30 maart 2015 @ 18:21:

Geen seks.wel de meest praktische oplossing
Word nu wel nieuwsgierig wat je gebruikt. Iets in de anti-epileptica of immunosuppressiva?

Grote kans dat je wel een koperspiraaltje mag. Misschien de prikpil of een zwaardere pil ook?

Ik zou even overleggen.
quote:bootje_op_de_golven schreef op 30 maart 2015 @ 18:23:

Word nu wel nieuwsgierig wat je gebruikt. Iets in de anti-epileptica of immunosuppressiva?

Grote kans dat je wel een koperspiraaltje mag. Misschien de prikpil of een zwaardere pil ook?

Ik zou even overleggen.Nee, nee. Ik slik iets om mijn hormonen op peil te houden en na jaren van geen menstruatie, komt dat nu langzaam aan weer op gang. Ik moet die heel goed bijhouden en vandaar dat ik niet zoiets mag.
quote:viva-amber schreef op 30 maart 2015 @ 18:21:

Geen seks.Dat kan natuurlijk ook nog, maar het zou leuker zijn als er een passende oplossing was.
quote:budapest schreef op 30 maart 2015 @ 18:24:

[...]

Nee, nee. Ik slik iets om mijn hormonen op peil te houden en na jaren van geen menstruatie, komt dat nu langzaam aan weer op gang. Ik moet die heel goed bijhouden en vandaar dat ik niet zoiets mag.

Ah, dat kan ook nog natuurlijk.

Als je de naam van het middel intypt in het farmacotherapeutisch kompas kun je zien wat wel mogelijk is.

Met die kennis kun je dan even overleggen.
niet op vakantie gaan dit jaar en een lady-comp kopen
quote:bootje_op_de_golven schreef op 30 maart 2015 @ 18:26:

[...]

Ah, dat kan ook nog natuurlijk.

Als je de naam van het middel intypt in het farmacotherapeutisch kompas kun je zien wat wel mogelijk is.

Met die kennis kun je dan even overleggen.In principe kan de combinatie anticonceptie-mijn medicijn gewoon. Het gaat er echter om dat mijn menstruatie beïnvloed wordt en mijn arts zo geen reëel beeld krijgt.
quote:miedo schreef op 30 maart 2015 @ 18:29:

niet op vakantie gaan dit jaar en een lady-comp kopen

Mijn vakanties kosten over het algemeen niet het gigantische bedrag wat zo'n lady-comp kost. Maar ik snap je punt.

Ik heb daar echter pas iets aan over een jaar, dus wat doe ik tot die tijd?
quote:miedo schreef op 30 maart 2015 @ 18:29:

niet op vakantie gaan dit jaar en een lady-comp kopenEhm, ze wil NIET zwanger worden, dus dan lijkt me dit een vrij beroerd advies.
quote:budapest schreef op 30 maart 2015 @ 18:30:

[...]

In principe kan de combinatie anticonceptie-mijn medicijn gewoon. Het gaat er echter om dat mijn menstruatie beïnvloed wordt en mijn arts zo geen reëel beeld krijgt.Lastig hoor, het zou dan best kunnen dat er geen passende oplossing is, ik zou het iig niet een twee drie weten.
quote:budapest schreef op 30 maart 2015 @ 18:31:

[...]

Mijn vakanties kosten over het algemeen niet het gigantische bedrag wat zo'n lady-comp kost. Maar ik snap je punt.

Ik heb daar echter pas iets aan over een jaar, dus wat doe ik tot die tijd?

alleen bij een groen lampje van de lady-comp sexen?

(100% zekerheid biedt geen enkel anti-conceptie he, risico op zwangerschap blijft ongeveer 1%!!)
quote:miedo schreef op 30 maart 2015 @ 18:36:

[...]

bij een rood lampje van de lady-comp niet sexen?

Begrijpend lezen is ook een vak apart, blijkt maar weer.

Als ik spaar voor zo'n apparaat, heb ik die over een jaar. Over een jaar heb ik dus een leuk rood lampje. Wat doe ik TOT die tijd?
quote:budapest schreef op 30 maart 2015 @ 18:38:

[...]

Begrijpend lezen is ook een vak apart, blijkt maar weer.

Als ik spaar voor zo'n apparaat, heb ik die over een jaar. Over een jaar heb ik dus een leuk rood lampje. Wat doe ik TOT die tijd?

Dan moet je er even bij zetten dat je er een jaar voor moet sparen

vrouwencondoom of cervixcapje? Of eventueel eentje kopen op marktplaats, maar dan heb je minder zekerheid over de betrouwbaarheid misschien?
Persona is een alternatief voor ladycomp, die zijn betaalbaarder.
Ik heb er geloof ik nog een op zolder liggen, zal straks eens kijken als je wilt. Moet je wel zelf teststrips kopen.
quote:riannerianne schreef op 30 maart 2015 @ 18:43:

Ik heb er geloof ik nog een op zolder liggen, zal straks eens kijken als je wilt. Moet je wel zelf teststrips kopen.Oh dat klinkt wel interessant. Wat is de reden dat die van jou op zolder ligt??
Pessarium?
quote:budapest schreef op 30 maart 2015 @ 18:44:

[...]

Oh dat klinkt wel interessant. Wat is de reden dat die van jou op zolder ligt??Gebruikt om zwanger te raken, dat is inmiddels gelukt. Ik heb 2 kinderen nu.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven