ov chipkaart
dinsdag 7 april 2015 om 14:01
Ik heb een ov chipkaart. Maar ik heb het idee dat een los kaartje kopen veel voordeliger is. Ik begrijp de meerwaarde dan ook niet zo. Mijn ritje van huis naar het station is 2,17, ik moet overstappen en check weer in. En uit. Een los kaartje kost mij 2 euro. Daarmee kan ik overstappen en binnen het uur terug reizen en twee kinderen van onder de 12 mee laten reizen. Ik ben dus met de iv chipkaart gewoon duurder uit. Of zie ik iets over het hoofd?
dinsdag 7 april 2015 om 14:18
dinsdag 7 april 2015 om 14:20
dinsdag 7 april 2015 om 14:30
dinsdag 7 april 2015 om 15:34
Het ligt helemaal aan de busmaatschappij en of je met kinderen reist. Sommigen hebben een familie kaart oid Eerder was ik tussen naar een bestemming goedkoper uit met een los kaartje omdat kind gratis mee kon. Nu niet meer en scheelt het me te weinig om een los kaartje te kopen, betalen, geld weer opbergen. Piepen gaat sneller.
dinsdag 7 april 2015 om 21:13
Een collega van mij had laatst per ongeluk in de bus ingecheckt met haar bedrijfs ov-kaart. Direct weer uitgecheckt en vervolgens haar eigen kaart gebruikt. Werd er alsnog 87 cent afgeschreven, als starttarief, terwijl ze dus geen meter had gereden. Het daadwerkelijke vervoer is dus op sommige trajecten wel heel goedkoop, want ik heb wel eens ritjes van iets meer dan een euro.