Welke naam past bij .......

13-01-2014 12:35 3259 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor iedereen die op zoek is naar een naam die past bij de naam van een ouder broertje of zusje, de hond of de parkiet, hierbij een topic om daarover te brainstormen.

Nieuwe topics hierover zullen worden gesloten, onder verwijzing naar dit topic.

Oude topic; Welke naam past bij....
quote:-tinkerbell- schreef op 05 april 2015 @ 20:12:

Maar beslist jullie dochter mee??? Uiteindelijk beslissen wij natuurlijk, maar ze denkt wel mee en haar mening vind ik ook nog wel belangrijk. Ze is bijna 9, dus het is geen peuter die een naam mag uitkiezen
Is Sietse misschien nog iets, als het een zoon wordt? Of zou je man Ids misschien ook mooi vinden, met de klank van Frits?
quote:renske1975 schreef op 05 april 2015 @ 21:15:

[...]

Uiteindelijk beslissen wij natuurlijk, maar ze denkt wel mee en haar mening vind ik ook nog wel belangrijk. Ze is bijna 9, dus het is geen peuter die een naam mag uitkiezen

Is dit iets wat tegenwoordig normaal is? Is een serieuze vraag trouwens, niet vervelend bedoeld. Maar ik heb er gewoon nog nooit van gehoord dat kinderen een stem krijgen in het bepalen van de naam van broertje of zusje.

Ik zou het zelf nooit doen overigens, ik vertrouw er niet op dat de goede smaak van kinderen al volledig bepaald is Ik weet nog dat ik vroeger zei dat ik mijn dochters later Allison en Delilah ging noemen, bent toch blij dat mijn ouders mijn mening niet mee hebben laten tellen aangezien ik terugkijkend toen wel een zeer slechte smaak had
Ik spreek toch geen Chinees?!
Geen idee, tinkerbell, wij doen wel vaker iets wat niet helemaal gangbaar is

Namen verzinnen mag ze trouwens niet, dan komt ze inderdaad met rare namen. Ze mag zeggen wat ze van onze voorstellen vindt, maar heeft geen vetorecht.

Sietse vind ik inderdaad ook wel leuk, Ids ben ik niet weg van. Moet zeggen dat ik Frits steeds leuker ga vinden. Jeen vind ik nog steeds mooi, eenvoudig, nederlands en toch geen 13 in een dozijn. Grootste nadeel van deze naam is dat er misschien Jane van gemaakt gaat worden.
Ik vind Frits echt héél erg zielig voor een kindje van nu eigenlijk...zou ik eerder voor een 'oude' naam gaan die je nu weer meer hoort, zoals Dirk of Krijn. Oh en Stef vind ik ook erg leuk, die probeer ik hier ook nog te slijten aan iemand haha.
Mijn stiefdochter denkt gewoon mee over de namen, en soms is het wel handig om eerlijk te zijn.

Ik ben het wel met Tinkerbell eens, Frits is geen leuke naam voor een kindje geboren anno 2015/2016. Dan zou ik nog eerder gaan voor een Harm of zo een echt oud Hollandse naam. Frits is van orgine een Duitse roepnaam voor Frederik en een vrij koninklijke naam...

Er zijn zo veel leuke korte simpele Nederlandse namen genoemd; Jeen, Jent, Krijn, Thijs... noem maar op...

Als je echt weg bent van Jeen moet je die gewoon doen!

En dan moeten mensen maar wennen dat het Jeen is en geen Jane...

Ik zou het kindje dan wel een sterke mannelijke tweede naam mee geven met een krachtige betekenis om het wat evenwichtiger te maken. :-)
life is to celebrate
Haha, tja Frits...Stef vind ik wel leuk, maar mijn neef heet zo. krijn, Harm, Dirk mwoah nee, we zitten wel te denken aan een tweede naam omdat de naam van mijn man ook met een j begint. Mijn dochter heeft maar 1 naam en wij allebei ook en daarom zou ik het liefst voor hem/haar ook maar 1 naam willen.

Pff, ik dacht dat ik zo makkelijkwas, maar ik heb nogal wat noten op mijn zang. Sorry...
quote:renske1975 schreef op 06 april 2015 @ 13:59:

Haha, tja Frits...Stef vind ik wel leuk, maar mijn neef heet zo. krijn, Harm, Dirk mwoah nee, we zitten wel te denken aan een tweede naam omdat de naam van mijn man ook met een j begint. Mijn dochter heeft maar 1 naam en wij allebei ook en daarom zou ik het liefst voor hem/haar ook maar 1 naam willen.

Pff, ik dacht dat ik zo makkelijkwas, maar ik heb nogal wat noten op mijn zang. Sorry...

Geef niet, komt goed meid!

Nee, makkelijk is het helaas niet! Maar ik zou wel voor een tweede naam gaan als je hem Jeen gaat noemen. Jeen op zichzelf staat ook weer zo heeeeeeeeeeel simpel en half. Je hebt nog genoeg tijd in ieder geval, dus wie weet komt er in tussentijd op eens ''de'' naam voorbij!
life is to celebrate
quote:renske1975 schreef op 06 april 2015 @ 11:50:

Geen idee, tinkerbell, wij doen wel vaker iets wat niet helemaal gangbaar is

Namen verzinnen mag ze trouwens niet, dan komt ze inderdaad met rare namen. Ze mag zeggen wat ze van onze voorstellen vindt, maar heeft geen vetorecht.

Sietse vind ik inderdaad ook wel leuk, Ids ben ik niet weg van. Moet zeggen dat ik Frits steeds leuker ga vinden. Jeen vind ik nog steeds mooi, eenvoudig, nederlands en toch geen 13 in een dozijn. Grootste nadeel van deze naam is dat er misschien Jane van gemaakt gaat worden.En wat vind je van Jits?
Ik weet niet wat er zo vreselijk zou moeten zijn aan Frits.. Harm, Dirk en Krijn vind ik dan weer 10x niks.

Maar goed dat smaken verschillen, anders zouden we allemaal met dezelfde namen rondlopen
Ik vind Frits ook best wel leuk. Het heeft een beetje een grappige feeling, net zoals dat ik Piet ook best een oude maar nu weer hippe naam vind. Een beetje retro zegmaar haha.

Dirk en Harm vind ik dan weer helemaal niks, die namen zijn ouderwets zonder dat ze ook maar iets hips hebben.
Lol, Piet mijn god...

Doet me een beetje denken aan 5 december zeg maar...

Vooral leuk als het knulletje van die donkere krulletjes heeft.
life is to celebrate
Nou wss wordt het een blond kind met blauwe ogen, dus zo'n uberhollandse naam past wel
Jits is ook leuk trouwens!
quote:Zanahoria schreef op 07 april 2015 @ 09:19:

Ik vind Frits ook best wel leuk. Het heeft een beetje een grappige feeling, net zoals dat ik Piet ook best een oude maar nu weer hippe naam vind. Een beetje retro zegmaar haha.

Dirk en Harm vind ik dan weer helemaal niks, die namen zijn ouderwets zonder dat ze ook maar iets hips hebben.

Haha dat retro voel ik dus echt totáál niet bij de naam Frits. Bij Harm overigens ook niet, Dirk dan weer wel, ik ken een klein Dirkje Het is geloof ik ook maar net welke associaties je hebt,

Ik zat wel al dagen te denken waarom ik zo'n nare/viezige associatie heb met de naam Frits, ik wist het net ineens: het doet me denken aan Joseph Fritzel
quote:-tinkerbell- schreef op 07 april 2015 @ 21:06:

[...]

Haha dat retro voel ik dus echt totáál niet bij de naam Frits. Bij Harm overigens ook niet, Dirk dan weer wel, ik ken een klein Dirkje Het is geloof ik ook maar net welke associaties je hebt,

Ik zat wel al dagen te denken waarom ik zo'n nare/viezige associatie heb met de naam Frits, ik wist het net ineens: het doet me denken aan Joseph Fritzel

Wauw, Tinkerbell

Van alle heren die een vorm van de naam Frits hebben is dit wel de ergste!

Begrijp mij niet verkeerd want je slaat de spijker ergens wel erg hard op z'n kop...

But you just killed the name Frits! lol
life is to celebrate
quote:renske1975 schreef op 07 april 2015 @ 18:23:

Jits is ook leuk trouwens!

Jits is super leuk!

Gaat het nu tussen Jits en Jeen?
life is to celebrate
Flip, Filip, Victor, Jos, Jan, Jip, Jon, Jouke, Fons, Loek, Karel, Karst, Kees, Niek, Paul, Pim, Roel, Fabe, Feike, Friso, Jonne, Olle, Obe, Sjors, Sjoerd, Sil, Take, Thije, Walt, Melle, Arend.
Ik zoek een naam voor mijn 2e dochter, die past bij Fem. We houden van kort/stoer/krachtig/niet super veel voorkomend en niet beginnend met een F of L. Vind het lastig, er is vooral veel wat ik niet mooi vind...
@sweety1980

Meis

Gwen

Meike

Eefke

Quinty

Lien (oh nee met de L, maar wel leuk!)

Jonne

Tessel

Indy

Bo

Alix

Xante

Jiska

Jette/Jet

Lisse

Iske
@ sweety

Juul

Wies

Jonne

Ise!!

Mirre

Britt

Babet

Maud

Rosé

Tamar

Milijn

Lou

Diede
Sweety, ik zal een poging wagen:

Suus

Saar

Mea

Eef

Juul

Ilja

Maud

Bente

Jill

Noor

Loïs

Reina

Loren

Robin

Nuri

Iva

Dieke

Cloë

Imke

Nika

Yuna

June

Zoë

Odet(te)

Nena

Nola

Meave

Rune
Ara

Zaza

Bree

Brynn spreekt uit als brin

Sue

Britt

Jade

Kate of op z'n oer hollands spellen, Keet (Super leuk!)

Kit

Joan

Greer spreekt uit als Gray-er.

Quinn

Tamar

Tess

Zoe

Cleo

Vida / Veda

Ivy

Becca

Cara

Ava

Beth

Joy

Liz

Rhea

Uma

Vera

Tara

Nell

Mette

Namen die er voor mij er uitsprongen en bijna nooit hoort in Nederland:

Cer: Welsh name meaning love. Fem. en Cer klinkt toch erg leuk samen!

Faye: loyalty and belief.

Alia: exalted, lofty and sublime

Siri: This unique name means “beautiful victory”.

Enna: A beautiful name which means light.

Ira: This is a word with two different meanings in different languages. It means earth and it is also a reference to the goddess of learning, Saraswati

Kyra: This is yet another short and unique name for your little baby, which refers to the Sun

Jiya: It means heart but commonly perceived to mean sweetheart.

Bren: This name is a variation of several other names -- Brenda, Brenna and Bryn. It means “sword, raven, little drop of water.”
life is to celebrate
Ik vind Pia geweldig en ook goed bij Fem passen.

Andere opties: Mare, Saar, Yara, Bia, Zoë en Lizzy.

Welke namen hebben jullie al overwogen?
quote:LeolaMarie schreef op 12 maart 2015 @ 15:34:

[...]

Ik wil niet lullig doen maar Sam is geen Hollandse naam! Het is een populaire naam in Nederland. Maar het blijft echt een afkorting van de Grieks Latijnse Samouel of Hebreeuwse Shmuel. Wat weer is afgeleid van Samuel (komt voor in het oude testament). De betekenis is; Naam van god of zijn naam is god.

Lijkt mij wel handig dat je eerst de betekenis en afkomst van de naam opzoekt voor dat je het aan je kind geeft...Want? Iedereen is op de hoogte van alle betekenissen van alle namen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven