De Biechtstoel

17-08-2008 18:19 2512 berichten
Alle reacties Link kopieren
Biecht uw zonden hier op

Ik zal beginnen: ik draag bijna nooit ondergoed onder jurkjes en rokjes en schep daar een heimelijk genoegen in (schaam).

Nu jullie...?

_____

Dag biechters!

Jullie krijgen een biechtaccount!

Een paar regeltjes die gelden, willen we het hanteerbaar houden

- het account is van iedereen, dus je mag geen wachtwoorden of avaters wijzigen. Dit is alleen voorbehouden aan Angels.

- het account mag alleen gebruikt worden op dit biechttopic. Maar dit is wel logisch denk ik. Mocht het toch ergens anders bewust gebruikt worden, dan volgt er een waarschuwing.

-Het account mag hier niet gebruikt worden om afzeikreacties te plaatsen over andere forummers. Gebeurt dat wel dan volgen er maatregelen!

Nou, verder lijkt het me duidelijk, volledig anoniem biechten, dus.... biecht maar op!

Het account:

Nick: Vivabiecht

Wachtwoord: password

Succes!

*kleine aanpassing: besef me nu dat iedere biecht aangepast kan worden door een andere biechter. Het is niet toegestaan elkaars biechts te verfraaien*
(Digi, kom even op het N topic, MM heeft ons nodig)
Geen bijzonderheden
quote:minny schreef op 19 augustus 2008 @ 17:05:

Denk je echt diep in je hart dat het een verschil had gemaakt als je had opgenomen? Was het niet die keer geweest dan misschien wel een week later, of de week daarna, of die daarna enz enz... Jouw vader heeft zelf zijn keuze gemaakt, daar draag jij niet de verantwoordelijkheid voor. Had je hem wel gesproken dan zou je jezelf nu verwijten dat je niks aan hem merkte misschien. Maar uiteindelijk is het zijn keuze en van niemand anders.

Veel sterkte.

Mee eens. Ik heb de dag voordat mijn vader zm pleegde wel de telefoon opgenomen en hem gesproken. En ik wist ook redenen te vinden om mij schuldig te voelen. Gewoon omdat je heel egoistisch je vader niet kwijt wil. Dus de "wat als" , "had ik maar dit", "als ik maar dit" ........... ken ik ook. Ook al wist ik niet dat hij depressief was. Toch pieker ik mij vaak suf hoe het allemaal wel had kunnen zijn als ................ als hij maar niet voor die keuze had gekozen.

Uit mijn mond komt het ongeloofwaardig als ik zeg dat je je niet schuldig moet voelen omdat ik mijzelf ook schuldig voel terwijl ik weet dat ik het niet heb kunnen voorkomen, maar ik zou zeggen, zoek hulp om dit verlies een plekje te geven. Heel veel liefs en sterkte .
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Kind van je vader

De nachtmerries zijn al erg genoeg. Je hád dit niet kunnen voorkomen tenzij je helderziend was. Al die andere keren was hij wel aan de boemel, of vroeg hij geld, of whatever.

De andere poster: inderdaad zijn er middelen die je kunnen helpen -na een aantal weken afzien- om door dit soort gevoelens heen te breken. Als je dan toch iets voor je kinderen wil doen, probeer dan therapie en die middelen.
Voor de vivabiecht die haar vader vond: ik sluit me volledig aan bij Minny: het was zijn keuze en zijn verantwoordelijkheid.. en wat vreselijk voor je dat je hem moest vinden. dat is een traumatische ervaring waarvan ik me zeker voor kan stellen dat je daar niet alleen uit komt. En door de post van Mylenevalerie kun je hopelijk leren dat het wel of juist niet opnemen van de telefoon bijzaak is in dit verhaal. Sterkte!

Voor de vivabiecht die tegelijk gepost werd: ik ken je verleden niet, maar ik heb zelf goede ervaringen met psychologen. Ik hoop werkelijk waar dat je toch ergens de kracht vandaan haalt om hulp te zoeken. Kan je man daarmee helpen? Of een vriendin? Doe het vooral voor jezelf. Voor je geluk. Voor je toekomst. Voor je kindjes. En ik weet zeker dat je man de waarheid spreekt. Ik begrijp je gevoelens en overwegeingen overigens goed (al denk ik niet zo over mijn leven maar over mijn huwelijk)

Mylenevalerie:
Het wordt heftig hier, goeiedag!

Ik biecht op dat ik nog steeds in joggingpak zit en eigenlijk allang naar AH had gemoeten voor rosé want er komt een vriendin vanavond, maar ik zit hier nog
Geen bijzonderheden
Jezus christus.

De verhalen zijn te heftig.

Ik weet niets te zeggen.

Wat erg.
Ik ben d'r ook stil van. Kan alleen nog maar knuffels uitdelen en beamen wat Yas zegt; zoek hulp!
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
quote:Vivabiecht schreef op 19 augustus 2008 @ 17:24:

Voor de vivabiecht die haar vader vond: ik sluit me volledig aan bij Minny: het was zijn keuze en zijn verantwoordelijkheid.. en wat vreselijk voor je dat je hem moest vinden. dat is een traumatische ervaring waarvan ik me zeker voor kan stellen dat je daar niet alleen uit komt. En door de post van Mylenevalerie kun je hopelijk leren dat het wel of juist niet opnemen van de telefoon bijzaak is in dit verhaal. Sterkte!Ik zou er nog iets aan willen toevoegen. Ik denk dat jouw ervaring bijna niet zonder prof. hulp mogelijk is om het een plekje te geven, het is zo traumatisch. Ik heb je stukje nog een keer gelezen en ik herken je gevoel, dat je jezelf haat. Ik heb het zelf ook jaren opgekropt, depressief geworden, zelf een zm poging gedaan, tot ik inzag dat ik het niet alleen kon verwerken. Hulp kan niet helemaal je schuldgevoel weghalen maar het wel leefbaar maken om er zelf niet aan onder door te gaan. Dat je ook in de toekomst weer van dingen kan genieten en niet verteerd wordt door schuldgevoel. Wacht niet tot jezelf instort van verdriet.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
test
Ik ben moe, zo ontzettend moe
Ik wil ermee stoppen, maar dat kan niet. Er zijn mensen die me nodig hebben, maar help, ik kan niet meer.
Ik ben leeg.Leeggezogen, leeggetreiterd, kapotgemaakt. Het houdt niet op, het gaat maar door.
Allemachtig zeg wat afschuwelijk, dat beeld raak je toch nooit meer kwijt, brand zich op je netvlies in, de geur en dan ook nog de wat als ik wel opgenomen had gedachtes...

Wat allemachtig erg vind ik dat voor je, dat is toch bijna te zwaar om te dragen.

Ik hoop zo dat je hulp hebt of gaat zoeken.

Ik maakte vanavond eten voor hem, hij gooide het weg. Ging zijn eigen eten maken. Ik herken zoveel op het narcisten topic, man maakt foto's om te laten zien hoe dik ik ben. Ik weeg 65 kilo, hij 112. Hij pest me, treitert me, hij haalt me naar beneden.
Waarom laat je je zo naar beneden halen dan, wat is de reden dat je dat toe laat? Weet je dat?
Ik weet het echt niet
Ik zou alleen maar willen zeggen; Man hou van me, hou me vast, wees eens lief
Ben je onzeker?

Wat vind je van jezelf?

Vind je dat je het verdiend om zo behandeld te worden?

Hoe reageer je als hij het eten weg gooit dat je voor hem hebt gemaakt? Boos? Verdrietig? Wat doe je als hij zulke dingen doet?
Dat gaat hij nooit doen. Hou van jezelf, meid.
Heb je dat wel eens tegen hem gezegd?

Is hij weleens lief, is het ook weleens goed/leuk tussen jullie of zijn dit soort voorvallen dagelijkse kost?
Alleen maar verdrietig, ik reageer er niet eens meer op. Gooi maar weg, het is de moeite niet om er wat over te zeggen. Morgen roept hij dat hij altijd zijn eigen eten moet maken. Hij draait het precies in zijn straatje
Nu is hij weg. Vroeger ging hij naar de hoeren. Moet ik daar nu weer bang voor zijn?
Ik wil hem bellen, laten weten dat ik hem nodig heb. God help, want ik weet het niet meer
En je laat dit over je heen komen omdat je teveel van hem houdt of te weinig van jezelf?

Is het leven met iemand die je zo behandeld echt beter dan een leven zonder hem denk je?
Je moet jezelf helpen meid.

Jij bent de enige die jezelf uit deze situatie kunt halen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven