Nieuwbouw: tips?
maandag 6 april 2015 om 15:45
maandag 6 april 2015 om 15:48
Kastjes van Ikea en apparatuur zijn mij beide goed bevallen. Vloer minder, ligt er nog geen jaar, maar heb nu al overal kleine beschadigingetjes, gebeurt al door een mes op de grond laten vallen bij wijze van.
Van apparatuur heb ik oven, vaatwasser, gaskookplaat en koelvriescombinatie gehad. Vaatwasser was beter van mijn dure merkvaatwasser die ik nu heb.
O reken er wel op dat het plaatsen van de keuken niet bij de prijs in zit en dat plaatsen is niet goedkoop. Wij hebben het zelf gedaan en m'n man vond het geen leuk klusje
Van apparatuur heb ik oven, vaatwasser, gaskookplaat en koelvriescombinatie gehad. Vaatwasser was beter van mijn dure merkvaatwasser die ik nu heb.
O reken er wel op dat het plaatsen van de keuken niet bij de prijs in zit en dat plaatsen is niet goedkoop. Wij hebben het zelf gedaan en m'n man vond het geen leuk klusje
maandag 6 april 2015 om 16:18
Keuken bevalt prima, we hebben bijna geen apparatuur van Ikea.
Plaatsen is nooit goedkoop maar ik vond niet dat het bij Ikea duurder was dan elders.
Wij hebben zo'n composiet/stenen keukenblad en ik kan het aanbevelen, voor ons was het zeker de investering waard.
Plaatsen is nooit goedkoop maar ik vond niet dat het bij Ikea duurder was dan elders.
Wij hebben zo'n composiet/stenen keukenblad en ik kan het aanbevelen, voor ons was het zeker de investering waard.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht
maandag 6 april 2015 om 16:25
Nee klopt dat het bij Ikea niet duurder was, maar bij een andere keukenzaak kregen we de prijs incl plaatsen en bij Ikea niet dus dat zorgde bij ons nogal voor verwarring. Prijsverschil bleek dus minder groot dan het leek.
En dat ben ik niet gewend van Ikea, zo'n constructie waarbij de echte prijs niet meteen duidelijk is
En dat ben ik niet gewend van Ikea, zo'n constructie waarbij de echte prijs niet meteen duidelijk is
maandag 6 april 2015 om 16:54
Ik schrijf over vloeren en kan je laminaat afraden. Zo koud aan je voeten! Kijk eens naar PVC, iets duurder, maar kan beter tegen vocht, voelt warm en heeft tegenwoordig n mooie hout 'structuur'. Ga wel voor n goed merk zonder weekmakers. Klik PVC is soms nog gevoelig voor veel zon (krimpen/uitzetten). Ik zou dus laten verlijmen. Mflor een van de betere merken.
maandag 6 april 2015 om 17:00
quote:PlayingTheAngel schreef op 06 april 2015 @ 16:54:
Ik schrijf over vloeren en kan je laminaat afraden. Zo koud aan je voeten! Kijk eens naar PVC, iets duurder, maar kan beter tegen vocht, voelt warm en heeft tegenwoordig n mooie hout 'structuur'. Ga wel voor n goed merk zonder weekmakers. Klik PVC is soms nog gevoelig voor veel zon (krimpen/uitzetten). Ik zou dus laten verlijmen. Mflor een van de betere merken.Wij hebben nu bijna 20 jaar laminaat en nergens last van, hartstikke warm ook. Hangt denk ik ook af van de ondervloer die je hebt.
Ik schrijf over vloeren en kan je laminaat afraden. Zo koud aan je voeten! Kijk eens naar PVC, iets duurder, maar kan beter tegen vocht, voelt warm en heeft tegenwoordig n mooie hout 'structuur'. Ga wel voor n goed merk zonder weekmakers. Klik PVC is soms nog gevoelig voor veel zon (krimpen/uitzetten). Ik zou dus laten verlijmen. Mflor een van de betere merken.Wij hebben nu bijna 20 jaar laminaat en nergens last van, hartstikke warm ook. Hangt denk ik ook af van de ondervloer die je hebt.
Girls compete with each other, women empower one another
maandag 6 april 2015 om 17:12
Denk ik ook Nini. Laminaat is van zichzelf iig koud, dat is gewoon n eigenschap van het materiaal. Ik zie PVC wel echt als laminaat 2.0. Heb nu zelf nog Ikea laminaat en altijd koude voeten. Ook kieren en krassen, maar dat is ook aan het leggen en de katten te wijten. Ikea laminaat had toen wij het legden (2009) geen embossing en is dus behoorlijk glad. Ik wil ook daarom n andere vloer. Niet handig met n baby die gaat kruipen straks.
maandag 6 april 2015 om 17:37
Wij hebben alle apparatuur van de ikea, en bevalt ons goed, nu bijna 3 jaar. Geen problemen gehad. het is van Ikea, maar ze gebruiken merken als electrolux en whirlpool heb ik begrepen.
Ik ben nog steeds dol op de dubbele oven die we hebben en de grote vriezer en koelkast naast elkaar.
Het huis staat te koop, en het enige wat ik ga missen is de keuken.
In ons oude huis hadden we keukenelementen van ikea, en die bevielen ons ook erg goed, daar hebben we 6 jaar gewoond en zag het er nog uit als nieuw toen we weggingen.
Wij zijn wel altijd erg kieskeurig en verwachten kwaliteit. Ikea heeft ons absoluut niet teleurgesteld.
Ik ben nog steeds dol op de dubbele oven die we hebben en de grote vriezer en koelkast naast elkaar.
Het huis staat te koop, en het enige wat ik ga missen is de keuken.
In ons oude huis hadden we keukenelementen van ikea, en die bevielen ons ook erg goed, daar hebben we 6 jaar gewoond en zag het er nog uit als nieuw toen we weggingen.
Wij zijn wel altijd erg kieskeurig en verwachten kwaliteit. Ikea heeft ons absoluut niet teleurgesteld.
maandag 6 april 2015 om 17:49
maandag 6 april 2015 om 18:09
Wij hebben twee keer een ikea keuken geplaatst. In ons vorige huis en in ons huidige huis. Inderdaad de inbouwapparatuur was bras, de kastjes prima. We hadden een kookplaat waar na een paar keer poetsen al de aanduiding (zwarte verf waar welke gaspit zit, etc.) van af was. Toen ik een lampje in de afzuigkap moest vervangen kwam ik onder stroom te staan en er zat een sierstrip los. De vaatwasser was een maanagmorgen-model, met een scheve deur of zo. Hierdoor twee keer een nieuw aanrechtblad moeten laten komen. Door de stoom uit de vaatwasser was dat helemaal opgezwollen. Gelukkig is ikea erg coulant en kregen we zo twee keer een nieuw blad en uiteindelijk ook ons geld voor de vaatwasser terug. Daar hebben we vervolgens een ander merk voor laten plaatsen.
In ons huidige huis hebben we alleen de kastjes van ikea genomen en deze zijn kwalitatief erg goed. Nu na 5 jaar nog geen beschadigingen of afhangende deurtjes. Ook het massief houten blad ziet er nog goed uit.
In ons huidige huis hebben we alleen de kastjes van ikea genomen en deze zijn kwalitatief erg goed. Nu na 5 jaar nog geen beschadigingen of afhangende deurtjes. Ook het massief houten blad ziet er nog goed uit.
maandag 6 april 2015 om 18:28
quote:lux. schreef op 06 april 2015 @ 16:25:
Nee klopt dat het bij Ikea niet duurder was, maar bij een andere keukenzaak kregen we de prijs incl plaatsen en bij Ikea niet dus dat zorgde bij ons nogal voor verwarring. Prijsverschil bleek dus minder groot dan het leek.
En dat ben ik niet gewend van Ikea, zo'n constructie waarbij de echte prijs niet meteen duidelijk is Huh? Bij ikea moet je toch juist altijd alles zelf in elkaar knutselen? Lijkt me hartstikke duidelijk.
En dat ben ik niet gewend van Ikea, zo'n constructie waarbij de echte prijs niet meteen duidelijk is Huh? Bij ikea moet je toch juist altijd alles zelf in elkaar knutselen? Lijkt me hartstikke duidelijk.