sertraline
woensdag 15 april 2015 om 21:21
Ik slik sinds twee dagen sertraline (antidepressivum),
Nu staat er in de bijsluiter dat als je 'm vergeten bent, je binnen 2 uur na de tijd waarop je 'm normaal gesproken inneemt, het tablet nog mag nemen. En als het meer dan 2 uur daarna is, dan moet je een dosis overslaan.
Ik heb hem nu steeds om 20.00u genomen, maar morgen moet ik 's avonds werken en kan het best zijn dat ik het vergeet en het pas 23.30 wordt. Maar kan dat dan wel?
Weet iemand hier iets van?
Nu staat er in de bijsluiter dat als je 'm vergeten bent, je binnen 2 uur na de tijd waarop je 'm normaal gesproken inneemt, het tablet nog mag nemen. En als het meer dan 2 uur daarna is, dan moet je een dosis overslaan.
Ik heb hem nu steeds om 20.00u genomen, maar morgen moet ik 's avonds werken en kan het best zijn dat ik het vergeet en het pas 23.30 wordt. Maar kan dat dan wel?
Weet iemand hier iets van?
woensdag 15 april 2015 om 21:43
woensdag 15 april 2015 om 22:17
[quote]barbabientje86 schreef op 15 april 2015 @ 22:11:
Ik neem hem juist in de avond in en elke avond om 19u geeft mijn telefoon een.alarm als ik ze in moet nemen.
De eerste.periode is het erg belangrijk dat je ze stipt in neemt![/quote]
Dat is zeker waar!
Ik neem hem juist in de avond in en elke avond om 19u geeft mijn telefoon een.alarm als ik ze in moet nemen.
De eerste.periode is het erg belangrijk dat je ze stipt in neemt![/quote]
Dat is zeker waar!
Ja, dat is toekomst muziek... Dat is mooi om naar te luisteren..
zondag 19 april 2015 om 19:54
Ik nam ze altijd smorgens in om dit soort problemen te voorkomen. Toch heb ik weleens een paar uur later ingenomen, na meer dan 4 uur te laat nam ik niks meer in. Beter een paar uur te laat dan de dag overslaan omdat je in het begin nog aan het opbouwen bent.
De verhalen die je hoort over wel/niet innemen als je het vergeten bent verschillen per psychiater.
De verhalen die je hoort over wel/niet innemen als je het vergeten bent verschillen per psychiater.
vrijdag 24 april 2015 om 16:34
Ik heb sinds ik sertraline slik moeite met doorslapen... 's Nachts word ik elk uur wakker en kan dan moeilijk weer in slaap komen. Ik slik voor het slapengaan al 10 mg oxazepam i.o.m. psychiater, maar het help helemaal niets. Terwijl ik hiermee normaal gesproken heel goed sliep .
Zijn er meer die dit herkennen?
Misselijkheid is trouwens wel weg
Zijn er meer die dit herkennen?
Misselijkheid is trouwens wel weg
vrijdag 24 april 2015 om 16:45
Fijn dat de misselijkheid weg is! Mij is vertelt dat Sertraline een negatieve invloed kan hebben op het slapen. Dat had ik ook. Ik kreeg hiervoor 5mg melatonine
Misschien eens bespreken of de oxazepan nu nog wel voldoende zijn werk kan doen?
Misschien eens bespreken of de oxazepan nu nog wel voldoende zijn werk kan doen?
Ja, dat is toekomst muziek... Dat is mooi om naar te luisteren..
vrijdag 24 april 2015 om 19:13