De Biechtstoel

17-08-2008 18:19 2512 berichten
Alle reacties Link kopieren
Biecht uw zonden hier op

Ik zal beginnen: ik draag bijna nooit ondergoed onder jurkjes en rokjes en schep daar een heimelijk genoegen in (schaam).

Nu jullie...?

_____

Dag biechters!

Jullie krijgen een biechtaccount!

Een paar regeltjes die gelden, willen we het hanteerbaar houden

- het account is van iedereen, dus je mag geen wachtwoorden of avaters wijzigen. Dit is alleen voorbehouden aan Angels.

- het account mag alleen gebruikt worden op dit biechttopic. Maar dit is wel logisch denk ik. Mocht het toch ergens anders bewust gebruikt worden, dan volgt er een waarschuwing.

-Het account mag hier niet gebruikt worden om afzeikreacties te plaatsen over andere forummers. Gebeurt dat wel dan volgen er maatregelen!

Nou, verder lijkt het me duidelijk, volledig anoniem biechten, dus.... biecht maar op!

Het account:

Nick: Vivabiecht

Wachtwoord: password

Succes!

*kleine aanpassing: besef me nu dat iedere biecht aangepast kan worden door een andere biechter. Het is niet toegestaan elkaars biechts te verfraaien*
quote:Vivabiecht schreef op 19 augustus 2008 @ 11:41:

[...]

Weet je wat het is.. hij is niet zomaar 'die man' ... maar mijn man, de vader van mijn kinderen, de man waar ik veel om geef. Hij is bijzonder, is lief, attent, vol energie en plannen en ja.. ook af en toe een enorm opvliegende klootzak. Maar net zozeer ben ik af en toe een bitch.. Is dat niet het leven?Nee, als je ook maar een greintje respect voor elkaar hebt dan sla je je vrouw niet. Geestelijke mishandeling en/of lichamelijke mishandelingen horen NIET in een huwelijk/je leven.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Ik biecht op dat ik het waardeer dat ik tips krijg van hpl en angel 5.

Ik biecht ook op dat ik het ga proberen met nicotinpleisters,maar als het niet lukt ik de tips ga gebruiken.

Zo dat was een opluchting die biecht!
Vivabiecht, ik heb ff wat van die site gekopieerd

Als je toch nog twijfelt

Er is geen enkele reden om toe te laten dat iemand jou iets aandoet, ook al is het je partner of je kind. Toch kunnen we ons voorstellen dat het moeilijk is om te bellen.

Omdat je niet bij je partner weg wilt

Als je ons belt, betekent dat niet dat je bij je partner weg moet. Vaak wordt de situatie beter met hulp voor jullie allebei.

Omdat je bang bent voor wat er gaat gebeuren

Als jij te maken hebt met huiselijk geweld, bedenk dan dat we er voor jou zijn. We luisteren naar je, geven je advies, of brengen je in contact met hulpverleners bij jou in de regio. Dat zijn ervaren mensen die de situatie begrijpen.

Omdat je je schaamt

Huiselijk geweld komt helaas veel voor in Nederland. Het is zelfs de meest voorkomende vorm van geweld. Je bent dus niet de enige die het overkomt. Er is dus niets om je voor te schamen.
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
Ik ben benieuwd of je ook van rare dromen krijgt van die pleisters. Ik heb echt de meest achterlijke dromen gehad.

Succes met stoppen!
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
Ik biecht op dat ik wel eens (vaker) mee lees met de Nietjes. Leuk stel zijn jullie. Ik biecht dan ook meteen op dat ik wel mee wil schrijven voor de gezelligheid. Maar jullie kennen elkaar al zo goed, dat ik bang ben dat ik daar nooit tussen zou kunnen komen.

Zo stom dit. Schaam me dood.
Wow, wat een topic! Ben ik eens een paar dagen weg, wordt het zo interessant hier.

Enfin, ik doe mijn biecht ook gewoon onder mijn nick, hier komt ie.

Ik zoek wel eens bewust ruzie met andere mannen. Gewoon omdat ik zin heb in een knokpartij. Daar loopt het dan uiteraard ook wel eens op uit, als ik een man tegen kom die daar ook zin in heeft en die zijn meestal wel voorhanden.

Verder ben ik erg vreedzaam hoor
Soep met ballen zal nooit met hetzelfde zijn
quote:jasmine schreef op 19 augustus 2008 @ 11:43:

[...]

Zo heb ik jaren gedacht en geleefd tot hij zo ver ging dat ik er niet meer om heen kon en ook angst kreeg voor wat hij met mijn kind zou doen. Nu spijt het me dat ik niet jaren eerder weggegaan ben.

Achteraf merkte ik pas hoeveel stress er diep van binnen bij me zat en hoeveel energie het allemaal kost. Maar dat merk jij nu ook al.

Heel veel sterkte en ik hoop dat je de kracht vindt jezelf en je kinderen de vrijheid kado te doen.

Dank jullie allemaal voor het meedenken en het delen van jullie ervaringen Jasmine, Pippie en MV..

Soms zou ik er over willen praten met iemand die hem ook kent, dan is het wat minder 'die man'. Bijvoorbeeld zijn zus of broef of ouders. Mensen die hem goed kennen en niet direct, zonder goed te luisteren, mijn kant kiezen. Snap je?

Op dit moment is de huisarts de enige die er van weet. Hij heeft er een notitie van gemaakt.

En ja het kost me bakken energie dit huwelijk, maar wanneer wegen de goede dingen niet meer op tegen de slechte dingen?

Hmm.. het begint off topic te raken.

Meiden: bedankt! Ik onthoud de site van shg.
Ik doe alsof ik een gekneusde voet heb, om niet het gezeur aan te hoeven horen waarom ik zo weinig actief ben in mijn vakantie..
quote:Vivabiecht schreef op 19 augustus 2008 @ 12:10:

[...]

Dank jullie allemaal voor het meedenken en het delen van jullie ervaringen Jasmine, Pippie en MV..

Soms zou ik er over willen praten met iemand die hem ook kent, dan is het wat minder 'die man'. Bijvoorbeeld zijn zus of broef of ouders. Mensen die hem goed kennen en niet direct, zonder goed te luisteren, mijn kant kiezen. Snap je?

Op dit moment is de huisarts de enige die er van weet. Hij heeft er een notitie van gemaakt.

En ja het kost me bakken energie dit huwelijk, maar wanneer wegen de goede dingen niet meer op tegen de slechte dingen?

Hmm.. het begint off topic te raken.

Meiden: bedankt! Ik onthoud de site van shg.

De goede dingen wegen niet meer op tegen de slechte dingen wanneer mishandeling zowel geestelijk als lichamelijk stelselmatig voorkomen binnen een relatie..

En ik weet waar ik het over heb.!!

Ik ook. Wegwezen daar!
Geen bijzonderheden
Ik biecht dat ik mijn relatie van drie jaar heb uitgemaakt. Per sms....
quote:Vivabiecht schreef op 19 augustus 2008 @ 12:10:

[...]

Misschien is het (nu) nog een stap te ver voor jou/jullie maar kijk op die site, hier op het forum, en kijk of je er misschien heil in ziet in relatietherapie. Die staat onafhankelijk tegenover beide. Zijn zus of broer niet. Heel veel sterkte en wijsheid !!!!

Ps, ik heb zelf in een geweldadige relatie gezeten 8,5 jaar dus weet hoe moeilijk het is, lees daarom bij Wazen topic, allemaal forumsters die het ook hebben meegemaakt maar wel voor zichzelf hebben gekozen!
quote:Chica34 schreef op 18 augustus 2008 @ 16:09:

[...]

Mijn werk is ook zwaar en ik krijg nooit fooi. Vind het dus zeker niet nodig om altijd fooi te geven voor werk wat normaal wordt uitgevoerd (en nette bediening vind ik normaal). Ik geef de buschauffeur toch ook geen fooi omdat hij nergens tegen aan gereden is?Heb geen idee wat voor werk jij doet, maar in de horeca hoort fooi er nu eenmaal bij. Het valt echt niet altijd mee hoor, om de 'nette bediening' te leveren. Als je slaap onderbroken is, omdat je kind een paar keer wakker werd, of omdat je kat overleden is of je een financiele tegenvaller hebt gehad of je gewoon je dag niet hebt, is het niet altijd zo makkelijk om een smile op te zetten bij gasten die je behandelen als een hond of een stuk vuil. Ik vind echt dat je daar in de vorm van een (kleine) fooi of een drankje best wat waardering voor kunt tonen.
quote:Vivabiecht schreef op 19 augustus 2008 @ 11:50:

Ik biecht op dat ik wel eens (vaker) mee lees met de Nietjes. Leuk stel zijn jullie. Ik biecht dan ook meteen op dat ik wel mee wil schrijven voor de gezelligheid. Maar jullie kennen elkaar al zo goed, dat ik bang ben dat ik daar nooit tussen zou kunnen komen.

Zo stom dit. Schaam me dood.Dit hoeft helemaal niet anoniem hoor. Je hoeft je echt niet te schamen dat jij ons leuk vind. Wij zijn namelijk verschrikkelijk leuk.
quote:Ine schreef op 19 augustus 2008 @ 12:41:

[...]

Heb geen idee wat voor werk jij doet, maar in de horeca hoort fooi er nu eenmaal bij. Het valt echt niet altijd mee hoor, om de 'nette bediening' te leveren. Als je slaap onderbroken is, omdat je kind een paar keer wakker werd, of omdat je kat overleden is of je een financiele tegenvaller hebt gehad of je gewoon je dag niet hebt, is het niet altijd zo makkelijk om een smile op te zetten bij gasten die je behandelen als een hond of een stuk vuil. Ik vind echt dat je daar in de vorm van een (kleine) fooi of een drankje best wat waardering voor kunt tonen.

Dit vind ik echt onzin. Ik werk niet in bediening, maar wel de hele dag met mensen en ook van mij wordt verwacht dat ik er netjes uitzie, en vriendelijk blijf, mensen op hun gemak stel, ellenlange gesprekken met ze voer etc. Ook als ik niet heb geslapen.

Dat lijkt me gewoon part of the job, waar je dus al voor betaald krijgt. Fooien komt volgens mij meer voort uit.. misschien een soort rotgevoel dat je anderen voor je laat lopen (drinken halen, koffers tillen, kamer poetsen) ofzo?
quote:Vivabiecht schreef op 19 augustus 2008 @ 11:50:

Zo stom dit. Schaam me dood.Dan biecht ik geheel openbaar op, dat als je toch al mee leest, dat je "ons" dan al redelijk kent :-) dus kom jezelf eens voostellen, wie weet klikt het wel hardstikke goed. ( ik vermoed van wel, zo moeilijk zijn we niet )
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
quote:citroentekkel schreef op 19 augustus 2008 @ 12:47:

[...]

Dit hoeft helemaal niet anoniem hoor. Je hoeft je echt niet te schamen dat jij ons leuk vind. Wij zijn namelijk verschrikkelijk leuk. Begin na al die complimenten over dat Niet-groepje toch wel benieuwd te worden wat daar nou allemaal gebeurd dan...
quote:juliee schreef op 19 augustus 2008 @ 12:50:

[...]

Begin na al die complimenten over dat Niet-groepje toch wel benieuwd te worden wat daar nou allemaal gebeurd dan... Even afgerond zijn er 18000 postings in het oude topic geweest en nu afgerond 125000 postings dus een kleine samenvatting kan ik je helaas niet geven.
Hier de biechter die jullie aan het schrikken heeft gemaakt vannacht.

Ik werd enorm belabberd wakker vanochtend.. met hetzelfde gevoel als vannacht.

Maar, heb lekker ontbeten, 2 warme stroopwafels gegeten, gedoucht en zit nu heerlijk al 1,5 uur achter de piano te oefenen (lang geleden dat ik er weer zo'n plezier in had), en voel me weer een stuk beter.

Ik hou van mijn piano, en van mezelf als ik piano speel, en van de prachtige muziek die speel, dit zou ik voor geen goud weg willen gooien.

Ik zal nooit meer zo'n stomme biecht doen.

Liefs
quote:Ine schreef op 19 augustus 2008 @ 12:41:

[...]

Heb geen idee wat voor werk jij doet, maar in de horeca hoort fooi er nu eenmaal bij. Het valt echt niet altijd mee hoor, om de 'nette bediening' te leveren. Als je slaap onderbroken is, omdat je kind een paar keer wakker werd, of omdat je kat overleden is of je een financiele tegenvaller hebt gehad of je gewoon je dag niet hebt, is het niet altijd zo makkelijk om een smile op te zetten bij gasten die je behandelen als een hond of een stuk vuil. Ik vind echt dat je daar in de vorm van een (kleine) fooi of een drankje best wat waardering voor kunt tonen.

Je bent een ongelofelijk slechte serveerster als je al deze dingen meeneemt in je werkhouding. En ik geef geen fooi omdat je je bed uit komt om mij te bedienen, dat doet je baas al.

Ik geef alleen een fooi als ik het gezellig heb gehad, lekker gegeten en gedronken heb, en vriendelijk ben bediend ZONDER voorwaarden.
Beste Biechter, 12.59, wees dan ook zo lief voor jezelf om hulp te gaan zoeken. Je hoeft hier niet alleen mee te dealen. Sterkte!
12.59,

Dat was geen stomme biecht, het zit je kennelijk erg hoog en dat moet eruit.

Ga eens met iemand praten.
Geen bijzonderheden
Lieve biechter van vannacht.

Het was geen stomme biecht,je was even radeloos.

Dat begrijp ik heel goed,dus het geeft niet.

Fijn om te lezen dat je toch de draad weer oppakt vandaag.

Je hoeft ook niet meteen weer vrolijk wakker te worden,lijkt mij ook irreel.

Je hebt iets gekozen om te doen waar je je prettig bij voelt.

Piano spelen en je hebt plezier!!

Koester dat moment en gebruik dit gegeven als je weer eens jezelf kwijt bent.

Ik gebruik dansen,wellicht heeft pianospelen voor jouw het gewenste effect.

Namelijk afleiding en even bij een prettig gevoel komen.

Goed gedaan!!

Ga je nog wel actie ondernemen?

Ik zou het toch een fijn idee vinden als je je huisarts belt.

Want je moet wel verder,je moet er wat mee doen.

Sterkte meid!

Misschien is er op het forum ergens een plaatsje voor je wat je geschrikt vind om eens wat van je af te schrijven.

Ik weet de kern van je probleem niet maar kijk even of je ergens aansluiting vind bij lopende onderwerpen.

Minder anoniem dan ,maar nog altijd maar een nick toch?

En anders,schroom niet om een topic te openen.

Het leven is je klein gegeven.

Je mag het groot maken,maar het hoeft niet.

Klein......is ook heel mooi.

Zolang jij je er fijn bij voelt.
Ik biecht op dat ik nu mijn huis ga doorspitten of ik ergens nog sigaretten kan vinden!

(maar ik ga ze niet kopen.Ik doe het niet!!!!!!!!)
quote:juliee schreef op 19 augustus 2008 @ 12:50:

[...]

Begin na al die complimenten over dat Niet-groepje toch wel benieuwd te worden wat daar nou allemaal gebeurd dan... Je mag best meelezen hoor je hoeft maar een paar pagina's door te lezen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven