Alleen op vakantie
maandag 13 april 2015 om 22:10
Hoi allemaal,
In de zomer wil ik graag een weekje alleen op vakantie gaan. Bij verschillende aanbieders heb ik interessante groepsrondreizen gevonden, maar ik word niet direct enthousiast van het samen reizen in een groep met een vast programma. Nu ben ik over Londen na aan het denken...maar misschien heeft iemand nog andere tips? Vliegen is not my cup of tea helaas, dus bestemmingen moeten bereikbaar zijn met bus of trein (of auto eventueel). Ik houd van cultuur, maar wil ook lekker kunnen niksen....
Alvast heel erg bedankt!
In de zomer wil ik graag een weekje alleen op vakantie gaan. Bij verschillende aanbieders heb ik interessante groepsrondreizen gevonden, maar ik word niet direct enthousiast van het samen reizen in een groep met een vast programma. Nu ben ik over Londen na aan het denken...maar misschien heeft iemand nog andere tips? Vliegen is not my cup of tea helaas, dus bestemmingen moeten bereikbaar zijn met bus of trein (of auto eventueel). Ik houd van cultuur, maar wil ook lekker kunnen niksen....
Alvast heel erg bedankt!
maandag 13 april 2015 om 23:02
Misschien dit wat?
Niet alles even bereikbaar met de auto, maar staan leuke steden tussen.
http://www.nsmbl.nl/12-al ... meer-een-trip-waard-zijn/
Niet alles even bereikbaar met de auto, maar staan leuke steden tussen.
http://www.nsmbl.nl/12-al ... meer-een-trip-waard-zijn/
dinsdag 14 april 2015 om 00:11
Gewoon doen. Als je lokale mensen wilt ontmoeten kun je dat via meetup of couchsurfing doen. Hoef je niet eens bij mensen te blijven slapen, maar gewoon.
In het ergste geval vind je het niet leuk. Dan weet je dat ook weer
In het ergste geval vind je het niet leuk. Dan weet je dat ook weer
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
dinsdag 14 april 2015 om 00:23
quote:hiltje schreef op 13 april 2015 @ 23:42:
Okay, New York red je niet met de trein.
Het kan met de auto, beetje om via Rusland maar het kan .....
Enkele jaren geleden ben ik alleen naar Normandië gereden.
Is goed te doen en veel te zien maar je moet er wel van houden.
Een groepsreis is ook niet aan mij besteed.
Nederlanders genoeg daar voor aanspraak en als je alleen bent kun je kiezen of je dat wilt of niet.
Was voor de eerste keer dat ik alleen op reis ging.
Wat mij opviel was dat je overal sneller uitgekeken bent, je hoeft namelijk niet op een ander te wachten.
Vond het ook lastig om alleen ergens te gaan eten, terrasje altijd gezellig maar als je even naar de wc moet of zo, weg stoel! Neem een leesblad en een oude zonnebril mee om in die gevallen op het tafeltje te laten liggen.
Alleen op vakantie gaan is best een aanrader, geen verplichtingen.
Het kan met de auto, beetje om via Rusland maar het kan .....
Is goed te doen en veel te zien maar je moet er wel van houden.
Een groepsreis is ook niet aan mij besteed.
Nederlanders genoeg daar voor aanspraak en als je alleen bent kun je kiezen of je dat wilt of niet.
Was voor de eerste keer dat ik alleen op reis ging.
Wat mij opviel was dat je overal sneller uitgekeken bent, je hoeft namelijk niet op een ander te wachten.
Vond het ook lastig om alleen ergens te gaan eten, terrasje altijd gezellig maar als je even naar de wc moet of zo, weg stoel! Neem een leesblad en een oude zonnebril mee om in die gevallen op het tafeltje te laten liggen.
Alleen op vakantie gaan is best een aanrader, geen verplichtingen.
dinsdag 14 april 2015 om 00:25
quote:hiltje schreef op 13 april 2015 @ 23:42:
Berlijn wel. Of Parijs. Beide per auto of trein. Leuk hoor.
Net als Londen. Dat kun je ook combineren met een paar dagen aan de kust, bv in Brighton.
Of je gaat fietsen in Zuid Engeland en overnacht in B&B's
http://www.fietseninengel ... oute/voorbeeld-reisschema
Of je rijdt naar Oostenrijk en huurt daar zo'n wintersportappartement als je ook van natuur en wandelen in de bergen houdt. Bv in de buurt van Salszburg of Wenen voor de cultuur.
Of als je dat te ver vindt, rijd je naar Normandië en bezoekt de tweede wereldoorlog sites.
Of je zoekt hier of op een reisforum naar een reisgenote .
Berlijn wel. Of Parijs. Beide per auto of trein. Leuk hoor.
Net als Londen. Dat kun je ook combineren met een paar dagen aan de kust, bv in Brighton.
Of je gaat fietsen in Zuid Engeland en overnacht in B&B's
http://www.fietseninengel ... oute/voorbeeld-reisschema
Of je rijdt naar Oostenrijk en huurt daar zo'n wintersportappartement als je ook van natuur en wandelen in de bergen houdt. Bv in de buurt van Salszburg of Wenen voor de cultuur.
Of als je dat te ver vindt, rijd je naar Normandië en bezoekt de tweede wereldoorlog sites.
Of je zoekt hier of op een reisforum naar een reisgenote .
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.
dinsdag 14 april 2015 om 00:29
Londen heb ik vroeger wel grotendeels alleen gedaan (ik had er familie wonen en ging dan zelf op stap). Musea zijn gratis in Londen, dus daar kun je al uitgebreid de tijd voor nemen. Verder heb ik heerlijk gezeten op terrasjes in Covent Garden en in de diverse parken.
Alleen (avond) eten vond ik vroeger wel moeilijk. Maar naarmate ik ouder wordt gaat me dat steeds makkelijker af. Enerzijds omdat ik gewoon zelfverzekerder ben en overal schijt aan heb, anderzijds omdat ik op mijn veertigste nu eenmaal minder belaagd wordt door mannen-die-iets-van-me-moeten dan op mijn twintigste, en proberen ze het toch dan schud ik ze sneller af (elk nadeel hep zijn voordeel).
Alleen (avond) eten vond ik vroeger wel moeilijk. Maar naarmate ik ouder wordt gaat me dat steeds makkelijker af. Enerzijds omdat ik gewoon zelfverzekerder ben en overal schijt aan heb, anderzijds omdat ik op mijn veertigste nu eenmaal minder belaagd wordt door mannen-die-iets-van-me-moeten dan op mijn twintigste, en proberen ze het toch dan schud ik ze sneller af (elk nadeel hep zijn voordeel).
dinsdag 14 april 2015 om 10:40
Uitgebreid in een restaurant uit eten gaan doe ik niet vaak als ik alleen op vakantie ben. Ik vind het te lang duren in mijn eentje zelfs met wat leesmateriaal.
Meestal lunch ik 's middags wat uitgebreider en doe 's avonds een glaasje met een hapje op een terras. Nog wat rondwandelen door de stad, en dan een flesje wijn en wat snackjes mee naar je hotelkamer. Lekker nog even in bad of een uurtje lezen en dan niet al te laat naar bed.
Meestal lunch ik 's middags wat uitgebreider en doe 's avonds een glaasje met een hapje op een terras. Nog wat rondwandelen door de stad, en dan een flesje wijn en wat snackjes mee naar je hotelkamer. Lekker nog even in bad of een uurtje lezen en dan niet al te laat naar bed.
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.
dinsdag 14 april 2015 om 14:56
Parijs is al voorbijgekomen, is makkelijk te doen met de Thalys en je bent er niet de enige "allenige", een weekje is wel kort dus ik zou het, als ik jou was, niet te ver zoeken, in ieder geval geen twee dagen reistijd, tenzij je met de auto gaat want onderweg zijn is ook heel leuk.
verba volant, scripta manent.
dinsdag 14 april 2015 om 15:12
Neem Trein en Boot, geeft meer aanspraak mocht je daar voor kiezen dan een Auto.
Zoek een uitvalsbasis van te voren uit en plan wat activiteiten / bezoeken die je sowieso wilt doen door de periode heen. Voor de rest zijn er vast genoeg anderen die je naar wens kan aanspreken en locals die je om tips kan vragen.
Zoek een uitvalsbasis van te voren uit en plan wat activiteiten / bezoeken die je sowieso wilt doen door de periode heen. Voor de rest zijn er vast genoeg anderen die je naar wens kan aanspreken en locals die je om tips kan vragen.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
dinsdag 14 april 2015 om 16:52
dinsdag 14 april 2015 om 17:30
Wat een fijne tips. Ontzettend bedankt! Ga me even de tijd nemen om alles door te lezen en alle sites te bekijken.quote:dedoper schreef op 14 april 2015 @ 00:23:
[...]
Is goed te doen en veel te zien maar je moet er wel van houden.Op wat voor plek heb jij toen overnacht? Als ik op zoek ga naar iets in Frankrijk, vind ik al snel van die familiedingen. Denk dat ik me dan heel zielig ga vinden als ik daar overnacht
[...]
Is goed te doen en veel te zien maar je moet er wel van houden.Op wat voor plek heb jij toen overnacht? Als ik op zoek ga naar iets in Frankrijk, vind ik al snel van die familiedingen. Denk dat ik me dan heel zielig ga vinden als ik daar overnacht
dinsdag 14 april 2015 om 17:33
quote:Mutsefluts123 schreef op 14 april 2015 @ 17:30:
Wat een fijne tips. Ontzettend bedankt! Ga me even de tijd nemen om alles door te lezen en alle sites te bekijken.
[...]
Op wat voor plek heb jij toen overnacht? Als ik op zoek ga naar iets in Frankrijk, vind ik al snel van die familiedingen. Denk dat ik me dan heel zielig ga vinden als ik daar overnacht Kijk eens op www.logisdefrance.com , nee, ik heb geen aandelen, wel goede ervaringen.
Wat een fijne tips. Ontzettend bedankt! Ga me even de tijd nemen om alles door te lezen en alle sites te bekijken.
[...]
Op wat voor plek heb jij toen overnacht? Als ik op zoek ga naar iets in Frankrijk, vind ik al snel van die familiedingen. Denk dat ik me dan heel zielig ga vinden als ik daar overnacht Kijk eens op www.logisdefrance.com , nee, ik heb geen aandelen, wel goede ervaringen.
verba volant, scripta manent.