Mode & Beauty alle pijlers

Beugel en volwassen deel 4

22-12-2011 19:26 3121 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 4 alweer van ons beugelkletstopic!

Hier kunnen alle stoere vrouwen met een beugel (of beugel-to-be) zich verzamelen en gezellig meepraten over die hele metalen of keramische handel in hun mond.

Klaag, vraag, lach en baal dus gerust met ons mee!

Het vorige topic vind je hier: Beugel en volwassen: deel 3

En aangezien iedereen hier intussen wel een tandentic heeft gekweekt zijn foto's steeds meer dan welkom!

Foto's plaatsen doe je zo:

1. Je foto moet al op het internet staan (hyves, mijnalbum, tinypic,..)

2. Je klikt de foto aan die je wil plaatsen

3. Dan klik je met rechts, en kiest 'eigenschappen'

4. Kopieer de hele regel die achter 'Adres' staat

5. Kies nu hier in dit scherm het icoontje van het schilderij ('voeg een afbeelding toe')

6. Plak de gekopieerde regel in het schermpje dat verschijnt (verwijder de 'http' die er al staat)

7. En daar is je foto!

(bij Mac gaan 3 en 4 samen in 'kopieer locatie afbeelding')
Suikervrij plakt minder hoorde ik? Heb je nog tips voor een bepaald merk? Mijn moeder gebruikt zelf suikervrije freedent met dr kunstgebit(plakt niet) , maar een beugel is natuurlijk heel wat anders ;)

Kan ondertussen nog steeds slecht eten. Beide heren hebben behoorlijk kracht op mn kaak gezet en het gewricht dus de boel is gewoon gekneusd. Goed voor de lijn trouwens, ben alweer twee kilo kwijt
@nikkie, oh bah dat klinkt niet fijn! Hopelijk kun je snel weer normaal eten.

@mindy_88, fijn om te horen dat het al een stuk beter gaat!

Nou bij mij zitten sinds vandaag de brackets boven erin en elastiekjes tussen mijn kiezen. Wel even wennen. De draad volgt later, dan zal er wel wat pijn bij komen kijken. Ik durf nu niet echt harde dingen te eten. Normaal eet ik wel nootjes, maar dat durf ik niet aan. Ik ben bang dat de brackets eraf schieten of dat de elastiekjes eruit schieten, maar dat schijnt wel wat mee te vallen. Ach tja, het is allemaal nog nieuw. Het voelt wel raar bij mijn bovenlip. Er zit toch constant iets tegenaan. Maar dat schijnt minder te worden als de draad er in zit. Ik ben benieuwd. Niemand (behalve mijn vriend) heeft het nog gezien. Ik ben dus erg benieuwd wat mensen gaan zeggen. Eigenlijk vind ik het nu zelfs nog raarder dan met draad. Het is nu zo'n onafgemaakte beugel.
Ik heb kauwgom ook nog niet gegeten. Heb nu pepermunt en smint. Wellicht binnenkort toch proberen;-)

@Nikkie86: Wat vervelend! Ik hoop dat het nu al beter gaat>

@plukkie:Dat met de bovenlip had ik ook, maar na een week was ik helemaal gewend. Hoe waren de reacties?
@Mindy_88 de reacties waren goed. Sommige zeiden wel gelijk 'maar je tanden staan toch mooi?'. Toen ik ging uitleggen waarom ik een beugel heb begrepen ze het ook wel. Niemand heeft raar gereageerd ofzo. Alleen durf ik nog niet bij mensen die het nog niet gezien heb voluit te lachen als ik ze voor het eerst weer zie, ik probeer em dan wel te verbergen en als dan iemand het gezien heeft en gezegd heeft dan boeit het me niet meer, dan lach ik weer voluit. Wel stom eigenlijk, maar ja. Het valt tot nu toe erg mee. Komende week woensdag komt mijn draad erin, dus ik ben erg benieuwd hoe het er dan uitziet en of ik dan meer last krijg.
Hee Allemaal! Ik ben nieuw hier maar lees al een tijdje mee. Misschien vrij overbodig nu, want heb vandaag te horen gekregen dat mijn beugel er over 2 weken uit mag! Ik ben heel blij, koste me maar een jaartje maar het resultaat is nu al fantastisch, kan niet wachten tot mijn nieuwe gebit zonder blokjes in de spiegel mag aanschouwen.

Mocht iemand vragen hebben over waarom wel of geen beugel, wat de voor en nadelen zijn en waarom ik ervoor heb gekozen het wel te doen op 30 jarige leeftijd, let me know
@Nadi83: wat fijn! Heerlijk zeg, geniet ervan ;)

@Nikkie86: Hoe gaat het met eten, hopelijk wat beter inmiddels?

@Plukkie80: En, nu helemaal compleet met draad? Fijn dat niemand raar reageerde, ben zelf ook wel benieuwd naar commentaar binnenkort.. Zelf nog dikke week wachten, dan jaar onder de pannen..
@missowieso

Sinds een dag of 2 kan ik weer redelijk pijnvrij eten. Heb nog 1 zeer gevoelige kies rechtsonder waar ik gisteren voor naar de tandarts ben geweest. Vulling is goed, zenuw niet ontstoken maar helaas door eerdere paro klachten een rest pocket van 6mm. Gevoelige tandhals en dat kan in verbinding staan met de gevoeligheid die ik voel met kauwen.

We gaan het aankijken tijdens het beugelen en als t te pijnlijk word gaat hij er alsnog uit.

Is het al 11 mei :D!
Jeetje, wat vervelend zeg! Maar fijn dat het eten inmiddels pijnvrij gaat.. Weet je hoe lang je in totaal moet?

Nu lekker weekend, genieten van de zon zonder ibu?!?
@missowieso ja ik ben ook gestopt met ibu nu. Morgen een begrafenis dus niet een heel gezellig weekend helaas.

Ik weet nog niet hoe lang ik moet. Heb paro klachten en behandeling gehad dus hij moet wat voorzichtiger zijn qua kracht op kaakbot. Ik heb wat crowding (schrijf je dat zo?) voorin dus afhankelijk hoe makkelijk mn tanden gaan schuiven..... Hoop anderhalf jaar hihi
pffff nou wel even wennen hoor. Eten gaat nog steeds niet echt. Ik heb vooral last van de beugeltjes (ringetjes) om mijn kiezen die vervolgens in mijn wang steken en daar best wel wat wonden veroorzaken. Mijn wang ziet er aan de binnenkant echt niet meer uit. Was dat bij jullie ook zo? Is dat normaal? Het doet pijn met eten en ook drinken is niet altijd fijn,

Eten smaakt daardoor ook niet lekker. Ik baal er wel van en hoop dat het snel overgaat.
Even weer een update na een poosje afwezig te zijn geweest (a)

Vorige week vrijdag moest ik voor controle naar de ortho. En omdat ik nergens last van heb maakte die de grap, dat we ook wel een dikte over konden slaan (draad). Waarop ik heel enthousaist zei: Ja doe maar!

Dus hebben we een dikte overgeslagen. Nu heb ik boven vierkant draad, en onder nog 1x een rond draad.

Helemaal voorbereid op pijn, dit keer. Maar nee.... Ik had 1 dag wat druk op mijn tanden. Maar kan niet zeggen dat het pijn deed.

Succes voor iedereen die nog pijn heeft, moeilijk kan eten e.d!
Hallo dames,

Ik heb mij speciaal aangemeld op viva zodat ik mee kan doen met dit topic.

Sinds gisteren heb ik mijn slotjesbeugel (boven).

De bedoeling is dat na een half jaar onder er ook nog bijkomt. Tot nu toe moet ik zeggen dat de pijn best wel tegenvalt.

Eten lukt alleen met de kiezen waar geen slotje op zit, de rest is te pijnlijk. Poetsen doet zeer en zelfs lachen en praten is pijnlijk. Daarentegen zijn mijn lippen tot nu toe helemaal niet gevoelig.

Over vijf weken moet ik terug en dan krijg ik een dikkere draad.

Misschien een stomme vraag maar na hoeveel tijd merkten jullie verschil? Want ik zou echt denken dat 1 snijtand al een klein beetje aan het schuiven is maar dit kan toch niet al na 1 dag?

Groetjes
@glasrivella, wat fijn zeg dat je niet echt last hebt gehad! En een dikte overslaan, betekend dat dan ook dat je eerder klaar bent?

@sann_10, welkom bij de club! Jij hebt em dus ook net. Ik zag ook al heel snel resultaat. Ik geloofde het niet, dus had mijn gipsgebitje er nog maar even bijgepakt, maar er is duidelijk verschil. Ik heb nu een week de draad erin.

Vanochtend ben ik bij de orthodontist geweest. Ik had ontzettend last van mijn wang. Ze hebben die dingen die uitsteken aan de ringetjes iets bijgedraaid en nu heb ik geen last meer :-). Daarnaast heb ik onder erin gekregen. Mijn tanden zijn wat gevoelig, maar tot nu toe niet superveel last. Behalve dan dat ik de slotjes van onder tegen mijn onderlip aanschuren aan de binnenkant. Dat doet wel zeer. Dat zal wel weer net zoiets als met je wang zijn, dat je wat eelt moet kweken nog daar. Hopelijk gaat dat snel over, want het voelt echt heel vervelend. Net wat geprobeerd te eten, maar dan is het helemaal pijnlijk. Ik hou het maar even in de gaten.
Hallo allemaal!

Graag zou ik hier wat willen komen mee kletsen :-).

Wat fijn om jullie verhalen te lezen, het doet goed om te zien dat ik niet als enige aan de beugel ga!

Bij mij gaat mijn beugel er vrijdag in, na héél erg veel twijfelen. Tot op vandaag twijfel ik nog. Ik heb vooral bang voor de reacties die ik er op ga krijgen, en dat ik me erg onzeker ga voelen met die hele ijzerwinkel in mijn mond en niet meer zal durven lachen ofzo! Ben sowieso al een vrij onzeker persoon ... maarja het is dit of verder door het leven gaan met mijn scheef gebit ...

Vroeger heb ik al een beugel gehad, maar mijn toenmalige orthodontist had geen draadje achter mijn tanden geplaatst na de behandeling, waardoor alles dus helaas weer is verschoven.

Ik zal zo'n anderhalfjaar de beugel moeten dragen en ook een kaakoperatie moeten ondergaan wegens een overbeet.

Zijn er nog mensen die zich zo zorgen maakten om het plaatsen van de beugel? En hoe vielen de eerste dagen, eerste contact met andere mensen en hun reacties mee?

Ikzelf ben trouwens 24 jaar en mama van een dochtertje van 4 jaar :-).

Ik kijk uit naar jullie reacties!
@ plukkie, gaat het inmiddels wat beter nu?

@ Sann_10, welkom! Goeie vraag, ben ook wel benieuwd na hoeveel tijd je verschil gaat merken.. Doet lachen/eten nog zeer?

@ Pinkish, join the club gezellig ;) Weet je al wanneer je de kaakoperatie gaat krijgen? Die twijfel zal velen vast bekend voor komen, heb ik zelf ook last van.. Maar wat goed dat je het gaat doen!! Zoals ik op dit forum lees en verder op internet vallen de reacties reuze mee, vaak alleen maar positief! En denk aan het resultaat, wat zal dat fijn zijn rechte tanden mooie glimlach Veel succes vrijdag!!

@ glasrivella, wat heerlijk zeg! Nog tips voor eten anders dan soep?

Nog klein weekje ga ik er ook aan geloven, toch best wel spannend..
Welkom nieuwe mede-beugelaars :D (nieuw woord?? hahaha)

@plukkie, dat betekend inderdaad dat ik iets eerder klaar ben. Ga volgende keer vragen om de maximale dikte wat verantwoord is.

@Sanne, ik zag ook echt zeer snel verschil. Is ook wel leuk, houdt je zeer gemotiveerd!

@Pinkish wat ontzettend goed! Onze situatie komt wel aardig overeen. Ook al een beugel gehad, en nu ong. 1,5 beugelen en een operatie voor overbeet. Wel krijg ik ook nog een operatie voor de gummysmile (veel tandvlees laten zien bij het lachen). Ik was van te voren ook wel bang voor reacties, en om te lachen. Maar ik ben direct vanuit de ortho de stad in gegaan, en zonder dat ik het eigenlijk in de gaten had was ik al weer zo aan het lachen. Nou ja toen had ik het al gedaan dus kon ik mij er niet druk om maken.

Eerlijk is eerlijk, ik ben mij er gelijk minder bewust van geweest, omdat ik echt nergens last van heb. Daardoor wordt ik er niet steeds aan herinnerd.
@misssowieso, denk dat je aan mijn tips weinig hebt, hahaha.

Ik heb de eerste week eigenlijk geleeft op broodjes hamburger en broodjes frikandel. Puur omdat het nog kon. Alleen kleefsnoepjes en harde dingen afbijten laat ik achterwege. Wat wel makkelijk eten is, is pasta. Dat bijt niet echt en kun je makkelijker happen en 'kauwen'.
Haha tanx glasrivella! Hoe lang ga je ongeveer nog bezig zijn dan?

Trouwens nog veel mensen (goede) ervaring met een waterpik? (ipv flossen/tandenstokers..)
Dank jullie wel!

@ pinkish: klinkt erg herkenbaar, ook ik heb eerder slotjesbeugel gehad maar mijn toenmalige tandarts vond het niet nodig om zo'n spalkje achter mijn tanden te plaatsen.

Het eten gaat links beter, kan ik iets heel zacht mee kauwen. Voortanden en rechts kan nog niet.

Tot nu toe heb ik alleen maar leuke reacties gehad!

Ik heb wel het idee dat ik soms wat moeilijker praat, en dat mijn bovenlip niet zo gemakkelijk glijdt over mijn slotjes. Hopelijk verbeterd dit nog
@misssowieso geen idee. Nog wel een jaar minimaal denk ik, voor de eerste operatie. Boven zit er vanaf 30 januari in en onder bijna 6 weken. Zalhet volgende keer wel vragen hoeveel dit nu echt scheelt.

Welterusten allemaal!

Wat ik trouwens wel lekker vind voor mijn lippen, is kokosnootolie. Dat smeer ik eigenlijk de hele dag, maar vooral 's nachts. Merk echt verschil. Werkt bij mij beter dan vaseline. Heb zichtbaar minder velletjes.
@Misssowieso

Mijn kaakoperatie krijg ik normaal na een jaar beugelen. Naar die operatie kijk ik wel erg uit, omdat ik veel last heb van mijn kaken en mijn overbeet, dus kijk er naar uit om daar verandering in te brengen :-). Hoe lang heb jij je beugel al?

@Glasrivella

Goed dat je er zo rap aan hebt kunnen wennen, ik hoop dat de pijn bij mij ook gaat meevallen :-).

@Sann

Vind het toch wel frustrerend dat ik door die 'nalatigheid' van mijn toenmalige orthodontist weer van nul opnieuw moet beginnen. Maar het is zoals het is ... :-).

Nu begint het wel erg te korten, nog één dag zonder beugel ... vandaag nog maar lekker veel eten, aangezien dat vanaf morgen wat moeilijker zal gaan ... :-) De zenuwen zitten er al serieus in!

Ik ga ook de witte blokjes laten plaatsen, iemand die deze ook heeft? En vallen ze mee?
Pfff vanochtend was het dus zover, mijn beugel zit er in! Ik heb nu slotjes onder en boven een palatanal bar... De slotjes onder merk ik niet veel van, maar mijn hemel die palatanale bar!! Kan iemand me gerust stellen dat eten nog een keer gaat lukken de komende 2 jaar?

Hoe gaat het bij jullie allemaal?
@ Lolali, het zal de komende dagen vast steeds beter gaan..! Veel soep, pasta.. Krijg je boven nog iets anders straks?

@Pinkish, ik krijg pas volgende week dinsdag.. Dus heb nog even wat chocotoffs ingeslagen van cote d'ore

Veel succes morgen! Laat je weten hoe het ging? Nu nog even lekker eten idd!
@misssowieso

Geniet nog maar van de chocotofs dan! :-)

Hier begint de twijfel weer toe te slaan pff heb zin om 't last minute toch nog allemaal af te blazen ... heb echt veel zenuwen ervoor!

Ik hou jullie allesinds op de hoogte ...
Komt goed Pinkish!! Je kan het, niet gaan twijfelen.. Over tijdje loop jij met big smile rond, netjes op een rijtje en zijn anderen alleen maar jaloers en wilden dat zij het ook hadden gedaan..

Velen zijn je al voor gegaan, dat lukt jou ook!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven