Schoonmaakazijn katten

21-04-2015 10:40 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Aangezien ik veel last heb van mieren op mijn balkon, heb ik mijn (inmiddels niet meer zo gezonde) planten weggedaan. Ik zie nog steeds een paar mieren lopen en kreeg ik als tip om het balkon schoon te maken met schoonmaakazijn.

Maar nou wil ik graag weten of schoonmaakazijn gevaarlijk is voor katten? Mijn katten liggen graag op het balkon en dan krijgen ze het toch aan hun vacht. Uiteraard zou ik eerst wachten tot het balkon weer droog is, maar weet iemand of het dan nog kwaad kan als het aan hun vacht komt en ze zichzelf daarna wassen?
mierenpoeder is ook rommel toch?

Kom nou als je verdunde schoonmaakazijn gebruikt voor het balkon en je laat het drogen gebeurt er niks .

mijn kat drinkt zelfs een paar slokjes sodawater en die leeft ook nog zonder problemen
quote:miedo schreef op 21 april 2015 @ 11:09:

Kom nou als je verdunde schoonmaakazijn gebruikt voor het balkon en je laat het drogen gebeurt er niks .

mijn kat drinkt zelfs een paar slokjes sodawater en die leeft ook nog zonder problemenWant soda is hetzelfde als schoonmaakazijn?
quote:Bieb2.0 schreef op 21 april 2015 @ 11:10:

[...]

Want soda is hetzelfde als schoonmaakazijn?Nee soda is nog erger
@ Derpina: binnen zou ik het inderdaad niet durven te gebruiken, daarom heb ik er ook totaal geen ervaring mee. Wel fijn dat jij en Bieb2.0 het even aangeven; misschien moet ik toch maar iets anders verzinnen.....
quote:Mevrouw75 schreef op 21 april 2015 @ 11:07:

[...]

Nee hoor.

Het enige symbool dat op mijn schoonmaakazijn staat is dat de verpakking bij het plastic afval kan;)Oke, ik dacht dat daar zo'n teken op stond net als bij de chloor oid.
quote:miedo schreef op 21 april 2015 @ 11:09:

mijn kat drinkt zelfs een paar slokjes sodawater en die leeft ook nog zonder problemenDaarom gaf ik aan dat er mieren poeder is die niet schadelijk is voor hond/kat weet ik veel wat.
Stuivers liggen hier inmiddels volop

Mierenpoeder schijnt ook giftig te zijn voor huisdieren en kinderen.
quote:loulou39 schreef op 21 april 2015 @ 11:13:

Stuivers liggen hier inmiddels volop

Mierenpoeder schijnt ook giftig te zijn voor huisdieren en kinderen.

Ja dat klopt ik kan het busje niet vinden wat ik had zal wel op zijn.

Maar dat was niet giftig voor huisdieren.

Anders zo'n lokdoosje?

Hier zijn de stuivers nu uit de tuin aangezien hier iemand rond kruipt en alles in zijn mond stopt. Dus gebruik straks ook maar een lokdoosje wat ik verstop
Hahaha, die stuivers

Mocht je nog op de naam komen van dat spul, hoor ik het graag van je.

Ik denk dat ik maar als compromis de (inmiddels lege) plantenbakken en de balkonranden preventief met schoonmaakazijn ga behandelen....

Bedankt voor al jullie reacties!
Oeps, ik dweil met schoonmaakazijn en heb een kat. Nooit over nagedacht dat het schadelijk zou kunnen zijn
quote:Derpina schreef op 21 april 2015 @ 11:03:

[...]

volgens mij staat er een gigantisch kruis op zo'n fles dan is het toch geen natuur product.

*Gaat op fles kijken*

Ben jij niet in de war met ammonia of spiritus??

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven