Ik wil niet liegen...

20-08-2008 11:47 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo meiden,

altijd een beetje meegelezen op het forum en nu open ik zelf een topic want ik weet me even geen raad...

Ik ben 6,5 week zwanger en sinds afgelopen zondag ongelofelijk misselijk. Niet alleen 's ochtends, maar de hele dag... Alle adviezen volg ik op; elk uur kleine beetjes eten, geen vet eten, veel drinken, etc. etc.

Maar nu komt het probleem. Ik heb deze week een aantal afspraken staan met vriendinnen (winkelen, etentje, op bezoek) Maar ik kan het echt niet, ik voel me zo beroerd. Ik loop steeds met een plastic tasje door het huis . De eerste afspraak heb ik al af kunnen zeggen. Heb verteld dat ik me niet lekker voel, last van mijn buik en misselijk en ja hoor daar kwam de vraag: je bent toch niet zwanger??? Mijn eerste leugen: "haha, nee joh"

Oh, wat voelde ik me rot. Loop gewoon glashard te liegen.

Ik wil het nog niet vertellen. Mijn eigen ouders en schoonouders weten het nog niet omdat zij nog op vakantie zijn (nog 1,5 week) en ik wil dat zij de eersten zijn die het te horen krijgen.

En daarbij, dan vind ik het nog erg vroeg om aan vriendinnen te vertellen. Pas 6,5 week, er kan nog van alles mis gaan.

Nu heb ik aankomend weekend een etentje. Met 3 andere meiden. Speciaal omdat we die dag zoveel jaar vriendinnen zijn. Deze datum staat al heel lang vast. Hoe moet ik dit nu op gaan lossen? De mailtjes vliegen rond; "hoe laat spreken we af", "ik heb er zin in" etc.

Maak ik me al te vroeg zorgen? Voel ik me zaterdag alweer een stuk beter?

Oja, en dan nog iets. Ik heb de menukaart al gezien. Een voorgerecht met gerookte zalm!!!! Wie zegt dat het echt vers is en niet vacuum verpakt? Hoe kom ik hier onderuit als ik zaterdag wel zou gaan? Ik ben gek op gerookte zalm, dus zeggen dat ik er niet zo van houd is geen optie.

Pff....wat een gedoe he

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Alvast bedankt!!!

Groetjes Hagelslagje
Je liegt niet, je stelt de waarheid vertellen gewoon even uit.
Waarom zit iedereen zo te 'drammen' dat TO het moet vertellen terwijl ze in haar openingspost duidelijk aangeeft het niet te willen vertellen ??

Als je zegt dat je niet mee kan omdat je ziek bent lieg je naar mijn idee niet. Misschien is het een optie om die pilletjes die al eerder geopperd zijn te proberen ? Hopelijk helpen ze en kun je lekker mee uit eten ! Over de gerookte zalm zou ik me niet zo'n zorgen maken, je mag toch aannemen dat die in een restaurant wel vers is.

En natuurlijk van harte met je zwangerschap !
Ik snap niet dat daar over gelogen moet worden. Het zijn notabene vriendinnen. Al dat stiekeme gedoe altijd als er iemand zwanger is. En als je wil dat ouders het eerst weten, stuur ze 'n sms of bel ze ff. Dan kunnen ze er in 't buitenland een goed glas op drinken dat ze opa en oma kunnen worden.
.
Ik snap heel goed dat je het eerst aan je ouders en schoonouders wilt vertellen. Zij worden tenslotte opa's en oma's van het kind. Als het jouw keuze is om het hen het eerst te vertellen, kun je daar gewoon aan vasthouden. Ik zou me ook voor kunnen stellen dat je ouders en schoonouders zich gepasseerd voelen als je het eerst aan vriendinnen vertelt.

Je vriendinnen nemen je het heus niet kwalijk als je zegt dat je buikgriep hebt en achteraf zwanger blijkt te zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven