Levensvraag: wat wil ik nou eigelijk?

31-03-2015 11:03 13 berichten
/
Alle reacties Link kopieren
Waarom trek je je het zo aan als klanten zeuren op je werk? Dat is toch niks persoonlijks?
Alleen een praktische tip: als de wisselende diensten je opbreken, kun je beter op zoek gaan naar een 9-5 baan in dezelfde branche. Heb je in ieder geval geen last meer van die slopende nachten. Als je je rust weer hersteld hebt, dan kun je beter besluiten waar de reis verder heen leidt. Nu wil je van alles tegelijk en rust mentaal en fysiek lijkt me nu voor jou de eerste stap.
Dat is toch geen grote levensvraag? Kijk gewoon rond, zie je iets leuks dan doe je dat.
.
.
Ik zou gewoon eens sparen en een vliegticket boeken... Vanuit daar kijk je of je ergens wat (vakantie)werk kunt gaan doen en pas je je verblijf daar op aan. Is er niks, trek je verder.. Je klinkt avontuurlijk genoeg, bent nog jong, wsl nog geen verplichtingen als in een eigen huisje etc? Je zult er niet slechter van worden!
Als je klaar bent met mensen die om elk wissewasje zeuren, dan zou ik niet, ik herhaal; NIET, de modewereld in gaan...
quote:en zelfs als je alles uit de kast pakt hebben ze nog wel een piepklein dingetje gevonden om tóch nog over te klagenDe klant is koning hoor en jij dankt daar je baan aan. Klanten hebben altijd gelijk. Niet echt, maar in jouw baan. Want ze betalen om te kunnen zeuren. Gemor en verongelijktheid mogen eigenlijk niet aan de oppervlakte komen; dan ben je niet geschikt.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
quote:Ik trek het mij ook zeker niet persoonlijk aan, maar als je dag in dag uit veel-eisende gasten hebt wordt dat op een gegeven moment erg vervelend. Wilt niet zeggen dat ik het persoonlijk opvat, maar gewoon over het algemeen; het verpest je sfeer, je humeur (het is niet leuk als gasten al chagrijnig binnen stappen, ook al doe je zelf je best het zo leuk mogelijk te maken) en toch neem je die negativiteit op de één of andere manier over denk ik.

Dat doe je wel; het raakt je. Die mensen hebben het geld om anderen hun torenhoge maatstaven op te leggen. Dat mag je niet eerlijk of niet fijn vinden maar als jij niet levert wat zij willen dan ben je niet geschikt.

Misschien moet je nog wat babyvet kwijtraken en bedenken dat zij geld hebben om bijna alles te kopen en jij niet, of het nu onredelijk aanvoelt of niet.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Misschien eens proberen te werken in een hotel met wat minder sterren? Ik vind trouwens dat er een grens zit aan dienstbaarheid, daar waar mensen anderen gaan behandelen als sloven. Dan vind je het gewoon prettig een ander te zien kronkelen en worstelen. Die mensen vind je minder bij de lagere inkomens want die weten wat het is om voor een ander te moeten kronkelen en worstelen. En halen daar geen genoegen uit. Doe mij maar gewoon jan boerenlul met zijn gezin hoor. Of werken op een camping, nog leuker. Veul gezelliger ook.
Mensen kunnen alleen zichzelf redden.
Probeer anders eens iets als werken in een hostel ofzo. Heel anders soort mensen, misschien ook niet van die strakke tijden? Zo een groot pand waarin hele groepen terecht kunnen, maar ook allemaal losse individuelen. Daar is het werk misschien ook veel meer veelzijdiger dan puur receptie en hal je daar je nieuwe uitdaging uit? (Men hoe heet dat keten nou ookalweer waar de meeste bedrijven wel eens een teamuitje hebben gedaan??)

Het zomer seizoen komt er ook aan, misschien stewardess? of reisleider in het buitenland?
Stau Okay, dat was het!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven