Spanning einde zwangerschap

06-03-2015 08:14 411 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik hoop even op wat herkenning en misschien wat tips!

Ik ben bijna 37 weken zwanger en loop nu lichamelijk wel een beetje op z'n eind.

Gelukkig een so far relatief makkelijke zwangerschap gehad, op wat rugklachten na.

Nu wel veel maagzuur en hoofdpijn maar dat hoort er allemaal bij.

Ik merk daarentegen aan mezelf dat ik zelf wat spanningen heb, ik vind het erg lastig omgaan met het feit dat ik niet weet wanneer hij komt. Bij wijze van volgende week maar over 4 weken kan ook gewoon. Ook is hij nog helemaal niet ingedaald en van voorweeen of harde buiken heb ik ook geen last.

Het is niet iets wat me hele dagen bezig houdt maar ik vind het erg lastig dat ik gewoon niet weet hoe of wat.

Het liefst zou ik het allemaal al van tevoren op een presenteerblaadje krijgen maar helaas dat niet mogelijk.

Oké ik ben dus gewoon onzeker de laatste weken. Herkenning? Iemand?

Juliaatje (en de anderen met al een of meer kinderen), vind jij het ook zo'n gek idee dat je kind straks niet meer de enige is?

Mijn zoontje heeft deze periode aangegrepen om een modelkleuter te zijn, hij wordt zingend wakker en gaat vrolijk weer naar bed, en is over álles enthousiast. En binnen nu en een week of twee zet een baby dat kleine wereldje even flink op zijn kop!

Ik heb er alle vertrouwen in dat hij een super grote broer gaat zijn, maar deze dagen voelen ook een beetje als een afscheid van die bijzondere één-op-één relatie.
Ik vind dat idd ook een bijzondere gedachte, dat ze straks niet meer de enige is. Onze dochter wil graag helpen, kijkt er naar uit maar wil ook soms even helemaal vertroeteld worden. Ze is op de een of andere manier op sommige momenten heel erg bezig met haar positie in het gezin en hoe deze zal zijn als de baby er is. Ik heb nu ook -net als jij- al een beetje heimwee naar deze bijzondere 1 op 1 relatie
Ik ben de hele avond en nacht echt extreem misselijk inclusief opborrelend maagzuur. Lig ook wat weg te puffen in bed. Zou het dan toch? Krijg bijna het idee dat de baby zich helemaal verplaatst heeft.... Morgen zkh bezoek afwachten en bezoek vk
Het klinkt niet prettig in ieder geval! Als het is wat je denkt dat het is, dan alvast heel veel succes
Ababy hoe is het? Heeft het strippen al geholpen of heb je vannacht nog weeen e.d. gehad. Je bent vast aan het bevallen vandaag!

Qua pijnbestrijding wil ik liever ook niks, vorige keer ook niet gehad, alleen ruggenprik voor het hechten op de OK. Thuis is dat sowiso niet echt mogelijk volgens mij en ik laat weet nog niet waar ik ga bevallen, ligt eraan wanneer het is en hoe het gaat. Ziekenhuis beviel vorige keer prima maar thuis lijkt me opzich ook wel fijn... als ik maar niet gehecht hoef te worden..

Ik geniet ook nog vol van de tijd met mn zoontje alaleen thuis. Ook al kan ik niet veel met hem doen, sochtends ff bij bij mij in bed als hij wakker is en dan samen filmpjes kijken en lekker kletsen. Dat is toch wel echt onbetaalbaar!. Hij heeft wel last van zn peuterpubertijd maar de laatste paar weken is hij meestal weer heel lief. Alleen snachts word hij nog wel vaak wakker wat dan weer resulteert in met zn 3en in het grote bed... En daar past geen 4de bij haha.

Hoe is het julia. Wat doe jij aan je maagzuur? Ik heb dat de laatste paar nachten ook veel. Ik eet savonds al een bakje vanilllevla extra en snachts ook af en toe nog even dat helpt wel.. maar om nou 2 keer snachts te gaan eten vind ik ook zo wat...

Met mn ogen gaat het wel beter. ze zijn niet meer zo dik maar nog wel erg rood en veel troep er nog uit. Zoontje is ook nog lang niet beter. Denk dat we er nog wel een aantal dagen last van hebben

Verder geen bijzonderheden.. Man is vandaag ver weg voor zn werk dus hoop maar dat er niks gebeurd want dan duurt het vrij lang voor hij thuis is!
Hai meiden,

Hier terug van het ziekenhuis...

De weeën van vrijdag hebben toch iets gedaan want ik zit nu tegen de 3 cm ontsluiting aan! Woehoeeee

Ze heeft extra gewroet met haar vingers dus hopen dat er weer weeën komen. Voel nu hele lichte krampjes. Mocht ze er vrijdag niet zijn wordt ik 's ochtends ingeleid dus hier nog max 4 dagen!

Mylove; Beterschap nog! sneu ook voor de kleine. Ook Ik probeer het weer zonder pijnbestrijding. De vorige bevallingen ook gelukt. Helaas zal deze bevalling na het verlies van de vorige emotioneel anders zijn en daarom kan ik niet 100 procent een belsissing nemen en zie ik het wel als het zo ver is. Ook weet ik nu dat opgewekte weeën heftiger zijn en aangezien dat er bijna aan zit te komen laat ik het wel op me af komen!

Juliaatje; Spannnnend!! hoe is het nu??

Schnudel; Mijn jongens kijken vol smart uit naar de baby! Dat het een meisje is vinden ze helemaal geweldig! Mijn jongens schelen zelf net een jaar en zijn 2 handen op 1 buik met elkaar. Zij weten niet anders dan samen te zijn en het is geweldig om te zien wat voor een band zij hebben. Met deze zal het anders zijn omdat er een aantal jaren tussen zit. Maar nu kunnen ze lekker mee "vaderen"
Juliaatje hoe was het in het ziekenhuis?

Ababy, hebben jouw krampjes doorgezet?
Nog geen verandering helaas haha.

Bij iemand anders wat spannends?
Ababy jij houdt het wel spannend zeg

Hier was alles goed in het zkh met de baby. Lig nu wel weeën te klokken ..... Komen nu om de vijf minuten en duren ongeveer 30 sec
D
Wowwwww, wat een bliksembevalling! Super! En een broertje voor je dochter, wat zal ze trots zijn

Ik word er helemaal blij van haha. Hopelijk herstel je goed en gaat alles volgens plan.

Hier geen bijzonderheden, krampen worden elke dag iets meer maar niks wat op weeën lijkt! Ik voel me prima vandaag, ik ga weer een eind lopen denk ik, ik heb het idee dat dat de boel toch steeds weer een beetje op gang brengt.

Hoe is het met de anderen?
Wow Julia gefeliciteerd!! Wat heb je dat snel gedaan ineens! En wat fijn dat het een relatief fijne bevalling was!

Hier ook geen bijzonderheden. Wel iedere dag meer dat beurse gevoel (vooral bij opstaan na zitten en bij lopen). En sinds paar dagen ook avonds helemaal kapot (van niksdoen) en echt vroeg naar bed (word anders avonds echt een emotioneel wrak, helemaal niks voor mij).

Vandaag is mijn UD, maar heb niet het idee dat het vandaag gaat gebeuren.

Ababy hoe is het nu met jou? Zet het een beetje door? I hope so!!

Hoe is het met de rest?
julia gefeliiciteerd!! Dat is mooi snel gegaan dan! zo had ik het eerste keer ook, alleen begon het met vliezen breken.. Ben wel benieuwd hoe het is om eerst weeen te krijgen.. Kan me niet meer goed herinneren hoe dat voelt.. Wat leuk een jongetje!

Wilde of moest je naar het zkh?

Het gaat wel hard hier zeg! Ik heb zo'n vermoeden dat ik alleen over blijf hier straks... Vanmiddag weer naar de VK. Mn zoontje word zo opgehaald door schoonmoeder en vanavond terug gebracht dus ik kan heerlijk relaxen.. Naja ff boodschappen doen nadat ik bij de VK ben geweest. Dat vergt zoveel energie dat ik daarna ook wel de rest van de middag kan slapen!.

Dus nu staat alleen Ababy nog op knappen? De rest dus allemaal ''klachtjes'' wat maar niet door wil zetten..
Gefeliciteerd Julia!!!! En fijn zo'n snelle bevalling, had er graag voor getekend
Juliaatje gefeliciteerd! Het klinkt alsof je tevreden bent over hoe het gegaan is en dat is natuurlijk heel mooi! Ik hoop dat je nog een keer komt laten weten hoe het met jullie gaat, maar snap dat je even andere prioriteiten hebt .

Mylove, dat gevoel van alleen overblijven heb ik ook! Ik hoop dat alle dan- moeders me dan met spandoeken komen aanmoedigen tot het einde. Ik ben inmiddels 40+4. Vannacht heel de nacht op de bank gezeten, veel last van buikpijn maar dan vooral alsof de huid van binnenuit opengescheurd wordt dus geen krampen. En doordat ik 's nachts eigenlijk vrijwel niet meer slaap heb ik teveel tijd om te gaan piekeren, ik vind het helemaal geen fijn idee om boven de 41 uit te gaan namelijk. Helemaal niet omdat er onderzoek, maar vooral veel discussies gaande is/zijn over dat er in NL te lang gewacht wordt met halen. Ik vind het eigenlijk vooral moeilijk dat ik daar zelf iets in te zeggen heb, op de dag van 41 heb ik een afspraak in het zkh en dan willen ze weten wat ik wil, maar hoe weet ik nou wat het beste is?

Ichico 'gefeliciteerd' met je UD, daar heb je toch maar mooi 40 weken naartoe gewerkt. En wie weet he, je hebt nog 12.20 uur om bij die kleine groep vrouwen te horen die op de UD bevalt!

Schnudel geniet van je wandeling! Zo fijn om af en toe ineens zo'n heerlijke goede dag te hebben, met vooral energie en zin om wat te doen.
Violier, dat klinkt toch een beetje raar hoor, dat van dat scheuren. Of is het minder pijnlijk dan het klinkt?

Als het echt pijn doet zou ik toch even ruggespraak met de arts of vk houden, sowieso vind ik dat je anders lang moet wachten tot de volgende afspraak!

Die gekke pijn gecombineerd met je zorgen/piekeren zouden voor mij meer dan genoeg reden zijn om even aan de bel te trekken in deze fase van de zwangerschap, om een en ander te bespreken!
Dank voor je bezorgdheid Schnudel! Nou het is niet zo erg als het klinkt hoor, ik kan alleen niet meer op mijn zij liggen omdat de huid dan teveel lijkt te 'trekken', niet de bovenste laag maar echt daaronder. VK zei vorige week ook dat mijn buik bij 32/ 33cm is blijven hangen terwijl baby wel door is gegroeid dus het is niet zo verwonderlijk dat alles op spanning staat.

Ik heb morgen nog wel een afspraak bij de verloskundige hoor! De laatste, met 40+5, toevallig kwam het zo uit dat ik dan meteen twee dagen later al naar het ziekenhuis moet omdat ze die afspraak stipt met 41 weken wilden plannen. Ik zit bij een geboortecentrum in het ziekenhuis, dus het lijntje VK-gyn is heel kort gelukkig. Volgens mij is het morgen voor het laatst gewoon hartje luisteren, buik voelen, urine en bloeddruk checken. Ben inderdaad wel van plan even aan te kaarten dat ik me zo onzeker aan het maken ben deze dagen.

Heb jij lekker gewandeld? Ging dat nog goed?
Julia; Een zoon!! Wat leuk! Fijn dat de bevalling zo snel ging (ookal weet ik dat de weeënstorm wel naar is). Ik hoop dat het allemaal goed met jullie gaat!

Schnudel; Wat goed dat je nog even hebt gewandeld. Is altijd fijn om te bewegen misschien brengt dat iets op gang.

Hier nog steeds krampjes maar nog geen weeën. Helaas heeft het gefrummel niks gedaan dus. Ik ga maar uit van vrijdag. Dan weet ik zeker dat ze er is!
@violier wat gaan ze dan met 41 weken doen. Dus je moet daarna sowiso het weekend over voordat ze gaan inleiden evt?

Controle hier was goed. Verloskundige zei ik zie je volgende week nog wel een keer.. Ik weet het niet.. Voor mn gevoel heb ik veel meer harde buiken en vanochtend moest ik 2x rennen naar de WC. en dan niet voor plassen.. Geen erge dunne maar heb nog nooit moeten haasten om de wc te halen.. Kan natuurlijk teken zijn dat je lichaam zich aan het legen is.. Maargoed volgens mij kan je dit ook weken lang hebben en hoeft het dus niet iets te betekenen voor een bevalling binnen zoveel dagen helaas.

Ababy wat vervelend dat er nog niks is gbeurd. Hopelijk kondigt je baby zich nog aan voor de inleiding!
Wandeling was geslaagd, na enkele dagen niet vooruit te branden te zijn geweest kon ik nu weer redelijk soepel lopen. Toch een paar km gehaald. Nu weer krampen, maar ik ga mijn weddenschap (vandaag bevallen) niet halen.

Mylove, "dat" (van die wc) had ik ook begrepen dat dat een teken is. Bij mij zit alles nog muurvast wat dat betreft er zijn dagen dat ik denk: dat was een goede oefening voor de bevalling!

Violier: oh, dat valt dan mee. Morgen naar de vk is fijn, dan kun je weer even overleggen en misschien een paar dagen van de 42w afsmokkelen! Jouw deadline komt sowieso rap naderbij!

Ababy, rare baby die van jou, echt een meisje haha. Ze zit je gewoon nu al te plagen!
Gefeliciteerd Juliaatje! Wat een snelle bevalling, kijk je er positief op terug?

Ababy spannend!

Ik ben nooit zo goed in het bijhouden van topics, maar zo to horen is iedereen er hier wel redelijk aan toe om te bevallen!:)

Bij mij niets, nada, noppes:) ze willen strippen met 41 wk, en ik wil proberen nog een ctg/echo te krijgen voor 41,5...... Vertrouw het inmiddels toch niet meer allemaal zo
Wintersport ik las jouw andere topic ook met interesse, ben even ver als jij en heb dezelfde zorgen. Er werd daar door nouschi geloof ik een oud topic over een Zembla uitzending gelinkt en dat maakte het nog erger dus heb ik maar weer weggeklikt! Zoals je kon lezen krijg ik wel een ctg met 41 en ik hoop dat jij dat ook kunt krijgen, alleen al om de angst en stress te verminderen. En nogmaals: voortekenen zijn niet nodig! Misschien begint het straks ineens spontaan! Ik gun het je.
Dank je Violier! Fijn dat jij standaard echo krijgt! Geeft wel rust denk ik.....

Morgen komt de verloskundige strippen met precies 41 wk. Mocht dit niet lukken of geen effect hebben dan wil ik vrijdag graag een echo/ctg. Niet pas volgende week met 41,5. Desnoods toch maar flink zeuren dat ik de baby minder voel of iets dergelijks, want anders gaat het niet lukken vrees ik:(
Nog steeds met baby in buik hier! Net bij de VK weer helemaal goedgekeurd, dus op naar vrijdag ziekenhuis!

Hoe gaat het met jullie?
Toevallig precies tegelijk!

Ja bij verminderd leven voelen gaan meestal alle bellen rinkelen, dus dan krijg je wel een echo. Normaal ben ik niet van het overdrijven/liegen, maar ik vind het in jouw geval toch eigenlijk erg gek dat je die echo niet sowieso krijgt. Maar we gaan er eerst even vanuit dat je morgen goed stripbaar bent en gewoon gaat bevallen!!! Hoe voel je je nog?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven