Spanning einde zwangerschap

06-03-2015 08:14 411 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik hoop even op wat herkenning en misschien wat tips!

Ik ben bijna 37 weken zwanger en loop nu lichamelijk wel een beetje op z'n eind.

Gelukkig een so far relatief makkelijke zwangerschap gehad, op wat rugklachten na.

Nu wel veel maagzuur en hoofdpijn maar dat hoort er allemaal bij.

Ik merk daarentegen aan mezelf dat ik zelf wat spanningen heb, ik vind het erg lastig omgaan met het feit dat ik niet weet wanneer hij komt. Bij wijze van volgende week maar over 4 weken kan ook gewoon. Ook is hij nog helemaal niet ingedaald en van voorweeen of harde buiken heb ik ook geen last.

Het is niet iets wat me hele dagen bezig houdt maar ik vind het erg lastig dat ik gewoon niet weet hoe of wat.

Het liefst zou ik het allemaal al van tevoren op een presenteerblaadje krijgen maar helaas dat niet mogelijk.

Oké ik ben dus gewoon onzeker de laatste weken. Herkenning? Iemand?

Hahaha Ababy heeft vast al een wolk van een baby. Benieuwd hoe het nu gaat!

Violier, balen dat je niet gestript mag worden, maar denk maar zo: bij mij haalde het verder ook niets uit , de baby komt vast vandaag of morgen en anders wel op een andere manier (zo denk ik nu maar steeds, hahahaha)

Schnudel, ooooo ook al heeft het nog niet doorgezet, het zijn de eerste tekenen! Spannend hoor!

Ik ben sinds vandaag vroeg aan het wachten op de verloskundige voor het strippen. Vandaag 3 mensen die vonden dat ze best langs konden komen voor een kop koffie (omdat ik toch aan het wachten ben), maar ik zit er zwaar niet op te wachten de woonkamer gezellig vol te hebben, terwijl de verloskundige aan het strippen is en daarna lijkt mij het handiger om even rustig aan te doen. Hoop bij gods gratie dat er nu straks toch niet iemand gezellig aan komt wippen...... Ik ga daarom ook zo in het ziekenhuis bevallen hahaha!

Maandag ctg/echo mocht ik dit weekend niet bevallen, ben dan 41,4.....

Fijne zaterdag allen!!!!!!!
quote:violier schreef op 27 maart 2015 @ 23:30:

Haha vivalamiek dit topic is inmiddels gekaapt door een aantal andere ongeduldigen, TO is al aan het genieten met en van baby.

Hier nog niks! Ctg etc. Vandaag was prima, ik mag "helaas" niet gestript worden ivm de gehele zwschap onverklaarbaar bloedverlies, dus t is gewoon afwachten tot vrijdag.

Wintersport hoe kan dat nouuuu!? Inmiddels je VK overtuigd van ctg en echo? Ik vond t vandaag erg fijn even te horen en zien dat alles nog goed gaat.

Schnudel, nieuws?

Ichico ik ben t helemaal met je eens qua ongeduld en het plan voor dit weekend. Babytimeeee!!

Welterusten allen en hopelijk is er nog een bevalling vannacht..Nou, jullie mogen van mij ook wel een beautybehandeling ontvangen om het wachten draaglijker te maken hoor 😊
Het is hier ontzettend rustig. Zou dan nu echt voor verschillenden de buikpijn, rugpijn en andere voortekenen zich hebben doorgezet in weeen? Ik ben benieuwd.... Dames laat eens iets van jullie horen
Hai Dames,

Hier even een snel berichtje van mij.

Gister is onze prachtige dochter geboren. Het duurde in totaal 5,5 uur dus is nog vrij snel gegaan.

Helaas daardoor ook veel last van naweeën maar dat moet ik er maar voor over hebben. We genieten volop van haar en ze doet het ontzettend goed. Borstvoeding gaat super. Zo de 2e nacht in dus ga er na de aankomende voeding ook maar in.

Ik blijf natuurlijk mee lezen en hoop dat jullie heeeeel spoedig volgen!
Gefeliciteerd Ababy! Geniet van elkaar en goed herstellen. Fijn dat de borstvoeding goed loopt. Is hier gelukkig ook het geval. Lekker slapen voor zo (ik hoop ook wat uren achter elkaar te mogen plakken)
Hee ababy, wat een leuk bericht! Nu hoef ik mijn ipad niet op te eten

Van harte gefeliciteerd met je meisje...

Naweeën zijn niet leuk maar zijn snel voorbij, toch? Ook mooi dat de bv lekker gaat. Slaap/voed lekker vannacht!

Hier gaat vannacht zo te voelen niks gebeuren, weekendbaby wordt dus ook krap. Maar wie weet...

Welterusten allemaal!
Helaas nog niks! Morgen tweede keer serotiniteitscontrole ziekenhuis (om de dag). Nu wel om de tien min harde buik maar pijnloos.

Ababy gefeliciteerd! Wat snel gegaan zeg.. Veel geluk en liefde gewenst voor jouw kraamtijd!

Welterusten, hopelijk morgen meer bevalnieuws!
Jaaa gefeliciteerd Ababy! Geweldig nieuws!

Schnuldel, maken we er gewoon een maandagbaby van ipv een een weekendbaby, ook leuk:)

Net zoals Violier morgen controle in het ziekenhuis. Voor mij de eerste controle, hopelijk ben ik daarna wat rustiger.

Strippen heeft gisteren (behalve drie krampen en bloedverlies) niets gedaan. Ook nog steeds 1 cm.

Juliaatje; hoop dat je wat uurtjes slaap hebt kunnen pakken!
Ego post maar controle was prima, maar mag niet meer naar huis, heb wel veel krampen gevoeld en ook regelmatig maar vond t nog zo goed te doen dat ik er niks achter zocht. Toch al 3cm dus gaat vandaag gebeuren. Als om 2 uur nog geen vooruitgang wordt het ingeleid!
Ohhh, goed zeg! 3cm zonder veel pijn is een mooi begin. Toch nog een weekendbaby, of komen er nog wat bij, Ichico en Mylove?

Heel veel succes, ik moedig je hier aan vanaf mijn vertrouwde bank
Gefeliciteerd ababy!!!

Succes violier je kunt het! Vandaag dus nog moeder alst beetje mee zit!

Hoe was je controle wintersportdame? ?

Ik kan eindelijk mobiel forumen. Yes !

Verder rustig hier
Ja en inmiddels al 5 cm dus mocht toch oversteken naar het kraamhotel, erg fijn! Ik zit op een gymbal en hang over t bed om de weeen op te vangen, vooralsnog goed te doen. Om 16 gaat de VK m'n vliezen breken dus dan wordt t wel heftiger neem ik aan.

Ik hoop dat ik jullie aansteek en jullie snel gaan beginnen!

Wintersport als je de controle morgen nog haalt; veel succes! Maar liever gewoon bevallen he!

Ik hoop tot snel met bevallingsverhaal.
Fijn om te lezen dat ababy inmiddels ook bevallen is! En Violier; hou je taai hoor!

Hier is het een heftige week. Behalve dat de bevalling zwaarder was dan verwacht (de huisarts kwam langs na het lezen van het bevallingsverslag, om te kijken of alles wel goed ging bij ons thuis...) vond ik ook de kraamweek zwaar. Het herstel gaat maar moeizaam (hechtingen, zwellingen, aambei, maar ook onderhuidse zwellingen in mijn armen van het misprikken van infuus). Borstvoeding had ik erg onderschat. Ik dacht flots baby eraan en voeden maar. Not. Inmiddels na een aantal dagen power-kolven (lag nog net niet snachts aangesloten) is de productie enorm (denk bij elke auto dat Campina eraan komt) en wanneer ik baby aanleg begint de andere borst dus te lopen. Alles nat. Bah. Ik meur de hele dag naar tietenbier.

Morgen neemt de kraamhulp afscheid; zie ik erg tegenop. Ze is geweldig en hebben ook echt een gezellige klik. Man gaat morgenochtend een mooie bos bloemen voor haar halen, want die heeft ze echt verdiend.

Ze drinkt goed, maar groeit nog niet echt naar verhouding. Hopelijk komt dat komende week in orde.

Na enkele dagen kunstvoeding, waarbij je precies weet wat erin gaat, vind ik het lastig dat ik nu niet weet hoeveel erin gaat. De voordelen van borstvoeding (makkelijk, altijd bij de hand) wegen voor mij momenteel niet op tegen de nadelen (alles onder de melk, hele dag gespannen tetten, tepelhoedje). Iemand nog een peptalk hierin?
U vraagt wij draaien!

Ik had geen opstartproblemen bij de bv., maar zat meteen in de situatie waar jjj nu ook zit (veel productie, óveral melk en melkgeur, het spoot eruit etc.). Dat vond ik ook meteen het grootste nadeel en waar ik het met man ook wel eens over heb - die natte melkwereld waar je in zit (en er dus voor ons ook weer aan komt).

Ik had wel de zekerheid dat de melk erin ging, want baby kwam razendsnel aan.

Die zure melkwolk is gauw genoeg voorbij, als het wat beter gereguleerd raakt (binnen een paar weken - het lijkt een eeuwigheid als je er midden in zit maar het is uiteindelijk niks). Je kunt er in de tussentijd voor kiezen (wist ik indertijd niet, maar zit ik nu wel aan te denken) om de eerste waterige spuitmelk bij een voeding op te vangen in een flesje (dus niet gelijk tiet erin), en dan als het wat dikker wordt kind aanleggen. Lijkt me iets minder geknoei, want die eerste spuitmelk liep bij mij standaard overal langs op kleren, in bed, in nekje van kind etc. Je kunt de opgevangen melk natuurlijk bewaren en per flesje geven.

Het niet aankomen kan ik je niet bij adviseren, dat moet natuurlijk niet te lang duren... Maar als je veel produceert keert dat hopelijk snel om?

Tot slot: de beslissing van bv naar fv maak je maar één keer... Niet te snel opgeven dus!
Ik ben om 19.14 bevallen. Het ging om vier uur na het breken van de vliezen gelijk los! Heb nog een uurtje persweeen weggepuft en dat vond ik het zwaarst, op een bepaald moment rond 18.40 kon ik ze echt niet meer negeren en na een half uur lag ze op m'n buik! Al met al een geweldige ervaring, natuurlijk erg pijnlijk maar echt goed verlopen. 2 hechtinkjes, maar was niet veel schade! Borstvoeding wil nog niet: ze hapt niet. Wel met de hand en toen op lepeltje kunnen aanbieden.

Hoe gaat het hier? Winter, Schnudel? Ik zal later even reageren op de anderen, tjemig het egoïsme komt er wel meteen gratis bij haha.
Gefeliciteerd!!! Niks geen egoïsme meid, het draait nu om je meisje (en die heeft jouw volledige focus nodig). En met jouw zware zwangerschap en lange wachten had je verdorie ook recht op een (relatief) makkelijke bevalling

Tot nu toe is de score heel netjes moet ik zeggen, alle bevallingen zonder (spoed-)keizersneden of traumatische totaalrupturen... Dat geeft de burger moed!

Wintersportdame, ben benieuwd hoe jouw laatste fase verloopt, jij bent nu echt de senior... En Ichico, als je nog niet bevallen bent, jij bent ook al 41w nu toch? Dan is het einde ook definitief in zicht.

Mybaby, he gaat het bij jou?

Ik ga in de bezemwagen zitten jongens, ik heb regelmatig kortdurende krampaanvallen maar ze zakken altijd weg op het moment dat ik denk... Zóu het? Vandaag officieel uitgerekend en vanmiddag een check. Heb het gevoel dat er wel wat ontsluiting is, als dat niet zo is dan leg ik me erbij neer en gap de tribune zitten
Gefeliciteerd violier. Geniet van je meisje!!

Ponny succes met alles hoop dat de bv goed komt!!
Ik hoor een beetje krekels chirpen hier na alle bevallingen

Alles was goed met de baby, geen reden tot zorg. Arts heeft weer gemeten en houdt nog steeds vol dat het kindje gemiddeld is qua grootte (een stuk kleiner dus dan kind #1), misschien gaat hij toch gelijk krijgen?

Alles zit helaas nog dicht, dus ik stel me in op een latertje - mylove, blijf je me nog even gezelschap houden of voel je weer meer gerommel? Wanneer wordt jij weer gecheckt?

Wel erg jammer dat het mooie weer voorbij is, de komende dagen wordt het snertweer en we zitten dus allemaal binnen, wat niet zo goed voor ons aller humeur is...
Ik word morgen hopelijk gestript..maar dan moet ik wel wat ontsluiting hebben... hoop het echt!! Maargoed zal wel teleurstelling worden. Mooie week voor kraamweek met zulk slechts weer. Morgen stormachtig!! We gaan dan vast bevallen schnudel,ichico wsd en ik? Of zijn jullie al bezig??
Mylove en Schnudel; hier nog iemand op de bezemwagen! Lees al een tijdje mee.

Ben vandaag 40.4 en de kleine vindt het nog prima daarbinnen geloof ik. Sinds eergisteren in de avond krampen, maar overdag zijn die grotendeels weg. Morgen strippen..

hoe ging het strippen bij jou, Mylove?

En hoe brengen jullie je dagen nog door? Ons huis is echt spic and span, alles aan kant... Wandelen gaat niet langer dan 15 min, dus begin me een beetje te vervelen!

succes dames!
Hoi bladie welkom! laat het straks weten. Nu naar de vk..Tis wel rustig hier zeg!
Ha, vers bloed is het je eerste, Bladie? Welkom!

Ik denk dat wsd en Ichico inmiddels ook zijn bevallen, in dat geval gefeliciteerd

Hoe is het met de babietjes, Nieuwsbrief, Ponnie, Juliaatje, ababy en Violier?

Mylove: ik ben ook benieuwd of het strippen wat bij je doet. Hier is er nog niet over gepraat, maar wellicht op donderdag (volgende afspraak).

Hier, ik lijk wel een grammofoonplaat, alles rustig. Krampen in de namiddag/etenstijd die niet doorzetten en snachts wegzakken. Ik trapte er steeds in, maar nu niet meer hoor, zolang er geen vruchtwater te zien is negeer ik het gewoon.

Bladie, vertel ons alles, helpt prima tegen de verveling
Oh, qua dagen doorkomen: niet al te ingewikkelde boeken lezen, domme spelletjes op de ipad doen, paasdingetjes fröbelen, kleuterzoon bezighouden (als hij niet op school is of papa/opa/oma met hem spelen). Vandaag bakken we paaskoekjes en kijken naar de storm. Vroeg naar bed (en vroeg op, kan niet zolang liggen). Boodschappen doen, rondje door het dorp waggelen, wasje draaien.

Spannend he?
Superspannend, Schnudel ;)!

Het is mijn eerste, vind het nog heeeel gek dat ik straks ga Bevallen. Toen ik voor het eerst die krampen voelde, dacht ik wel even uhohw.. Maar ik kijk er wel met vertrouwen naar uit. Ben vandaag al gaan wandelen (waggelen...), en wat boodschappen. De Linda gekocht en straks op de bank!

Hebben jullie de wens om thuis of in zkh te bevallen? Ik beslis het op het moment zelf.

Enne... ook overstelpt met 'en gebeurt er al iets' berichtjes en telefoontjed? Hoewel het lief bedoeld is, vind ik het soms ook eh irritant *schaam*.
strippen wou hier niet..baarmoedermond te ver weg.. had ik al wel beetje verwacht was bij 40.4 bij mn zoontje ook zo 2 jaar terug.

Het was behoorlijk pijnlijk en heb zere buik nu.. Misschien dat het woelen alleen dan toch nog wat doen?

Kreeg net de Wij jonge ouders met de post dus duik zo mn bed in en ga lekker lezen. Zoontje is zoals elke dinsdag weer n dagje bij mn schoonmoeder. Ik zet nu maar in op volgende weekend met 41 weken dan kan het alleen maar meevallen.

Ik doe overdag niet zo veel meer bladie. heb behoorlijke BI dus ik zit al zo'n 3 maand op de bank voor me uit te kijken en het huis en de boodschappen op orde houden. HOewel boodschappen doe ik ook niet meer alleen. Kom eigenlijk alleen samen met mn man het huis nog uit de afgelopen weken. Dit weekend nog een gezellige verjaardag gehad, wel fijn ik spreek bijna nooit meer iemand dus die momentjes ff weg vind ik echt wel lekker, hoewel het wel erg vermoeiend is.

Ik heb een beetje bedacht dat ik voor de uitgerekende datum nog wel thuis wil bevallen maar na komend weekend sowiso ziekenhuis maar zie wel hoe t gaat lopen allemaal... Heb er opt moment weer ff de *** in dat het toch nog wel weer heel lang kan gaan duren en het dus sws ziekenhuis word!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven