ananasaardbeien

10-04-2015 12:27 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gisteren een topic op deze pijler en vandaag nog maar een.

Zag net bij de 'groentejuwelier' witte aardbeien met donkere spikkeltjes. Ik vroeg er naar en het zijn ananasaardbeien ('gewoon' een kruising).

Was wel benieuwd maar vond 5 euro voor een doosje een beetje te gortig.

Iemand ze geproefd en zo ja, wat vond je ervan?
Huh? Nog nooit van gehoord. In mijn beleving zijn witte aardbeien gewoon nog niet rijp.

Maar dit is wst nieuws dus. Klinkt wel lekker. Maar vijf euro, oef..

Ik lees mee!
I have neither the time nor the crayons to explain this to you.
Ik heb ze ook wel eens zien liggen maar nog nooit gekocht/geproefd.
Het was idd nieuw en stond bij het dure fruit (bramen, frambozen etc.) van allemaal 5 euro. Jammer genoeg vroegen ze niet of ik er 1 wilde proeven. En het was echt een heel andere kleur dan niet rijpe aardbeien.
Ik heb ze vorig jaar een keer genomen. Mijn nieuwsgierigheid won zeg maar. Wel lekker hoor maar ik zou ze niet zo snel nog eens nemen. Hun uiterlijk is bijzonderder dan de smaak.
Heel nieuw zijn ze inmiddels niet meer. Je kan ze zelf al n paar jaar kweken en AH had ze sowieso vorig jaar al.

Heb ze niet gehad nog maar heb ze dit jaar voor t eerst in de tuin. Ben benieuwd. ( vond ze ook VEEEEEL te duur.)
Haha paque, dacht dat ik iets 'sensationeel nieuws' had gezien. Benieuwd of ze uit je tuin lukken en smaken.

Denk dat ik het voorlopig maar hou bij een doosje aardbeien en een verse ananas.
Ik heb ze wel eens gekocht bij de AH XL. Ik weet niet meer wat ze gekost hebben, maar volgens mij waren ze niet zo duur als die jij bent tegengekomen. Ik vond ze wel lekker, maar niet zó lekker dat ik ze nog een keer ga kopen. Wat Vlinder zegt; ze zien er spectaculairder uit dan ze smaken. Ik koop liever gewone aardbeien, maar vond het leuk dit een keer geprobeerd te hebben.

Ik ga ze kweken want ik ben allergisch voor ananas maar vind de smaak heerlijk.
That's a fine looking high horse, what you got in the stable!
Ik heb de plantjes al een poosje in de tuin staan, maar op de beschrijving stond dat ze het tweede jaar pas vrucht geven. Dus dat vergt nog heel wat geduld. *trommel*
Ik vind het er toch wel gek uitzien:

Ze zien er lekker uit.

Ik ben ze nog niet tegengekomen.

Zeker de moeite waard om te proeven.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Zijn erg lekker, en als je ze koopt als het weer goed en warm word (en ook een poos mooi en warm blijft) dan zakken ze in prijs.

De frambei is ook erg lekker, kruising tussen een framboos en een aardbei.
Die witte aardbeien worden ook verkocht in tuincentra (om zelf te kweken), maar van de benaming 'ananasaardbeien' had ik eerlijk gezegd nog niet gehoord.
Ik had vanochtend toevallig een doosje in mijn handen bij de AH. (gewone AH, geen XL), maar ik vond ¤2,99 al veel geld voor zo'n piepklein bakje.
Heb ze 2 of 3 jaar geleden een keer bij AH meegenomen, smaakte niet echt ergens naar.
In Italie heb je (vrij gemakkelijk te verkrijgen) druif aardbeitjes, erg lekker moet ik zeggen.
quote:Gisselle schreef op 24 april 2015 @ 22:41:

In Italie heb je (vrij gemakkelijk te verkrijgen) druif aardbeitjes, erg lekker moet ik zeggen.Dat klinkt leuk! Never heard of it, maar je hebt me wel nieuwsgierig gemaakt

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven