Hoe dit laten werken zonder gedoe?

23-04-2015 12:27 995 berichten
Alle reacties Link kopieren
Laat maar dames...
Na die 2 weken zou het mij niet verbazen dat het wel erg fijn is om vriend in NL toch nog even aan te houden. Aandacht/onderdak/zorg.
Tja...

- Je gaat vreemd

- Zonder condoom

- Wordt zwanger

- Besluit dat kind te houden

- Besluit de verwekker in Timboektoe of waar dan ook in te lichten

En nu wil je dat bio vader op een verjaardag langs komt.

Ik ik ik ik ik.

Ik had als ik jouw vent was al bij een van die eerste egoistische stappen jou veel plezier in je eentje gewenst.
quote:dubbeltje4 schreef op 24 april 2015 @ 14:35:

Arm dochtertje.

Je zal zo'n moeder hebben.Dat vind ik echt een schandalige opmerking. Bah.
quote:SaveTheDay schreef op 24 april 2015 @ 14:33:

[...]

Ja, dat is echt je dochter op 1 zetten Kinderen zijn pas gelukkig als mama geil/gelukkig is. Dat is een eeuwenoude en immer geldende wijsheid, regelmatig terug te vinden alhier wanneer een moeder haar scheiding poogt te rechtvaardigen.
quote:VitaNova_13 schreef op 24 april 2015 @ 13:23:

Ik ga me niet aan zijn voeten werpen hoor, en ik zal het contact zoveel mogelijk om dochtertje laten draaien. ik zal mijn dochter gebruiken om zoveel mogelijk contact met hem te hebben.
.
quote:courtisane schreef op 24 april 2015 @ 14:38:

[...]

Dat vind ik echt een schandalige opmerking. Bah.Ik vind die opmerking dubbel en dwars verdiend.
quote:liara schreef op 24 april 2015 @ 14:37:

[...]

Ik weet niet: als ze er nou een broertje of zusje bijneuqen, dan is het wel gezelliger voor dochter. Dat is toch ook wel in het belang van kind gedacht. Toch? Niet?

Jajajajaja, helaas is dit kind al dad's little secret.

Dan vraag ik me ook nog af, wat is nou een echte goede reden om je bloedeigen kind geheim te moeten houden ?
Belachelijk markovic. Je weet toch helemaal niets van hoe zij als moeder met haar dochter omgaat? Ze mag dan mogelijk (zeer) twijfelachtige keuzes maken richting vriend en mr canada, maar dat rechtvaardigt zo'n snoeihard oordeel over haar moederschap op geen enkele wijze.
quote:impala schreef op 24 april 2015 @ 14:39:

[...]

Yep, TO zet al twee jaar haar kindje in om contact te blijven houden met haar minnaar. Ik denk dat het ook niet uit de lucht komt vallen dat die kerel nu opeens uit Canada overkomt. Hij zal zich daartoe op zijn minst aangemoedigd hebben gevoeld.

Wat is dat trouwens ook voor een minpunt. Liegt tegen zijn zwangere vrouw om twee weken weg tge kunnen om zijn minnares en biologische kind te bezoeken, waar zij niks van af weet. Klinkt echt als een parel van een kerel.
quote:SaveTheDay schreef op 24 april 2015 @ 14:41:

[...]

Jajajajaja, helaas is dit kind al dad's little secret.

Dan vraag ik me ook nog af, wat is nou een echte goede reden om je bloedeigen kind geheim te moeten houden ?

Geen enkele, lijkt mij.

Maar ik geloof dan ook niks van dit hele verhaal
quote:courtisane schreef op 24 april 2015 @ 14:43:

Belachelijk markovic. Je weet toch helemaal niets van hoe zij als moeder met haar dochter omgaat? Ze mag dan mogelijk (zeer) twijfelachtige keuzes maken richting vriend en mr canada maar dat rechtvaardigt zo'n snoeihard oordeel op geen enkele wijze.Ik weet hoe zij haar kind inzet om contact te blijven houden met haar minnaar. Ik weet dat ze geen enkele serieuze poging heeft gedaan om haar relatie met de man die haar kind opvoedt, de enige echte vader, en de enige die het kind kent en waar het van houdt, goed te houden. Dan had ze het contact verbroken met haar minnaar, was ze vol voor haar gezin gegaan en dan had haar vriend het vreemdgaan kunnen verwerken.
quote:markovic schreef op 24 april 2015 @ 14:30:

Ik vind het echt ongelooflijk hoe sommigen hier de acties van TO goedpraten en alle schuld bij haar vriend neerleggen.

Het contrast over hoe er gepraat wordt over vreemdgaande mannen en over TO nu (wat nog veel verder gaat dan wat de meeste vreemdgaande mannen doen) is schrijnend.Je moet er ook niet van uitgaan dat de keuze van de vriend geheel altruïstisch is. Sommige mannen kunnen hun ex ook niet loslaten en nemen dan het kind in 'naam der liefde' erbij. Als hij idd het zorgen van het kind aan TO grotendeels overliet dan onderstreept dat de theorie. Dit verhaal heeft meer haken en ogen, relatie van ex en TO zat al in het slop, veel naar therapie geweest en het werkt uiteindelijk niet. Dat er een kind bijkwam is alleen maar droevig in dit verhaal. Het lijkt mij eerder dat hier 3 volwassenen zitten allemaal in relatie die nooit heeft gewerkt.
13....ongeluksgetal.
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..
quote:duistercontinent schreef op 24 april 2015 @ 14:51:

[...]

Je moet er ook niet van uitgaan dat de keuze van de vriend geheel altruïstisch is. Sommige mannen kunnen hun ex ook niet loslaten en nemen dan het kind in 'naam der liefde' erbij. Als hij idd het zorgen van het kind aan TO grotendeels overliet dan onderstreept dat de theorie. Dit verhaal heeft meer haken en ogen, relatie van ex en TO zat al in het slop, veel naar therapie geweest en het werkt uiteindelijk niet. Dat er een kind bijkwam is alleen maar droevig in dit verhaal. Het lijkt mij eerder dat hier 3 volwassenen zitten allemaal in relatie die nooit heeft gewerkt.

Dat geloof ik ook wel. En daarom doet iedereen zoals ze doen. Biopapa komt naar Nederland zgn voor zijn dochter. To vind het goed, onder het mom van dochtertje vader zien. En de stiefvader die heeft ook zo zijn redenen om bokkig te doen.

Allemaal mensen die het best zullen weten dat het niet meer werkt. Maar niemand hakt er een knoop door.

Drie mensen die wisten hoe het zat. En een dame in Canada die weet van niks.

[...]

Je moet er ook niet van uitgaan dat de keuze van de vriend geheel altruïstisch is. Sommige mannen kunnen hun ex ook niet loslaten en nemen dan het kind in 'naam der liefde' erbij. Als hij idd het zorgen van het kind aan TO grotendeels overliet dan onderstreept dat de theorie. ...

Feministische en emancipatoire golven ten spijt, heb ik nog steeds de indruk dat in de helft van de doodnormale liefdesrelaties waarin een baby wordt verwekt de vrouw het leeuwendeel van de huihoudelijke en zorgtaken in de praktijk uitvoert.

Is dat volgens jou dus anders, en bewijst/onderstreept deze vrij klassieke rolverdeling in het huishouden een uit luciferhoutjes opgebouwde theorie?

Sommige mannen willen uit naam van de liefde niet weglopen voor problemen en verantwoordelijkheden, is dat een onmogelijke theorie?

Zou jij vrolijk een stiefmoederrol vervullen, luiers verwisselen, terwijl de biologische moeder die haar kind geheim wil houden regelmatig vrolijk skypet met je kind en je partner? Dat jij dan gefrustreerd raakt is dan het gevolg van jouw tekortkoming dat je je vriend niet kan loslaten? Of had je vriend heel misschien jou niet zo moeten laten aanmodderen als zijn hart bij de biomoeder ligt, en niet bij de moeder die hij met de dagelijkse lasten van dat kind opscheept?

Echt, zodra je over "sommige mannen" begon had je het over een stereotype, maar niet over deze man in kwestie.
Ik heb alle pagina's gelezen en moet toch zeggen dat ik je vriend erg goed kan begrijpen hoewel ik het ook afkeur dat hij maandelijks tekeer gaat. Dit is geen gezonde situatie voor je dochter en als hij met wrok naar dit meisje zit zal ze niet gelukkig op kunnen groeien.

Wel kan ik begrijpen waarom jouw vriend er nog zoveel moeite mee heeft. Als je zelf al zegt dat je hem niet kan of wil tegen houden als hij je zoent zegt het eigenlijk al genoeg hoe jouw gevoel naar mr canada is. Je kan zeggen wat je wil maar dit moet jouw vriend ook voelen en doorhebben. Skypen met mr. canada is nu misschien leuk voor je dochter maar als baby heeft ze hier nog helemaal geen besef van gehad. Misschien dat je doelbewust contact met mr. canada onderhield en als excuus je dochter inzette. Het feit dat je nu weggaat terwijl mr. canada eraan komt geeft me ook geen lekker gevoel. Het komt over alsof je nu de weg vrij maakt om je ding te kunnen doen als hij er is.

Wat ik je zou adviseren en wat je al veel eerder had moeten doen is een goed gesprek aan gaan met je partner en vooral begrip tonen dat dit voor hem een hele ongemakkelijke situatie is. Vraag hem hoe hij de toekomst ziet met betrekking tot je dochter. Hoe hij zich prettig zou voelen met het contact richting mr. canada en wat voor rol hij in het hele verhaal wilt spelen.

Ik krijg namelijk het gevoel dat je hem hier niet bij betrekt en zelf maar van alles beslist zonder rekening te houden met zijn gevoelens. Het is niet zo gek dat hij daardoor gaat steigeren en dat dit veel woede bij hem opwekt.

Ga vooral niet met mr. canada aanpappen (zoenen etc.) als die in Nederland is. Dit is ontzettend respectloos naar je vriend (die dan toch wel errugg gelijk had dat hij bij de afspraak wilde zijn) en ontzettend respectloos naar zijn zwangere vrouw in Canada toe. Dit siert je niet.
If you can dream it you can do it
Lekker ook voor dat dochtertje dat de enige papa die ze echt kent, nu volledig uit haar leven verdwijnt. En inderdaad sneu voor de vriend hier, want zelfs als je jezelf ertegen probeert te wapenen, ga je je echt wel hechten aan en houden van een kind waarmee je al vanaf de geboorte samenwoont. Ik kan me voorstellen dat hij op de korte termijn kapot zal zijn van verdriet.

Echt niet fraai, ik ben het zowaar volledig met markovic en kerol eens.
Am Yisrael Chai!

[...]

Je moet er ook niet van uitgaan dat de keuze van de vriend geheel altruïstisch is. Sommige mannen kunnen hun ex ook niet loslaten en nemen dan het kind in 'naam der liefde' erbij. Als hij idd het zorgen van het kind aan TO grotendeels overliet dan onderstreept dat de theorie. Dit verhaal heeft meer haken en ogen, relatie van ex en TO zat al in het slop, veel naar therapie geweest en het werkt uiteindelijk niet. Dat er een kind bijkwam is alleen maar droevig in dit verhaal. Het lijkt mij eerder dat hier 3 volwassenen zitten allemaal in relatie die nooit heeft gewerkt.

Als TO vanaf het begin de canadese lover uit hun leven had geweerd, dan was het vast niet zo gelopen. Gewoon door de vriend het kind laten erkennen, adres en een foto van lover bewaren, voor als de dochter in de toekomst behoefte krijgt aan contact en samen een leven opbouwen.

Zonder de verwekker een rol in hun leven te laten spelen. Maar dat is achteraf gepraat.

Maar goed, TO zal wel niet meer terug komen .
Eens met Kimberly en fashionvictim.
I don't care what is written about me so long as it isn't true.
Overigens ben ik het dan weer niet eens met al die postings over hoe dankbaar TO wel niet moet zijn. Ze hoeft niet dankbaar te zijn, maar ze had wel het fatsoen, respect en verantwoordelijkheidsgevoel moeten hebben dat als je als moeder ervoor kiest om een man de vaderrol te laten vervullen, dat je hem die dan ook daadwerkelijk moet geven. En dat betekent dat je je ook dient te gedragen alsof die man de vader van het kind is, die net als wanneer je in een 'normale' situatie waarin je beide biologische ouders bent, niet weer het leven van je kind uitgesmeten kan worden als je geen zin meer in hem hebt.

Ik vraag me trouwens ook direct af waar de overige familieleden in dit verhaal zijn, want voor grootouders van vriend's kant lijkt me dit ook extreem zuur.
Am Yisrael Chai!
quote:kerol schreef op 24 april 2015 @ 15:07:

[...]

Feministische en emancipatoire golven ten spijt, heb ik nog steeds de indruk dat in de helft van de doodnormale liefdesrelaties waarin een baby wordt verwekt de vrouw het leeuwendeel van de huihoudelijke en zorgtaken in de praktijk uitvoert.

Is dat volgens jou dus anders, en bewijst/onderstreept deze vrij klassieke rolverdeling in het huishouden een uit luciferhoutjes opgebouwde theorie?

Sommige mannen willen uit naam van de liefde niet weglopen voor problemen en verantwoordelijkheden, is dat een onmogelijke theorie?

Zou jij vrolijk dag in dag uit aan het huishouden beginnen

BS Kerol er zijn mannen die 50/50 nemen. Sommigen mannen kunnen net zo goed manipulatief zijn en mooi weer spelen. De ex van TO heeft hier lang over kunnen nadenken, wist van de hoed en de rand en ook dat bio papa niet uit het zicht verdween. Ik vind nu weer dat in sommige comments er te makkelijk van uit wordt gegaan dat in naam van deze relatie bio pappa maar uit het zicht van de dochter moet blijven. Het is nu eenmaal de vader, woont in ander land en heeft daar een gezin. Het verdient niet de schoonheidsprijs zoals het nu is gegaan, maar zowel mr Canada als TO moeten nu eerlijk zijn.

Sorry maar ik krijg nog steeds jeuk als er nu in deze tijd nog wordt gezegd dat als je vrouw met een kind blij mag zijn als er een stiefvader is, die voor het kind zorgt. Dat lijkt nog altijd als 2e keus ondanks de emancipatorische golf.
quote:fashionvictim schreef op 24 april 2015 @ 15:11:

Lekker ook voor dat dochtertje dat de enige papa die ze echt kent, nu volledig uit haar leven verdwijnt. En inderdaad sneu voor de vriend hier, want zelfs als je jezelf ertegen probeert te wapenen, ga je je echt wel hechten aan en houden van een kind waarmee je al vanaf de geboorte samenwoont. Ik kan me voorstellen dat hij op de korte termijn kapot zal zijn van verdriet.

Echt niet fraai, ik ben het zowaar volledig met markovic en kerol eens.

Nee hoor, die vriend van TO is een nare kerel die slechts 10% van de opvoedtaken op zich neemt. Die kan zonder problemen uit het leven van het kindje geschopt worden. Het kindje dat hem papa noemt.

Hoe er hier soms gedacht wordt over mannen en vaders. Walgelijk. Alsof hoeveel je voor een kind betekent en het kind voor jou afhangt van hoe vaak jij de luiers hebt verschoont t.o.v. de moeder.

Natuurlijk houdt hij van het kind als zijn eigen kind, hij voedt het mede op sinds ze geboren is. Dan zal iedere gezonde, niet-sociopathische man vadergevoelens hebben.
quote:markovic schreef op 24 april 2015 @ 15:19:

[...]

Nee hoor, die vriend van TO is een nare kerel die slechts 10% van de opvoedtaken op zich neemt. Die kan zonder problemen uit het leven van het kindje geschopt worden. Het kindje dat hem papa noemt.

Hoe er hier soms gedacht wordt over mannen en vaders. Walgelijk. Alsof hoeveel je voor een kind betekent en het kind voor jou afhangt van hoe vaak jij de luiers hebt verschoont t.o.v. de moeder.

Natuurlijk houdt hij van het kind als zijn eigen kind, hij voedt het mede op sinds ze geboren is. Dan zal iedere gezonde, niet-sociopathische man vadergevoelens hebben.Ja, mee eens.
Am Yisrael Chai!
Ik weet niet waar ik het eerst op moet reageren, dus ik begin zo maar ergens. Canada wilde mij wel, drie jaar geleden, maar ik durfde de gok niet te nemen om hier alles achter te laten en voor onbepaalde tijd naar canada te gaan. Achteraf had ik dat wel moeten doen, dan was de situatie nu een stuk minder ingewikkeld.

Canada kon zich rondom de geboorte van dochter echt geen 'minnares met buitenechtelijk kind' veroorloven, dat had zijn carrière kunnen nekken. Maar nu dat vlak goed zit, heeft ie dus een zwangere vrouw die ook van niks weet. En als hij nu met de mededeling komt dat hij nog ergens een kind heeft, wordt de schade aan zijn kant alleen maar groter, gok ik zo.

Hij wil enerzijds dat dochter weet wie haar vader is, en dat niemand daar een geheim van hoeft te maken, maar doordat hij van dichtbij een soortgelijke situatie heeft meegemaakt van een goede vriend, was het hele geheimhouden een beetje een paniekreactie. Maar hoe langer dat duurt, hoe groter de gevolgen, en dat ziet hij zelf inmiddels ook in.

Nou, ik ga lezen waar ik nog meer op moet of wil reageren.
Wat heeft de dochter van TO aan de bio vader? Oprecht, ik vraag het me af.

Ze mag officieel niet bestaan in zijn leven, is dat niet enorm schadelijk voor het kind?

Af en toe stiekem skypen en verder is ze niks voor hem. Ik zou mijn kind beter gunnen, niet elk contact is in het belang van het kind. Vaak is zulk onduidelijk contact zelf schadelijk, vooral op jonge leeftijd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven