Huis te koop!

01-04-2012 21:14 2348 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nu de Open Huizen Dag voorbij is, en we weer gewoon proberen ons huis te verkopen...dacht ik dat het misschien leuk was om een beetje op de hoogte te blijven van elkaars ontwikkelingen.
Sabeintje, jeetje ja dan zit er wel druk achter ja. Heb je er stress van of valt het mee? Succes!!
Lastig sabeintje! Hoe is jullie prijs? Wij hebben een aantal maanden geleden zelf ook gekocht en, hoe mooi het huis ook, als je voor dezelfde prijs iets groters/mooiers kunt krijgen, houd je het toch voor gezien.

Het appartement wat wij nu in de verkoop hebben staan, wordt aangeboden voor ¤145.000, terwijl we het gekocht hebben eind 2009 voor ¤183.000. Absoluut zuur, maar ja. Gezien de buurt krijgen mensen voor dit bedrag lastig een mooier afgewerkt en groter appartement, waardoor kijkers so far erg positief zijn. Ik heb een opmerking onthouden die ik een tijd geleden hoorde: "een huis verkopen hoeft helemaal niet lastig te zijn, als je het maar reeel prijst gezien de huidige markt".

Lang verhaal, en misschien raken wij onze woning ook nog maanden niet kwijt, maar ik vind het allemaal wel logisch klinken
Wat annavanandelle zegt dus, alleen typ ik veel trager
Melsch, je hebt helemaal gelijk.
Markt voor appartementen is sowieso lastig op dit moment, geeft onze makelaar aan. Je koopt niet meer voor een paar jaar maar voor een langere tijd, en dan zou ik zelf nu ook niet meer de keuze maken voor een appartement...

Hier vanmorgen ook een teleurstelling. Kijker van eerder afgewezen bod gisteren nieuw bod gedaan van ¤140.000. Makelaar wederom doorgestuurd naar bevriende hypotheekadviseur, hebben we net te horen gekregen dat hij het niet kan betalen Balen! Ik snap ook oprecht niet dat iemand zich niet verdiept in mogelijkheden voor je een bod uitbrengt... Na 2 erg goede weken met kijkers dit weekend geen afspraken dus gevoelsmatig weer terug bij af. Zucht. Achtbaan, anyone?
O wat een rollercoaster melsch...

Op naar nieuwe kopers! Succes!

Hier een verhaal wat ik zelf nooit had kunnen geloven!

Vorige week in de verkoop gezet, nu inmiddels 'verkocht'

Volgende week tekenen we het voorlopig koopcontract,

dus het moet nog... Zo spannend als ik julllie verhalen ook

lees; van het toch niet kunnen financieren...

Wij hadden gekozen voor een super scherpe prijs

en blijkbaar werkt dat. Ik moet ook eerlijk zeggen het is echt

een bijzonder goede prijs voor de woning.

We zitten wel met een verlies van 50k maar met de huidige rente

etc gaan we zelfs vooruit op onze maandlasten met een nieuw huis...

Maar goed, spannende tijden en zo'n verhaal als bij mij kom je natuurlijk

bijna nooit tegen... Te bizar... Maar zoals ik zei: het moet nog....
Dramaqueen, gefeliciteerd !!! wat goed !!!

Melsch, je hebt helemaal gelijk. Als ik de tijd kon terugdraaien hadden we dit ook nooit gekocht. Wat moet jij in een achtbaan van gevoelens zitten, klote voor je. Ik herken het gevoel heel erg.. dat heb ik ook steeds als er weer een kijker afwijst. Hoop houden :)!!!
Vivacambridge: Dankjewel! Ik vind het zo knap dat je, doorzetten hoor! En ik duim mee dat er nu eens een koper doorzet! xxx
Pfff nou idd dramqueen.
*kruipt ff uit meeleesmodus*

Sabeintje, ik begrijp je stress, maar denk dat jullie woning in een lastige categorie zit. Ik heb de fotos gezien en het is een prachtig appartement. De prijs is echter fors, en valt waarschijnlijk voor veel mensen al buiten het budget, en zij die het geld wel hebben kiezen wellicht eerder voor een huis of nog luxer appartement in het centrum.

Ik denk dat je geduld moet hebben, zodra er iemand komt die wel op zoek is naar dit type woning is het waarschijnlijk zo verkocht, want het ziet er prima uit. Misschien helpt het nog om de prijs iets omlaag te doen, zodat je onder de 215 of zelfs 210 komt ipv net daarboven.
quote:Vivacambridge schreef op 24 april 2015 @ 12:46:

Als ik de tijd kon terugdraaien hadden we dit ook nooit gekocht.

Dat heb ik de afgelopen 5,5 jaar ook minstens 3498x gedacht Tsjah, bij het idee van een restschuld heb ik me inmiddels neergelegd, maar dan moet het natuurlijk wel verkopen... Hier weer even een minder weekend op dit vlak; heb me gerealiseerd dat we een paar dingen echt niet zo handig hebben aangepakt. Prive een hectische periode waardoor het appartement te koop zetten er "even bij" gedaan werd. Daardoor 2 dingen onhandig gedaan: op de site (niet Funda, daar staan geen foto's op, als je doorklikt naar de site van de makelaar) staan abusievelijk niet alle foto's, waardoor je (zonder overdrijven) 20 foto's ziet van de woonkamer en keuken en niks van de badkamer (die mooi is!) en slaapkamers. Ik denk altijd direct 1 ding bij het ontbreken van logische foto's: het zal er dus wel niet uitzien. Daarnaast hebben we een wat lelijkere muur van een slaapkamer niet eerst overgeschilderd, wat een mooier, strakker gezicht was geweest. Geen verschrikkelijk grote zaken, maar ik ben wel een beetje bang dat we nu onze "window of opportunity" gemist hebben... De meeste potentiële kijkers zien je appartement op internet in de eerste weken, daarna neemt het fors af. Hoeveel mensen hebben we mogelijk gemist die we nu ook niet meer gaan bereiken? Beide zaken zijn nu opgelost, maar tsjah, mensen die de foto's eenmaal bekeken hebben zullen niet nog een keer terug komen. Dat gecombineerd met een weekend zonder kijkers (eerste 2 weekeindes te koop was het vrij druk) zorgt even voor een "blegh" en een "verrek, wat dom dat we dit niet goed hebben aangepakt op voorhand"-moment.

Dramaqueen; gefeliciteerd! Wat een heerlijkheid om er gewoon zo snel vanaf te zijn!

Vivacambridge: bij jullie wat activiteit dit weekend?
Melsch, inderdaad zonde. Wat zegt je makelaar ervan? Wat je kan doen is een maandje z'n banner of tophuis doen? Dan ben je even flink in the picture.

Ik ben super gespannen. We horen 'als het goed is' vandaag of de geïnteresseerde van vorige week door wil pakken.
quote:Vivacambridge schreef op 23 april 2015 @ 06:49:

Pointdexter, nee we zijn flink gezakt. We denken erover om, als het in mei nog niet verkocht is, de woning uit de verkoop te halen een aantal weken en dan net iets boven onze bodemprijs terug te komen.

Dan zie je dus niet meer dat het huis al 6maanden + te koop staat en dan zijn ze niet de geschiedenis van prijsdalingen. En dan staan we ook weer een beetje bovenaan.

Dat dacht jij. je hebt gewoon sites die de hele verkoopgeschiedenis weergeven. Je ziet het misschien neit op funda maar wel op bijvoorbeeld deze site.

www.miljoenhuizen.nl

Kortom, een beetje slim persoon heeft zo door dat het huis uit de verkoop is gehaald en weer voor een hogere prijs te koop is gezet.
Marcovic, je hebt gelijk. Jouw advies is dus gewoon laten zoals het is?
Die site van Markovic gebruikte ik ook altijd.

Dus als je hem er opnieuw op wilt zetten moet je het alleen doen omdat je dan mss weer meer bovenaan in de lijst terecht komt.

Ik weet niet of je ervoor moet betalen? Of is dat opnieuw plaatsen gratis?

Prijsverlaging was hier wel succesvl, huis dat we uiteindelijk gekocht hebben was kort daarvoor 10.000 in prijs naar beneden gegaan. We hadden het al eerder bekeken Maar vonden het toen prijstechnisch gezien niet interessant genoeg. (Maar ik had het huis bijv wel tussen mijn favorieten gezet en kreeg dus een melding toen de prijs naar beneden ging).
Ik zou trouwens wel zorgen voor foto's van iedere ruimte (of was jij dat niet Cambridge?). Wordt er zelf erg kriegelig van (en denk idd het ergste van qua ruimtes die niet staan afgbeeld)
Ik ben het daar deels mee eens. Het huis dat wij gekocht hebben had nog twee kleine ruimtes van elk zo'n 4m2,die stonden niet op de foto. Ik heb die niet gemist ofzo (stond wel op funda dat er 7 kamers waren) en het was een mooie verrassing toen we eenmaal gingen bezichtigen.

Anderzijds was er ook een huis dat we op ons lijstje hadden en die had welgeteld drie foto's, alleen van de buitenkant. Bleek dat in dat huis een verzamelaar woonde met stapels kranten tot het plafond. Die zag ik wel aankomen. Snap wel dat de makelaar dan geen foto's zet. Maar dan zou ik wel een goeie plattegrond laten maken zodat je toch een idee krijgt van de ruimte voordat je besluit te gaan kijken.
Clap your hands everybody, and everybody clap your hands.
Wat ik probeer te zeggen... Het hangt af van de ruimte en de omstandigheden van die ruimte. Als je idd kiest om bepaalde ruimtes niet op de foto te zetten, zorg dan iig voor een goede plattegrond.
Laat nooit een makelaar je wijs maken dat je huis even van Funda af halen ook maar een 1% zin heeft. Met name op Jaap.nl blijft je huis altijd met de hele historie gewoon staan, de originele datum dat het huis op de markt is gekomen is daar zichtbaar en de eventuele prijsdalingen per datum eveneens.

Van de markt afhalen en er weer op zetten werkt meestal averechts, mensen trappen daar net in want dus te achterhalen.

Overigens, al ben ik niet op zoek naar een ander huis maar wel Fundagek: makelaars die een verwijzing hebben naar hun eigen site en dus de foto's niet direct op Funda zetten hebben een minpunt, de meeste mensen willen meteen foto's zien op Funda en niet moeten doorklikken of het adres zelf opzoeken of via de aanbiedende makelaar, dat scheelt serieus veel (foto)kijkers.

Succes allemaal!
quote:thaorchid schreef op 28 april 2015 @ 20:35:

Laat nooit een makelaar je wijs maken dat je huis even van Funda af halen ook maar een 1% zin heeft. Met name op Jaap.nl blijft je huis altijd met de hele historie gewoon staan, de originele datum dat het huis op de markt is gekomen is daar zichtbaar en de eventuele prijsdalingen per datum eveneens.

Van de markt afhalen en er weer op zetten werkt meestal averechts, mensen trappen daar net in want dus te achterhalen.

Overigens, al ben ik niet op zoek naar een ander huis maar wel Fundagek: makelaars die een verwijzing hebben naar hun eigen site en dus de foto's niet direct op Funda zetten hebben een minpunt, de meeste mensen willen meteen foto's zien op Funda en niet moeten doorklikken of het adres zelf opzoeken of via de aanbiedende makelaar, dat scheelt serieus veel (foto)kijkers.

Succes allemaal!

Makelaars die geen foto's op Funda zelf zetten zijn meestal geen NVM makelaars, en dan mogen ze alleen de link plaatsen. Overigens was het voor mij inderdaad wel ook een minpunt, meer gedoe, werkte soms niet goed op mijn telefoon etc. Flauw, maar zo werkt het wel. Ik heb dus zelf een makelaar genomen waarbij de foto's gewoon op Funda kwamen.

Als je overigens van plan bent om nieuwe foto's te plaatsen, zou ik overwegen om je huis meteen ook een maand Tophuis te maken. Dan kom je weer bovenaan, en bij mensen die het al gezien hadden als wijziging. Zeker als de foto's dan anders zijn (met name de eerste, die in het lijstje komt), best veel kans dat ze toch nog een keer kijken.
En doe dan meteen een logische volgorde van de foto's. Meestal is dat niet 20 foto's van de buitenkant en daarna pas de binnenkant (ja, ze bestaan echt...).
Zogenaamde tophuizen vallen juist ook weer op, dat komt over of je desolaat bent. Kortom, het blijft lastig je huis goed op de markt te brengen. Ik heb mijn huis by far niet te koop maar tzt willen man en ik wel gelijkvloers gaan wonen, patio of zo want mijn spieren kunnen de best wel grote (en o zo bijgehouden) tuin steeds minder aan maar ik verbaas me soms over foto's. Onopgeruimde huizen, rommelige tuinen (als je in de winter je huis op funda laat zetten: zorg voor mooie foto's van de zomertuin) volgepropte huizen met o o o, een computerhoek in de woonkamer is een absolute killer, Blauwe, klalrode of keukens met meer kleuren schrikken meteen af. Foto's van de tuin met trampolines van de buren in het zicht, schrikken af en anders de kijkers wel. Druk kinderkamerbehang schrikt af, rotzooituinen ook. Veel mensen zien het huis maar kunnen niet door te drukke toestanden en een klein volgepropt tuintje heen kijken. Bevriende makelaar zegt altijd: maak een huis neutraal, al woon je er zelf nog, het maakt het makkelijker voor de verkoop.

(als ik ooit ons huis te koop zet trekt het volgens de normen massa's kijkers want wij voldoen al wonende er al ruimschoots aan alle criteria, netjes, strak, kleurloos want enkel zwart/wit/grijs, geen rommel, prachtige tuin met overkapping, strakke markiezen all around, alles strak en glad in alles, in and out, het staat alleen niet te koop en toch melden zich al liefhebbers voor áls. Leuk, tt dat het te koop staat en ze de vraagprijs weten, zoek dan maar eens kopers. En zo gaat het nu eenmaal in de huizenmarkt, vraag en aanbod is een lastig iets.
Nog nieuws iedereen? Wij balen... Niks meer gehoord van de kijkers die voor de tweede keer komen.
Jullie hebben me trouwens overtuigd. Huis gaat niet van funda af . Tnx voor de goede raad.
Balen hoor Vivacambridge. Hebben jullie de prijs al verlaagd?

Hier nog geen nieuws, 21 mei lopen de ontbindende voorwaarden (weer) af, rond die tijd weten we hopelijk meer. We verwachten eigenlijk dat we dan opnieuw het verzoek krijgen om te verlengen, met 2 weken ofzo.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven