Wat mag ik verwachten van onze meid van ruim 8mnd?

20-08-2008 20:05 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames!

Open even een topic over onze dochter van ruim 8 maanden omdat ik graag meningen wil horen ofdat ik iets van haar verwacht wat onredelijk is.

Dit is haar eet/drink/slaap ritme:

7:00 opvolgmelk maar nooit zo veel, 50-100ml

10:00 fruit en water

10:30-11:30 slapen

12:15 boterhammen en een glas water (soms wel twee snee-en brood, 1 atijd.)

13:30-15:30 slapen

15:45 (peper)koek glas water

17:30 warme maaltijd en een toetje (eet ze heel goed!)

20:00 naar bed

ergens tussen 23:00/24:00 een fles (pyjama)pap, deze drinkt ze heel goed, 200-250 ml.

Overdag blieft ze geen melk, moet er niets van weten, niet uit de (tuit/rietjes/gewone)fles, niet als pap van een bord en niet uit een glas.

Maar nu, de nacht.

Rond een uur of 3:00-4:00 begint ze te spoken, afgelopen nacht al om 1:30 maar toen heb ik dr laten liggen, ben er ook niet heen gegaan

(ze had tenslotte 2 uur van te voren heel goed gedronken)

Om 4:00 begon ze echt te mopperen en ben er toen heengegaan met een flesje melk.

Ze heeft toen ongeveer 100 ml gedronken en viel toen al drinkend weer in slaap.

Om 7:00 wordt ze weer mopperend wakker en toen ik dr dan een fles gaf dronk ze minder dan 100ml.

Wat ik nu eigenlijk wil doen is, haar 'laten liggen' tot 7:00 en dat ze dan hopelijk 200ml oid in 1 keer drinkt.

Maar ik weet niet ofdat dat onredelijk is van me om te verwachten van haar dat ze het maar moet doen met 200-250 ml (pyjama)pap tot 7:00.

Met haar gewicht zit ze op het gemiddelde, lengte ver daarboven.

Wat vinden jullie?

Groetjes!

P.s.

Ik word wakker van haar omdat ze al duimend ligt te mopperen, echt huilen doet ze niet, moet zeggen dat ik dit ook nog niet echt heb afgewacht totdat ze gaat huilen omdat ik bang ben dat ze dr zus van 1,5 wakker maakt.

Ze ligt gewoon heel klagend, luidruchtig te duimen zeg maar.

Ben nu ff mn meiden op bed leggen, tot straks!

xx
in pyjamapap zit suiker, lijkt me juist niet handig voor het slapen gaan veel suiker. Misschien wordt ze daar wel onrustig van?
Whatever, I do what I want
Weet je zeker dat het honger is? En geen behoefte om mama even te zien? Ik zou haar gewoon eens laten liggen om te kijken of ze écht honger heeft. Laten huilen zou ik niet doen, dan maar een voeding, maar even afwachten of ze niet gewoon verder slaapt lijkt me heel zinnig.

Ik vraag me wel af waarom je haar pyjamapap geeft en waarom zo laat. Mijn zoontje is gecorrigeerd net zo oud en hij eet heel flink, maar hij krijgt al sinds maanden geen late voeding meer.
En inderdaad, die plens met suiker terwijl je al een paar uur ligt te pitten lijkt me niet bevorderlijk qua bloedsuikerspiegel en dergelijke. Door suiker stijgt je bloedsuikerspiegel heel snel, maar heb je ook sneller weer honger. Gewone pap verteerd langzamer (maar daar zit tegenwoordig ook suiker in, zie mijn topic) en is véél gezonder dan die smaakjestoestanden.
Mijn dochter krijgt ook al een tijdje geen late voeding meer (ze is nu 9,5 maand) ik denk dat het een aantal nachten flink investeren is in even aandacht (geen licht aan anders wordt ze nog wakkerder), niet uit bed halen, troosten, misschien speentje, muziekje aan en weer weg. Volgens mij is het geen honger als ze maar 100 ml drinkt. En als je haar toch iets te drinken wilt geven zou ik water doen. (ook omdat melk geven zo laat op de nacht slecht is voor de tanden)

Verder is het bekend dat kindjes van die leeftijd (ongeveer vanaf 8 mnd) ineens gaan dromen. Hun bewust zijns gebied is ineens zoveel groter geworden dat ze daar snachts onrustig van kunnen worden. Dat is dus een fase waarin ze snachts kunnen gaan spoken. Maar ik weet niet of ze dit al de hele tijd heeft gedaan of dat het iets is van de laatste tijd.
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
Wordt ze zelf wakker voor die late voeding?

Mijn zoontje heeft tot vlak voor zijn eerste verjaardag een fles gehad om 23:00 (en een voor het slapen). Hij zat qua gewicht op de curve en qua lengte er ver boven, dus hij kon het hebben.

Nu is hij 15 maanden en krijgt vlak voor het slapen nog een fles Bambix (hoewel ik na het topic van Eowynn toch eens ga zoeken naar andere pap).

Misschien is dat dus een idee? Een fles pap voor het slapen en die van 23:00 zolang ze zelf aangeeft dat ze die wil? Ik zou dan wel gewone pap nemen en niet een pyamapapje.

zo zou ze toch echt voldoende moeten hebben om de nacht door te komen en is het misschien inderdaad zo dat ze gewoon even haar moeder wil zien.
Mijn dochter houdt niet van veel eten ineens en at dus, ook als baby al, meerdere keren kleine beetjes. Ook 's nachts ja. Je kreeg er bij haar geen hap meer in dat ze trek had. Kun je je druk over maken maar het leek mij in deze wereld van overgewicht wel een goede eigenschap. Ze is nu 5 en eet nog steeds niet als ze geen zin heeft.
Hoi ben ik weer!

Bedankt voor de snelle reacties!

Even over de pyjamapap, die zijn we gaan geven omdat toen ik stopte met de bv toen ze 6,5 maand was heel moeilijk kunstvoeding dronk.

We hebben toen vanalles geprobeerd en 's avonds dronk ze die pyjamapap heel erg goed, iets waar we toen heel blij mee waren omdat ze haast niet aan dr melkproducten kwam.

Het is idd misschien een goed idee om nu weer eens gewone pap te gaan geven... heb nog wel rijstebloem in huis (nutrix)

Ofdat het is dat ze mama wilt zien... nee, denk het niet eerlijk gezegd, ze ligt klagend te duimen met dr ogen dicht en als ze me ziet begint ze echt te mopperen/huilen (totdat ze die fles krijgt)

En verdere info:

*Ja, het is iets wat ze altijd heeft gedaan en ik moet zeggen dat ik 2 keer dr uit in de nacht (want we liggen dr om 22:30 in meestal) nu ik weer zwanger ben toch wel ruk begin te vinden.

*Ik haal haar niet uit bed, ze drinkt al liggend de fles, op schoot heeft ze nooit de fles gewild, was veelste afgeleid.

*Ik gebruik het licht van de ganglamp terwijl de deur op een kier staat, maak het dus absoluut niet 'gezellig' ze krijtgt de fles, kus en ben weg.

Speen wilt ze niet, ze gebruikt dr duim en een muziekje wil ik niet aanwennen.

*Ze komt om 23:00-24:00 idd zelf voor een voeding en omdat ze overdag geen fles wilt vind ik dit nog niet eens zo heel erg, het is die fles midden in de nacht die me opbreekt.

*Uit logeren hebben we ookal geprobeerd, mijn schoonmoeder kom het gelaag/geduim na 3 kwartier niet meer aanhoren, mijn moeder heeft dr wel laten liggen en daar begon ze toen om 6:00 echt te huilen.

*Mijn man uit bed schoppen is geen optie, voordat ie in de gaten heeft wat ie moet doen kan ik het al 10x gedaan hebben en hij moet dr om 4:30 ook weer uit voor zn werk, ik ben een tbm.

Groetjes!
Rond die leeftijd kwam onze dochter ook regelmatig voor een nachtvoeding tussen 02.00 uur en 04.00 uur.

Overdag at ze heel goed en na het inwinnen van advies, besloten wij dat ze nu echt moest gaan doorslapen en dat we geen nachtvoeding meer zouden geven. We hebben 2 moeilijke nachten gehad (wel een paar keer getroost, maar niet gevoed). En daarna is ze echt nooit meer wakker geworden 's nachts en sliep van 19.00 uur tot 07.00 uur zonder voedingen. Ze is nu 14,5 maand.

Ik denk dat gewenning op die leeftijd een grote rol speelt. De noodzaak/behoefte aan eten/drinken is er volgens mij niet meer op die leeftijd.
What matters most is how you see yourself
Jane:

Was dat maar een fase of kreeg jullie dochter de nachtvoedingen vanaf de geboorte?

Onze eerste dochter sliep al heel snel door dus dit is nog een beetje zoeken voor me

Groetjes!
aangezien je dochter overdag niet echt melk wil, kan ik me zo voorstellen dat je op zich wel blij bent dat ze die pap in de avond goed drinkt en tja, daar zou ze op deze leeftijd qua voeding wel genoeg aan moeten hebben voor een hele nacht.

Mijn zoontje is nu ruim 7,5 maand maar krijgt vanaf dat ie een maand of 6 was, de late voeding niet meer, hij krijgt zn avondfles ergens tussen 1900 en 2000 uur en slaapt daar de hele nacht op.

Het is denk ik ook voor haar een gewoonte om die fles te krijgen, ze is er nu erg aan gewend. Ik zou ook proberen haar toch zoet te krijgen met haar duim, even een kusje en aandacht.

Kan me voorstellen dat je dat niet in 1 keer voor elkaar krijgt, mss moet je iedere nacht 20 of 30 cc minder melk gaan geven, of met meer water en minder poeder gaan geven, dat went ze het langzaam af, in 1 keer stoppen lijkt me lastig.

NOu veel sterkte ermee!
Ik bedenk me nu dat mijn zoontje rond 9 of 10 maanden ook ineens weer wakker werd voor een fles. Ik heb hem de eerste nachten die fles gegeven en daarna de fles steeds kleiner gemaakt.

Daarnaast heb ik hem overdag meer brood gegeven (maar je gaf aan dat je dochter niet meer wil, dus dat is geen optie). Nu krijgt hij rond 18:00 zijn avondeten en om 19:30 nog een fles Bambix. Ik moet er overigens wel bijzeggen dat hij een enorme eter is.
Goedenavond! Ben ik weer ff.

Zaterdag:

Bedankt voor het meedenken!

We zijn idd erg blij met de melk die ze uberhaubt dan zo in de nacht drinkt maar we vinden eigenlijk dat ze wel nu oud genoeg is om zonder te kunnen en op het eten van de dag en dan de late fles te teren.

Dat was dus ook mijn vraag, ofdat ze oud genoeg is om de nacht vooruit te kunnen met het vast voedsel dat ze eet en dan de late fles.

Lara:

Dat is onze meid eigenlijk niet... nou hoewel... eigenlijk is ze wel een grote eter maar totaal geen grote drinker.

Ik vind 1/5 tot 2 boterhammen voor zo'n klein popje namelijk best veel, dat eet onze dochter van 1,5 jaar oud niet eens altijd.

We hebben ook geprobeerd om 20:00 de laatste voeding te geven, maar omdat ze om 17:30 al goed eet dronk ze die niet al te best en kwam ze dus rond 1:00 en 5:00 oid

Weltrusten voor straks!

xx
Ik denk ook dat het een groot deel gewoonte is. Mijn dochtertje (7,5 maand) heeft gelukkig de gewoonte om het klokje rond te slapen. Zelfs snotverkouden of met buikgriep slaapt ze heerlijk (wel wat onrustiger). Laatst met die buikgriep had ze haar hele voeding uitgespuugd, daarna nog wat slokjes genomen (ik geef borstvoeding) om vervolgens de hele nacht weer door te slapen. Bij haar is dat dus blijkbaar gewoonte... en zo werkt het andersom denk ik ook.

Ik vind trouwens 200-250 ml pyjamapapje best veel en dan zo laat. Volgens mij zou ze met gemak het klokje rond 'moeten' kunnen slapen.

Als ze 's nachts wakker wordt, waarom niet gewoon even troosten, zonder flesje? Waarschijnlijk heeft ze dat helemaal niet nodig, maar misschien wel even wat troost of je gezicht even willen zien.
Hier een iets ander verhaal. Mijn dochter (ook acht maanden) krijgt nog een late avondvoeding om 22.30 u. Ze krijgt 150 cc pap (wel redelijk dunne pap). Ze wordt niet zelf wakker voor deze voeding, maar als we haar niet wakker maken, wordt ze 's nachts twee keer wakker en dan heeft ze echt honger, je hoort haar buik soms knorren. Het hangt gewoon heel erg af van hoe veel calorieen ze overdag binnenkrijgen, denk ik. Mijn dochter is heel actief en verbruikt veel, maar bijvoorbeeld brood gaat er nog niet zo heel goed in. Avondeten wel trouwens. Ik denk dat ze het nu nog gewoon nodig heeft. Ze slaapt erop tot een uur of zeven 's ochtends. Kortom, ik denk dat het best zou kunnen dat je dochter nog die late voeding nodig heeft, maar dat het 's nachts wakker worden wel gewenning is.

Ik wil de late voeding wel langzaam gaan afbouwen, met 30 cc per week ofzo, en dan kijken of ze door blijft slapen. Maar zo niet, dan heeft ze blijkbaar toch nog wat nodig en dat lijkt me ook geen drama. Je kunt een kind nou eenmaal niet dwingen om overdag meer te eten dan het op kan.
TheNurse, ik heb verder geen ideeen over hoe je meer ritme in je dag zou kunnen krijgen, maar ik denk wel dat je dochter te weinig zuivel binnenrkijgt. Tussen 8 en 12 maanden, als ze goed bijvoeding eten, hebben ze 500 cc zuivel nodig. Dat kan melk zijn, pap, e.d. maar je schrijft dat ze dat niet wil overdag.

Al een yoghurt geprobeerd? Of een danoontje ofzo? Of haar fruit aanlengen met zuivel, dat je een soort van milkshake krijgt? Plakjes kaas? Boter met extra calcium? (ah lekker op brood, bijvoorbeeld)

Heb je al aan het cb gevraagd wat je zou kunnen doen?
Magica, het verschilt ook heel erg per kindje blijkbaar wat ze verbruiken. Want mijn dochtertje is heel actief (kruipen, optrekken en dus veel staan) en eet niet zo denderend. Wel 4 goede borstvoedingen, maar 's ochtends wat fruit (ongeveer 1 stuk, ik geef 2 verschillede soorten uit 't handje), 's middags 2 hapjes brood (vaak met boter en kaas) en 's avonds 3 hapjes groente. Over de dag verdeeld zo'n 5 slokjes water of diksap. Meer krijg ik er niet in. En ze is afgelopen maand ook nog eens gemiddeld 120 gram per week aangekomen. Ik weet niet waar ze het vandaan haalt .

Ik heb altijd volledig op verzoek gevoed, vanaf ongeveer het begin nachtvoedingen om 1 en 4 uur 's nachts, vanaf 3,5 maand alleen nog 3-4 uur 's nachts en vanaf 4 maanden sliep ze meestal helemaal door en met 5 maanden altijd. Maar met borstvoeding is een nachtvoeding ook wel een stuk makkelijker. Ik vond het in ieder geval niet erg.
Wederom bedankt voor de reacties!

Vanmiddag zal ik uitgebreider reageren maar de hoefsmid komt zo en de meiden moeten nog naar bed.

We geven haar idd regelmatig kaas op brood, boter altijd.

Een danoontje.vla/toetje oid na de warme hap eet ze ook prima en ze drinkt zo in de avond/nacht/ochtend 350-400ml melk/pap.

Maak me dus niet zo'n zorgen dat ze nu niet meer aan dr melkproducten zou komen.

Even over afgelopen nacht,

23:30 opvolgmelk met nutrix gegeven, heeft ze ruim 150 ml van op,

3:30 begon ze te mopperen.

Niet naar toe gegaan, uiteindelijk viel ze weer in slaap.

4:30 werd ze wakker van haar vader die opstond en op de badkamer aan het rommelen was.

Toen er wel heen gegaan, toen dronk ze 180ml opvolgmelk met nurtix.

Toen geslapen tot 8:00, was wakker maar wilde geen fles met als gevolg dat ze om 9:00 toch eigenlijk wel honger kreeg, daarom eerder dr fruit gegeven.

Misschien dat ik dr echt moet laten liggen tot 7:00-8:00...

Nou, ik ga ze maar es op bed leggen.

Groetjes!
En wat betreft het CB, die kwamen ook niet verder dan de ideeen die ik zelf al had, vandaar dat ik het aan jullie vraag
Waarom heb je haar die fles gegeven om 4:30? Je geeft zelf al aan dat ze wakker werd van haar vader, ik zou dan dus in eerste instantie niet eens reageren, en pas als ze gaat huilen even troosten, maar dan nog niet meteen voeden. Ik denk dat als je het blijft aanbieden, je zelf een gewoonte kweekt. En dat ze het opdrinkt, mijn dochter drinkt ook altijd goed wanneer ik haar aanleg, ook al is het een uur geleden (dit komt dus alleen voor als ik ga werken of als we een lange rit met de auto gaan maken).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven