handvaardigheid examen
donderdag 2 april 2015 om 15:17
Ik moet voor handvaardigheid examen iets maken wat ''anders'' is.
Dit is bijvoorbeeld een klomp bekleden met bond in plaats van hout. of een optocht maken van fruit dat rijd.
Sommigen hebben ook een pistool bekleed met bloemen of een tank waar muziek uitkomt.
Nu heb ik echt werkelijk geen idee wat ik moet maken? Misschien kunnen jullie mij op ideeën brengen.
xxx
Dit is bijvoorbeeld een klomp bekleden met bond in plaats van hout. of een optocht maken van fruit dat rijd.
Sommigen hebben ook een pistool bekleed met bloemen of een tank waar muziek uitkomt.
Nu heb ik echt werkelijk geen idee wat ik moet maken? Misschien kunnen jullie mij op ideeën brengen.
xxx
donderdag 2 april 2015 om 15:28
Nou, hoe moeilijk kan het zijn? Kijk eens naast je. Wat staat daar? Een tafel. Waar wordt die tafel nu voor gebruikt? Er staat een dienblad op met glazen drinken. Gebruik het dienblad voor iets anders.
Voor me staat een schilderij. Dat schilderij bevindt zich IN de lijst....
Aan mijn andere kant staat de bank en daaroverheen liggen kussentjes en dekens. Dekens zijn bedoeld voor degene die het koud krijgt ´s avonds.....
Kijk om je heen, kies een voorwerp en begin gewoon.
Voor me staat een schilderij. Dat schilderij bevindt zich IN de lijst....
Aan mijn andere kant staat de bank en daaroverheen liggen kussentjes en dekens. Dekens zijn bedoeld voor degene die het koud krijgt ´s avonds.....
Kijk om je heen, kies een voorwerp en begin gewoon.
donderdag 2 april 2015 om 15:30
quote:O.L.L.A schreef op 02 april 2015 @ 15:24:
Pinterest, de oplossing voor alles.
TO, met die voorbeelden die je noemt, kun je verdergaan. Welk voorwerp kun je combineren met een materiaal dat absoluut niet bij het voorwerp past? Of je gooit het over een andere boeg, wat vind jij anders? Brainstorm erover en zet het op papier.
Pinterest, de oplossing voor alles.
TO, met die voorbeelden die je noemt, kun je verdergaan. Welk voorwerp kun je combineren met een materiaal dat absoluut niet bij het voorwerp past? Of je gooit het over een andere boeg, wat vind jij anders? Brainstorm erover en zet het op papier.
donderdag 2 april 2015 om 15:36
Schoenen van mosterd vind ik meer een toevoeging, niet echt iets anders. Schoenen zijn om je voeten droog en schoon te houden. Als je iets anders wil maak je schoenen die je voeten vies en nat maken (ok, dus toch mosterd ). Als je over stink voeten praat heb je het vaak over tenenkaas: voila: koop een paar kilo sterk ruikende kaas en boetseer daar een paar (werkende!) schoenen van. Met veters en een logo etc.
donderdag 2 april 2015 om 16:03
Als je een hoog cijfer wil moet je iets maatschappijkritisch maken. Maar niet iets met oorlog of wapens, want dat doet iedereen al. Doe iets met de crisis en maak een portomonnee van oude bankpasjes. Of doe iets met mediaverslaving en maak een zithoekje voor een goed gesprek van kapotte laptops en telefoons. Of doe iets met illegalen en maak een slaapbank van pvv-campagne-paraplus.
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
donderdag 2 april 2015 om 16:06
Een vis die een mens vangt met een hengel.
Een drinkglas met stukjes boekpagina erin. Als in " info opslurpen"
Kijk inderdaad om je heen. Naar normale gebruiksvoorwerpen en bedenk wat ze doen en wat ze juist niet doen. Verzin en fantaseer iets heel geks.
Een boek begint en eindigr, maar wat als je het opens,aat en het einde wordt eerst verteld.
Wat als de zon de aarde donker maakte ipv licht etc etc.
Een drinkglas met stukjes boekpagina erin. Als in " info opslurpen"
Kijk inderdaad om je heen. Naar normale gebruiksvoorwerpen en bedenk wat ze doen en wat ze juist niet doen. Verzin en fantaseer iets heel geks.
Een boek begint en eindigr, maar wat als je het opens,aat en het einde wordt eerst verteld.
Wat als de zon de aarde donker maakte ipv licht etc etc.
That's a fine looking high horse, what you got in the stable!
donderdag 2 april 2015 om 16:08
quote:handigmetgeld schreef op 02 april 2015 @ 16:03:
Als je een hoog cijfer wil moet je iets maatschappijkritisch maken. Maar niet iets met oorlog of wapens, want dat doet iedereen al. Doe iets met de crisis en maak een portomonnee van oude bankpasjes. Of doe iets met mediaverslaving en maak een zithoekje voor een goed gesprek van kapotte laptops en telefoons. Of doe iets met illegalen en maak een slaapbank van pvv-campagne-paraplus.
Dat doet het inderdaad altijd goed.
Een walvis die een harpoen schiet in een zwemmende mens.
Dat doet het inderdaad altijd goed.
Een walvis die een harpoen schiet in een zwemmende mens.
That's a fine looking high horse, what you got in the stable!
donderdag 2 april 2015 om 16:51