NaNoWriMo (2014)

04-10-2014 14:34 424 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ieder jaar in november wagen duizenden mensen ter wereld zich aan het schrijven van een roman van minimaal 50.000 woorden.

NaNoWriMo komt er weer aan! Oftewel National Novel Writing Month. En dus ben ik er met een gloednieuw topic.

Op 1 november begint het, maar nu is de tijd aangebroken om je mentaal voor te bereiden en eventueel een plan de campagne in elkaar te zetten.

Who's with me?

Ik ben er vroeg bij dit jaar.
quote:fiool schreef op 09 april 2015 @ 15:56:

[...]

Ik ben zwanger en voel me niet lekker, vooral 's avonds. Een goede reden dus Het gaat dus ook lastig worden om in november weer mee te doen...Dat is een leuk excuus Gefeliciteerd! (maar niet leuk dat je je naar voelt natuurlijk...)
Jammer dat je je niet goed voelt, fiool, maar wel een goede reden dat het niet lukt. Gefeliciteerd!
Gefeliciteerd Fiool!

Hoe gaat het met alle campers? Ik doe niet mee, maar ik lees wel weer volop met jullie mee!
In liefde en NaNoWriMo is alles geoorloofd
Hoi femmelotje, leuk om te lezen dat je onze verrichtingen volgt. Schrijf je wel aan iets, ondanks dat je niet meedoet aan Camp NaNo?

Hoe gaat het met de rest?

Ik loop af en toe wat achter, maar omdat het doel veel lager is heb ik dat ook snel weer ingehaald als ik er even voor ga zitten. Ik vind het wel fijn om weer een stok achter de deur te hebben om te schrijven. Hoewel het niet zo 'officieel' aanvoelt als in november, helpt het mij toch om wat uit mijn toetsenbord te krijgen.

Nog steeds computerproblemen overigens, ik moet hem eigenlijk wegbrengen. Gisteren viel ie uit terwijl mijn document openstond! Gelukkig was ik maar iets van 60 woorden kwijt of zo, maar het is echt afwachten tot het fout gaat. Ik ben obsessief compulsief aan het opslaan terwijl ik schrijf en als ik klaar ben voor de dag, zorg ik dat mijn document op een extern medium beschikbaar is, zodat ik nooit heel veel kwijt ben.
Leuk dat je meeleest Femmelotje! Schrijf je zelf?

Balen Liadan, vaak een e-mail naar jezelf sturen met je tekst? Als het misgaat... Vreselijk. Is me ooit gebeurd met een werkstuk... Traumatisch

Hier gaat het dramatisch. Hele winter fit geweest en nu griep. Grom. Morgen begin ik weer met volle moed! Ik zal jullie updaten.
quote:noamski schreef op 12 april 2015 @ 20:02:

Balen Liadan, vaak een e-mail naar jezelf sturen met je tekst? Als het misgaat... Vreselijk. Is me ooit gebeurd met een werkstuk... Traumatisch

Ik mail het naar mezelf en/of ik gebruik een USB-stick. Mij is het helaas ook al eens overkomen dat ik documenten kwijt was. Dat waren toen ook verhalen (of delen ervan). Ik had hier en daar al kopieën van bestanden, maar ik heb dat nu wel even wat serieuzer gedaan.

quote:Hier gaat het dramatisch. Hele winter fit geweest en nu griep. Grom. Morgen begin ik weer met volle moed! Ik zal jullie updaten. Beterschap! Hopen dat je morgen wat uit je toetsenbord krijgt!
Ik schrijf wel, maar erg weinig Zoals jullie weten doe ik aan RPG, waar ik de laatste tijd weinig energie en tijd voor heb gehad. Van de week wel weer iets eruit weten te krijgen, maar echt lekker gaat het nog niet. Ik vind het ook niet zo gek, want er is een hoop veranderd in de afgelopen maanden. De meeste veranderingen super positief, maar ik merk wel dat ik er aan moet wennen. Lezen, schrijven, alles wat meer moeite kost dan op de bank hangen en internetten/series kijken, is me op het moment even teveel. Komt wel weer!
Ik sla alles op in de Dropbox, ideaal En sowieso is Scrivener heel fijn, die slaat op als je even niet typt. Ik probeer ook om in elk geval wekelijks een back-up daarvan te maken.

Hier gaat het best lekker, al ben ik tot de conclusie gekomen dat ik echt meer moet gaan herschrijven en niet alleen schrijven, want aan het herschrijven zit een deadline. Die is nog ver weg, 31 augustus, maar komt elke dag iets dichterbij en ik heb sinds januari pas 5 hoofdstukken herschreven. En het waren er 50. Nu wat minder, maar denk dat er minstens 35 overblijven.
'I like to have powerful enemies. Makes me feel important.'
quote:femmelotje schreef op 13 april 2015 @ 00:51:

Ik schrijf wel, maar erg weinig Zoals jullie weten doe ik aan RPG, waar ik de laatste tijd weinig energie en tijd voor heb gehad. Van de week wel weer iets eruit weten te krijgen, maar echt lekker gaat het nog niet. Ik vind het ook niet zo gek, want er is een hoop veranderd in de afgelopen maanden. De meeste veranderingen super positief, maar ik merk wel dat ik er aan moet wennen. Lezen, schrijven, alles wat meer moeite kost dan op de bank hangen en internetten/series kijken, is me op het moment even teveel. Komt wel weer!

Ach, even niet schrijven is ook geen ramp, wat je zegt het komt vanzelf wel weer. In november bijvoorbeeld, am I right?

Welke series volg je? Ik ben ook een seriekijker.
quote:Droomz schreef op 13 april 2015 @ 12:28:

Ik sla alles op in de Dropbox, ideaal En sowieso is Scrivener heel fijn, die slaat op als je even niet typt. Ik probeer ook om in elk geval wekelijks een back-up daarvan te maken.

Dropbox zal ik eens gaan proberen, het ziet er heel handig uit. En ik zou Scrivener ook gaan uitproberen n.a.v de TGIOP waar dat programma echt aangeraden werd. Nog steeds niet gedaan, haha.

quote:Hier gaat het best lekker, al ben ik tot de conclusie gekomen dat ik echt meer moet gaan herschrijven en niet alleen schrijven, want aan het herschrijven zit een deadline. Die is nog ver weg, 31 augustus, maar komt elke dag iets dichterbij en ik heb sinds januari pas 5 hoofdstukken herschreven. En het waren er 50. Nu wat minder, maar denk dat er minstens 35 overblijven.Ik ben natuurlijk reuzebenieuwd waarom je die deadline hebt. Wordt je novel uitgegeven of doe je aan een wedstrijd mee of zo?
quote:Liadan schreef op 13 april 2015 @ 17:46:

[...]

Ach, even niet schrijven is ook geen ramp, wat je zegt het komt vanzelf wel weer. In november bijvoorbeeld, am I right?

Welke series volg je? Ik ben ook een seriekijker.

You're SO right!

Ik volg op dit moment op tv/internet: Once upon a time (al begint dat me steeds meer te ergeren), Melissa and Joey en NCIS LA, heb daarnaast nog dvdboxen liggen van Bones, Flashpoint en scrubs en ik wil nog starten met Sirens, Orange is the new black en Orphan black Verder kijk ik veel losse afleveringen op tv, zeker bij series die ik ook op dvd heb, omdat ik t meeste al heb gezien
quote:Liadan schreef op 13 april 2015 @ 17:49:

[...]

Dropbox zal ik eens gaan proberen, het ziet er heel handig uit. En ik zou Scrivener ook gaan uitproberen n.a.v de TGIOP waar dat programma echt aangeraden werd. Nog steeds niet gedaan, haha.

[...]

Ik ben natuurlijk reuzebenieuwd waarom je die deadline hebt. Wordt je novel uitgegeven of doe je aan een wedstrijd mee of zo?

Schrijfwedstrijd van Storm Publishers En aangezien ik nog flink moet herschrijven... Al ben ik ook een ander verhaal aan het schrijven, dus ik herschrijf niet alleen maar.

Uitgegeven, was het maar zo'n feest, haha
Leuk, Droomz, ik hoop dat je verhaal het goed doet bij die wedstrijd.
quote:femmelotje schreef op 13 april 2015 @ 19:48:

[...]

Ik volg op dit moment op tv/internet: Once upon a time (al begint dat me steeds meer te ergeren), Melissa and Joey en NCIS LA, heb daarnaast nog dvdboxen liggen van Bones, Flashpoint en scrubs en ik wil nog starten met Sirens, Orange is the new black en Orphan black Verder kijk ik veel losse afleveringen op tv, zeker bij series die ik ook op dvd heb, omdat ik t meeste al heb gezien

Orange Is The New Black kijk ik, ik moet nog de laatste 2 afleveringen van seizoen 2. Seizoen 3 zal er binnenkort wel aankomen.

Once Upon A Time loop ik mee achter, ik heb alleen de eerste aflevering van het huidige seizoen gezien.

Melissa & Joey, ook leuk!

Ik volg o.a The Walking Dead (seizoen net afgelopen helaas), Game of Thrones, The Big Bang Theory, New Girl, The Mindy Project & Arrow.

Waar ik mee achterloop, o.a: Supernatural, Marvel's Agents of S.H.I.E.L.D (seizoen 2 moet ik nog aan beginnen), Gotham, Ressurrection (seizoen 1 gezien op tv, seizoen 2 kan ik vast lang op wachten voor die op tv komt, dus dan maar via internet proberen)

Nog niet aan begonnen maar wel op mijn lijstje, o.a: Daredevil, The Flash, Outlander, Marvel's Agent Carter, Revolution, Under The Dome

Man, ik kan het allemaal niet bijbenen. Tv-series zijn tegenwoordig ook echt big business of zo. Er wordt meer geld in gestoken dan voorheen en er zijn zo veel (goede) series!
Om weer even on-topic te komen: Ik heb gister niet geschreven, vanwege computer issues, in de middag kreeg ik het niet voor elkaar dat ie het fatsoenlijk deed. Vandaag doet ie het, maar voor hoe lang, dus ik ga straks even proberen wat uit mijn toetsenbord te krijgen, anders schrijf ik met de hand wel wat om niet te ver achter te raken.

Mijn computer is nu 5 jaar oud, dusop zich heb ik wel een uitstekend excuus om een nieuwe te kopen.
quote:Liadan schreef op 15 april 2015 @ 13:04:

Leuk, Droomz, ik hoop dat je verhaal het goed doet bij die wedstrijd.Thanks! Ik hoop het ook. Eerst maar eens afwachten of ik het sowieso af krijg. Nou ja, ik ben nu met het herschrijven van hoofdstuk 7 bezig (nou ja, in de herschrijf is het hoofdstuk 7, in het origineel 17), dus op zich gaat het nu wel goed, denk ik. Nu deze lijn voort blijven zetten...
Bedankt voor de felicitaties! Ik lees nog steeds mee op het topic, ik beschouw mezelf als jullie cheerleader Hoe gaat het ermee?

Liadan: ik ben zelf nog nooit zo happy geweest met een nieuwe computer als toen ik mijn MacBook Air kocht. 't Is even een investering, maar je kan het zien als een investering in je hobby
quote:Droomz schreef op 15 april 2015 @ 16:06:

[...]

Thanks! Ik hoop het ook. Eerst maar eens afwachten of ik het sowieso af krijg. Nou ja, ik ben nu met het herschrijven van hoofdstuk 7 bezig (nou ja, in de herschrijf is het hoofdstuk 7, in het origineel 17), dus op zich gaat het nu wel goed, denk ik. Nu deze lijn voort blijven zetten... Laat maar weten wanneer we je kunnen feliciteren.
quote:fiool schreef op 15 april 2015 @ 20:17:

Bedankt voor de felicitaties! Ik lees nog steeds mee op het topic, ik beschouw mezelf als jullie cheerleader Hoe gaat het ermee?

Ben je 'officieel' met Camp NaNo gestopt?

Ik zit nu halverwege, dus het gaat vooralsnog prima.

quote:Liadan: ik ben zelf nog nooit zo happy geweest met een nieuwe computer als toen ik mijn MacBook Air kocht. 't Is even een investering, maar je kan het zien als een investering in je hobby Een Macbook is wel even een joekel van een investering. Eentje die mij echt te veel is. Zeker omdat ik de afgelopen maanden thuis ben geweest en pas één dezer dagen weer aan het werk ga. Ook ben ik gewoon keihard gierig.
Ja, ik ben officieel gestopt. Gisteren probeerde ik te werken aan verhalen van 6 woorden, maar zelfs dat is me te veel.
Ik hou van mijn MacBook Air Vond t een goede investering.
quote:fiool schreef op 15 april 2015 @ 20:17:

Liadan: ik ben zelf nog nooit zo happy geweest met een nieuwe computer als toen ik mijn MacBook Air kocht. 't Is even een investering, maar je kan het zien als een investering in je hobby

Haha, een cheerleader is altijd fijn!

Ik heb mezelf een schop onder mijn kont gegeven (overwoog gisteren het bijltje erbij neer te gooien) en vandaag gaat het gebeuren! Ik ga zo even een frisse neus halen en dan ga ik er even 3000 woorden uitgooien voordat ik vanavond op stap ga . Sprak zij hoopvol.

Succes iedereen!
Leuk dat je nog wel komt cheerleaden, fiool. En volgend jaar beter dan maar!

Noamski, heeft die schop geholpen? Of ligt dat bijltje er alsnog?
Hup writers!
quote:Liadan schreef op 20 april 2015 @ 18:14:

Leuk dat je nog wel komt cheerleaden, fiool. En volgend jaar beter dan maar!

Noamski, heeft die schop geholpen? Of ligt dat bijltje er alsnog?

Bijltje erbij neergegooid. Zucht. Het is hopeloos. Ik ben veel te druk (eigen schuld, had best tijd kunnen maken) en ben fliefd dus ernstig puber en afgeleid

De volgende keer ben ik van de partij, ongetwijfeld met gebroken hart en dus veel inspiratie (grapje grapje).

Ik blijf wel meelezen en HUPHUP voor iedereen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven