Zomerfeesten Spanje

02-04-2015 14:20 6 berichten
Hallo allemaal,

Ik en een vriendin willen komende zomervakantie naar Spanje.

een paar jaar geleden ben ik in Sagunto geweest, daar heb ik veel van de cultuur meegemaakt. We kunnen vanaf 10 augustus er naartoe, helaas zijn de zomerfeesten daar 15 augustus al gedaan.

Iemand een idee welke plaats leuk is, niet al te toeristisch en waar je geen auto nodig hebt om de zomerfeesten mee te maken?

We gaan met het vliegtuig er naartoe, en misschien via airbnb een plekje regelen om te overnachten.

Alvast super bedankt!

Groetjes,

Joyce
Alle reacties Link kopieren
De plaatsen in de omgeving van Sagunto, de kleinere dorpen in de bergen maar Valencia is ook niet ver. Canet d'en Berenguer heeft een busverbinding met Sagunto (afstand circa 10 kilometer), daar zijn ook veel zomerfeesten.
verba volant, scripta manent.
In augustus van 15 t/m 22ste is het feest in Malaga. Makkelijk met het vliegtuig te bereiken en je kunt met de bus/trein naar omliggende plaatsen: http://www.cuandopasa.com/index.php?v=v25741b
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Dank jullie wel voor de snelle reacties.

voor zover ik nu kan zien zijn de zomerfeesten in Canet d'en Berenguer begin september.. dat is eigenlijk iets te laat.

Ik zal eens rondzoeken of in de omliggende plaatsen er tussen 10 augustus en eind augustus zomerfeesten zijn.

(lastig allemaal in het Spaans! haha)

Malaga heb ik al gekeken, maar daar komt echt veel te veel toerisme op af, ik wil het liefst alleen tussen spaanse mensen zitten. toch erg bedankt!
Ik denk dat je de Moros y Cristianos feesten bedoelt?

Tja alleen spanjaarden vind je bijna nergens. Net zoals je in nederland niet alleen ingeboren Nederlanders vind. Er wonen nu eenmaal vooral aan de kust heel veel andere nationaliteiten.

•Benissa: eind juni – begin juli

•Benitatxell: juli

•Alicante stad – wijk El Rebolledo: juli

•Javea: half/eind juli

•Guardamar: half/eind juli

•Alicante stad – wijk San Blas: half juli

•Orihuela: half/eind juli

•Villajoyosa: eind juli

•Almoradí: juli-augustus
Dankuwel voor de info!

Letterlijk spanjaarden bedoel ik ook niet, ik bedoel meer dat ik het niet fijn vind als ik in spanje ben dat het lijkt alsof je in meerdere landen tegelijkertijd bent omdat je verschillende talen om je heen hoort.

Ik ben er nog niet helemaal uit, maar ik zal hier posten als ik weet wat het wordt

als er nog meer tips zijn hoor ik het graag!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven