In staat om te moorden?!

06-04-2015 22:00 185 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag forummers,

naar aanleiding van een programma dat vriend en ik hebben gekeken, stelde hij mij de vraag of ik in staat was om iemand te vermoorden, mijn antwoord daarop was, ja. Mijn vriend schrok er een beetje van, want hij zou het zich absoluut niet voor kunnen stellen.

Uiteraard zou ik nooit ''zomaar'' een onschuldig iemand kunnen vermoorden, maar ik ben er heilig van overtuigd, dat als mijn kinderen iets wordt aangedaan, ik in staat ben om te moorden. Dan zou ik het op de Dexter stijl doen ook nog is, want als je aan mijn kinderen komt, ben ik voor diegene echt de hel op aarde.

Ik ben absoluut geen psychopaat en heb ook zeker geen lugubure gedachtes, maar nu is toch mijn vraag:

Zijn de Viva forummers in staat om te moorden?
Ja! Maar denk wel alleen in "het moment" dus als 1 van mijn geliefdes word neergeschoten of whatever , het Wapen valt voor mijn voeten, dader komt op mij af of wilt het afmaken met het slachtoffer , dan zou ik denk ik best het wapen kunnen pakken en de dader neerschieten

Maar als ik er niet bij ben, en de dader bv tegenkom, dan niet. Hoop ik dan.

Het zal namelijk niets helpen voor mijn familie en vrienden als ik vast zit.

Maar TO.. Nu ben ik nieuwsgierig geworden naar die verre kennis, is dat een bekende zaak geweest?
quote:Thordis007 schreef op 06 april 2015 @ 22:13:

Zodra je iemand niet meer ziet als mens is vermoorden niet zo ingewikkeld. Mensen in oorlog zijn ook niet per definitie slechte mensen. En gemoord wordt er. Als jij maar genoeg redenen hebt om een ander te vermoorden, jezelf wijsmaakt dat het of jij of de ander is, of dat de ander minderwaardig is, of gevaarlijk, dan zie je het niet eens echt als moord. Maar als een gepaste straf (cliche reactie op pedo's is alfijd 'hang ze aan de hoogste boom' dus dan mag het kennelijk wel).

En het is eng makkelijk om mensen tegen elkaar op te zetten, zei tweede wereldoorlog en andere extremiteiten. Geef je een willekeurig iemand een pistool en zeg dat hij de buurman moet doodschieten, dan doen ze dat heus niet. Maar geef ze een verhaal, en een reden en een wildvreemde die een gevaar is, of het verdient, dan lukt haat uiteindelijk wel.Oh ja, ik zat alleen 'vuist tegen vuist' te denken, maar ik in een vliegtuig met een rode knop, of de ander met een rode knop. Dan kan ik me wel voorstellen dat ik in mijn broek pissend op de rode knop druk voor dat de ander dat doet, ofzo.
En er zijn 'ontzettend veel psychopaten'?

Kind. Ik zit elke dag tussen wat jij 'psychopaten' noemt en eerlijk gezegd vind ik die vaak een stuk gezonder klinken dan jijzelf nu.
quote:Enn schreef op 06 april 2015 @ 22:44:

[...]

Gos, kan je ze niet beter volkomen en volledig negeren?

Wat zou jij ermee geholpen zijn als je hen dood zou maken?Ja maar die geestelijke rust heb ik nog niet bereikt....
quote:TheHorseWithNoName schreef op 06 april 2015 @ 22:37:

[...]

Al eens een psychiater bezocht?Meerdere. ik ben helemaal in touch met mijn donkere kant.
quote:glitter@spice66 schreef op 06 april 2015 @ 22:46:

[...]

Meerdere. ik ben helemaal in touch met mijn donkere kant.Mooi. Braaf je medicijnen blijven slikken graag.
quote:Thordis007 schreef op 06 april 2015 @ 22:46:

En er zijn 'ontzettend veel psychopaten'?

Kind. Ik zit elke dag tussen wat jij 'psychopaten' noemt en eerlijk gezegd vind ik die vaak een stuk gezonder klinken dan jijzelf nu.

Yup, dat zal vast.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Overigens wordt van vergelding eigenlijk niks beter. Je pijn wordt niet minder als je weet dat de dader lijdt, weten dat hij geen kwaad meer kan doen kán helpen. Maar denken dat wraak oplucht of helpt is nogal ehm, simpel.
Ik heb gewoon spijt dat ik op dit topic heb gereageerd.

Nu komt deze onzin voorlopig telkens omhoog in mijn lijstje
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
quote:glitter@spice66 schreef op 06 april 2015 @ 22:41:

Heel eng ben ik inderdaad. Ik vind het raar dat er niet veel meer wraak wordt genomen.

Ik denk dat mensen het recht in eigen hand nemen als het rechtsysteem te soft is, zoals hier. Men moet slachtoffers van geweldsdelicten toch een gevoel geven dat hun leed niet verwaarloosbaar is. Ik vind een taakstraf voor seksueel of ander geweld echt waanzin.Ik ben eigenlijk altijd verbaasd dat er zo vaak geroepen wordt, dat een spuitje/ opknopen aan de hoogste boom nog wel het minste is wat zo'n dader aangedaan kan worden. Echt heel erg verbaasd. Ik snap juist dat soort wraakgedachten helemaal niet.
En wat nu als het een ordinair kroeggevecht was, waarin jou dierbare de ander met een kapotte bierfles te lijf ging en de ander daarmee jou dierbare uit noodweer heeft gedood omdat ie met de barkruk maaide en in plaats van de fles de zijkant van zijn hoofd raakte waardoor hij overleed? Dan ga je die ander ook doodmaken?
quote:TheHorseWithNoName schreef op 06 april 2015 @ 22:47:

[...]

Mooi. Braaf je medicijnen blijven slikken graag.

WHahahaha!!!!!
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
quote:badmeester schreef op 06 april 2015 @ 22:46:

[...]

Ja maar die geestelijke rust heb ik nog niet bereikt....

Nou dan doe je jouw best maar.

Kom op zeg, die gasten hebben nog steeds invloed doordat jij ze dat geeft en dat verandert heus niet als je hen wetmatig het hoekje om zou mogen helpen. Jij geeft hen tot op de dag van vandaag de ruimte om zover te mogen komen.

Zeg ik hiermee dat je niet moet zeuren? Nee.

Zeg ik hiermee dat er vast weinig is gebeurd? Nee, geen idee.

Zeg ik hiermee dat je hoe dan ook beter is om wat met jezelf kan gaan doen dan een ander te willen omleggen als was het maar in jouw hoofd? Ja.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:Thordis007 schreef op 06 april 2015 @ 22:47:

Overigens wordt van vergelding eigenlijk niks beter. Je pijn wordt niet minder als je weet dat de dader lijdt, weten dat hij geen kwaad meer kan doen kán helpen. Maar denken dat wraak oplucht of helpt is nogal ehm, simpel.

En dat weet echt iedereen die ook maar een heel klein beetje kennis heeft van slachtofferhulp, rouwbegeleiding, etc.

Of om via een omweg op Enn te reageren: sommige domheid vind ik eng. Sommige domme personen vind ik eng. Niet alleen meningen, wat mij betreft, ook mensen.
Afijn, wat een bijzonder topic weer.
quote:Enn schreef op 06 april 2015 @ 22:50:

[...]

Nou dan doe je jouw best maar.

Kom op zeg, die gasten hebben nog steeds invloed doordat jij ze dat geeft en dat verandert heus niet als je hen wetmatig het hoekje om zou mogen helpen. JIj geeft hen tot op de dag van vandaag de ruimte om zover te mogen komen.

Zeg ik hiermee dat je niet moet zeuren? Nee.

Zeg ik hiermee dat er vast weinig is gebeurt? Nee, geen idee.

Zeg ik hiermee dat je hoe dan ook beter is om wat met jezelf kan gaan doen dan een ander te willen omleggen als was het maar in jouw hoofd? Ja.Kus op je voorhoofd
quote:TheHorseWithNoName schreef op 06 april 2015 @ 22:50:

[...]

En dat weet echt iedereen die ook maar een heel klein beetje kennis heeft van slachtofferhulp, rouwbegeleiding, etc.

Of om via een omweg op Enn te reageren: sommige domheid vind ik eng. Sommige domme personen vind ik eng. Niet alleen meningen, wat mij betreft, ook mensen.Ach, Glitter is HSP lees ik net. Dat is stukken enger dan een beetje psychopaat.
quote:Mevrouw75 schreef op 06 april 2015 @ 22:49:

[...]

Ik ben eigenlijk altijd verbaasd dat er zo vaak geroepen wordt, dat een spuitje/ opknopen aan de hoogste boom nog wel het minste is wat zo'n dader aangedaan kan worden. Echt heel erg verbaasd. Ik snap juist dat soort wraakgedachten helemaal niet.Mensen herkennen zichzelf in daders, en bezweren het kwaad in zichzelf met dit geblaat.
quote:Thordis007 schreef op 06 april 2015 @ 22:47:

Kijk dat bedoelde ik dus Badmeester.

Ik schrijf het alleen wat anders.....
Dat er psychopaten zijn weet ik zeker, dat heb ik gezien aan de kennis van mijn vriend die zijn vriendin met een aardappelschil mesje haar nek heeft doorgesneden en dan moet je tocht echt flink snijden want je komt er echt niet zomaar doorheen.. Niet dat er ontzettend veel van zijn, maar je zal maar de pech hebben om ooit met zo iemand geconfronteerd te worden.

Als ik de dader ook zou vermoorden, zal dat inderdaad de pijn niet verzachten, maar dan weet ik wel heel zeker dat diegene niemand meer pijn kan doen en dat zou voor mij al een hele opluchting zijn.
quote:Thordis007 schreef op 06 april 2015 @ 22:51:

[...]

Ach, Glitter is HSP lees ik net. Dat is stukken enger dan een beetje psychopaat. Ik ga te bedde! Welterusten!
quote:dewanhoopnabij schreef op 06 april 2015 @ 22:52:

Dat er psychopaten zijn weet ik zeker, dat heb ik gezien aan de kennis van mijn vriend die zijn vriendin met een aardappelschil mesje haar nek heeft doorgesneden en dan moet je tocht echt flink snijden want je komt er echt niet zomaar doorheen.. Niet dat er ontzettend veel van zijn, maar je zal maar de pech hebben om ooit met zo iemand geconfronteerd te worden.

Als ik de dader ook zou vermoorden, zal dat inderdaad de pijn niet verzachten, maar dan weet ik wel heel zeker dat diegene niemand meer pijn kan doen en dat zou voor mij al een hele opluchting zijn.Niet echt. Maar je kan het jezelf natuurlijk wijs maken zoveel je wil.
quote:dewanhoopnabij schreef op 06 april 2015 @ 22:52:

Als ik de dader ook zou vermoorden, zal dat inderdaad de pijn niet verzachten, maar dan weet ik wel heel zeker dat diegene niemand meer pijn kan doen en dat zou voor mij al een hele opluchting zijn.

Maar 'heel veel' is nogal onzin.

Wat een bijzondere kennissenkring jij overigens.

Overigens weet je wel dat de dader niemand meer pijn kan doen, dat is waar. Maar ja, dan ben je zelf een dader en dan moet iemand weer zorgen dat jij niemand meer pijn kunt doen. Want wraak is echt geen betere of nobelere reden om iemand van kant te maken dan welke andere reden dan ook.
Ja jij bent een linke hoor.

Stoere praatjes maar als puntje bij paaltje komt taai je af.
Sommige mensen kennen geen schuldgevoelens. Psychopathen bijvoorbeeld. Dat zijn mensen die doden om het doden. Ik heb gelezen dat ze ook nauwelijks andere emoties kennen, zoals angst, verdriet, blijheid, teleurstelling, verbazing. Die emotionele vlakheid zorgt ervoor dat gevangenisstraf niet veel indruk op ze maakt. Gescheiden worden van naasten doet geen pijn als je geen liefde kent.

Mijn mening is dat je deze mensen buiten de samenleving moet houden. Maar geen enkele straf kan ervoor zorgen dat iemand spijt krijgt van wat hij heeft gedaan. Een psychopaat is niet in staat tot spijt. In die zin heeft een straf geen enkele zin voor mensen zonder geweten. De psychopaat zal namelijk nooit ook maar een flinter van de pijn voelen die hij/zij anderen aan heeft gedaan. Hoe graag je ook zou willen.

De dood is ook geen echte straf, dan gaat het licht alleen uit. TO, ik weet niet waardoor je in 'warrior-mode' terecht bent gekomen maar laat me je de woorden van een wijs mens citeren: 'Let no man pull you down low enough to hate him'. Martin Luther King jr.
Mensen kunnen alleen zichzelf redden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven