Ergenissen bij supermarkt

04-03-2015 20:06 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren
In het kader van "onbelangrijk, maar toch even lekker zeuren"... Heb me net kapot geërgerd bij de supermarkt! Stond netjes in de rij bij de kassa te wachten totdat ik mijn spullen op de band kon zetten, met nog twee wachtenden voor me. Komt er achter mij een man staan met een kar vol boodschappen. Op dat moment gaat de kassa naast ons open, de kassiere zegt dat de volgende aan de beurt is en ja hoor... mijnheer racet als een gek met zijn kar naar die kassa en gaat doodgemoedereerd zijn kar staan uitladen zonder op of om te kijken. Ik vind dat zo aso!

Lijkt me toch niet meer dan normaal dat je op zijn minst degene die voor je staat vraagt of hij of zij naar die kassa wil of ligt dat nou aan mij?

Naar aanleiding hiervan vraag ik me wel af of er nog meer mensen zich ergeren aan andere mensen in de supermarkt. Barst los zou ik zeggen
quote:amarna schreef op 07 april 2015 @ 18:33:

[...]

Overbodige opmerking over dat hypocriet zijn. Natuurlijk sta ik op.Hoezo overbodig? Er kwam helemaal niet uit je verhaal naar voren dat je zelf wél opstaat. Maar, dat doe je dus wel, dus niks aan de hand.
quote:amarna schreef op 07 april 2015 @ 14:02:

Ooit mompelde een jongen die ik (vriendelijk, want schelden helpt niet) vroeg op te staan voor een hoogzwangere dame: "had ze maar niet zwanger moeten worden".

Stiekem moet ik hier dan wel om gniffelen.

Stiekem hè.
quote:Obscure_buur schreef op 06 april 2015 @ 13:18:

Kan mij niet voorstellen dat ie nog niet is langsgekomen: bejaarden die altijd op de drukste tijden boodschappen gaan doen. Je hebt gvd de hele week de tijd. Lekker in de weg gaan staan, strompelen en centen uit de oude sok bij de kassa.

Ik vind het toch wel raar gedacht dat oudere mensen alle tijd van de wereld hebben.

Mijn opa van ergens in de 80 die heeft echt niet doordeweeks alle tijd van de wereld.

Hij werkt namelijk, wel vrijwilligers werk, maar dat is ook werk en daar is hij heel erg druk mee. Ja iedere dag.
quote:SweetLittleMe schreef op 07 april 2015 @ 20:23:

[...]

Ik vind het toch wel raar gedacht dat oudere mensen alle tijd van de wereld hebben.

Mijn opa van ergens in de 80 die heeft echt niet doordeweeks alle tijd van de wereld.

Hij werkt namelijk, wel vrijwilligers werk, maar dat is ook werk en daar is hij heel erg druk mee. Ja iedere dag.

Ik zeg niet of nergens dat alle bejaarden niets te doen hebben. Ik zou persoonlijk, mocht ik zo n leeftijd überhaupt halen niet op de drukste momenten gaan. Dat vermijd ik nu al zoveel mogelijk met een baan > 40 uur per week.

Probeer zelf op minder drukke tijdstippen boodschappen te doen (voor mijn eigen ergernis uiteraard). Maar helaas ben ik dan vaak gebonden aan s'avonds doordeweeks.
Practice what you preach.
En dus moeten ouderen zich aan jouw ongeduld aanpassen?
Time eens hoeveel langer het duurt als je achter een bejaarde staat. Misschien zijn het maar twee minuten. Is dat al die ergernis waard? Ik geloof niet dat bejaarden bewust op bepaalde tijden gaan en ik zal, mocht ik ooit bejaard zijn, boodschappen gaan doen wanneer ik daar zin in heb, niet wanneer het andere mensen het beste uitkomt.

Ergernis: mensen die spullen al opeten in de winkel, vooral ouders die hun jengelende kinderen broodjes/koekjes laten eten die nog niet betaald zijn.
dubbel
quote:barbaracartland schreef op 07 april 2015 @ 21:15:

Time eens hoeveel langer het duurt als je achter een bejaarde staat. Misschien zijn het maar twee minuten. Is dat al die ergernis waard? Ik geloof niet dat bejaarden bewust op bepaalde tijden gaan en ik zal, mocht ik ooit bejaard zijn, boodschappen gaan doen wanneer ik daar zin in heb, niet wanneer het andere mensen het beste uitkomt.

Ergernis: mensen die spullen al opeten in de winkel, vooral ouders die hun jengelende kinderen broodjes/koekjes laten eten die nog niet betaald zijn.Dit mag officieel ook niet.
quote:ronniemitchel schreef op 07 april 2015 @ 21:15:

En dus moeten ouderen zich aan jouw ongeduld aanpassen?Wordt dat gezegd? Dit topic gaat toch over ergernissen in de supermarkt. Ligt wel heel gevoelig dit...
Inderdaad Barbera, het zou trouwens voor mij niet bejaarde dat ik verplicht ben om te pinnen omdat er mensen zich kunnen ergeren over het feit dat ik er "te lang " over doe om geld uit mijn beurs te pakken ,ik zie ze wel eens geergerd naar me staan kijken,nou jammer dan
quote:CanYouNot schreef op 07 april 2015 @ 21:17:

[...]

Dit mag officieel ook niet.Precies! Maar blijkbaar gelden voor die mensen andere regels. Afgelopen week zei de cassiere tegen een klant (moeder met kind) dit zakje snoepjes is gescheurd, misschien wilt u even een ander zakje pakken. Pakte een andere klant dat opengescheurde zakje en besloot snoepjes daaruit uit te delen aan andere klanten. De cassiere probeerde haar uit te leggen dat gescheurde artikelen ook retour gestuurd moeten worden en dat het niet de bedoeling is ze zelf op te eten(ik kan me voorstellen dat je daar niet zo gauw bij nagedacht zou hebben). Maar daar ging die mevrouw gewoon tegenin. Heel bijzonder.
quote:Obscure_buur schreef op 07 april 2015 @ 21:18:

[...]

Wordt dat gezegd? Dit topic gaat toch over ergernissen in de supermarkt. Ligt wel heel gevoelig dit...Inderdaad de manier waarop bejaarden in een hoek worden gezet is alles behalve vriendelijk.
tjee. vanochtend ging ik even snel brood halen, mijn oude buuf met rollator stond er ook bij de kassa , komt er zo'n groep pubers binnen die pauze hebben, krijgt de oude vrouw een sneer dat ze maar op een ander tijdstip boodschappen moest doen, en niet in de pauze van de pubers die haast hadden om optijd terug te zijn op school.

Toen ben ik wel even flink boos geworden op die pubers, wat denken ze wel niet wie ze zijn? Ook die oude mevrouw mag gewoon de tijd nemen om boodschappen af te rekenen. Meisje achte de kassa deed daarna nog extra langzaam met scannen en afrekenen om de pubers te jennen. stelletje
quote:ronniemitchel schreef op 07 april 2015 @ 21:23:

[...]

Inderdaad de manier waarop bejaarden in een hoek worden gezet is alles behalve vriendelijk.Behoort een ergernis vriendelijk of desnoods reëel te zijn? Lijkt wel het EO forum hier.
Een ergernis hoeft niet vriendelijk of reeel te zijn, de manier waarop je een ergernis verwoord mag wel aan bepaalde fatsoensregels voldoen.
quote:Bromelia schreef op 07 april 2015 @ 21:23:

tjee. vanochtend ging ik even snel brood halen, mijn oude buuf met rollator stond er ook bij de kassa , komt er zo'n groep pubers binnen die pauze hebben, krijgt de oude vrouw een sneer dat ze maar op een ander tijdstip boodschappen moest doen, en niet in de pauze van de pubers die haast hadden om optijd terug te zijn op school.

Toen ben ik wel even flink boos geworden op die pubers, wat denken ze wel niet wie ze zijn? Ook die oude mevrouw mag gewoon de tijd nemen om boodschappen af te rekenen. Meisje achter de kassa deed daarna nog extra langzaam met scannen en afrekenen om de pubers te jennen. stelletje Haha, ik zou dat ook doen. En dan ook nog de mevrouw hulp aanbieden met inpakken!
Dat heb ik ook een keer meegemaakt, dat pubers over een oude dame aan het mopperen waren. Toen ze aan de beurt waren wilde de dame achter de kassa van elke puber de tas inzien. Dat duurde láng joh
quote:CanYouNot schreef op 07 april 2015 @ 21:17:

[...]

Dit mag officieel ook niet.

Vriendin van mij heeft suiker. Over het algemeen heeft ze van alles bij zich, maar als ze even zonder zit (en echt, gebeurd zeldzaam), en ze voelt een hypo aankomen, dan trekt ze wel een pak Sultana's open in de winkel. Die ze dan uiteraard keurig afrekent, met uitleg. Daar heeft nog niemand negatief op gereageerd.

Als vriendin dat niet doet, kunnen ze een ambulance bellen.

Iets anders vind ik dan jengelend kroost dat kennelijk niet kan wachten tot thuis met snoep of koekjes.
I can explain it to you, but I can't understand it for you
quote:soetkees schreef op 07 april 2015 @ 21:48:

[...]

Vriendin van mij heeft suiker. Over het algemeen heeft ze van alles bij zich, maar als ze even zonder zit (en echt, gebeurd zeldzaam), en ze voelt een hypo aankomen, dan trekt ze wel een pak Sultana's open in de winkel. Die ze dan uiteraard keurig afrekent, met uitleg. Daar heeft nog niemand negatief op gereageerd.

Als vriendin dat niet doet, kunnen ze een ambulance bellen.

Iets anders vind ik dan jengelend kroost dat kennelijk niet kan wachten tot thuis met snoep of koekjes.In noodgevallen snap ik het totaal, daarover wordt bij ons inderdaad ook niet moeilijk gedaan. Het zijn inderdaad kinderen die dan iets krijgen om ze stil te krijgen, óf pubers die niet kunnen wachten. Je wilt niet weten hoeveel lege blikjes energy wij terugvinden in de prullenbakken, of leeggegeten zakjes snoep. Dat is dan allemaal niet afgerekend.
quote:CanYouNot schreef op 07 april 2015 @ 21:55:

[...]

In noodgevallen snap ik het totaal, daarover wordt bij ons inderdaad ook niet moeilijk gedaan. Het zijn inderdaad kinderen die dan iets krijgen om ze stil te krijgen, óf pubers die niet kunnen wachten. Je wilt niet weten hoeveel lege blikjes energy wij terugvinden in de prullenbakken, of leeggegeten zakjes snoep. Dat is dan allemaal niet afgerekend.Eens. Dat is schandalig.
Dochter krijgt ook altijd een krentenbol in de winkel. Nog nooit moeilijk over gedaan. Ze krijgt van de bakker ook wel eens een croissantje.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:Nouschi schreef op 07 april 2015 @ 22:08:

Dochter krijgt ook altijd een krentenbol in de winkel. Nog nooit moeilijk over gedaan. Ze krijgt van de bakker ook wel eens een croissantje.Maar waarom kan ze niet wachten tot thuis?
quote:soetkees schreef op 07 april 2015 @ 22:20:

[...]

Maar waarom kan ze niet wachten tot thuis?Waarom wel? Doen we altijd.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:Nouschi schreef op 07 april 2015 @ 22:08:

Dochter krijgt ook altijd een krentenbol in de winkel. Nog nooit moeilijk over gedaan. Ze krijgt van de bakker ook wel eens een croissantje.

Bij ons zouden ze hier wel moeilijk over doen, omdat je in feite nog niet eigenaar van het product bent. Nou denk ik dat jij wel gewoon de overige krentenbollen afrekent, maar er zijn ook genoeg klanten die zich ineens bedenken en dan een aangebroken zak terugleggen in de schappen. Stelen, noemen ze dat.

quote:Nouschi schreef op 07 april 2015 @ 22:26:

[...]

Waarom wel? Doen we altijd.Dat jij het altijd doet, betekent nog niet dat het mag. Waarom neem je niet iets mee van huis, als dochter honger heeft? Of gewoon altijd snacks mee voor de zekerheid?
quote:amarna schreef op 07 april 2015 @ 18:32:

[...]

Een kind van 8 wel, een kind van 2 niet. Die zit op schoot.Of niet. Dat is mijn grootste (offtopic, sorry) OV-ergernis: moeders die hun hele jonge kind in een volle bus/trein een eigen zitplek geven en vervolgens de hele rit bezig zijn om te zorgen dat het wurm blijft zitten i.p.v. staan op de stoel, en niet door de bus/trein heen gelanceerd wordt bij een noodstop/spoorwissel. Neem het op schoot, denk ik dan, en laat een betalende volwassene op die plek zitten...
Real friends don't rub it in. They rub it out.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven