Ervaringen met Valencia

18-04-2015 08:07 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zijn er mensen met ervaring met Valencia? Is het de moeite waard om te bezoeken?

Wat moet je absoluut zien als je daar bent? Heeft het een mooie stadskern?

We zijn voor alles in.. Cultuur, natuur en de city natuurlijk !
Geniet
Erg leuke stad, mooi oud centrum maar ook het nieuwe deel met een aantal musea in prachtige gebouwen langs de rivier is leuk. Prima stad om een paar dagen door te brengen. Huur fietsen (kan gewoon op straat, met je creditcard) en fiets door het park langs de rivierbedding.
Hele leuke veelzijdige stad. De stadskern is een oud centrum met leuke winkels, wat mooie oude gebouwen om te bezoeken.

Daarnaast staan aan de rand van het centrum een aantal moderne gebouwen die samen het cuidad de las artes y las ciencias vormen.

Onderdeel zijn oa een zeer mooi aquariumpark waar je je wel een dag kunt vermaken, een bioscoop, theater, een technisch museum, palmentuin en prachtige waterpartijen waar van alles te beleven is.

Daarbaast heeft Valencia een heel groot stadspark waar van alles te beleven is en waar je door kunt lopen of fietsen. De stad heeft een leuk strand en boulevard. Ook ligt er net buiten Valencia een natuurpark Albufera en heeft de stad een mooie dierentuin.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Mooie stad! Wat ik een aanrader vind (naast de fietsen) zijn de toeristenbussen:

...ook nog een toeristische bus in Valencia: de populaire hop-on-hop-off bus die je zowat in elke grote stad tegenkomt. De hop-on-hop-off bus is een ontzettend leuke manier om de stad goed te verkennen. Het zijn open dubbeldekkers, zodat je in de zomer bovenin de bus lekker in the open air van de stad kunt genieten. 

In Valencia stopt de bus bij vijf bushaltes en bij elke bushalte kun je uitstappen en rondkijken en weer opstappen waar en wanneer je wilt. De centrale vertrekplaats is Plaza de la Reina. En de vijf stophaltes zijn: Plaza de la Reina, het IVAM (het institutuut voor Moderne Kunst), De Stad van de Wetenschappen en de Kunsten, Oceanografico en het Museum voor Schone Kunsten. Hoewel het maar 5 stophaltes zijn, is het toch mogelijk om een groot aantal bezienswaardigheden te zien. Er zijn namelijk juist die stophaltes gekozen, van waaruit je makkelijk te voet naar de belangrijkste hotspots van de stad kunt lopen. 

Elke 20 minuten vertrekt er in de zomer een bus, van 10.30 tot 22.30. In de winter zijn er aangepaste tijden, dan vertrekt er elke 30 minuten een bus ban 10.30 tot 21.00. 

Een dagkaart is vierentwintig uur geldig en kost gemiddeld 14 euro. ...
Al mijn jeugdherinneringen komen weer boven..💕 gewoon gaan to!!
Ik zou de hop on hop off bus overslaan en lekker gaan fietsen. Zo groot is het centrum niet dat je een bus nodig hebt.

Leuke stad, heb me er prima 2 dagen vermaakt.
Dank voor jullie berichtjes. Dat wordt dus een dagje Valencia :-)
Geniet
quote:Miss-popcorn schreef op 18 april 2015 @ 09:33:

Dank voor jullie berichtjes. Dat wordt dus een dagje Valencia :-)👍
De dierentuin bioparc is echt heel gaaf en makkelijk te bereiken met de metro. Valencia heeft veel weg van Barcelona vind ik, alleen iets kleiner. Als je nog een leuke eetgelegenheid zoekt...Pappardella vlakbij plaza da Reina. Veel plezier!
Wij zijn er drie dagen geweest en kwamen ogen te kort!
Mooie stad, helaas ben ik er te kort geweest om veel te zien, bovendien was het gruwelijk heet.
verba volant, scripta manent.
zeker een aanrader.1 dagje is echt te kort!
Hoeveel dagen heb je ongeveer nodig om alles te kunnen zien?

Is de wijk El cabanyal en benimaclef de moeite waard om te bezoeken?
wij waren er drie volle dagen,had nog wel een dag extra kunnen zijn.die wijken zegt me even niks(maar kan dat soort dingen niet onthouden)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven