misbruik in familie; partner dader?

17-08-2008 22:29 775 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames, normaal gesproken schrijf ik hier onder een andere nick. Vandaag heb ik gehoord dat er geruchten gaan dat een nichtje van mijn man is misbruikt door verschillende ooms (jaren geleden). Mijn man is ook genoemd (als dader). Allemaal via-via. Ik vind dit vreselijk. Met hem praten heeft niks opgeleverd (hij is nu naar bed).

Met zijn neefje (die heel boos is op hem) heb ik morgen een afspraak, om te praten. Ik wil weten hoe het zit. Vannacht slaap ik op de bank. Niet omdat ik hem "schuldig verklaar". Maar omdat hij niet met mij een gesprek is aangegaan. Tegen de persoon die mij dit nieuws vertelde heb ik ook gezegd:

Als er iets van waar is (want dat weten we niet) gooi ik hem m'n huis uit. De vraag is: (hoe) komt de waarheid boven tafel? Want dat is dus het vraagstuk: Is het waar?
Maar als hij echt niet wil praten, wat ga jij dan nu doen? Meds zei al dat er sowieso geen basis meer is.
quote:Poezewoes schreef op 19 augustus 2008 @ 01:17:

[...]

Als je dat een goede zaak vindt, dan vind je je vriend dus schuldig. Meid, wat zal dat pijn doen! Wow, Poez, ik vind je reactie vaak treffend, maar deze is heel raak!
TO, hoe het ook zit en wat de waarheid ook is, volgens mij ben jij ontzettend aangedaan door wat je hebt gehoord. Gaat het een beetje met je? Heb je iemand in je omgeving waar je mee kan praten?
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Probeer morgen nog een laatste wanhoopspoging om écht met hem te praten. Niet van 'Ik wil met je praten'. Hij: 'Nee.' Jij: 'Ok, dan niet.'

Écht praten, het er uit trekken. Als hij dat dan categorisch weigert, dan ben ik het met meds eens dat er geen basis meer is voor een relatie. Hoe dan ook, het vertrouwen is weg.

Sterkte morgen en de komende tijd.
@ Jonna: vanmiddag ging ik ook bijna denken dat zijn stilte een schildbekentenis was. Nogmaals: we weten het niet.
Je zal hele goede redenen hebben om je neef te geloven. Ik vind het goed dat je dat doet, hoe moeilijk het ook is. In dit soort situaties zijn er veel vrouwen die de weg van de minste weerstand kiezen en achter hun man blijven staan, ook al knaagt er diep van binnen iets en weten ze eigenlijk wel dat ze de kop in het zand steken.

Jij kiest ervoor om niet de kop in het zand te steken. Dat zal verdomd moeilijk zijn, maar er is geen alternatief
quote:Poezewoes schreef op 19 augustus 2008 @ 01:22:

TO, hoe het ook zit en wat de waarheid ook is, volgens mij ben jij ontzettend aangedaan door wat je hebt gehoord. Gaat het een beetje met je? Heb je iemand in je omgeving waar je mee kan praten?

Wat een lieve post, Poez!

Ja, ik kan gelukkig bij iedereen terecht. En ik heb net met m'n moeder op msn gepraat (weliswaar niet tot in detail, maar toch).
quote:gelegenheidsnick schreef op 17 augustus 2008 @ 22:29:

Als er iets van waar is (want dat weten we niet) gooi ik hem m'n huis uit. Heb je hem al verteld dat hij binnenkort gaat verhuizen?
TO, trek je het nog een beetje? Je klinkt zo aangedaan meis....

OK, mosterd..
quote:meds schreef op 19 augustus 2008 @ 01:27:

Je zal hele goede redenen hebben om je neef te geloven. Ik vind het goed dat je dat doet, hoe moeilijk het ook is. In dit soort situaties zijn er veel vrouwen die de weg van de minste weerstand kiezen en achter hun man blijven staan, ook al knaagt er diep van binnen iets en weten ze eigenlijk wel dat ze de kop in het zand steken.

Jij kiest ervoor om niet de kop in het zand te steken. Dat zal verdomd moeilijk zijn, maar er is geen alternatief

Ik proef uit de reacties helemaal niet dat ze neef gelooft. Ze zegt "we zullen het nooit weten".

Volgens mij is TO helemaal ondersteboven en heeft ze op dit moment geen idee wat ze moet geloven en wat ze niet moet geloven, wie ze kan vertrouwen en wie ze niet kan vertrouwen.

TO, heel veel sterkte!
quote:rider schreef op 19 augustus 2008 @ 01:29:

[...]

Heb je hem al verteld dat hij binnenkort gaat verhuizen?Rider, meestal kan ik je postings waarderen maar nu zeg ik: Shut up.
quote:meds schreef op 19 augustus 2008 @ 01:27:

Jij kiest ervoor om niet de kop in het zand te steken. Dat zal verdomd moeilijk zijn, maar er is geen alternatiefEr ís toch ook geen alternatief? Hoe ga ik ermee (holladijee, holladijooo) leven, als blijkt dat dit waar is? Dat kán toch helemaal niet?
quote:gelegenheidsnick schreef op 19 augustus 2008 @ 00:56:

en ik heb geen reden om te twijfelen aan het verhaal van zijn zusje. En dat doet pijn.TO zegt toch echt dat ze niet twijfelt aan het verhaal van het slachtoffer, vervolgens zegt ze later wel dat de waarheid nooit boven water zal komen, dit is wel in tegenspraak, maar ik kan me voorstellen dat je in deze situatie misschien de waarheid niet wilt zien.
Ik neem aan dat Rider bedoeld dat ze toch zullen moeten praten. Lijkt me nogal logisch, ze zijn toch getrouwd?
quote:gelegenheidsnick schreef op 19 augustus 2008 @ 01:33:

[...]

Er ís toch ook geen alternatief? Hoe ga ik ermee (holladijee, holladijooo) leven, als blijkt dat dit waar is? Dat kán toch helemaal niet?nee dat kan ook niet. Maar jouw leven gaat hoe dan ook verder, ook zonder die man hoor. Volgens mij ben je krachtig genoeg om daar iets van te maken
quote:rider schreef op 19 augustus 2008 @ 01:29:

[...]

Heb je hem al verteld dat hij binnenkort gaat verhuizen?Vanmiddag is dat hele scenario wel door m'n hoofd gegaan. Vooralsnog woont hij nog hier. Ik hou je op de hoogte.
heb je afgelopen nacht wel geslapen? en zo ja waar?
quote:Poezewoes schreef op 19 augustus 2008 @ 01:32:

[...]

Rider, meestal kan ik je postings waarderen maar nu zeg ik: Shut up.Die waardering is meestal wederzijds, maar nu zeg ik: waarom?
quote:gelegenheidsnick schreef op 19 augustus 2008 @ 01:29:

[...]

Wat een lieve post, Poez!

Ja, ik kan gelukkig bij iedereen terecht. En ik heb net met m'n moeder op msn gepraat (weliswaar niet tot in detail, maar toch).Dat is goed meis. Praat er alsjeblieft over met de mensen die je na staan. Die kennen jou, en kunnen je echt goed raad geven. En voor de rest mag je je hier uiten, maar ik zie ook dat je daar een enorme drempel voor voelt. Wellicht omdat je hier normaal onder een andere naam post, en bang bent dat forummers je herkennen.

Niks mis mee. Nier meer vertellen dan je wilt hier. Als je maar ergens een uitlaatklep hebt. Want hier in je eentje meer rondlopen, dat gaat niet hoor....
quote:meds schreef op 19 augustus 2008 @ 01:34:

[...]

TO zegt toch echt dat ze niet twijfelt aan het verhaal van het slachtoffer, vervolgens zegt ze later wel dat de waarheid nooit boven water zal komen, dit is wel in tegenspraak, maar ik kan me voorstellen dat je in deze situatie misschien de waarheid niet wilt zien.Of dat je heen en weer geslingerd wordt in je gevoelens... En in zo'n geval kun je beter even de boel laten rusten, een nachtje slapen, morgen nog een (laatste) poging met man proberen, en dan pas conclusies trekken.
quote:rider schreef op 19 augustus 2008 @ 01:36:

[...]

Die waardering is meestal wederzijds, maar nu zeg ik: waarom?Omdat je opmerking een beetje ongepast was...
quote:rider schreef op 19 augustus 2008 @ 01:36:

[...]

Die waardering is meestal wederzijds, maar nu zeg ik: waarom?Omdat je zinloos bot bent met de opmerking die je maakt. Daar gaat het nu even niet over....
quote:opperdepop schreef op 19 augustus 2008 @ 01:37:

[...]

Omdat je opmerking een beetje ongepast was...Nah dat vind ik niet, maar laten we nu niet een off topic discussie gaan voeren over ongepaste danwel niet ongepaste opmerkingen, ik denk niet dat TO daar wat aan heeft
Nogmaals bedankt, Poez en Opper, voor jullie lieve reacties.

En iedereen bedankt voor jullie reactie!
quote:Gaeta schreef op 19 augustus 2008 @ 01:34:

Ik neem aan dat Rider bedoeld dat ze toch zullen moeten praten. Lijkt me nogal logisch, ze zijn toch getrouwd?

Ze zijn niet getrouwd, begreep ik. Maar ik bedoel gewoon wat ik vraag. TO heeft in haar openingsbericht aangegeven dat ze duidelijke consequenties verbindt aan wat er naar haar overtuiging wel of niet gebeurd is. Nu ze blijkbaar de overtuiging heeft dat man schuldig is, lijkt me de eerste zorg "hoe omgaan met die emoties", en dat is voorlopig o.a. afgedekt doordat er volgens TO zelf voldoende ruimte is haar verhaal kwijt te kunnen. Dan komt de volgende zorg toch om de hoek kijken: en wat nu met die man?

Mij ontgaat wat er fout aan is dat ik interesse toon.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven