Ik voel me schuldig

21-04-2015 19:47 135 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vandaag op internet las ik een stuk over de vluchtelingen die massaal verdronken zijn. De reacties waren echt te grof voor woorden. Mensen die zeiden dat ze de rest ook af moeten schieten, dat het zoveel uitkeringen scheelt en weet ik veel wat.

Ik werd er echt boos om!

Degene die de ergste reactie had geschreven was een jongen. Ik klikte op zijn profiel en er stond open en bloot waar hij werkt. Hij uitte nog meer ernstig grove dingen. In een opwelling heb ik zijn werkgever gemaild met het verzoek hem niet te ontslaan maar dat een reprimande op zijn plaats is, gezien het feit dat het de bedrijfsnaam ook kan schaden. Het is toch te zot voor woorden wat mensen tegenwoordig op internet zetten?

Ik voel me nu echter wel wat schuldig. Terecht of niet?
Het was niet jouw plaats. Maar schuldig? Nah... Hij zet het toch zelf open en bloot online? Daar kunnen zijn collega's (of zijn baas?) het ook lezen. Misschien hebben het die al gelezen? In dat geval zal het weinig uitmaken.
Waarom voel je je schuldig?
Egidius. Niet Eggie.
Aansteller.
Zou me niet al te schuldig voelen, waarschijnlijk ben je niet de enige die z'n werkgever heeft gemaild (als het gaat om degene waar ik denk dat het over gaat, is veel ophef om geweest).
quote:GateKeeper schreef op 21 april 2015 @ 19:52:

Aansteller.

Dankjewel! Dat had ik echt even nodig.

Ik voel me schuldig omdat het eigenlijk mijn plaats niet is, maar ik deed het in een opwelling. Ik geloof in karma dus ja, dan weet je het wel
quote:szrr_91 schreef op 21 april 2015 @ 19:55:

Zou me niet al te schuldig voelen, waarschijnlijk ben je niet de enige die z'n werkgever heeft gemaild (als het gaat om degene waar ik denk dat het over gaat, is veel ophef om geweest).Ik kan het niet meer terug vinden maar om wie ging het volgens jou? Initialen?
Inderdaad niet jouw plaats, maar toch vind ik het prima dat je dat hebt gedaan.
Tja, als jij het niet had gedaan had een ander het misschien wel gedaan. En er is niets waar je je schuldig over hoeft te voelen, want je weet ten eerste niet of die mail bij zijn baas aankomt, vaak zit er nog een secretaresse tussen. En als zijn baas het al leest, dat hij er wat mee doet.

Je had die jongen ook kunnen wijzen op zijn asociale gedrag. Maar ja, dat zal wel niet veel uithalen bij dergelijke types. Was ie nog erg jong?
Je had best een reactie mogen geven op zijn in jouw ogen grove reactie. Maar om nou zijn werkgever hier bij te betrekken vind ik onterecht. Iedereen mag zijn mening geven, deze jongen dus ook. Ik ben het met je eens dat sommigen te ver gaan. Maar dan nog moet je derden daar niet bij betrekken.
quote:celine2906 schreef op 21 april 2015 @ 19:57:

Je had best een reactie mogen geven op zijn in jouw ogen grove reactie. Maar om nou zijn werkgever hier bij te betrekken vind ik onterecht. Iedereen mag zijn mening geven, deze jongen dus ook. Ik ben het met je eens dat sommigen te ver gaan. Maar dan nog moet je derden daar niet bij betrekken.

Daar heb je op zich gelijk in.

Ik vind het echter dermate storend dat sommige mensen menen alles maar op internet te moeten zetten. Je mening geven mag maar dit ging echt te ver.

Bovendien denk ik dat het niet slim is om te doen terwijl de hele wereld kan zien bij wie je werkt.

Ik weet dat veel werkgevers hier heel streng in zijn.
quote:KatnissEverdeen schreef op 21 april 2015 @ 19:56:

[...]

Dankjewel! Dat had ik echt even nodig.

Ik voel me schuldig omdat het eigenlijk mijn plaats niet is, maar ik deed het in een opwelling. Ik geloof in karma dus ja, dan weet je het wel Je voelt je dus niet schuldig maar zit te peilen of dat wel zou moeten.
Egidius. Niet Eggie.
Prima aktie.. misschien moeten dat soort types eens nadenken wat ze online tikken.
quote:_Egidius_ schreef op 21 april 2015 @ 20:00:

[...]

Je voelt je dus niet schuldig maar zit te peilen of dat wel zou moeten.Jawel, ik voel me ook wel schuldig. In de zin van dat ik het prima vind als zo'n type op zijn gedrag aangesproken wordt. Ik denk ook zeker dat dit meer indruk maakt dan een vreemde via internet. Maar ik hoop alleen niet dat hij echt in de problemen komt hierdoor.
Ik vind het een onnodige en rare actie om in een opwelling zijn werk erbij te betrekken. Zou ik nooit doen dus.
quote:celine2906 schreef op 21 april 2015 @ 19:57:

Iedereen mag zijn mening geven,.Racisme , doodsverwensingen etc. dien je maar fijn in te stikken slikken.

Vrijheid van meningsuiting

De vrijheid van meningsuiting is echter niet absoluut, er zijn enkele beperkingen vastgelegd in het Wetboek van Strafrecht. In artikel 137c wordt het opzettelijk beledigen van een groep mensen strafbaar gesteld

Artikel 137d stelt het aanzetten tot haat of discriminatie strafbaar
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Waar bemoei jij je mee?

Vrijheid van meningsuiting enzo
Frankly my dear, I don"t give a damn
quote:KatnissEverdeen schreef op 21 april 2015 @ 20:00:

[...]

Bovendien denk ik dat het niet slim is om te doen terwijl de hele wereld kan zien bij wie je werkt.

Ik weet dat veel werkgevers hier heel streng in zijn.Dan nog is dat zijn eigen verantwoording en hoeft niemand daar het werk bij te betrekken. Als jij het niet eens bent met zijn mening, dan laat je dat weten via een PB en niet via zijn werk.
quote:KatnissEverdeen schreef op 21 april 2015 @ 20:02:

[...]

Maar ik hoop alleen niet dat hij echt in de problemen komt hierdoor.

Tsja.

Daar had je dan eerder aan moeten denken.

Want die kans zit er wel in.
quote:calvijn1 schreef op 21 april 2015 @ 20:05:

Waar bemoei jij je mee?

Vrijheid van meningsuiting enzoMogen jouw leerlingen ook echt alles tegen jou zeggen wat ze van je vinden? Daar staat geen sanctie op?
quote:celine2906 schreef op 21 april 2015 @ 20:06:

[...]

Dan nog is dat zijn eigen verantwoording en hoeft niemand daar het werk bij te betrekken. Als jij het niet eens bent met zijn mening, dan laat je dat weten via een PB en niet via zijn werk.Eens
quote:KatnissEverdeen schreef op 21 april 2015 @ 20:00:

[...]

Ik weet dat veel werkgevers hier heel streng in zijn.En terecht.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 21 april 2015 @ 20:05:

[...]

Racisme , doodsverwensingen etc. dien je maar fijn in te stikken slikken.

Vrijheid van meningsuiting

De vrijheid van meningsuiting is echter niet absoluut, er zijn enkele beperkingen vastgelegd in het Wetboek van Strafrecht. In artikel 137c wordt het opzettelijk beledigen van een groep mensen strafbaar gesteld

Artikel 137d stelt het aanzetten tot haat of discriminatie strafbaarIk ben het met je eens dat sommige meningen echt te ver gaan en dat je daar best van iets mag zeggen maar dat had TO niet via de wg hoeven te laten weten.
Nou, daar ben je als werkgever vet mee als je bedrijfsnaam er open en bloot bijstaat. Wat een oetlul. Ik zou het absoluut willen weten als mijn bedrijfsnaam zo te grabbel werd gegooid.
You know how I know? Because I reeaally think so!
quote:blijfgewoonbianca schreef op 21 april 2015 @ 20:07:

[...]

Mogen jouw leerlingen ook echt alles tegen jou zeggen wat ze van je vinden? Daar staat geen sanctie op?Vind ik geen vergelijking eerlijk gezegd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven