Trappen renoveren
zaterdag 4 april 2015 om 17:09
Thuis zijn wij bezig om onze woning te herinrichten. Onze trappen zijn sinds we hier zijn gaan wonen in 2009 niets mee gedaan. Ze zijn nu geverfd en ziet er niet meer mooi uit.
Het liefst wil ik laminaat op de trap en man tapijt.
Wie kan mij de voordelen en nadelen vertellen van beiden? Onze woning is van 2005 en op de vloer ligt donkere laminaat.
Mijn twijfels bij tapijt
- snel vies
- donkere kleur om vlekken te voorkomen, zorgt voor een donkerdere uitstraling
Mijn voorkeur voor laminaat
- goed schoon te maken
- ziet er mooi strak uit.
Het liefst wil ik laminaat op de trap en man tapijt.
Wie kan mij de voordelen en nadelen vertellen van beiden? Onze woning is van 2005 en op de vloer ligt donkere laminaat.
Mijn twijfels bij tapijt
- snel vies
- donkere kleur om vlekken te voorkomen, zorgt voor een donkerdere uitstraling
Mijn voorkeur voor laminaat
- goed schoon te maken
- ziet er mooi strak uit.
zaterdag 4 april 2015 om 17:16
Lange leven tapijt echt ik zuig de trap 1 keer in de 2 weken. Snel vies is hier niet van toepassing wij dragen geen schoenen in huis. Het ligt er al vijf jaar op maar ziet er nog als nieuw uit. Ik heb trouwens een donkere kleur word minder snel vies.
Laminaat is inderdaad mooier maar voor mij zou dat betekenen elke dag zuigen en dweilen dat doe ik nu ook met de benedenverdieping waar ik laminaat en tegels heb liggen.
Laminaat is inderdaad mooier maar voor mij zou dat betekenen elke dag zuigen en dweilen dat doe ik nu ook met de benedenverdieping waar ik laminaat en tegels heb liggen.
zaterdag 4 april 2015 om 17:17
Wij hebben al jaren laminaat op de trap. Eerst zonder en nu met anti-slip-strip.
Ik vind het ideaal om schoon te maken; dagelijks met een Swifferdoekje of kruimeldief en regelmatig met de dweil er over. En het gaat jaren mee. Het lijkt me dat vloerbedekking wat eerder aan vervanging toe is omdat dit sneller vies wordt.
Wij hebben geen kinderen, maar ik kan me voorstellen dat laminaat op de trap dan wat glad is. Met kousenvoeten de trap af rennen is niet zo verstandig.
Ik vind het ideaal om schoon te maken; dagelijks met een Swifferdoekje of kruimeldief en regelmatig met de dweil er over. En het gaat jaren mee. Het lijkt me dat vloerbedekking wat eerder aan vervanging toe is omdat dit sneller vies wordt.
Wij hebben geen kinderen, maar ik kan me voorstellen dat laminaat op de trap dan wat glad is. Met kousenvoeten de trap af rennen is niet zo verstandig.
zaterdag 4 april 2015 om 17:40
quote:Virginia_11 schreef op 04 april 2015 @ 17:20:
We hebben 3 kinderen die af en toe de trap af denderen.
CanYouNot je hebt mij wel op een idee gebracht
Ik heb 2 trappen, de onderste kan ik dan laminaat doen en de bovenste bekleding. Want als ik het zo lees hebben ze dus beiden voordelen.
Dat zou ik niet doen, ga wel voor een beetje eenheid.
Ik vind laminaat veel mooier, maar daar hangt wel een ander prijskaartje aan dan tapijt. Ik weet niet hoe groot je budget is_
We hebben 3 kinderen die af en toe de trap af denderen.
CanYouNot je hebt mij wel op een idee gebracht
Ik heb 2 trappen, de onderste kan ik dan laminaat doen en de bovenste bekleding. Want als ik het zo lees hebben ze dus beiden voordelen.
Dat zou ik niet doen, ga wel voor een beetje eenheid.
Ik vind laminaat veel mooier, maar daar hangt wel een ander prijskaartje aan dan tapijt. Ik weet niet hoe groot je budget is_
zaterdag 4 april 2015 om 18:14
quote:chocodonut schreef op 04 april 2015 @ 17:16:
Nou, al dat vuil dat jij dagelijks nog na het zuigen opdweilt, blijft dus altijd in het tapijt zitten.
Ik heb een gladde vloer en dweil wekelijks. Iedere week is het dweilwater zwart.....
Echt ik neem nooit meer tapijt, het is gewoon vies ook al zie je dat niet.
Nou, al dat vuil dat jij dagelijks nog na het zuigen opdweilt, blijft dus altijd in het tapijt zitten.
Ik heb een gladde vloer en dweil wekelijks. Iedere week is het dweilwater zwart.....
Echt ik neem nooit meer tapijt, het is gewoon vies ook al zie je dat niet.
zaterdag 4 april 2015 om 19:03
quote:jo12345 schreef op 04 april 2015 @ 18:14:
[...]
Echt ik neem nooit meer tapijt, het is gewoon vies ook al zie je dat niet.Wij dragen nooit schoenen thuis dus qua vuil valt het hier reuze mee. Denk ik dan hè.
[...]
Echt ik neem nooit meer tapijt, het is gewoon vies ook al zie je dat niet.Wij dragen nooit schoenen thuis dus qua vuil valt het hier reuze mee. Denk ik dan hè.
zaterdag 4 april 2015 om 19:43
Op tapijt zie je niet zo snel haren en stof liggen nee, maar het wordt toch wel vies, ook wanneer je er niet met schoenen op loopt. Ik dweil de trap eens in de maand en dan zitten er toch echt wel vlekken op hoor! Geen idee waarvan maar om die reden wilde ik geen tapijt.
(Mijn zus heeft vroeger een keer bovenaan de trap gestaan toen ze moest kotsen, nou succes als je dan tapijt hebt...)
Laminaat o.i.d vond ik ook mooi maar omdat de vloer beneden anders is dan boven zou het altijd bij 1 vd 2 niet mooi aansluiten, dus hier gewoon geverfd.
Nadeel; je ziet er alles op en ook als er iets valt zit er gelijk een put in. En het is relatief glad. Toch zou ik niet anders willen
(Mijn zus heeft vroeger een keer bovenaan de trap gestaan toen ze moest kotsen, nou succes als je dan tapijt hebt...)
Laminaat o.i.d vond ik ook mooi maar omdat de vloer beneden anders is dan boven zou het altijd bij 1 vd 2 niet mooi aansluiten, dus hier gewoon geverfd.
Nadeel; je ziet er alles op en ook als er iets valt zit er gelijk een put in. En het is relatief glad. Toch zou ik niet anders willen