zwanger worden via IUI

20-09-2007 17:34 628 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo,

half oktober ga ik proberen zwanger te worden middels IUI.

Het is voor mij de eerste keer dat ze het gaan proberen, maar ik vind het erg spannend. Middels LH-testen ga ik nu testen voor "het" moment.

Heb op internet al heel veel gelezen over hoe het precies gaat, maar nog nergens gelezen hoe een vrouw de behandeling ervaart.

Doet het pijn? Hoe bereidt je je voor als het zover is?

Hoe voel je je na de behandeling? Neem je iemand mee? Ik ben/word BAM-moeder, en ga zwanger proberen te worden van een donor in een donorcentrum.

Ik ben erg benieuwd na hoeveel pogingen iemand zwanger is.

Eigenlijk zijn alle reacties van harte welkom.

Groet,

Erica
Meiden, ik wil jullie vertellen dat ik inmiddels bevallen ben van een hele mooie zoon op 2 augustus, genaamd Roan, hij is 4206 gram en 48 cm en doet het super.

Het is een onwijse horrorbevalling geweest. Op het topic augustus 2008 (pag 77) staat een heel uitgebreid verslag van deze onwijs helse ervaring. Inmiddels heb ik dat achter de rug en kan ik nu super genieten van mijn kleine man.

Babs, wat een K*T bericht zeg!! Laat ik dan als voorbeeld voor je zijn, ik ben ook single-moeder, ben net 39 geworden en heb een prachtig kind van een donor! Ik ben er zo onwijs gelukkig mee en hij doet het zo goed, het is echt een kadootje! En dat gun ik jullie ook!

Hoe is de stand van zaken, aan wie kan ik het stokje nu doorgeven???
Ericaatje: van harte gefeliciteerd met je zoontje!!! Wel vervelend zeg dat de bevalling zo naar is geweest. Ik hoop dat je snel weer opgeknapt bent en kunt genieten van je mannetje. En geniet ook een beetje namens mij!

Ik ben de afgelopen week elke dag in het ziekenhuis geweest. Ik heb een goed gesprek gehad met de dienstdoende gynaecoloog (ze zijn bijna allemaal met vakantie). Heb wat vragen gesteld over de miskraam en de timing van de vorige IUI's en dat mijn conclusie is dat die te laat zijn geweest... en hij was het met me eens (ik kan best gynaecoloog worden inmiddels ....). De gyn heeft echt met me meegedacht deze week en wilde zelfs twee tijdstippen voor IUI voor mij inplannen, vrijdag en zaterdag, om er zeker van te zijn dat we niet weer te laat zouden zijn. Uiteindelijk was dit laatste niet mogelijk omdat de plekken op zaterdag al vol waren. Vanmiddag weer meting gehad, vanavond pregnyl en morgen insemineren. Ik begin al wat buikpijn te krijgen dus ik heb het gevoel dat we nu in ieder geval op tijd zijn.

Ericaatje ik hoop echt dat ik je stokje over kan nemen!!! Ik hoop het zo.....

hoe is het met andere dames?

liefs molentje
Hoi allemaal,

Wat is er veel gebeurd.

Als eerste: Ericaatje: gefeliciteerd met die kleine. Jeetje, wat gaat de tijd snel,zeg. ik heb je verhaal nog niet gelezen, maar ga dat snel doen.

Laika3: wat een verhaal. Goed dat je niet opgeeft en laten we hopen dat er binnenkort goed nieuws komt. Ik on me heel goed vinden in je verhaal: ook een beetje mijn verhaal.

Bab73:jeetje, ik weet niet wat ik moet zeggen. Wel goed dat je doorgaat. Een paar maanden terug zat ik ook in een moeilijke situatie. De IUI's eistten hun tol. Mijn man had er ook geen zin in. Hij vond dat we alleen maar bezig waren met het krijgen van kinderen en verder was de relatie niet meer veel. Daar ben ik erg van geschrokken. Maar ook ik had van: als jij niet me me meegaat, dan doe ik het wel alleen. Gelukkig is het niet zo ver gekomen. Ik ben wel gestopt met de IUI en we gaan zelf aan de slag. We houden wel de echo-controles en de pregnylspuiten. Een beetje hulp is niet gek. En ja, binnenkort zullen we een gesprek moeten hebben voor IVF. De gyn vindt dat dat nu de volgende stap is.

Molentje: hopelijk gaat het deze keer goed. Ik duim voor je.

Jusa: ik duim voor je. Hoe gaat het verder met je?

Hier gaat het wel. Ik ga morgen op vakantie, twee weken lang weg. De laatste maanden hebben we het niet makkelijk gehad, maar ja. Ik probeer echt geen hoop te verliezen, maar word soms wel onzeker dat het nog niet gelukt is. Maar dat kennen jullie ook.

Ik hoop echt dat de zon voor ons gauw gaat schijnen en dat we Ericaatje mogen volgen.

Groetjes,

Gorgi
Hee Gorgi: fijne vakantie hè!!! Probeer te genieten, da's echt belangrijk nu!!!

Ik moet nog twee en een halve week werken, dan heb ik ook (eindelijk) vakantie: heb er zin in!

doei

Molentje
Ha Molentje, jij hebt inmiddels de inseminatie gehad toch? Hoe voel je je eronder?

Gorgi, jammer genoeg kunnen we het allemaal wel in elkaars verhaal vinden. Feit blijft dat kinderen krijgen in de regel de normaalste zaak van de wereld is en dat het bij ons dan niet lukt, daar kan ik me soms nog steeds over verbazen. En ondertussen raken vriendinnen alweer voor de tweede keer zwanger, en wordt iedereen om mij heen vader of moeder, alsof het niks is. Je kunt gewoon niets anders doen dan blijven proberen en hopen, maar dat is niet altijd even makkelijk.

Babs, wat een verhaal meis. Wat rot dat jullie uit elkaar gaan. Ik hoop voor je dat je zwangerschapswens toch ooit nog uitkomt!

Hier verder alles rustig. We blijven gewoon op de natuurlijke manier proberen (je weet het tenslotte maar nooit) en op 18 augustus hebben we een gesprek met de gynaecoloog over hoe het verder moet. Ik onderga deze periode maar weer gelaten...
Ha Laika,

Ik weet niet hoe ik me voel. Ik heb inderdaad vrijdag inseminatie gehad, nu te vroeg??? weet het echt niet. Het wordt gewoon weer wachten wachten wachten.

Ben gisteren nog even verdrietig geweest. had een vrijgezellenfeest met een zwangere dame in het gezelschap. Er kon alleen maar over die zwangerschap gesproken worden. Ik vond dat zo moeilijk omdat ik niet weg kon gaan (we hadden een feest met een overnachting). Ja het komt soms gewoon heel hard aan.

groetjes

molentje
Het is alweer een tijdje geleden dat ik hier langs ben geweest.

Allereerst natuurlijk heel veel felicitaties voor Ericaatje. Jammergenoeg is jullie start niet helemaal top geweest maar ik hoop dat jullie dat nu ruimschoots goed maken. Wat een leuke naam ook!

Babs, wat lief dat je vanuit je vakantieadres even langskomt bij ons. Helaas is het nieuws wat minder mooi. Wel vervelend dat jullie uit elkaar gaan. Ik hoop in ieder geval dat jullie er samen goed uit kunnen komen. Laat jezelf niet ondersneeuwen en dan hoop ik dat je op je veertigste moeder wordt van een hele lieve (vruchtbare) man.

Molentje, we zijn op dezelfde dag geinsemineerd. Jij met het zaad, ik met de embryo's. Uiteindelijk zijn er 2 teruggeplaatst die iets achter liepen op het gemiddelde. As vrijdag wordt dus voor ons beiden een spannende testdag.

Laika, gefeliciteerd met je nieuwe baan. Ik hoop dat je door deze nieuwe impuls wat energie op kan doen. Helaas is er op alles wat je doet altijd de schaduw van het ongewenst kinderloos zijn. 18 Augustus is over een week bedenk ik me nu. Ik hoop op goede kansen voor jullie!

Gorgi, fijne vakantie (je bent alweer even weg)! Geniet, hoe moeilijk dat ook is. Ik hoop dat jullie flink aan het werk moeten daar en dat we er dan binnenkort een Frank (van Frankrijk), Milan (van Milaan) of Roman (van Rome) kunnen verwelkomen.

Liefs voor jullie allemaal!
Jusa, wat een lieve post van je, dank je wel!

Voor jou ook zeker weer een spannende tijd, aftellen....

Ik schaam me diep maar ik heb compleet over de post van Ericaatje heen gelezen....Maar natuurlijk enorm gefeliciteerd met je zoontje Roan, Ericaatje! Ik wens je een prachtige kraamtijd toe!
Na 2 lange jaren waarin ik bijna niet geloofde dat mijn zwangerschapstesten ooit 2 strepen zouden gaan vertonen is het er toch van gekomen:

IK BEN ZWANGER!

Lfs Jusa
wauw!!!! gefeliciteerd jusa

hint

www.moedersvoormoeders.nl
Ook hier een positief bericht: mijn zus is nu 15 weken zwanger, van de 1e poging IUI!
wat leuk voor jou en je zus emily !
Jusa, wat geweldig!!!!!!!!!!!

Vertel, vertel, ik wil het hele verhaal weten, hoe laat heb je getest? Was je alleen, wie heb je het al verteld, heb je contact gehad met het zkh (dat moet toch volgens mij, bij ivf?), hoe voel je je?

Ik vind het super voor je!
Hee Jusa, ik dacht eens even op het forum kijken of er goed nieuws is... en ja wel hoor: gefeliciteerd!!! Echt heel leuk voor je! En nu maar genieten!

ik moet zelf nog tot zaterdag wachten tot dat ik weet of de IUI bij ons gelukt is.... heb eerlijk gezegd weinig hoop, ik voel niks anders of zo... jammer maar nog even afwachten dus. We gaan over twee weken met vakantie dus dan kunnen we lekker even alle zorgen achter ons laten.

liefs

molentje
Hoi allemaal,

Allereerst Jusa: gefeliciteerd! Jeetje, gelukkig goed nieuws.

En Molentje: hoe gaat het bij jou?

Jammer genoeg heb ik geen goed nieuws. Ik zag vandaag helderroord bloed en donkerrode bloedstolsels (excuses). En mijn hartje brak. Weer niet...waarom? En we zijn op vakantie en vandaag een verdrietige ochtend gehad. Mijn vriend en ik praten veel, dus het is niet echt een ontspannen vakantie. We proberen het wel, maar ik moet zeggen dat het toch weer spannend is om te kijken of het gelukt is. En als het niet gelukt is, staat alles even stil. Ik ben nu even achter de computer en probeer alles te laten rusten. Buiten is het mooi weer, maar kan daar even niet van genieten.

Over een paar dagen ben ik weer terug in Ned. En ja, dan kijken wat het gaat worden. IVF? O jee...

Liefs,

Gorgi
Lieve Gorgi,

Even een hart onder de riem, het is gewoon elke keer weer ontzettend shit als je weer ongesteld wordt, ik herken dat gevoel heel erg hoor!!! Maar probeer aub toch te genieten van je vakantie en van elkaar, da's echt heel belangrijk, het lijkt me vreselijk als je elkaar onderweg tijdens het hele 'kinderen-krijgen-traject' kwijt raakt! Hier nog niks, ik moet nog een paar dagen wachten maar zoals ik al schrijf, ik voel niks anders dus ik ben bang dat ik gewoon ongesteld ga worden. Maar ja nog afwachten dus.

Ik ben heel erg aan vakantie toe en heb me stevig voorgenomen om daar heel erg van te gaan genieten! En daarnaast ben ik, om me te kunnen ontspannen, weer begonnen met sporten. Heb zojuist een uurtje ge spind in de sportschool, voelt zo goed nu! Ben trots op mezelf!!

liefs molentje
Jusa, VAN HARTE GEFELICITEERD!!!!!!

Er klinkt trommelgeroffel....

Erica overhandigt het zwangerschapsstokje aan Jusa!!

Er klinkt hele vrolijke muziek en ik wens je een superfijne zwangerschap toe en dat alles goed mag gaan!! Geniet er van!!!

Wanneer heb je getest? Hoeveel weken ben je nu???

Ik hoop dat het goede resultaat van Jusa snel overslaat op de anderen. Ik gun het jullie zo! Het is zo fantastisch om zo'n kleintje te mogen verzorgen. Roan is nu 2,5 week oud en ik kan me nu een leven zonder hem al niet meer voorstellen. Het is echt genieten samen!
He meiden, ik voel met jullie mee hoor...ik heb vandaag ook alweer de eerste helderrode druppels gespot dus onze eigen, natuurlijke poging is wederom mislukt. Wel verwacht, na ruim drie jaar, maar niet gehoopt natuurlijk. Ook hebben we vandaag een lang gesprek gehad met onze gyneacoloog over het vervolgtraject. Wij wilden eigenlijk geen zesde iui meer doen, omdat wij daar niet zoveel vertrouwen meer in hebben en we willen overstappen naar een ander ziekenhuis dat dichterbij is. Nou ja, onze gyn is toch eigenlijk wel echt voor iui nr 6 (maar we mochten wel echt zelf beslissen) en aangezien er een ivf-wachtlijst is van drie maanden voor dat andere ziekenhuis, gaan we dan binnenkort toch maar poging 6 doen...Het was niet echt een heel bevredigend gesprek maar ja, ik begrijp ook wel dat mijn gyn ook niet dé antwoorden heeft. Onze 6e poging zal ergens in oktober/november zijn aangezien we over twee weken nog een weekje op vakantie gaan en ik daarna met mijn nieuwe baan begin (en ik wil niet gelijk de eerste maand bij mijn nieuwe werk weer een poging doen).

Molentje, lekker he, spinnen? Ik ben net ook een uurtje geweest...jij zat toevallig toch niet naast een hoogblond meisje met een heel rood hoofd he ?
laika

rust lekker uit op vakantie, samen genieten samen plezier maken.

spannend die nieuwe baan!! toi toi toi !
Dank je wel Yam (ik vind het zo lief dat je af en toe nog komt neuzen)!
keep my eye on you
Tja, hoe spannend willen jullie het hebben? Testen is testen. Op de bewuste ochtend precies gedaan wat de bijsluiter voorschrijft en daarna de test aan manlief gegeven (doen jullie dat ook altijd?). Na 3 minuten wachten mochten we kijken voor de uitslag en toen stonden er opeens 2 strepen. Hoera!

Inmiddels heb ik ook het ziekenhuis gebeld en die waren natuurlijk ook heel erg blij. In september heb ik weer een afspraak bij de gyn en dan gaan ze ook met de echo kijken. Als het goed is, is dan het aantal en de hartjes te zien. Spannend!

Laika, wel een teleurstelling dat de gyn geen beter nieuws had. Ik neem aan dat jullie wel op die wachtlijst gezet zijn en niet IUI6 moeten afwachten. Toen wij de beslissing namen om voor ivf door te gaan was de wachtlijst 6 maanden. We hebben in die 6 maanden nog 2 keer IUI gedaan en daarna besloten te stoppen om nog even 'tot elkaar' te komen. Fijne vakantie en ik ben erg benieuwd hoe het bij je nieuwe baan gaat.

Molentje, ik ben zwanger en voel niks. Nog even de moed erin houden dus!

ericaatje, dank voor het stokje. Doet Roan het goed?

Gorgi, niet opzien tegen ivf hoor. Zeker het medicijnentaject is me enorm meegevallen. Moet jij lang wachten?
wat een berichten allemaal, altijd leuk vind ik om te lezen hoe het met de dames gaat...

Laika lekker ja dat sporten al is het alleen maar voor het goede gevoel na afloop.... maar dat spinnen tjonge jonge, zwaar hoor, moest behoorlijk zweten maar da's goed natuurlijk..... maar ik geloof dat ik niet naast jou zat vandaag....

Jusa wat fijn eigenlijk dat je geen zwangerschapskwaaltjes hebt, kan natuurlijk wel nog komen maar dat heb je er dan wel voor over toch? Misschien heb je gelijk dat je zegt dat er nog hoop is, maar ik wil mezelf ook niet voor de gek houden....

Ericaatje fijn dat het goed met je gaat, geniet maar lekker van de kleine man.

Gorgi, hoe gaat het met jou, hopelijk voel je je al weer wat beter.

liefs

Molentje
Hier weer een berichtje van een hele gelukkige moeder. Roan doet het super goed, is in 2 weken tijd 380 gram gegroeid...

Ik geniet elke dag van hem en hoe snel hij al veranderd. Hij volgt je al met zijn ogen, zelfs zijn gezichtuitdrukking verandert. Ik moet regelmatig onwijs om hem lachen om al zijn gekke geluidjes... Heerlijk.

Zijn er nog meer meiden die een stokje kunnen overnemen?

Jusa, hoe gaat het me je? Zijn de eerste zwangschapskwalen al tevoorschijn gekomen? Moeheid, misselijk?

Wanneer ben je eigenlijk uitgerekend?

Babs, hoe gaat het nu met je na die moeilijke beslissing om uit elkaar te gaan?

Laika, veel plezier bij je nieuwe baan en fijne vakantie. De aanhouder wint....
Hallo meisjes,

Ik ben de komende weken even niet op het forum te vinden want wij gaan morgen op vakantie!! Zo lekker, even geen ziekenhuisgedoe!! Heb er zin in?

Hoe is het met de andere dames??? Denk aan jullie!

Laika hoe bevalt je nieuwe baan?

Babs, weer thuis of nog niet, trek je het een beetje allemaal?

tot gauw dames

liefs molentje

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven