Hoe dit laten werken zonder gedoe?

23-04-2015 12:27 995 berichten
Alle reacties Link kopieren
Laat maar dames...
Dat kind is geheim in het leven van die Canadees, zijn eigen vrouw weet niet eens van haar af. Zijn andere kind gaat haar straks niet kennen. Hoe is dat gezond en hoe is dat het kind op nummer 1 zetten?
quote:VitaNova_13 schreef op 24 april 2015 @ 07:29:

Ik ben er inmiddels al wel over uit hoe ik het ga aanpakken. Neutraal terrein (kinderboerderij heeft een speeltuintje, en bij slecht weer de overdekte speeltuin), vriend (ex, tegen die tijd) gaat er niet bij zijn.

Ik vertrek dit weekend naar mn ouders met dochtertje en de meeste van onze spullen.

OMG dus nu word je vriend aan de kant gezet en neem de meeste spullen mee.

Probeer je vriend eens te begrijpen : je bent zwanger en jullie kiezen voor elkaar.

Blijf jij contact houden via Skype met je "lover", maar voor het kind deed je het niet.

Ik snap dat er iedere keer ruzie in de "keet" was, als jij aan het Skype was.

Als je rust en gezelligheid in huis had gewild, had je niet moeten Skypen met een "lover" die je kind niet wil erkennen en verzwijgt voor zijn vrouw en zijn omgeving.

Nee, dan ben je lekker bezig, je eigen kind ontkennen en de man die je kind opvoed niet dankbaar zijn.

Steek je hand eens in eigen boezem
[.
.
.
quote:swifty schreef op 24 april 2015 @ 08:28:

[...]

TO zet dochter op nr 1, iets wat jou kennelijk is ontgaan.Nee TO, zet haar "lover" op nr 1.
quote:swifty schreef op 24 april 2015 @ 08:28:

[...]

TO zet dochter op nr 1, iets wat jou kennelijk is ontgaan.

TO laat haar dochter al 2 jaar opgroeien bij een man die niet haar vader is, die volgens TO niet of minimaal naar haar omkijkt.

Waar spanningen in huis zijn door overspel.

Hoe is dat je dochter op 1 zetten?
.
.
quote:VitaNova_13 schreef op 24 april 2015 @ 07:29:

Ik vertrek dit weekend naar mn ouders met dochtertje en de meeste van onze spullen.

Als ik je vriend was mocht je daar blijven.

Edit: Dat is waarschijnlijk sowieso beter, nu ik de post van Goddess lees van 01.01.
.
Dankje Swifty, alweer. Ik ben niet zo goed in dingen verwoorden, maar jij schrijft wel wat ik denk.

Ik vind het vervelend dat goed lezen voor veel mensen zo moeilijk lijkt te zijn. Ik ga niet het halve huis van vriend leeghalen, ik neem het gros van mijn spullen en de meeste van dochtertje mee.

Canada zou graag open zijn over dochtertje overigens. Het is niet eerlijk om hem hier af te schilderen als 'die vent die even een kwakje heeft gedumpt'. Hij is vanaf het begin betrokken geweest, emotioneel en financieel, dochter heeft een map met brieven, kaartjes en foto's die hij stuurt.
Wat bedoel je met 'tijdelijk' naar je ouders? Als Canadees weg is wil je weer terug ?
.
@impala: Daar blijf ik ook, totdat ik zelf woonruimte voor dochter en mezelf heb gevonden.
voor je dochter en jij

sterkte TO en veel wijsheid gewenst. Makkelijk is anders.
life's a beach and then you die
VitaNova, in het begin heb ik ook vrij bot gereageerd,maar nu snap ik de situatie beter. Je vriend is met zijn volle verstand in deze situatie gestapt , maar blijft het jou vervolgens wel continu verwijten en dat is dan ook niet terecht.

Ik vind het heel verstandig van je dat je op zoek gaat naar een eigen huis voor jou en je dochtertje. Sterkte
quote:VitaNova_13 schreef op 24 april 2015 @ 08:47:

@impala: Daar blijf ik ook, totdat ik zelf woonruimte voor dochter en mezelf heb gevonden.Dat lijkt me een wijs besluit. Sterkte.
.
VitaNova, dit is toch vragen om nog meer problemen. Je hebt nog gevoelens voor de Canadees. Nu komt hij hier twee weken. Jullie gaan samen leuke dingen ondernemen met jullie dochtertje, gezinnetje spelen, dan zal het niet lang duren voor die gevoelens opladen, met alle risico's van dien.
quote:SaveTheDay schreef op 24 april 2015 @ 08:33:

[...]

TO laat haar dochter al 2 jaar opgroeien bij een man die niet haar vader is, die volgens TO niet of minimaal naar haar omkijkt.

Waar spanningen in huis zijn door overspel.

Hoe is dat je dochter op 1 zetten?Dat wás zo, nú zet ze wel haar dochter op nr 1. Ja, ze heeft (grote) fouten gemaakt en verkeerde beslissingen genomen, zegt ze zelf ook, maar daar kun je nu niks meer aan doen, wat je nu wél kan doen is betere keuzes maken voor het heden en de toekomst
.
Logisch dat je vriend eenmaal per maand flipt, gezien het feit dat de canadees al sinds de zwangerschap niet onzichtbaar is maar gevoelsmatig juist constant vlak om de hoek staat, skypend met TO.

Ik vind het echt een ontzettend goed idee om uit elkaar te gaan, dat lijkt me ook zeker in het belang van het kind.

Maar de manier waarop het gedrag van de vriend daarvoor als argument wordt gebruikt stuit me tegen de borst.

De biovader is nooit werkelijk uit beeld geweest, dus is het gedrag van vriend logischerwijs terug te voeren op het gedrag van mama die zoals ze zelf al schreef "als ze het lef had gehad" voor de canadees was gegaan en die nooit werkelijk uit het zicht heeft laten verdwijnen.

Goede beslissing om uit elkaar te gaan, want het is schandalig dat je je vriend ueberhaupt deze kutsituatie hebt aangedaan. Voor je kind ook veel beter om niet in deze ingewikkelde situatie op te groeien.
quote:Djuuls04 schreef op 24 april 2015 @ 10:51:

VitaNova, dit is toch vragen om nog meer problemen. Je hebt nog gevoelens voor de Canadees. Nu komt hij hier twee weken. Jullie gaan samen leuke dingen ondernemen met jullie dochtertje, gezinnetje spelen, dan zal het niet lang duren voor die gevoelens opladen, met alle risico's van dien.

Klopt. Maar wat vind jij risico's? Ik ga niet met hem naar canada, en hij kan onmogelijk (al zou hij geen zwangere vrouw hebben) verkassen naar hier. Dus dat idee van een happy family is al lang en breed vervlogen.

Dus stel, hij is straks hier, hij brengt tijd door met dl en ook met mij, en stel dat de wederzijdse gevoelens naar de oppervlakte komen... Tja, dat is dan mooi kut, want dan gaan we ons beide best ellendig voelen als hij weer weg is. Eigen schuld toch? Daarna gaat het leven weer door.
Kerol, waar 2 kijven.... Zij heeft het vriend niet aangedaan, vriend heeft zelf ergens voor gekozen (net als TO).

Geen van beiden hebben vooraf overzien wat de impact van die keuze was. Nu is TO op een punt (waarbij canadees de trigger is, maar niet de oorzaak!) dat ze een andere weg wil inslaan. Misschien laat, maar beter laat dan nooit. Beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald, enz.
Dat dansende poppetje was niet de bedoeling... ruzie met telefoon. -_-
quote:redbuIIetje schreef op 23 april 2015 @ 16:49:

Ha, het draait dit keer voor de verandering 'ns om 'n verwekker uit 'n respectabel land. Wellicht toch een puntje van aandacht om je kind juist wél door die verwekker te laten erkennen, zodat ze ook de Canadese nationaliteit kan krijgen. Da's nooit weg anno nu.

Je vriend is 'n sukkel dat ie je terugnam na je vreemdgaan en nog met je kind opgescheept zit ook. Je Canadees lijkt me wel 'n losbol dat ie zo snel na jou te bezwangeren weer 'n andere vrouw zwanger heeft gemaakt.Leuk gehad op Elba?
quote:Djuuls04 schreef op 24 april 2015 @ 10:51:

Lees het hele verhaal even. Deze relatie was sowieso niet meer te redden als je het mij vraagt hoor. Dochtertje is nog steeds het zwarte schaap daar in huis en vriend van TO trekt het gewoon allemaal niet meer, wat zijn goed recht is maar gelijk ook betekent dat dochtertje beter in bescherming genomen kan worden.

TO de keuze die jij nu hebt genomen lijkt mij een hele goede, vooral in het belang van dochtertje maar ga ajb niks doen met je gevoelens voor Canada als hij hier is. Hij heeft een zwangere vrouw thuis die van niks weet en houd de relatie platonisch om te voorkomen dat hij geen contact meer met je opneemt als jullie een keer het bed met elkaar zijn ingedoken toen hij hier was. Laat dit puur en alleen om dochtertje draaien want jij hebt je moment al gehad he. Ook tov je ex is het niet echt chique als je inderdaad gaat doen waar hij al die tijd misschien al bang voor was. Ik zeg niet dat je dit van plan was maar let er goed op dat je niet het gevoel gaat romantiseren wat er ooit was.
De vastheid die je zoekt is even groot als de veranderlijkheid waar jij naar verlangt

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven