Gezondheid alle pijlers

Yasmin gebruikers?

15-04-2015 21:21 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds 6 maanden gebruik ik de Yasmin pil (eigen merk Rosal Mylan) De eerste maand leek het super te gaan. Mijn acne werd niet minder maar eindelijk was ik verlost van die verschrikkelijke hoofdpijn die ik tijdens het gebruik van microgynon 30 had. Nadat ik met de tweede strip begon merkte ik dat mijn huid veel droger was dan normaal (had altijd een beetje een vette huid gehad) Af en toe had ik last van eczeem tegenwoordig zitten mijn elleboogplooien helemaal vol met rode droge plekken. Ik kan zalf blijven smeren maar het blijft terug komen. Veder heb ik last van veel vaginale afscheiding en de hoofdpijnen zijn weer terug nog erger dan voorheen net als de acne. Veder heb ik last van doorbraakbloedingen waardoor ik minstens 2 dagen per niet-ongestelde-week toch bloed. Mijn huisarts zegt dat het een jaar nodig heeft om goed te werken.

Is iemand bekend met deze klachten? kan ik beter het "A-merk" bij de apotheek vragen? Wat zijn jullie ervaringen?
Ik ben yasmin gaan gebruiken omdat ik bij microgynon doorbraakbloedingen kreeg. Heb de 'echte' yasmin gebruikt en ben altijd heel tevreden geweest. Geen doorbraakbloedingen meer en verder geen klachten.

Ik kan je dus niet helpen wat betreft ervaringen met de eigen merk pillen, wellicht even overleggen met je huisarts of apotheek of het verschil zou kunnen maken als je overstapt op de yasmin?
Dat is de pil, de een kan merk A goed verdragen, de ander kan er niet tegen. Zelf heb ik goede ervaringen met Yasmin, geen migraine meer tijdens de menstruatieweek, geen acné, geen rare emotionele rollercoaster die ik met de Microgynon 30 wel had.

De HA kan dan wel zeggen een jaar, maar joh, je een jaar niet lekker in je vel zitten vind ik toch erg lang. Toch maar een switch maken.
Sja, het is heel persoonlijk natuurlijk. Wat bij de een werkt, werkt bij de ander niet. Dus het heeft denk ik niet zoveel zin om ervaringen te vragen.

Ik had de yasmin toen hij nog maar net op de markt kwam en had dus de merkvariant. Qua huid heel goed resultaat, kreeg van de Diane erge migraine. Dit ging bij de Yasmin goed, maar kreeg van de Yasmin vaginale schimmels. Eerst denk je niet aan de link met de pil, maar na de zoveelste kuur gestopt met de Yasmin en nergens meer last van gehad. Voor de Yasmin ook nog nooit een schimmelinfectie gehad.

Na een jaar geen enkele vorm van anti-vonceptie en weer een slechte huid, toch maar weer begonnen met de Yasmin, ik dacht: wie weet zijn die schimmels het gewoon toeval, maar na enkele weken Yasmin-slikken begonnen de schimmels weer. Gestopt en over. Voor mij dus nooit meer deze pil.

Nu heb ik de Marvelon, iets minder gabr huid dan metde yasmin maar goed genoeg. Ik hoop op een dag gewoon pukkelvrij te blijven, maar ja voorlopig is dat niet zo.
Dit klinkt mij ook in de oren als; dit is m gewoon niet voor jou.

Ik ben al een aantal jaar tevreden Rosal gebruiker, hiervoor microgynon 30 gehad. Mijn huid is inderdaad wat droger, maar dat zou ook door leeftijd kunnen komen (begin 20, einde puberteit, you name it). Lijkt me ook lastig om de oorzaak van kwaaltjes ergens op terug te voeren, maar vooral die doorbraakbloedingen lijken me toch een duidelijk teken. Zeker nu je het 6 maanden hebt aangezien, zou ik toch teruggaan naar de huisarts.
Ik heb jaren de Yasmin geslikt en nu sinds anderhalf jaar de Rosal (ivm goedkoper), tot vandaag. Bij beiden had ik ook last van een droge huid en eczeem. Eerst een paar jaar geen last van doorbraakbloedingen, toen telkens vlak voor de stopweek, en afgelopen maanden steeds vaker bloedingen die al in de tweede pilweek kwamen, inclusief menstruatieklachten. Ik heb de pil trouwens nooit doorgeslikt, daar luisterde mijn lichaam sowieso niet naar...

Ben het nu zat om twee van de vier weken last van bloedingen te hebben, dus vandaag overgestapt naar Microgynon 30... Kijken hoe dat gaat. Elk lichaam reageert weer anders... Van mij mogen ze wel snel opschieten met die anticonceptiepil voor mannen, ik ben het zat
Ik gebruikte de Yasmin en die werkte voor mij vanaf het begin gelijk al heel prettig.

Ben nu ruim een jaar overgestapt op het eigen merk 'Ethinylestradiol/Drospirenon Sandoz'

Nu ietsjes minder tevreden, meer last van puistjes en minder energie. Ben aan het twijfelen of ik terug ga naar Yasmin of een spiraaltje laat plaatsen.
She needed a hero. So that's what she became.
Overigens heb ik zelf geen verschil tussen de Yasmin en Rosal gemerkt. De huisarts vroeg me hier toevallig vandaag nog naar, die zei wel regelmatig te horen dat mensen gevoeliger waren voor de verschillen in hulpstoffen/samenstelling van de merken...
Ik had bij de yasmin ook erg last van droge huid en eczeem en van hoofdpijn. Ik slik nu de lovette en dit gaat veel beter.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven