In staat om te moorden?!

06-04-2015 22:00 185 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag forummers,

naar aanleiding van een programma dat vriend en ik hebben gekeken, stelde hij mij de vraag of ik in staat was om iemand te vermoorden, mijn antwoord daarop was, ja. Mijn vriend schrok er een beetje van, want hij zou het zich absoluut niet voor kunnen stellen.

Uiteraard zou ik nooit ''zomaar'' een onschuldig iemand kunnen vermoorden, maar ik ben er heilig van overtuigd, dat als mijn kinderen iets wordt aangedaan, ik in staat ben om te moorden. Dan zou ik het op de Dexter stijl doen ook nog is, want als je aan mijn kinderen komt, ben ik voor diegene echt de hel op aarde.

Ik ben absoluut geen psychopaat en heb ook zeker geen lugubure gedachtes, maar nu is toch mijn vraag:

Zijn de Viva forummers in staat om te moorden?
Zeg als we dan toch even eerlijk zijn, waarom zou je iemand vermoorden die een dierbare of jou iets heeft aangedaan? Dan is diegene meteen weg, dat is toch ook volkomen nutteloos? Martel diegene dan op zijn minst, sluit hem op tot hij weer genezen is en zorg op een of andere manier dat hij geen idee heeft waar hij/zij is of wie jij bent.

Laat hem vervolgens vrij ergens 5 landen verderop en rij terug naar huis. Ik denk trouwens dat geen van jullie hier dat zouden kunnen, inclusief ik. Wraak doe je meer in een opwelling denk ik zo. Als je echt dagenlang moet gaan martelen oid, dan houdt het na de 1e dag wel op denk ik zo. Als je geen psychopaat bent tenminste .
Ik ken niemand die ik dood wens. Echt niet. En niemand die ik kwaad toewens. Haat is slecht voor mijn zen gevoel. Dat zuigt energie.
Mensen kunnen alleen zichzelf redden.
Alleen als ik in levensgevaar zou zijn of om iemand anders te beschermen die mij dierbaar is. Overlevingsdrang zit in alle mensen en dieren en je moet best depressief ofzo zijn, wil je dat gevoel van overleven kunnen uitschakelen dus bij mij is het antwoord zeker ja ik vermoord je als je mij ook dood wilt hebben.
De vastheid die je zoekt is even groot als de veranderlijkheid waar jij naar verlangt
Ligt er aan waarom. Als iemand me heel erg zeer doet terwijl hij me naar het leven staat, ja, uiteraard. Dan is het jij of ik.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Niet om jaloezie of om geld.
Als iemand me naar het leven staat maar me nog geen pijn doet? Dan hoop ik dat ik het kan maar ik vrees van niet.
Op de vraag, wat voor vrienden wij in hemelsnaam hebben, deze jongen is een verre kennis van mijn vriend, ze hebben samen op school gezeten en als ze elkaar tegenkwamen maakten ze een praatje, voordat er dadelijk geroepen wordt dat wij een stel criminelen zijn..
Ja ik denk dat ik in staat ben om te moorden.

Maar ik heb geen zin de rest van mijn leven in de gevangenis te zitten.

En daar heeft een bepaald persoon hele dikke vette mazzel mee.

Mocht ik ooit te horen krijgen "sorry mevrouw u heeft nog maar 6 maanden te leven",

dan is hij alsnog het bokje.

Dan heb ik namelijk niets meer te verliezen.
Wakker worden. Naar de bank strompelen. Uitstrekken. Verder slapen. Ik zou een prima huisdier zijn.
quote:Enn schreef op 06 april 2015 @ 23:55:

[...]

Helemaal niet.

Iedereen is er toe in staat maar dat maakt het nog niet geciviliseerd of algemeen geaccepteerd. Zoals het proberen te wurgen van een leerkracht in dat topic bijvoorbeeld door jou wel werd gevonden. Dat is een groot verschil in denken en dat maakt dat het verloop van een gesprek dus ander wordt. En het feit dat je hier in dit topic daarop terugkomt zegt meer over jou dan over mijn mening.Je mag van mij gaan zoeken waar ik schreef dat ik het goedkeurde, geciviliseerd of algemeen geaccepteerd vond. Ik gaf daar de mening die ook in veel van de berichten hier naar voren komt. Het kan je zomaar gebeuren hoe geciviliseerd je jezelf ook vind. Dat mensen niet kunnen lezen en of overal maar makkelijk overheen lezen daar kan ik niets aan doen.

Maar het blijft vermakelijk dat de meningen in het ene topic zus en het andere topic daar lijnrecht tegenover staan. En dan ook nog vaak dezelfde mensen.
quote:saaaaar81 schreef op 06 april 2015 @ 23:58:

[...]

Jij benr nog steeds een tokkie dat je het goed kunt keuren dat een leerkracht voor de ogen van leerlingen wordt gewurgd.

De vergelijking slaat ook helemaal nergens op.Moet ik jou dan maar analfabeet noemen omdat je blijkbaar niet kunt lezen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven