Konijn op kot?

23-04-2015 08:12 56 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey Hey,
Deze kan goed alleen zijn en is een gemakkelijke eter. Absoluut stank-vrij!!!
quote:sabbaticalmeds schreef op 23 april 2015 @ 11:23:

[...]

als je het goed doet worden je konijnen oud, en dan komen ook de gebreken.Tot nu toe zijn alle konijnen hier ouder dan 10 jaar geworden. Ik moet wel zeggen dat ik konijnen van ouder dan 10 geen vervelende, uitzichtloze onderzoeken en behandelingen laat ondergaan, op het moment dat er duidelijk wat mis is. Voor een jonger konijn zou ik wel meer uit de kast trekken, maar tot nu toe is dat gelukkig nooit nodig geweest. Ik heb nu sinds een half jaar een dumpkonijn van een fokker, dus ik ben benieuwd of hij ook oud gaat worden.
TO heeft al gereageerd dat ze geen konijn gaat houden!

Verder zijn er wel degelijk welzijnsmeters voor konijnen om hun welzijn te 'meten'. Natuurlijk kun je individueel geluk niet vastleggen, maar wel een bepaald aantal randvoorwaarden waar aan voldaan moet worden om je konijnen een goede basis te geven. Hier ook een aantal artikelen en onderzoeken naar huiskonijnen:

http://www.dierenwelzijns ... n-gezelschapskonijnen.htm

(mogelijk doen nog niet alle links het, de website is twee dagen geleden verhuisd)
quote:MadameQetesh schreef op 23 april 2015 @ 13:02:

[...]

Zijn niet mijn varkens. En die hebben tenminste een maatje.En kleurstof in hun oogjes. Je reinste dierenmishandeling.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
quote:Carenza schreef op 23 april 2015 @ 13:05:

Deze kan goed alleen zijn en is een gemakkelijke eter. Absoluut stank-vrij!!!En uitverkocht. Jammer, dan maar een echte.
quote:snowdogs schreef op 23 april 2015 @ 11:29:

[...]

Mijn reactie ging over de opmerking van Very_Cherry dat haar konijn dan niet voor 120% gelukkig zou zijn, maar dat ze met 100% genoegen neemt terwijl haar konijn de 100% ook niet haalt i.v.m. gebrek aan een soortgenoot.

Leer eens rekenen. Die 20% korting sloeg al op het gebrek aan soortgenoot.

Maar goed, hij zit op cursus Omgaan met Teleurstellingen dus hij zit alweer op 110%.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven