Gezondheid alle pijlers

angst

06-04-2015 23:00 68 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit wordt een van de hak op de tak openingspost.

On gedachten heb ik dit topic al 3 x geopend.

Maar zolang ik het niet geplaatst heb, bestaat het niet. Toch?

Ik voel een bultje in mijn borst. Sinds zaterdag. Ik heb het al eens eerder gevoeld maar toen heb ik er eigenlijk geen aandacht aan geschonken. En nu wel. Waarom nu wel? Omdat ik op dit moment niet lekker in mijn vel zit. Ik heb last van, waarschijnlijk, een peesontsteking in mijn arm. Hiervoor loop ik bij de fysiotherapeut. Ik slaap er slecht van, en nu voelde ik dat bultje.

Ik heb sinds zaterdag een knoop in mijn maag. Ik heb het gister tegen mijn man gezegd, hij zei dat ik een afspraak bij de huisarts moet maken. Dat had ik zelf al bedacht. Maar ik durf niet. Ik ben lichtelijk hypochondrisch aangelegd, dus ik zie het ergste scenario voorbij komen. Wat wil ik met dit topic? Geen idee. Eigenlijk wil ik het niet opschrijven. Want zoals ik al schreef, als ik het niet benoem is het er ook niet.

Wat ga ik morgen doen? Ook geen idee. Om 14 uur naar de fysio. Verder weet ik het niet. Mijn man moet morgen werken dus hij kan niet mee. Wat zeg ik bij de huisarts? Ja, dat weet ik wel. Ik zeg: ik wil gerust gesteld worden. Dat het een klier is. En niet iets ergers, maar dat kan zij niet zeggen zonder een onderzoek. Ik baal. Ik zit te stressen. En ik wil het niet. Durf dit ook niet te plaatsen. Dan is het echt. Door die peesontsteking heb ik een pijnlijke arm, die af en toe klopt. En daardooe voel ik van alles en wordt alkes 3x zo eng. Wat wil ik? Ik weet dat ik een afspraak moet maken. Maar nu wil ik horen wat ik mezelf probeer voor te houden: het zal vast meevallen allemaal. Maak je niet zo druk.

Sorry voor de lange lap tekst zonder tussenruimtes. Maar ik wil het niet eens teruglezen om het leesbaar te maken.

Ik hoop dat er iemand het leest en mij wat gerust kan stellen. Ik weet dat jullie geen medisch advvies kunnen en mogen geven, maar dat is ook niet waar ik op uit ben.
Succes morgen Bartjes! Laat je bij voorkeur doorverwijzen naar een mammapoli, dan krijg je meteen alle onderzoeken die nodig zijn en niet alleen een foto. Ik kon er destijds (januari) binnen twee dagen terecht en had diezelfde dag de uitslag, heel fijn! Wat de uitslag ook is: alles is beter dan de onzekerheid! De huisarts kan echt niks zeggen, dus ga voor onderzoek. Mijn huisarts was overtuigd dat ik een cyste had en helaas kreeg hij geen gelijk. Inmiddels zit ik na een borstamputatie midden in de chemo's en het is zeker geen feest, maar ik ervaar het ook niet als een enorme ramp. Zelfs als het borstkanker blijkt te zijn dan wil je het liever weten, kanker gaat niet weg door negeren (helaas) en wel door behandeling. Des te eerder je het weet des te meer is er mogelijk!
Dank je wel sophiax.

Ik was dus eigenlijk wel van plan om op de huisarts af te gaan.

Ik kon vannacht niet slapen. Beeld me in dat ik dat bultje voel. Ik heb er sinds zaterdag niet meer aan gevoeld.

Maar omdat ik die peesontsteking in mijn arm heb, wil ik mezelf voor houden dat het spierpijn is. Ik voel dus overal pijn, en dat wil ik dus eigenlijk niet tegen de huisarts zeggen.

Gatverdamme wat een muts ben ik.

Ik heb mijn zus net geappt dat ik morele steun nodig heb. Ik hoop dat ze zo terug appt.
Misschien kan de fysio het genezen met hand oplegging.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
gaan gaan gaan gaan!

Knobbels op/in je borst zijn doodeng, maar je moet echt naar de arts. Het kan echt ook wat onschuldigs zijn! Onderzoek betekent niet dat je gelijk ziek bent, het betekent dat je een goede aerts hebt die alle mogelijkheden wil uitsluiten. Juist heel fijn! weet je tenminste zeker dat je je geen zorgen hoeft te maken als het dan niets ernstigs blijkt.

En mocht er wel iets uitkomen: je kan er beter zo snel mogelijk achter komen, hoe kut het ook zal zijn!
@viva-amber, als je het sarcastisch bedoeld, vind ik het niet grappig. Als je het met een knipoog bedoeld kan ik het wel waarderen.

Want ik weet toch wat ik moet doen? Het feit dat ik dit topic heb geopend geeft voor mij aan dat ik het serieus neem. Ik hoop dat het ook zo over komt?
Ik heb zelf 2 weken geleden een biopt gehad, het is niet leuk idd, maar kanker kan genezen (misschien), uptight zijn en geen humor hebben daar heb je je hele leven last van. Ik had gelukkig alleen een ontsteking, ik hoop dat het iets onschuldigs is. Hoe eerder men het vindt hoe groter de kans dat het goed te behandelen is. Mijn oma heeft gewacht tot beide borsten aan elkaar waren gegroeid van de kanker en die is er ook nog steeds, wel zonder voorgevel.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ik begrijp je reactie viva-amber. Ik hoop dat ik toch wel humor heb hoor. Dat weet ik eigenlijk wel zeker.

Maar op dit moment overheerst er een angstig gevoel. En vertoon ik uitstel gedrag.

Misschien lijk ik meer op je oma dan op jou 😉
Ja en die heeft het bijna niet kunnen na vertellen, kortom goed dat je naar de HA gaat. Veel sterkte.
Goedemorgen Bartjes,

Heb net alle berichten gelezen. En? Al een afspraak gemaakt. Doen hoor.

Niks erger dan onzekerheid. Sterkte meissie....

Oh en het feit dat je 45+ bent doet er niet toe hoor, het is doodnormaal dat je bang bent ☺
Dank je wel Caaf.

Nee nog niet gebeld.

Ik wacht op reactie van mijn zus.....
Gedaan! Afspraak staat om 14.40. Dus ik kan na de fysio direct door.
@everyday, heb jij al gebeld?
Goed dat je een afspraak hebt gemaakt bartjes. Sterkte!
quote:bartjes schreef op 07 april 2015 @ 09:08:

Gedaan! Afspraak staat om 14.40. Dus ik kan na de fysio direct door.

Goed zo meid. Probeer alleen niet teveel te stressen als je niet meteen gerustgesteld kunt worden.

Het kan zijn dat je een mammografie moet laten maken. In sommige ziekenhuizen (mammapoli) kan dat heel snel, helaas is dat niet overal zo. Ik zeg wel heel makkelijk om je niet te drukte maken, maar ik kan me goed voorstellen dat je dat wel doet. (ben zelf een survivor van kinderkanker)

Geef dat aan bij je HA, want het is niets om je voor te schamen. Duim voor je dat het niets bijzonders is...
quote:everyday schreef op 06 april 2015 @ 23:50:

Ha, herkenbaar. Heb zelf iets anders hoor, maar loop er ook al even mee. Kijk er tegenop maar ik heb mezelf beloofd morgen de huisarts te bellen.

Het wordt steeds lastiger, het moet eens gebeuren dus waarom kwellen we onszelf?

Doe je met me mee? Maak die afspraak meid. Zorgen en angst zijn slechte raadgevers.....
Oh Caaf, zeker weten dat ik dat ga zeggen hoor. En ze kent me wel een beetje. Het is een prettige huisarts. Nuchter en praktisch. Geen flauwekul type.

Ik stress gewoon nog ff door.

Hoop dat ik dat niet teveel laat merken in de wachtkamer 😉

Mijn zus wil met me mee. Daar ga ik nog even over denken.
zal aan je denken straks

not all who wander are lost
Dank je wel!

Ondertussen weten 3 mensen er van, dus die zal ik eerst inlichten. Maar ik kom verslag doen.

Everyday?? Heb je al gebeld?
Heel veel succes vanmiddag!
quote:bartjes schreef op 07 april 2015 @ 09:48:

Mijn zus wil met me mee. Daar ga ik nog even over denken.MEENEMEN.... Mocht je gaan paniekeren dan hoor je maar al te vaak niet meer wat er nog meer gezegd word. 2 Horen meer dan 1. Succes en sterkte, denk aan je
Ik ga alleen Caaf. Meestal paniekeer ik achteraf. Ze komt straks wel langs. Mocht ik me bedenken dan kan het altijd nog. Ik moet zoals gezegd eerst naar de fysio, zelfde gebouw 1 verdieping hoger. Ik wil mezelf niet gek maken. Houd mezelf ook voor dat ik in de overgang zit (een beetje denk ik) dus dat het ook met hormonen te maken kan hebben. Mss een melkklier.

Ik ga een half uur tegen de fysio aan kletsen en dan direct door.
Wat kunnen mensen het zichzelf moeilijk maken. Je zus biedt aan mee te gaan, enige wat je hoeft te doen is te zeggen: Wat lief, dankjewel!

Succes bij de afspraak. Hopelijk blijkt het allemaal mee te vallen.
Ikeaverslaafde, zus wil mee.

Maar we hebben het er over gehad, en wat ik al schreef: ik kan me altijd nog bedenken.

Ik voel me gewoon kinderachtig om iemand mee te nemen.

Ik denk dat ik me mss ook groter zou houden dan ik me zou voelen als zij er bij is. Of in ieder geval anders. En dat zij straks denkt: ging ik daarvoor mee? ( ik ben overigens de oudste van ons 2)

En ik ben er erg goed in om voor anderen te denken. Slechte eigenschap ik weet het 😊
bartjes wijzigde dit bericht op 07-04-2015 12:35
Reden: klein beetje verwijderd ivm privacy van zus
% gewijzigd
Nou, ik zou lekker iemand meenemen. Ik ging tot een paar jaar geleden nog niet eens in mijn eentje naar de tandarts voor een controle. Ik vond dat doodeng. Een vriendin van me ging dan mee, dat was heel fijn. Nu kan ik het helemaal zelluf Niets kinderachtigs aan, gewoon goed voor jezelf zorgen, weten waar je angst ligt en daar iets mee doen.
Je hebt gelijk hoor Ikeaverslaafde.

Maar dat zeg ik: ik kan me nog bedenken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven