Last van rokende buurvrouw..

31-03-2015 19:09 183 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lieve lezers,

Ik woon al meer dan 3 jaar in deze flat samen met mijn vriend en nooit last gehad van buren tot 2 maanden geleden. Sinds 2 maanden geleden is er 2 etages onder ons een mevrouw komen wonen.

Zij rookt nogal veel en dat doet ze allemaal op haar balkon (soms 2 sigaretten achter elkaar).

Wij kunnen in onze woonkamer geen raam meer openzetten want anders zitten wij de hele dag in de rook van haar. Raampjes maar preventief dicht gedaan en op de slaapkamer het bovenraampje open gedaan (er moet een raam open want het is een oude woning met afzuiging want anders gaat de boel fluiten omdat het vacuum trekt dus geen sleufjes in de muur). Wij hebben haar vriendelijk hierop aangesproken en of ze niet af en toe een sigaret bij de voordeur zou willen roken (de galerij). Hier ging ze vol tegen in, in het mom van: ''het is mijn balkon en ik rook waar ik wil''. Uiteraard is dit begrijpelijk en snappen wij dit ook wel maar de manier waarop. Je kan ook een beetje meer buurvriendelijk zijn en je wat meer aanpassen maar dat zat er bij haar totaal niet in. Sta ik hier nog ergens in mijn recht of moet ik dit gewoon maar accepteren en hopen dat ze over een tijd binnen gaat roken?
iloveyouthemost wijzigde dit bericht op 25-09-2018 19:15
1.70% gewijzigd
Dat moet je accepteren.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Inderdaad gewoon accepteren.
Vrouwtje???

Gewoon: een vrouw.

Vind dat zij het al netjes doet door buiten te gaan staan, als er dan nog iemand komt zeuren dat het niet goed is staat zij meer in haar recht dan jij geloof ik.
Ik kan me voorstellen dat het lastig en goor is, maar je kunt haar niet verplichten om ergens anders te gaan roken.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Lastig, maar niets aan te doen.

Dus accepteren
Elke les, waar je van leert, maakt het pad vrij voor nog waardevollere lessen. Elke les, die je negeert, komt steeds weer terug.
Ze staat op haar eigen balkon, dus niets aan te doen.
Ok, duidelijk. Dankjewel voor de reacties!
Ik verwacht binnenkort een topic van een vrouw die een rookverbod op haar eigen balkon heeft gekregen van haar bovenbuurvrouw.

TO, ik ben bang dat je hier niets aan kunt doen, het is inderdaad haar balkon. Je kunt alleen maar duimen dat ze binnenkort gaat stoppen met roken of over gaat op elektrisch roken.
Vervelend dat je er zo veel last van hebt. Ik snap dat ze niet beneden bij de galerij wil roken. Je zult het toch moeten accepteren. En misschien vast nadenken over een oplossing hoe je de geur uit je huis kunt krijgen, want straks in de zomer zal dat wel een probleem gaan zijn

Serieus, je hebt haar gevraagd om niet op haar eigen balkon te gaan staan roken?
quote:Carenza schreef op 31 maart 2015 @ 19:15:

Vrouwtje???

.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Twéé etages onder jou, dan zit er dus ongeveer 6 meter buitenlucht tussen. Seriously?

Ja, ik beken ik ben een roker en ik rook lekker in mijn eigen huis.

En tenzij de buurvrouw korter is dan 1.40m dan is het gewoon een (benedenbuur-) vrouw.
quote:Keausje schreef op 31 maart 2015 @ 19:19:

Ik verwacht binnenkort een topic van een vrouw die een rookverbod op haar eigen balkon heeft gekregen van haar bovenbuurvrouw.

TO, ik ben bang dat je hier niets aan kunt doen, het is inderdaad haar balkon. Je kunt alleen maar duimen dat ze binnenkort gaat stoppen met roken of over gaat op elektrisch roken.Eerlijk gezegd ging ik er ook vanuit dat dat niet tot de mogelijkheden toebehoord. Maar had iets meer gehoopt op iets meer rekening houden met de situatie maar dat zit er niet in. Ik denk dat ik gewoon ook even de frustratie van me af wil schrijven.
quote:pokkewijf schreef op 31 maart 2015 @ 19:25:

Twéé etages onder jou, dan zit er dus ongeveer 6 meter buitenlucht tussen. Seriously?

Ja, ik beken ik ben een roker en ik rook lekker in mijn eigen huis.

En tenzij de buurvrouw korter is dan 1.40m dan is het gewoon een (benedenbuur-) vrouw.Nou korter dan 1.40 ook weer niet maar wel een kleine mevrouw wat er ouwelijk uitzag en misschien ook te wijten aan het dialect sorry als ik mensen hiermee voor het hoofd stoot.
Ramen gaan lappen als ze weer gaat paffen en dan per ongeluk water morssen.
Ik vind roken zo verschrikkelijk vies. Prima als je het doet alleen jammer dat een ander er altijd last van heeft.
quote:iloveyouthemost schreef op 31 maart 2015 @ 19:26:

[...]

Eerlijk gezegd ging ik er ook vanuit dat dat niet tot de mogelijkheden toebehoord. Maar had iets meer gehoopt op iets meer rekening houden met de situatie maar dat zit er niet in. Ik denk dat ik gewoon ook even de frustratie van me af wil schrijven.En dat mag ook natuurlijk!
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
quote:iloveyouthemost schreef op 31 maart 2015 @ 19:29:

[...]

Nou korter dan 1.40 ook weer niet maar wel een kleine mevrouw wat er ouwelijk uitzag
De rokers worden ook werkelijk steeds verder in het verdomhoekje gedrukt he.

Sta je al buiten in de kou te ruiken, wordt je nog naar elders gestuurd ook.

Echt, ik rook al jaren nergens meer binnen en volg netjes alle regels, maar nog zijn er altijd onverdraagzame mensen als TO die in woord en gebaar hun afkeer moeten laten blijken. Hoe verder de rokers uit het openbare leven worden geduwd, hoe kleiner de tolerantie bij de haters lijkt wel.
quote:Tuorrebout schreef op 31 maart 2015 @ 19:30:

Ik vind roken zo verschrikkelijk vies. Prima als je het doet alleen jammer dat een ander er altijd last van heeft.Mja, van heel veel dingen heeft een ander last. Maar soms moet je je daar maar even overheen zetten.

[...]

Eerlijk gezegd ging ik er ook vanuit dat dat niet tot de mogelijkheden toebehoord. Maar had iets meer gehoopt op iets meer rekening houden met de situatie maar dat zit er niet in. Ik denk dat ik gewoon ook even de frustratie van me af wil schrijven.Geeft niets. Jammer dat je buurvrouw geen rekening met je wilt houden, maar het is haar balkon. Misschien stopt ze ooit met roken. Ik hoop het voor je

[...]

Eerlijk gezegd ging ik er ook vanuit dat dat niet tot de mogelijkheden toebehoord. Maar had iets meer gehoopt op iets meer rekening houden met de situatie maar dat zit er niet in. Ik denk dat ik gewoon ook even de frustratie van me af wil schrijven.

Je verwacht dat ze "rekening houdt met de situatie"?

En dat vraag je van iemand die zich al door de samenleving en door haar medemensen naar buiten is gejaagd?

Heb je enig idee hoezeer je als roker moet zoeken naar plekjes waar je nog in vrede mag roken? Je mag al blij zijn als je in een glazen hok wordt gestouwd tegenwoordig. Je hebt geen idee hoeveel rekening ze al houdt met alles en iedereen door braaf buiten te roken. Maar nog steeds is het niet goed genoeg.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 31 maart 2015 @ 19:33:

[...]

[afbeelding]

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven