Ergenissen bij supermarkt

04-03-2015 20:06 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren
In het kader van "onbelangrijk, maar toch even lekker zeuren"... Heb me net kapot geërgerd bij de supermarkt! Stond netjes in de rij bij de kassa te wachten totdat ik mijn spullen op de band kon zetten, met nog twee wachtenden voor me. Komt er achter mij een man staan met een kar vol boodschappen. Op dat moment gaat de kassa naast ons open, de kassiere zegt dat de volgende aan de beurt is en ja hoor... mijnheer racet als een gek met zijn kar naar die kassa en gaat doodgemoedereerd zijn kar staan uitladen zonder op of om te kijken. Ik vind dat zo aso!

Lijkt me toch niet meer dan normaal dat je op zijn minst degene die voor je staat vraagt of hij of zij naar die kassa wil of ligt dat nou aan mij?

Naar aanleiding hiervan vraag ik me wel af of er nog meer mensen zich ergeren aan andere mensen in de supermarkt. Barst los zou ik zeggen
Dan nu even echt on topic

De verschillende muziekkanten verschijnen hier weer meer bij de supermarkt. (ivm. met mooier weer?/ zijn ze op vakantie geweest?)

Je zal maar ergens boven een winkel wonen, waar zo iemand de hele tijd staat te proberen wat muziek te maken.
Heb dan wel één echte ergernis, wat de supermarkt betreft, nml. vieze mandjes.
@ZusterPetronella, je hebt mij aangestoken met je forumdiarree
Vreselijk die drukte inderdaad, soms lijken we wel een uitgehongerde meute zo erg. Ik snap wel dat iedereen moet eten maar dat je de hele dag moet vechten om een fietsplek bij Ah is echt frustrerend dan heb ik het nog geen eens over het dringen bij de schappen, nee boodschappen doen zal nooit een hobby worden.
Gisteren bij de supermarkt stonden overal medewerkers schappen te vullen. Niet 1 of 2 maar bijna in elk gangpad. Met grote karren met kisten. En dan als ik iets uit een vak wil hebben MIJ aankijken dat ik in de weg sta. Ik kreeg überhaupt niet de tijd om even na te denken wat ik wilde want dan moest ik weer opzij zodat ze er langs konden met de kratten.

Ik heb mij niet geërgerd, maar vond het wel stom
quote:vla-flip schreef op 05 april 2015 @ 09:22:

muziekkantenAutocorrect zeker, hè
Klein ergernisje: Mandjes bij de ingang die niet gesorteerd zijn. Wil ik een mandje met wieltjes pakken, kan dat alleen door er 35 gewone mandjes uit te tillen. Maak dan gelijk stapels van die twee soorten.
Ik vind hier dingen van.
quote:Lotte35 schreef op 05 april 2015 @ 09:34:

[...]

Autocorrect zeker, hè

In combinatie met chocolade overdaad (had alle paaseitjes uit de winkel van Miss-Colorado gekocht) en de door ZusterPetronella aangestoken forumdiarree.

Dan zie ik het allemaal niet meer zo helder.
Heerlijk om dit soort ergernissen te lezen! Kan er echt een half uur voor uittrekken om alles te lezen!

Maaaarrrrr IK HEB GEEN SUPERMARKT ERGERNISSEN!

Wij hebben een geweldige Appie hier! Altijd voldoende kassa's open, veel en erg behulpzaam personeel, ruime paden, als iets niet op voorraad is wordt het direct voor je besteld, kortingstegoedbon als een aanbiedingsproduct op is, altijd een worstje voor de kinderen, etc. Volgens mij wordt iedereen hier erg relaxed van, want niemand mauwt tegen een ander.

Haha, als ik dit zo teruglees lijkt het een droomwereld, maar het blijft uiteraard een supermarkt haha.

Maar goed, klaag rustig even verder.... Ik lees lekker mee!
Ja, wat hebben wij daar nu aan Stef.
Ik vind hier dingen van.
quote:vla-flip schreef op 05 april 2015 @ 09:46:

(had alle paaseitjes uit de winkel van Miss-Colorado gekocht)
Oh, sabeltandcavia, ik wil wel een grote pot zout op een iniminieniemini slakje leggen hoor! Sinds er een action naast de AH zit heb ik niet altijd meer een parkeerplekje vooraan en moet ik dus 10 stappen extra lopen!
stefke wijzigde dit bericht op 05-04-2015 10:50
Reden: Er miste een woord
% gewijzigd
quote:Stefke schreef op 05 april 2015 @ 09:46:

Heerlijk om dit soort ergernissen te lezen! Kan er echt een half uur voor uittrekken om alles te lezen!

Maar goed, klaag rustig even verder.... Ik lees lekker mee!

Hihi, hier nog zo 1

Herken wel bijna alle ergernissen en oh boy, wat ben ik blij dat ik niet de enige ben.

Gedeelde smart is halve smart nietwaar?
quote:glitter@spice66 schreef op 04 april 2015 @ 15:10:

Vorige week naar de Action geweest. Ter voorbereiding een ritalin geslikt, want anders trek ik die winkel niet. Voor de deur staan posten's ochtends tot ie open ging. Naar binnen gestoven, heel doelgericht gezocht met lijstje in mn poten en flink ingeslagen. Naar de kassa gescheurd. Toen alsnog in een lange rij gestaan met iemand achter mij die geen notie had van afstand houden, stond letterlijk in mn nek te hijgen met heel vieze lichaamsgeur. Voelde opvliegers opkomen. Met alle geweld de neiging om te gaan gillen onderdrukt. Eindelijk bij de kassa. Vriendelijke jongeman, dat scheelde. Een supersnelle exit gemaakt nadat ik spullen in tas had geflikkerd. Buiten al hyperventilerend geprobeerd tot rust te komen en bijna iemand aangeklampt om 112 te bellen want hartslag was niet normaal. Frisse lucht geinhaleerd, mezelf streng toegesproken en naar huis gewandeld. En dit alles voor een paar euro voordeel. Maar ik ben niet riijk dus eens in de twee manden dwing ik mezelf tot zo'n ondernemening waar ik van te voren slecht van slaap.

Sjee, wat een belevenis, en zelfkwelling.

Ik herken het ook helemaal niet, hier een hele prettige ruime grote Action, ook als het druk is valt dat niet eens op (behalve bij de kassa). Ik vind de gemiddelde Kruidvat vervelender, slalommen in propvolle gangpaden en het begint steeds meer op een Xenos te lijken.
Ik was al rond 10 uur in de AH vanochtend en het was al meteen chaotisch druk daar en dat op 2e paasdag .
quote:Bromelia schreef op 06 april 2015 @ 12:34:

Ik was al rond 10 uur in de AH vanochtend en het was al meteen chaotisch druk daar en dat op 2e paasdag .Ja dat verschuift ook, vroeger was er geen supermarkt open op 2e Paasdag en toen kwamen we ook niet om van de honger. Nu maakt gelegenheid de klant, mensen denken op zaterdag: ''mooi, ik hoef niet verder te denken dan morgen want maandag zijn de winkels weer open.''
quote:clemance schreef op 06 april 2015 @ 12:26:

[...]

Sjee, wat een belevenis, en zelfkwelling.

Ik herken het ook helemaal niet, hier een hele prettige ruime grote Action, ook als het druk is valt dat niet eens op (behalve bij de kassa). Ik vind de gemiddelde Kruidvat vervelender, slalommen in propvolle gangpaden en het begint steeds meer op een Xenos te lijken.Ik vind de gemiddelde Kruidvat ook drukker, rommeliger en chaotischer dan de Action.
Kan mij niet voorstellen dat ie nog niet is langsgekomen: bejaarden die altijd op de drukste tijden boodschappen gaan doen. Je hebt gvd de hele week de tijd. Lekker in de weg gaan staan, strompelen en centen uit de oude sok bij de kassa.
Practice what you preach.
quote:Obscure_buur schreef op 06 april 2015 @ 13:18:

Kan mij niet voorstellen dat ie nog niet is langsgekomen: bejaarden die altijd op de drukste tijden boodschappen gaan doen. Je hebt gvd de hele week de tijd. Lekker in de weg gaan staan, strompelen en centen uit de oude sok bij de kassa. Die is al redelijk vaak langsgekomen
quote:CanYouNot schreef op 06 april 2015 @ 13:54:

[...]

Die is al redelijk vaak langsgekomen

Had geen zin om het hele topic te lezen

Ontopic: Mensen die hun kinderen de flessen in laten leveren. Heel schattig allemaal maar die dwergen kunnen er vaak net niet goed bij of die automaat loopt 10 x vast. Sta jij daar met je goede gedrag.
Practice what you preach.
quote:ZusterPetronella schreef op 04 april 2015 @ 21:09:

Wat ik ook niet zo bijster goed trek is dat in de plaatselijke buurtsuper de kassamedewerker soms in je tas wil kijken... maar alleen als je een buitenlands ogend uiterlijk hebt.

Ik trek dus altijd demonstratief mijn tas open voor ik begin in te ruimen: "Kijk, ik zal de tas ook even laten zien..." maar daarop krijg ik altijd een gegeneerd "O, dat geloven we wel hoor!" terug. Wees in godsnaam een beetje consequent, denk ik dan. Ik heb er eens een gesprek over gehad met een manager daar, en die gaf aan dat 95% van de winkeldieven die betrapt werden in die supermarkt (vooral met verzorgingsproducten, als ik hem mocht geloven) een buitenlands uiterlijk had. Okee, is vervelend, maar door alleen selectief te controleren kweek je ook wel zo'n fijne achterdochtige sfeer waardoor mensen zich weer sneller buitengesloten en in een hokje gestopt voelen en naja, als iedereen je toch al niet moet, waarom zou je dan netjes betalen? (wat geen excuus is uiteraard).

Plus, kennelijk zijn er ook nog steeds 5% blanke winkeldieven dus laat gewoon iedereen z'n tas showen, ben je van al het gezeik af en voelt niemand zich slecht behandeld. Heb ik ook tegen de manager gezegd maar die zag het probleem niet zo. Twijfel of ik de organisatie een brief moet sturen.Ik had dit gister ook. Ik kom uit een wat kleinere stad en ben dit absoluut niet gewend. Was gister in Amsterdam en kreeg de vraag om even snel een pak koffie te halen van mijn vriend. Bij ons geen enkele supermarkt open maar in Amsterdam natuurlijk wel. Bij de ingang werd er een groep donker uitziende jongens aangehouden en moeten zij hun tas afgeven. Ik loop dus braaf naar de inzamelman om mijn handtas formaat hutkoffer ook in te leveren maar ik mag wel doorlopen. Terwijl mijn tas echt groter was dan die van hen. Maar omdat ik een blank vrouw ben, ben ik ineens wel te vertrouwen en jat niet de halve winkel leeg?
quote:Obscure_buur schreef op 06 april 2015 @ 13:18:

Kan mij niet voorstellen dat ie nog niet is langsgekomen: bejaarden die altijd op de drukste tijden boodschappen gaan doen. Je hebt gvd de hele week de tijd. Lekker in de weg gaan staan, strompelen en centen uit de oude sok bij de kassa.

Al heel vaak langs gekomen en het is zelfs een flinke discussie geweest.

Ik zal braaf zijn en er maar niet meer op in gaan, als je zelf zo oud bent kom je er wel achter of je vooroordeel van de hele week de tijd hebben klopt.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Ik erger me aan mensen die totaal geen geduld of begrip hebben voor andere mensen.
quote:liara schreef op 04 april 2015 @ 15:21:

Dit topic heeft een positief effect op mij. Ik was vandaag in de Jumbo en het was echt kneiterdruk, normaal gesproken zou ik me overal aan geërgerd hebben. Ik zag werkelijk bijna alles gebeuren wat hier door iedereen is geschreven en moest er eigenlijk alleen maar hard om lachen Dat is inderdaad ook een manier. Zal eens kijken of het mij ook lukt om er een positieve draai aan te geven. Leuke uitdaging! 😀👍
als er oudere voor de kassa staan, vraag ik altijd of ik ze kan helpen met inpakken of uitpakken of in de boodschappentas/rollator doen, vaak vinden ze het wel erg prettig als je even mee helpt als je toch staat te wachten in de rij.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven