Gezondheid alle pijlers

Verdoofd/tintelend bovenbeen?

12-04-2015 10:40 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het is voornamelijk het midden van me rechter bovenbeen, constant een prikkelend/verdoofd/tintelend gevoel, maar als ik plat op me rug lig dan begint na enkele minuten ook de buitenkant van het bovenbeen te tintelen/prikkelen en loopt het door naar beneden richting knie en kuit. Heb daar nu al geruime tijd last van en ik weet gewoon echt niet meer waar het vandaan komt. Bil? Rug? Ben nu bij 3 fysio's geweest zonder verbetering. Op de fiets heb ik er ook last van...

Wie herkent dit?
quote:NummerZoveel schreef op 12 april 2015 @ 11:31:

[...]

Dat kan idd. Maar een hernia kan blijvende schade aanrichten. Kortom, dit soort klachten moet je laten onderzoeken, voordat je lijf blijvend beschadigd raakt omdat je de verkeerde aanpak kiest.Dat bedoelde ik er eigenlijk ook mee te zeggen Ik heb het laten onderzoeken en het bleek dat kraken meer schade aan zou richten en dat het in mijn geval beter was om de tijd te gebruiken voor genezing.
quote:Nushy schreef op 12 april 2015 @ 13:30:

[...]

Ik zou het risico in ieder geval niet willen lopen.Je loopt sowieso een niet geringe kans dat het fout gaat in de reguliere zorg. Foute diagnoses, chirurgen die hun dag niet hadden, ziekenhuisbacteriën enz.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
https://nl.wikipedia.org/wiki/Chiropraxie
In een op de 75.000 behandelingen gaat chiropraxie ernstig mis (ernstig zuurstofgebrek in de hersenen). Dus de kans is vrij groot dat je hoofd op je romp blijft zitten na een bezoek.

Ik ben helemaal geen voorstander; het is alleen zondag.
De kans dat het misgaat is inderdaad klein, maar in de reguliere zorg worden vaak de voordelen tegenover de nadelen gesteld. Het probleem met chiropraxie is dat (in Nederland) iedereen het uit mag oefenen en dat je er geen arts of fysiotherapeut voor hoeft te zijn (tenminste, dat denk ik, aangezien het geen beschermde titel is). Chiropractors staan dan ook niet in het BIG-register.
quote:voel schreef op 12 april 2015 @ 13:16:

Ik heb dat wel eens in mijn vingertoppen en tenen. Ik ben hier ook mee naar de dokter geweest maar eigenlijk wuifde hij het een beetje weg. Inmiddels gestopt met roken en heb wel het idee dat de klachten verminderd zijn.

Ik heb best een aardige dokter, hij doet niet moeilijk over verwijzingen, is meelevend en luistert aandachtig maar inderdaad, ook bij hem voel ik soms een soort van wegwuiven. Als je niet boven een bepaalde leeftijd zit dan gooien ze het gauw op stress of zoals de mijne altijd zegt, beweeg eens wat meer, ga lekker fietsen of wandelen.

Ik heb een afspraak gemaakt en zal meralgia paresthetica / Piriformisproblemen voorleggen, kijken wat ie zegt.

De bottenkraker zie ik maar even van af.
quote:retrostar schreef op 12 april 2015 @ 11:40:

[...]

Iets samenhangends zo van "als ik dit doe dan doet het daar pijn". Het komt en gaat. Laatst stond ik in de keuken voor het raam te kijken en ineens een heel intense scheut door mijn borstspier en een fractie van een seconde later in mijn bilspier. Wel aan dezelfde kant. Kort daarna nog een paar herhalingen en daarna totale stilte. En gisteravond beet ik met mijn hele gebit in iets om te voelen wat voor materiaal het was en hoe sterk en een minuut later kreeg ik hevige zenuwpijn boven mijn voortanden. Hm. Ik zie er geen ernstige ziekte in hoewel ik me wel afvraag wat het is.Het menselijke mysterie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven