Napraattopic 27

29-03-2015 22:17 3046 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.

Lees hier de OP van het Napraattopic

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
quote:yette schreef op 25 april 2015 @ 11:29:

Inderdaad sneu.

Ik verzin dan altijd waar die frustratie vandaan komt, ze moesten eens weten welke diagnoses en sexueel onbemiddelbare belemmeringen ik ze toedicht
quote:Amaqanda schreef op 25 april 2015 @ 11:17:

[...]

Precies!

En dan ook even vergeten dat een aantal vivadames 'hun' forum ook aan het verdedigen waren tegen de fokkers... Net zo dom imo.

Ben ik helemaal niet vergeten.

Ik zeg juist dat ik er deze keer aan meedeed terwijl ik normaal gesproken niet weet hoe snel ik weg moet wezen.
quote:marana schreef op 24 april 2015 @ 16:50:

Even voor jouw beeldvorming Lovestar, ik lees al mee (bij vlagen, soms ook maanden niet) op dit forum sinds 2000 of zo,toen er nog maar 8 pijlers waren. Iets van zes forumlayouts geleden. Schrijf een jaar of 4, 5 mee, dit is mijn derde nick. Het is geen beginnersnaïviteit van mij. Het valt me nu gewoon heel erg op. En ik vind het niet normaal.

Ik heb altijd gezegd 'ik open zelf nooit een topic' vanwege alle shit die erbij gehaald wordt uit oude topics ook al heeft het er niets mee te maken. (Ja, ik heb toch vorige week een topic geopend, over een veilig onderwerp, ging goed )

Ik heb niet echt een idee waarom jij zo getriggerd werd in dat topic. Juist van jou verwachtte ik het niet. Ik weet me namelijk ook nog een topic van jou te herinneren waarin jij werd aangevallen over je (studie)keuzes en als ik het goed heb je gebrek aan initiatief. Waarop jij langdurig van dit forum verdween. (Ik loep in principe niet dus heb het niet precies meer voor ogen)

Zoals ik dit topic las, zag ik een TO die in de verdediging werd gedrongen, en daarom zich genoodzaakt zag zichzelf te herhalen. De manier waarop ze werd aangevallen was niet constructief, niet verhelderend voor haar, niet opbouwend, maar een gegeven moment puur afbrekend en op de persoon gespeeld.

Ik zie dat vaker gebeuren, er is een OP met een verhaal, de eerste reacties zijn 'wat rot maar waarom heb je dat zo gedaan' en dan begint er iemand 'wat stom dat je dat zo gedaan hebt' en dan gaat de TO zich verdedigen. Om dan naar haar hoofd te krijgen dat het niet alleen stom is dat ze dat zo gedaan heeft, maar dat ze zelf stom is. Waarop er dan geloept wordt en erbij wordt gehaald of de ander in dit verhaal degene is waar TO een jaar geleden ook al over klaagde en dan is ze een stuk onbenul dat ze niet heeft geluisterd naar alle goedbedoelde adviezen toen, we zeiden toch al dat ze weg moest bij die klootzak, als ze geluisterd had dan was dit niet gebeurd, zie je wel dat TO zo stom is als het achterend van een varken...

Om misverstanden te voorkomen, het was van mij niet lullig bedoeld over de opmerking dat ik al 10 jaar forum. Wil er alleen mee aangeven dat het een ontwikkeling is die ik zie. Ik vat jouw opmerking verder ook niet vreemd oid, inderdaad prettig voor de context

En mij valt het ook op en ondanks dat ik denk dat het een ontwikkeling is van het forum, denk ik ook van de maatschappij. Alles verhardt en er worden minder doekjes omheen gewonden. Ik vind het lastig of ik het normaal vind of niet, hier op het forum dan. De ene keer niet, de andere keer wel. En of de soort topics die ik eerder bedoelde, snap ik. Maar een algehele tendens dat er snel(ler) wordt ingehakt op de TO ben ik wel mee eens (helaas).

Ik vraag mij af waarom je mijn afwezigheid erbij haalt in dit verhaal.....Maar goed, ik heb een paar topics geopend waar ik "aangevallen" werd. Maar bij de meeste snap ik het wel en ik heb er veel van geleerd.

De TO triggert mij, omdat ze allerlei gedrag laat zien waar ik allergisch voor ben. Van begin tot eind van het topic. Zoveel dingen gezegd, op verschillende manieren ook, door mij en andere forummers, maar wat niet lijkt aan te komen. Kan ik gewoon slecht tegen. En dan gaan sneren terwijl ik op een gegeven een beetje klaar mee ben (overigens niet alleen tegen mij) dan ben ik er helemaal klaar mee.

Maar ik begrijp dus dat je het hele topic heb gelezen en dat dit je bevindingen zijn? Want zo beleef en zie ik het niet. In het begin (op een paar reacties na) ging het wel aardig. Ze kreeg in mijn ogen wel constructieve reacties, mensen die mee gingen in het verhaal. Maar hoe meer er ge- jamaard werd, prinsessengedrag vertoond werd, reacties waaruit (in mijn ogen) weinig zelfreflectie naar voren kwam, hoe geïrriteerder ik in ieder geval werd en volgens mij genoeg andere forummers. Ik ben afgehaakt en met mij een hoop anderen. En dan heb ik het nog aangegeven, omdat ik dat beleefd vind en ook om een signaal af te geven aan haar. Maar kan mij ook voorstellen dat anderen gewoon afgehaakt zijn.

Over je laatste alinea, ik loep ook niet . Ook niet als het gezegd word (wat dan kan ik het uit de volgende berichten vaak halen ) Ik ben hier met je eens tot een zekere hoogte dat ik het flauw vind en achterhaald soms. En toch valt het mij op dat het ook vaak in een soortgelijk straatje valt of een logische oorzaak of gevolg is. Maar hoe grof er gedaan wordt, is vaak niet nodig. Beledigingen vind ik nooit kunnen in principe. Maar je kan best zeggen dat iemand stom doet, naar, belachelijk etc etc. Zolang het op gedragniveau is.

Maar heb het idee dat we tot een zekere hoogte wel met elkaar eens zijn toch?
quote:impala schreef op 24 april 2015 @ 17:02:

[...]

Zou jij IRL tegen iemand zeggen dat je haar aandachtsgeil vindt?

Of zou je het dan toch wat anders verwoorden?Ik zou nooit iemand aandachtsgeil noemen......Maar wel dat iemand high maintenance is, of needy zoals ik het zelf zeg in desbetreffende topic. En ja, als de situatie ervoor uitleent, zeg ik daar wel iets over.
quote:marana schreef op 24 april 2015 @ 17:20:

Lovestar, ik vind het lastig om er meer op in te gaan, omdat ik eigenlijk niet mag quoten uit een ander topic, maar dat doe ik dan toch maar wel omdat je zelf de discussie hier nu aangaat.

De eerste reactie van jou in dat topic is:

Ik vind je een zeikerd, je hebt irreële wensen en te hoge verwachtingen dat hij voldoet aan wat jij zou willen.

Volgens mij heb jij een aantal zelfvertrouwenissues, want waar maak je je toch druk om?!

Dat vind ik wel binnenkomen met een persoonlijke aanval.

Overigens was het redbulltopic vandaag de aanleiding om hier iets over de persoonlijke aanvallen te zeggen, dit topic van gisteren haalde ik aan om het verder te illustreren.Iemand een zeikerd noemen vind ik geen belediging. Maar dan zijn we het hier gewoon over oneens. En binnenkomen met een persoonlijke aanval, is volgens mij ook niet het geval. Ik was toen al halverwege het topic misschien en als je de berichten leest van TO en de berichten van andere forummers, dan bouwt iets op. Het was niet mijn eerst bericht geloof ik, maar in mijn ogen een logisch gevolg van al die berichten. Of is dat aso van mij geweest vind je?
quote:duvivavel schreef op 24 april 2015 @ 18:21:

Ik vraag me altijd af, als er opeens vierhonderd mensen vallen over een reactie, of dat is omdat dat is wat forummers zelf wel denken maar niet durven of willen zeggen.Hmmm, ik snap hem geloof ik niet helemaal
Ik vraag mij trouwens af Marana, of je een inhoudelijke reactie heb gegeven op het topic. Of lees je alleen mee? Want ik weet niet zo goed van welke "kant" je bent.

Misschien dat het ook niet uitmaakt Want staat los denk ik van onze discussie.
quote:merano schreef op 24 april 2015 @ 18:23:

[...]

Ja, ik heb zelf gestaft en in het mod topic ook nog de aandacht erop gevestigd. De mod schreef terug dat ze waar nodig maatregelen had genomen.

Maar het bleef gewoon staan hoor.

Dus kennelijk mag dat hier.

Ongelooflijk

Krijg nu geen ban toch omdat ik kritisch bent?
quote:duvivavel schreef op 24 april 2015 @ 19:15:

[...]

Ik bedoel dat er heel vaak 'ooh foei' geroepen wordt zonder dat er een andere mening wordt geformuleerd.Ohhh,zulke reactie hou je.....Maar je ziet dat dit dus alleen meer wordt?
quote:Enn schreef op 24 april 2015 @ 20:27:

[...]

13 berichten in het totaal waarvan de laatste drie vandaag in dit topic en de posts daarvoor dateren uit 2012 en eerder en zijn alleen op seks geplaatst? En vervolgens tracht je een plaatje te plakken maar dat lukt niet? Nee, natuurlijk niet met dertien posts.

Leek me een nick voor de sekspijler en zaken die je wel wilt delen behalve met een vaste (misschien meer bekende) nick?

Je ben niet de eerste hoor!
quote:Star schreef op 25 april 2015 @ 11:16:

[...]

Hoe bedoel u?Dat er naast Vivadames bij de Libelle ook daar al aan het rellen waren? Of ging het over Fokkers?
Jeetje wat een lap tekst.

AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
quote:hatsetats schreef op 25 april 2015 @ 13:50:

Is het je in je bol geslagen?
quote:Feeksje1977 schreef op 25 april 2015 @ 13:06:

[...]

Dat er naast Vivadames bij de Libelle ook daar al aan het rellen waren? Of ging het over Fokkers?Nee het ging inderdaad over Vivadames.
quote:Amaqanda schreef op 25 april 2015 @ 11:17:

[...]

Precies!

En dan ook even vergeten dat een aantal vivadames 'hun' forum ook aan het verdedigen waren tegen de fokkers... Net zo dom imo.

Nou, dom of niet, wat jij wilt en ik heb dan gewoon gein.

Ik zeg daarmee niets over smaak of stijl hoor, dat ben ik bij voorbaat met je eens. Maar het is wel een kant van mijn humor die maakt dat ik reageer in dit type topic.

Trouwens die Eend en Herman vind ik ok. En verder geen idee hoe Herman zich later heeft gedragen wat het laatste deel van het topic heb ik niet gelezen. Het was al ofline toen ik inlogde.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Die Herman deed normaal. PaintEend ook. Ik vond hen ook wel ok.
Life is short. Eat dessert first.
quote:Lady-Voldemort schreef op 25 april 2015 @ 11:20:

[...]

Het doet me denken aan vroegâh, toen er een eeuwige strijd bestond tussen de katholieke en de openbare school. Ook zoiets debiels. Maar wij waren acht of negen, en dit zijn volwassen mensen. Hoe diep kun je zinken zeg.

Hoe zwaar kan je het maken zeg?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:Star schreef op 25 april 2015 @ 11:22:

[...]

Vind ik ook.

Heb nu niet helemaal meegekregen wat er gebeurd is.Het viel allemaal best mee alleen het einde heb ik natuurlijk niet meegelezen dus daar kan ik geen zinnig woord over zeggen. Dat het voor bepaalde mensen niet hun cup-of-tea is kan, maar dat maakt niet dat het een volledig topic vol met afzeiken en schelden was. Het hoeft geen humor voor jou te zijn maar maak het ook niet ernstiger dan het was.
Aan het eind werd het wel grof. Erg grof. En dan heb ik het staartje nog niet eens meegekregen. Dr mods konden eigenlijk niet anders dan sluiten, ook al zei ik eerder dat ik dat niet slim vond.
.
quote:Enn schreef op 25 april 2015 @ 15:39:

[...]

Het viel allemaal best mee alleen het einde heb ik natuurlijk niet meegelezen dus daar kan ik geen zinnig woord over zeggen. Dat het voor bepaalde mensen niet hun cup-of-tea is kan, maar dat maakt niet dat het een volledig topic vol met afzeiken en schelden was. Het hoeft geen humor voor jou te zijn maar maak het ook niet ernstiger dan het was.

Nou inderdaad zeg.

Het was wat gehakketak over en weer, geen full blown ruzies of.

Niemand heeft er een trauma aan overgehouden.
Aha ok Impala. Nee, dan ben ik het wel eens met een aantal hier. Dat is inderdaad geen gein te noemen. Toen ik rond middernacht afsloot was het wel van een flink niveautje flauw maar voor de rest ok. Herman was net binnen gekomen.
quote:yasmijn schreef op 25 april 2015 @ 13:56:

[...]

Is het je in je bol geslagen?
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
quote:impala schreef op 25 april 2015 @ 15:53:

Aan het eind werd het wel grof. Erg grof. En dan heb ik het staartje nog niet eens meegekregen. Dr mods konden eigenlijk niet anders dan sluiten, ook al zei ik eerder dat ik dat niet slim vond.

Dat waren niet de VF-ers die zo grof werden.

Absoluut niet.
He hats doe er dan twee..... ik vind één altjd zo euh... 'niet af' staan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven