In staat om te moorden?!

06-04-2015 22:00 185 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag forummers,

naar aanleiding van een programma dat vriend en ik hebben gekeken, stelde hij mij de vraag of ik in staat was om iemand te vermoorden, mijn antwoord daarop was, ja. Mijn vriend schrok er een beetje van, want hij zou het zich absoluut niet voor kunnen stellen.

Uiteraard zou ik nooit ''zomaar'' een onschuldig iemand kunnen vermoorden, maar ik ben er heilig van overtuigd, dat als mijn kinderen iets wordt aangedaan, ik in staat ben om te moorden. Dan zou ik het op de Dexter stijl doen ook nog is, want als je aan mijn kinderen komt, ben ik voor diegene echt de hel op aarde.

Ik ben absoluut geen psychopaat en heb ook zeker geen lugubure gedachtes, maar nu is toch mijn vraag:

Zijn de Viva forummers in staat om te moorden?
@gladoortje, ik ben tegen de doodstraf, maar wel voor een levenslange eenzame opsluiting, met de doodstraf komen ze er veel te gemakkelijk vanaf in mijn ogen. Dit geldt natuurlijk wel alleen voor zware misdrijven, niet voor iemand die een brood gejat heeft bij de supermarkt.
quote:dewanhoopnabij schreef op 06 april 2015 @ 22:14:

@rubber_ducky, maar dat heeft die ander ook niet als hij een van mijn dierbaren iets aan zou doen, dus dan zou ik toch echt het recht zelf in handen nemen, en dan niet op een al te lieve manier. Als je op het rechtssysteem van Nederland moet vertrouwen staat zo iemand na een aantal jaar al weer vrolijk op straat.

Ik heb letterlijk een dag buikpijn als een fout maak waar een ander last van heeft, dus als ik iemands leven neem dan zal ik echt verteerd worden door schuldgevoel denk ik, terecht of niet

Nog even een aanvulling. Ik heb liever het Nederlandse rechtsysteem dan anarchie waarin ik als ielig persoon fysiek altijd het onderspit al delven. Bovendien zorgt eigen rechter spelen als iedereen zo zou denken op termijn voor een spiraal van geweld.
@saaaaar81, dan ben ik het niet met je eens, ik vind de straffen in Nederland echt veel te kort. Een verre kennis van mijn vriend, heeft 3 jaar geleden een meisje gruwelijk om het leven gebracht, hij komt dit jaar weer vrij...
quote:CarrieM schreef op 06 april 2015 @ 22:05:

Ja iedereen kan dat.

Dit.

Als het moet om zelf te overleven of om iemand te beschermen kan iedereen het.

Laten we alsjeblieft hopen dat het voor niemand nodig blijkt te zijn.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
http://www.nrc.nl/rechten ... imaat-binnen-west-europa/
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Iedereen, ben ik 100% van overtuigd.
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
@rubber_ducky, ik denk dat het recht in eigen hand nemen, meer als wraak is op diegene die een dierbare iets heeft aangedaan. Als mijn kinderen iets overkomt, zou ik er eerlijk gezegd niet mee kunnen leven dat diegene na een aantal jaar weer vrij is en zijn leven kan oppakken als vanouds en ik de rest van mijn leven met verdriet zit, ik zou dan toch echt vergelding willen.
Ja, als de omstandigheden ernaar zijn.
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Ik fantaseer er vaak over. Of ik het ook echt zou kunnen? Ja, ik vrees van wel. Maar wel op een afstandelijke manier, dus een paar bommen droppen op dat kut- Kalifaat zou ik wel willen/kunnen. Iemand martelen, zelfs zo'n IS -mongool, nee dat zou ik niet kunnen, ook niet willen. Iemand die aan mijn kind komt vermoord ik sowieso, maar pas na dat ik zijn familie en geliefden ook heb vermoord. Die gast die op kinderdagverbljven ongeveer tachtig kinderen heeft misbruikt zou ik makkelijk een spuitje kunnen geven Het lijkt me ook beter voor hemzelf.
quote:dewanhoopnabij schreef op 06 april 2015 @ 22:26:

@rubber_ducky, ik denk dat het recht in eigen hand nemen, meer als wraak is op diegene die een dierbare iets heeft aangedaan. Als mijn kinderen iets overkomt, zou ik er eerlijk gezegd niet mee kunnen leven dat diegene na een aantal jaar weer vrij is en zijn leven kan oppakken als vanouds en ik de rest van mijn leven met verdriet zit, ik zou dan toch echt vergelding willen.En dan pakken ze jou weer op en zit een ander kind van jou zonder moeder/vader. Strak plan hoor.
@saaaar81, wij zijn inderdaad een van de strengste, maar in mijn ogen zeker niet streng genoeg, het mag van mij velen malen strenger. Uiteraard wel kijkende naar het motief van de dader en wat het delict is, maar als iemand zijn gezin uitmoord, mag hij van mij levenslang alleen opgesloten worden in een kamertje, zonder tv, playstation, luchten of wat dan ook en een bed krijgt hij ook niet.
quote:glitter@spice66 schreef op 06 april 2015 @ 22:28:

Ik fantaseer er vaak over. Of ik het ook echt zou kunnen? Ja, ik vrees van wel. Maar wel op een afstandelijke manier, dus een paar bommen droppen op dat kut- Kalifaat zou ik wel willen/kunnen. Iemand martelen, zelfs zo'n IS -mongool, nee dat zou ik niet kunnen, ook niet willen. Iemand die aan mijn kind komt vermoord ik sowieso, maar pas na dat ik zijn familie en geliefden ook heb vermoord. Die gast die op kinderdagverbljven ongeveer tachtig kinderen heeft misbruikt zou ik makkelijk een spuitje kunnen geven Het lijkt me ook beter voor hemzelf.

Zijn familie en geliefden??? Wtf?!

Jij bent pas echt gestoord.

@rubber_ducky, ik denk dat het recht in eigen hand nemen, meer als wraak is op diegene die een dierbare iets heeft aangedaan. Als mijn kinderen iets overkomt, zou ik er eerlijk gezegd niet mee kunnen leven dat diegene na een aantal jaar weer vrij is en zijn leven kan oppakken als vanouds en ik de rest van mijn leven met verdriet zit, ik zou dan toch echt vergelding willen.

En dan heb je die vergelding? Hoe lang denk je daar van te kunnen genieten?

Als je in de gevangenis komt is jouw leven en dat van jouw dierbaren voorgoed aangetast. Geen werkgever die je meer wil aannemen en je familie wordt met de nek aangekeken.
quote:glitter@spice66 schreef op 06 april 2015 @ 22:28:

Euhm juist.

Mag ik jouw expliciete denken best eng vinden?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Wie aan mijn kind komt kan een groot probleem krijgen.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
quote:saaaaar81 schreef op 06 april 2015 @ 22:29:

[...]

Zijn familie en geliefden??? Wtf?!

Jij bent pas echt gestoord.Oh ik dacht dat het aan mij lag... Niet dus.

Dan moordt je met voorbedachte rade. En dan draai je zelf in de gevangenis. Is het je dat waard? Stel dat je 3 kinderen hebt en iemand rijdt er met de auto een van dood. Heeft ontzettend spijt, huilt, is gebroken. Ongeluk kwam omdat hij moest uitwijken voor iets en daarmee je kind raakte (ik noem maar een zijstraat). Moet die persoon dan dood? En moet jij daarvoor de gevangenis in, zodat je andere 2 kinderen je daar mogen opzoeken?

Het is stoer praat met een wijntje, warm binnen terwijl alles veilig is. Tot het je overkomt.
quote:dewanhoopnabij schreef op 06 april 2015 @ 22:29:

@saaaar81, wij zijn inderdaad een van de strengste, maar in mijn ogen zeker niet streng genoeg, het mag van mij velen malen strenger. Uiteraard wel kijkende naar het motief van de dader en wat het delict is, maar als iemand zijn gezin uitmoord, mag hij van mij levenslang alleen opgesloten worden in een kamertje, zonder tv, playstation, luchten of wat dan ook en een bed krijgt hij ook niet.Ik zou met geen enkele gedetineerde willen ruilen. Die playstation mogen ze van mij hebben.
quote:Rubber_Ducky schreef op 06 april 2015 @ 22:30:

[...]

En dan heb je die vergelding? Hoe lang denk je daar van te kunnen genieten?

Als je in de gevangenis komt is jouw leven en dat van jouw dierbaren voorgoed aangetast. Geen werkgever die je meer wil aannemen en je familie wordt met de nek aangekeken.Als ik werkgever was zou ik diegene rustig in dienst nemen.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Gatverdamme, wat kan ik toch slecht tegen dat domme onderbuik gelul.
@saaaar81, dat zou ik echt doen ja, is misschien niet slim, dat weet ik ook wel, maar ik zou absoluut niet met mezelf kunnen leven met de gedachte dat de moordenaar van mij dierbare gewoon vrolijk over straat loopt en hij mijn hele leven heeft verwoest. Nee, dan draai ik liever zelf voor een aantal jaar de bak in.
quote:Doreia schreef op 06 april 2015 @ 22:31:

Het is stoer praat met een wijntje, warm binnen terwijl alles veilig is. Tot het je overkomt.

En dat is waarom ik al schreef: Ik hoop dat het voor niemand nodig blijkt te zijn.

Er zijn hier momenteel denk/hoop ik maar weinig mensen die daadwerkelijk weten hoe dit is.

En laten we alsjeblieft samen hopen dat niemand dit te weten hoeft te komen.
quote:Enn schreef op 06 april 2015 @ 22:31:

[...]

Oh ik dacht dat het aan mij lag... Niet dus.Gelukkig niet!
quote:dewanhoopnabij schreef op 06 april 2015 @ 22:32:

@saaaar81, dat zou ik echt doen ja, is misschien niet slim, dat weet ik ook wel, maar ik zou absoluut niet met mezelf kunnen leven met de gedachte dat de moordenaar van mij dierbare gewoon vrolijk over straat loopt en hij mijn hele leven heeft verwoest. Nee, dan draai ik liever zelf voor een aantal jaar de bak in.Zolang je kind dan maar kan leven met een overleden broer/zus en een ouder in de bak. Nee, zo wordt het leven veeeeeeeeel beter.....
quote:dewanhoopnabij schreef op 06 april 2015 @ 22:14:

@rubber_ducky, maar dat heeft die ander ook niet als hij een van mijn dierbaren iets aan zou doen, dus dan zou ik toch echt het recht zelf in handen nemen, en dan niet op een al te lieve manier. Als je op het rechtssysteem van Nederland moet vertrouwen staat zo iemand na een aantal jaar al weer vrolijk op straat.Je zou je in de feiten kunnen verdiepen. Ik heb wel eens gehoord dat je beweringen daar sterker van worden

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven