Londen, hotel, tips enz.

20-04-2015 00:35 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik weet het, ik ben er erg vroeg bij, maar toch hoop ik hier op tips over ons reisje naar Londen.

We willen pas in de herfstvakantie (vanaf 24 oktober) gaan, maar alvast wat info vragen kan geen kwaad.

We zijn met 3 personen: man, ik en dochter van 14, en we wonen in Limburg. We willen geen auto meenemen naar Engeland en ook niet met een bus, maar voor de rest weten we nog niet op welke manier we wel willen reizen. Vliegtuig, boot, trein? En als we gaan vliegen, op welk vliegveld kunnen we dan het beste landen? Vertrek maakt niet veel uit: Maastricht, Eindhoven, Rotterdam, Amsterdam, Brussel, Dusseldorf, Keulen of Aken, kan allemaal.

We gaan normaal altijd met de auto op vakantie, pas 1 keer gevlogen, dus erg ervaren zijn we niet

Dan het verblijf in Londen...We zoeken een 3-persoons kamer. Hoeft niet midden in het centrum (maar mag wel). Wel goed bereikbaar vanuit de plaats waar we aankomen (vliegveld, station) en met goede verbindingen naar de stad.

Schone kamer, met eigen sanitair en niet al te duur.

We willen 4 nachten gaan en het liefst zo fijn maar ook zo goedkoop mogelijk Wie heeft goede tips???

Alvast bedankt.
Aan de Eurostar pakken en dan opstappen in Brussel had ik nog helemaal niet gedacht. Lijkt me best een goed idee. Geen gedoe met veraf gelegen vliegvelden of havens, maar lekker aankomen in de stad. Brussel is van ons uit een uurtje dus goed te doen. Dat gaat het denk ik worden! Dank voor deze tip.

Nu nog een hotel of iets dergelijks. Ik ga vanavond eens rustig jullie tips bekijken.

Qua bezienswaardigheden zullen het toch wel de bekende dingen worden. En natuurlijk het reuzenrad, volgens mij dé reden waarom dochter naar Londen wil. 😊 En rondrit op dubbeldekker, boottocht op Theems. Winkelen niet echt, hoewel dochter overal waar ze komt parfum wil kopen. Maar dat zal vast niet zo moeilijk zijn.

Wat eten betreft zijn we ook niet zo moeilijk, en heb ik ook al leuke dingen hier gelezen.

Harry Potter kent onze dochter niet, was wel een leuk idee geweest.

Tips blijven natuurlijk welkom!
Travellodge al genoemd?

Moet je maar Googlen dan kom je op hun website, er zitten er meerdere in Londen. Hotel is niet al te duur voor Londen, buiten Londen zijn travellodges nog beter betaalbaar. De kamers zijn schoon, goede bedden met veel kussens en prima badkamer met veel handdoeken. Tis gewoon een heel prima niet te gek hotel.
Ryanair vanaf Eindhoven!

Verder, wat Wollstonecraft2 zei: ik vond het een prima B&B. Heel vriendelijk personeel. Dichtbij Victoria Station.

Vanaf Stansted rijden er touringcars van o.a. Terravision rechtstreeks naar Victoria.

Veel plezier!
quote:sjansje schreef op 20 april 2015 @ 18:04:

Harry Potter kent onze dochter niet, was wel een leuk idee geweest.

Harry Potter, boeken of films, leek me iets wat elke tiener toch wel bekend mee is..

ontopic, geen idee of het al genoemd is; een bezoekje aan Waterstones aan Piccadilly, europa's grootste boekenwinkel (vind ik als boekliefhebber echt geweldig).

of naar Camden market, dat kun je met de metro doen en is een markt met veel alternatieve kleding, sieraden, tassen, spulletjes en veel lekker eten.
quote:Hyperbole schreef op 21 april 2015 @ 20:28:

[...]

Harry Potter, boeken of films, leek me iets wat elke tiener toch wel bekend mee is..

ontopic, geen idee of het al genoemd is; een bezoekje aan Waterstones aan Piccadilly, europa's grootste boekenwinkel (vind ik als boekliefhebber echt geweldig).

of naar Camden market, dat kun je met de metro doen en is een markt met veel alternatieve kleding, sieraden, tassen, spulletjes en veel lekker eten.

Haha, ik kan me je verbazing wat betreft Harry Potter wel voorstellen, want de meeste tieners zullen de boeken en films inderdaad wel kunnen dromen. Maar mijn dochter heeft ASS en een verstandelijke beperking. Vandaar dus

Die boekenwinkel klinkt geweldig, man en ik zijn gek op lezen! En Camden market lijkt me ook erg leuk. Dank je wel
Trouwens, we zijn nu aan het denken om bij een reisaanbieder (geen idee of ik hier namen mag noemen, dus voor de zekerheid doe ik dat maar even niet) de Eurostar vanaf Brussel en hotel te boeken. Daar kunnen we dan ook meteen zo'n openbaar vervoerkaart boeken, en diverse tickets van dingen die we willen gaan doen.

Lijkt me op zich wel gemakkelijk, en de prijzen vielen me best mee.
Een kennis van mij die heeft dit jaar een busreis gedaan naar Londen , alles in een en je wordt in hartje Londen gebracht en verder nergens omkijken naar . En alle vrijheid als jezelf op pad wilt.

Vorig jaar hebben we zelf gevlogen lowcost, maar dan heb je nog bijkomende kosten bagage of je moet haast niks mee willen nemen. En dan de kosten van het vervoer heen en terug van de luchthaven. In ons geval was dit met de trein. Hotel via booking. com geboekt
Ik vind voor een paar dagen Londen de trein toch echt ideaal.

Als je niet extreem ver van Brussel woont tenminste.

Op 3 uur sta je van Brussel middenin centrum Londen.

Als je alle tijd telt die je kwijt bent aan vliegen (2 uur vooraf op de luchthaven, vliegen, eventuele bagage terugvinden, een bus naar 't centrum zoeken, ...) ben je langer onderweg.
quote:Wollstonecraft2 schreef op 20 april 2015 @ 06:03:

Ik heb een tijdje geleden hier gelogeerd, leuk hotel en dichtbij Victoria station waar veel bussen vanaf vliegvelden aankomen. Het is ook een groot trein/metro station. Vlakbij zijn een paar grote supermarkten, altijd handig en de bus die naar Trafalgar Square rijdt stop ook vlakbij.

Laatste keer ben ik gevlogen op Stansted, maar dat vond ik niet zo handig, je moet dan nog ruim een uur met de bus om in London te komen en die bussen zijn erg druk.

Het handigst is om op vliegveld London City te vliegen, dan zit je meteen in de stad.

http://www.georgianhouseh ... artments/classic-room.asp

Wat leuk, hier logeer ik binnenkort met mijn dochter (15). Wij vliegen inderdaad vanaf Londen City. Wat iemand anders schreef, deze vluchten zijn vaak wel iets duurder, maar wij vinden het wel prettig dat we dichtbij Londen zitten, aangezien we ivm een medische afspraak pas rond het middaguur weg konden. Dan halen we die tijd weer in doordat we dichtbij de stad landen en ook Rotterdam is dichtbij en lekker klein, zodat je ook op het vliegveld zelf weinig tijd kwijt bent.

Ik lees dus ook de andere tips met veel belangstelling. Ik wilde musicalkaarten bestellen, maar ik begrijp dat dat bijna altijd ter plekke nog wel lukt tegen een goedkoper tarief. Er spelen genoeg die we leuk vinden dus dat moet wel lukken. Die high tea in de bus vind ik er ook erg leuk uitzien, maar wel prijzig moet ik zeggen en dan heb ik nog geen idee hoeveel de pond staat tov de euro, maar dat zal vast ook niet gunstig zijn.
quote:Mietrot schreef op 22 april 2015 @ 01:04:

Ik vind voor een paar dagen Londen de trein toch echt ideaal.

Als je niet extreem ver van Brussel woont tenminste.

Op 3 uur sta je van Brussel middenin centrum Londen.

Als je alle tijd telt die je kwijt bent aan vliegen (2 uur vooraf op de luchthaven, vliegen, eventuele bagage terugvinden, een bus naar 't centrum zoeken, ...) ben je langer onderweg.Ik vlieg gewoon vanaf rotterdam baar Londen city, van deur tot deur doe ik 2,5 uur over, dat red ik echt niet met de trein. 20min van te voren inchecken, dus pak ik een half uur dan ben ik zeker, rdam AirPort is 4km van m'n huis.
quote:lattemachiato schreef op 22 april 2015 @ 10:38:

.. en dan heb ik nog geen idee hoeveel de pond staat tov de euro, maar dat zal vast ook niet gunstig zijn.Tegen de 1.40 momenteel. Inderdaad niet gunstig.
20 minuten vantevoren inchecken lijkt me wel heel optimistisch dan moet jevaak al in het toestel zitten voordat die vertrekt.
quote:Superhuisvrouw schreef op 23 april 2015 @ 23:21:

20 minuten vantevoren inchecken lijkt me wel heel optimistisch dan moet jevaak al in het toestel zitten voordat die vertrekt.Met de cityjet kan je tot 20min. Van te voren inchecken
Weet iemand hier ook toevallig wanneer de summersale begint in Londen? Ik dacht zelf ergens eens gezien te hebben half juni maar begin toch te twijfelen..
If you can dream it you can do it

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven