Postcrossing deel 10

13-05-2014 21:12 3008 berichten
Alle reacties Link kopieren
Praat hier mee over postcrossing!

Hoe werkt het?

registreer je op de website en vul je profiel invraag op de website een adres aan van iemand ergens over de hele wereldstuur een ansichtkaart naar dat adresals de kaart ontvangen is krijg je een 'hurray!' in je mail en dan wordt jouw adres aan een willekeurige ander gegevenwacht tot je een kaart ontvangtregistreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

Dus regelmatig al dan niet tropisch verrassingen op je deurmat , leuke contacten met onbekenden over de hele wereld, mooie verhalen en mooie plaatjes!

Het vorige topic staat hier!
Yay!
That's a fine looking high horse, what you got in the stable!
gisteravond lekker aan het knutselen geweest en twee kaartjes voor vriendinnen gemaakt van velletjes van mijn flow-scheurkalender. ik knip het vel op A6 maat en plak het vast op een kartonnetje (notecards van de HEMA) met maskingtape langs alle randen.... ik vind ze zelf ontzettend leuk, maar vroeg me af of deze ook geschikt zijn voor postcrossing, of dat men dit niet als een postcard ziet... zouden jullie er blij van worden?
Rosekapje, ik zou ze alleen opsturen naar mensen die aangeven zelfgemaakte kaartjes leuk te vinden. Persoonlijk zou ik het wel leuk vinden om van een vriendin te krijgen, maar niet als postcrossing-kaart. Maar dat ligt aan mijn idee van postcrossing
Precies Snorhaar! dat gevoel had ik ook een beetje...

ondanks dat ik heel vrolijk werd van het resultaat... en het is een scheurkalender dus ik kan nog 363 kaartjes zo maken

dus ik dacht aan de ene kant: wat handig, hergebruik en creatief zijn en kaartjes...

maar is niet echt het postcrossing kaart-idee he

ik zou ook een beetje beteuterd staan te kijken als ik opeens alleen maar van die 3d bloemenkaartjes zou krijgen, die mijn oma me stuurt. zoals deze

van oma vind ik ze super, helemaal als ze zelf heeft zitten borduren!
Hahaha, of wij zijn familie van elkaar, of onze oma's gaan naar dezelfde knutselclub

Van oma vind ik zoiets ook gewoon leuk en ik heb ze allemaal nog. En zij heeft ook nog alle ansichtkaarten die ik van kinds af aan gestuurd heb
Mijn schoonmoeder maakte ook een tijd lang dat soort kaartjes

Ik was net, tussen werkzaamheden door, even aan het kijken welke kaartjes ik zou kunnen sturen, naar de adressen van afgelopen week (nee, nog niets verstuurd ) zit er ééntje bij die meer dan 1000 kaarten uit Nederland heeft geen dubbele sturen wordt lastig, ben ik bang.
Later is nu
Wow dreamer! Dat is echt mega veel. Bestaat er een kans dat je die profielnaam hier eens post. Ben wel benieuwd, misschien heb ik wel een ondubbele ;)
It ain't me
Wat een uitdaging Dreamer!

Ik vind alle kaartjes leuk, dus ook zelfgemaakte. Maar iets op een kartonnetje plakken vind ik dan weer niet zelfgemaakt.

Borduren of tekenen vind ik dan weer wel zelfgemaakt.
Oh ik kwam net in een "charity shop" een mandje met allemaal postkaarten tegen. £0.25 per stuk. Ik heb er 16 mooie uit gehaald.

Met dieren, bloemen, religieus, kunst etc. er is hier niet veel te vinden dus een beetje variatie is erg fijn.
Juho uit Finland heeft er zoveel uit Nl. Slechts 3 uit Groningen, voor zover ik kon zien, dus dat is nog best te doen

Leuk Olla! En zo goedkoop ook! (denk ik, geen idee wat de pond doet)
Later is nu
O.L.L.A, ik moet wel aan je nieuwe ava wennen ;) Kan je niet hier in Nederland kaartjes online bestellen en die daar laten bezorgen. Eventueel wil ik ze ook wel naar je opsturen hoor!
It ain't me
Gisteren is trouwens een kaartje van mij favoriet gemaakt, die ik vorig jaar mei verstuurd heb!
Later is nu
Ik zit nu bij een profiel in Oekraïne te kijken, ze hebben 45 kaartjes ontvangen, waarvan 2 uit Zuid Afrika en 1 uit Bahama's en Guam. *jaloers*
Later is nu
Jeetje, die Juho heeft echt al een boel kaartjes ontvangen. Heel veel toeristen kaarten zag ik. En als er inderdaad maar 3 uit Groningen zijn kan je best niet dubbel hebben.
It ain't me
Ik kan hier hele mooie dozen met postkaarten bestellen Cocomo. Maar ik vind juist kaartjes van de omgeving waar ik woon zo leuk. En ik wil dan weer niet iedereen hetzelfde kaartje sturen. Het ligt dus helemaal aan mij 😀

Mijn avatar verander ik eigenlijk niet zo vaak, maar ik ben op het moment verliefd op Norman Reedus hahaha
Het rare is, Juho heeft meerdere uit Amersfoort en nog dubbele ook

Groningen heb ik in elk geval niet veel gezien... misschien keek ik er overheen.

Ik moest ook even opnieuw kijken wie je bent, Olla

Ik zit er over te denken vandaag of morgen een foto van onze voetbaltempel te maken en daar gewoon 25 kaarten van te (laten) maken. Is dat ook weer opgelost Het is er nu redelijk mooi weer voor. Wordt dan wel de buitenkant.
Later is nu
hahaa ik heb ook in 2012 een kaartje naar Juho gestuurd!

zie nu pas de sorteerfunctie & het nut daarvan
Hoihoi!

Veel geschreven hier. :-)

Ik heb gewoon in 1 week tijd 6 kaarten ontvangen! 6 Leuke kaarten.

Ik denk dat ik er morgen maar weer een aantal ga sturen.

Ik ben vorige trouwens week in Amsterdam geweest. Daar ook nog een paar leuke Amsterdamkaarten (zoals bijv. een fiets geparkeerd langs de gracht) gekocht. Ik denk dat die ook wel in de smaak vallen. De meeste mensen kennen de plaats Amsterdam wel.
winters wijzigde dit bericht op 03-04-2015 07:43
Reden: toevoeging
% gewijzigd
Hallo,

kom weer even langs vliegen met een vraag: kaarten worden nog wel eens door anderen favoriet gemaakt. Hoe doe je dat? Ik zie in de gallery wel kaarten maar zie niet hoe ik die favoriet kan maken.

Verder nog een frustratie: 2 van de drie kaartjes binnen Nederland komen niet aan. Dat is een slechtere score dan voor Rusland! Is onze post nu zo dramatisch slecht? Hoe zijn jullie ervaringen?
ahahah you didn't say the magic word
quote:rosekapje schreef op 02 april 2015 @ 15:45:

hahaa ik heb ook in 2012 een kaartje naar Juho gestuurd!

zie nu pas de sorteerfunctie & het nut daarvan Eh... sorteerfunctie... waar zit die dan?
Hoi Mirdespir!

een van mijn expired postcards was ook in Nederland... ongelofelijk he! De post hier is tegenwoordig echt erg slecht helaas. Bedrijven regelen steeds meer digitaal waardoor de post lijkt te versloffen...

Je kan een kaartje uit de gallery toevoegen als favoriet als je niet op het kaartje klikt maar op de code eronder, dan kom je in dat schermpje waar je een hartje aan kan klikken!

Met de sorteerfunctie bedoelde ik als je op een profiel van iemand zit, en je gaat naar zijn 'wall' dan staat er 'show postcards from' en dan heb je een dropdown menu en kan je landen selecteren! zo kan je gauw zien wat iemand al heeft gehad uit nederland, of wat hij als favourites heeft uit nederland, superhandig!
Hallo Rosekapje, ja, het werkt! Leuk om te weten hoe dat moet. Bedankt!
Het misterie van het meisje wat mij een kaartje terug wilde sturen is opgelost.

Ik wist niet zo goed wat ik met het berichtje (de hurray) aanmoest dus ik heb er verder niks op uit gedaan. Vanmorgen kreeg ik een berichtje van haar of ze mijn adres mocht, want die had ze niet.
Mijn "kartonnetjes" dat ik naar Finland stuurde is favoriet gezet door iemand

Die weet natuurlijk niet dat het om een kartonnetjes gaat.
Later is nu
Mag ik jullie iets vragen?

Suus, een meisje bij mijn dochter op school heeft een zusje van 3 jaar, Isa.

Isa heeft een hersentumor en kan niet meer beter worden. De meisjes zouden het heel fijn vinden om veel post te krijgen.

Zouden jullie Isa en Suus een kaartje willen sturen?

Isa en Suus

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven