De PrikBitches

05-01-2014 14:30 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren
Welkom op het topic van de Prikbitches. Één van de langstlopende topics op het vivaforum (inmiddels deel 15).

De Prikbitches zijn een groep meiden en vrouwen die schrijven over hun ervaringen in de medische molen.

Voel je welkom om mee te lezen, mee te schrijven, of je ervaring te delen. Je kunt hier je vragen stellen over de medische molen, er zijn voldoende 'prikbitches' die je een antwoord kunnen geven.

En ben of wordt je 'prikbitch'.. voel je welkom om mee te schrijven!

Laatste tabel-update 25-01-'16

Superstoere prikbitches

* Evw1984 (28 jr): Zoon begin 2011, clomid vanaf november 2011, eerste IUI november 2012, spontaan zwanger maart 2013 mk, 1e IVF miskraam met 6 weken. 1x cryo mislukt. 2e IVF januari 2014

* Dartel86: sinds 2011 bezig, partner verminderd vruchtbaar, aangewezen op ICSI. 1e poging eind 2012. Geen bevruchtingen, 2e poging begin 2013 vroege miskraam. 3e poging miskraam, nu allerlaatste poging

* Dolfijntje: Mei 2006 begonnen, endometriose, 6 x IUI, 1e IVF mislukt, 2e keer ICSI zwanger en bevallen met 22 weken van dochter* Daarna 6 ICSI's met 7 TP gehad. Laag AMH.

* Kidon (38 jr): Moeder van zoontje 5 jaar door 1e keer IUI. Zaad man erg verslechterd daarom nu ICSI. 1e Poging eind okt 2012.

* Emma08 (31 jr): Eerste ICSI poging zwanger van een tweeling, maar eindigde in een vroege miskraam. Tweede poging begin 2014 is mislukt geen bevruchte eicellen. Start derde poging juni 2014

* Rietje (30 jr): aan het proberen sinds 1 jan. 2011. In jan 2013 start met de 1e keer IUI.

* MissOR (32 jr): miskraam okt 2011 na spontane zwangerschap. 1 toegankelijke eileider, laag AMH, lage zaadcounts. 3 IVF pogingen gedaan, veel eitjes, weinig bevruchtingen. Nu pauze om hydrosalpinx met Essure te blokkeren, daarna cryo's met 4 dag 3 embryo's en 1 dag 6 embryo.

* Puck-eefje (42 jr): 13 IUI, 2x ICSI (beide mislukt), 2x mk van IUI. Volgende maand laatste poging ICSI

* Julia177: sinds eind 2009 bezig. Man verminderd vruchtbaar. 6x IUI, 2x. IVF, waarvan de laatste poging na 9 wk geeindigd in missed abortion. In februari (hopelijk) een cryo-terugplaatsing.

* Someone86 (28 jr): januari 2015 eerste ICSI, partner verminderd vruchtbaar na teelbalkanker.

* Druivensap (29 jr): mei 2014 gestopt met de pil, endometriose, zaad man niet fantastisch, door pijn endometriose sinds half juni 2015 terug aan de pil, waarschijnlijk najaar 2015 1e IVF

* theepoes: 2012: start kinderwens. 2013: Zwanger na 3x IUI. Zoon in 2014 geboren. 2015: zwanger na 2x IUI. Miskraam. 2016, opnieuw IUI.

* flipje2 (27 jr): sep 2014 gestopt met de pil, sep 2015 naar huisarts: man ernstig verminderd vruchtbaar, IUI of IVF niet mogelijk. Jan 2016 start ICSI1.

* Femke104 (34 jr): juni 2011 gestopt met de pil. April 2012 mmm, tot nu toe geen oorzaak gevonden. Na 3 IUI behandelingen aangewezen op IVF/ICSI ivm wisselende zaadkwaliteit. Dochter uit 1e ICSI poging. Januari start ICSI 2 voor een broertje/zusje

Zwangere prikbitches

* Ciccietta (35 jr): Aangewezen op ICSI. Eerste poging eind 2011 geslaagd (2 cryo's over). Bevallen van een dochter augustus 2012. Spontaan zwanger van 'n tweede kindje!

* Noe-noe (33 jr): bezig met IUI 7. Partner verminderd vruchtbaar. Miskraam na IUI 6. Zwanger!

* Kuuk (35 jr): door slechte zaadkwaliteit aangewezen op icsi. Na lange zoektocht en een aantal afwijzingen ivm hartziekte na anderhalf jaar groen licht om te beginnen. Start nov. 2012. 4x ICSI, zwanger na tp 11.

* Mirk86 (27 jr): Kinderwens Sinds maart 2013. In oktober eileiders verwijderd, daarom nu IVF. Mei 2014, zwanger van 1e IVF-ICSI

* Dolfijntje: Mei 2006 begonnen, endometriose, 6 x IUI, 1e IVF mislukt, 2e keer ICSI zwanger en bevallen met 22 weken van dochter* Daarna 8 ICSI's met 7 TP gehad. Laag AMH. Zwanger na 1x ecd.

* Pioenrooske: dochter uit 2e ICSI poging; aug 2015 spontaan zwanger van 2de kindje

Prikbitches die bevallen zijn

* Krissie: zoon

* Draaimolen: zoontje

* Marielle: dochter

* Sammy300: adoptiezoon

* Sweety: dmv IUI een dochter

* Yamuna: dmv IUI 2x een dochter

* Nicks: zoon

* Doggie75: 4x IUI. Spontaan zwanger: zoon

* Fre: 1e IVF een zoon en dochter

* Debgirl1984: PCO, een dochter

* Nicky22: dchter

* Rebels: twee dochters

* Maria 52 (Pierel): Zoon, en na 3 maal IUI en hsg spontaan een dochter

* Tornapart: dmv een cryo na IVF een zoon

* Peggysue2: dmv IVF een tweeling, zoon en dochter

* Zitah: IUI, een zoon

* Sophy: na 3 keer ICSI in eigen cyclus een dochter

* Bengal: na start fertiliteitstraject spontaan een dochter.

* Allis: IUI nr.2 een miskraam, daarna een dochter

* Watson: 2 x IUI, daarna via ICSI een dochter

* Lynn80: 8x IUI, daarna IVF een dochter

* Fleur: 3 x IVF/ICSI,geen succes, daarna spontaan zwanger

* Naski: 40 jaar. Laatste ronde IUI zwanger

* Aaatje: 3e IVF in eigen cyclus een dochter

* Mousie: 5 poging ICSI eigen cycluseen zoon, daarna spontaan een tweede kindje

* Carpe Diem: ICSI een dochter, na een cryo-tp een tweede kindje

* Jusa: na 6x IUI en 1x IVF een dochter, IVF 2 eent tweeling, zoon en dochter

* Kaetje: 33 jaar. 8 keer IUI met hormonen. Zoon na ICSI, tweede zoon spontan

* Floortje: Clomid, 4x IUI, spontaan zwanger, meisje

* Blogbabe: na 4e IUI dochter

* Taartje: 1e poging IVF miskraam, tweede IVF zoon

* Abc: 1e ICSI overstimulatie, tweede cryo dochter

* Sherto: 1e ICSI zoon

* Ramiaatje: zwanger door IUI

* Karan: door NL arts naar Gent ivm een TESE operatie, maar die vonden ze daar niet nodig. Zoon na 1e ICSI, tweede cryo-tp

* Giraffje : zwanger van 3e IUI zwanger

* Muisz: na vijf IVF-pogingen met 9 terugplaatsingen een zoon en dochter

* Ciccietta: 1e ICSI dochter

* Maris: 1e IVF kindje

* ks04: 3 IUI pogingen, spontaan zwanger voor start IVF

* Haiti: 1e ICSI zoon, tweede ICSI dochter

* Ginger: na 4x IUI spontaan zwanger

* Ikke_1984: dmv IUI zoon

* Pop77: 4x IUI, 1x IVF, 1e ICSI zoon en dochter

* Dotjemol: 3e ICSI kindje

* Jennecke: 8 x iui 2 x miskraam. 1e IVF een kindje

* EDC1975: 6 x IUI mislukt, 2e IVF een dochter

* Sawasdee: Vriendlief heeft een TESE operatie ondergaan. Dochter uit de 1e ICSI.

* Choco: 6 x IUI, 1x ICSI (0 bevruchtingen). Manlief slecht zaad en bij mij denken ze aan endometriose (nog geen kijkoperatie gehad). Na een secondopinion tweede ICSI en zwanger!

* Linde77: Na 5 mislukte IUI's en IVF een zoon!

* Yezka: Na heel veel behandelingen in december '15 bevallen van een zoon!

En dit zijn de allerstoerste prikbitches: Uitbehandeld, samen verder. Noodgedwongen zijn zij de allerstoerste meisjes:

* Merel29: Gestopt met de pil in april 2004. Na 6 keer iui, 2 keer ivf (waarvan 1 zonder bevruchting), 2 keer icsi en 2 keer een cryo terugplaatsing uitbehandeld. September 2010 een vroege miskraam na de laatste cryo terugplaatsing.

* MagiC: 39 jaar, actief sinds 2008, 5 x IUI, mei 2011 start met IVF. Zwanger na eerste poging, miskraam met 9 weken. IVF 2 geen bevruchtingen. IVF 3 geen resultaat. FSH test; start overgang positief. Augustus 2012 start IVF 4, laatste 'erop of eronder' poging is helaas niet gelukt.

* (Deze rij is veel en veel langer dan alleen Magic en Merel. Een voor de allerstoerste meisjes.)

Mochten er meiden zijn die graag aan de tabel toegevoegd willen worden, stuur dan even een privé bericht naar PrikBitch!

Oude topics: Het begin, deel 2, deel 3, deel 4, deel 6, deel 7, deel 8, deel 9, deel 10, deel 11, deel 12, deel 13, deel 14.
Bedankt voor jullie reacties! Even afwachten dus nog voor mij :-)

Nee, ik gebruik Puregon om te spuiten en dan Pregnyl voor het springen!
Ik heb vanmorgen al een telefoontje gehad van onze fertiliteitsarts. Er is geen embryo ontstaan dus hierbij houdt deze poging voor ons op :(. Ze gaf ook aan dat het slechte zaad van mijn vriend nu niet meer het grootste probleem is, maar de kwaliteit van mijn eicellen (die dus waarschijnlijk ook slecht is). Volgens haar houdt het hiermee op, maar natuurlijk willen wij het eerst nog in Düsseldorf of Gent proberen. Zo wat kan je leven ineens op zijn kop staan in 1 week tijd!

Waar hebben jullie je eventueel je AMH laten bepalen en hoe moet ik dit aanvragen? Kan dit bijvoorbeeld ook via de huisarts? En welke waardes zijn nog meer goed om te weten? Dit kan ik maar alvast gedaan hebben voor de intake.
Dames,

Ik schrijf niet veel, maar lees regelmatig mee. Na een uitgebreid IUI traject hebben wij vorige week onze eerste punctie gehad voor onze eerste ICSI poging. Super resultaat van de twaalf gevonden eitjes is er uiteindelijk eentje teruggeplaatst en zouden en drie van de beste kwaliteit worden ingevroren.

Maar krijg net een telefoontje van de arts. Er is iets fout gegaan in het lab, er zat condens in de rietjes (dat mag niet) en daardoor zijn onze drie embryos aan elkaar vast en aan het rietje vast gevroren. Ze hebben ze moeten ontdooien om ze uberhaupt los te kunnen krijgen en daarbij zijn er twee verloren gegaan. Er is er nog eentje over. Arts maakte uitgebreid excuus en er staat een persoonlijk gesprek gepland voor vrijdag over hoe dit heeft kunnen gebeuren.

Ik ben in schok en enorm verdrietig, dit is zo zonde! Die embryo's krijgen we natuurlijk nooit meer terug, maar hoe nu verder? Iemand ervaring of tips voor het gesprek van vrijdag?
quote:iniminimuisje schreef op 28 april 2015 @ 19:30:

Dames,

Ik schrijf niet veel, maar lees regelmatig mee. Na een uitgebreid IUI traject hebben wij vorige week onze eerste punctie gehad voor onze eerste ICSI poging. Super resultaat van de twaalf gevonden eitjes is er uiteindelijk eentje teruggeplaatst en zouden en drie van de beste kwaliteit worden ingevroren.

Maar krijg net een telefoontje van de arts. Er is iets fout gegaan in het lab, er zat condens in de rietjes (dat mag niet) en daardoor zijn onze drie embryos aan elkaar vast en aan het rietje vast gevroren. Ze hebben ze moeten ontdooien om ze uberhaupt los te kunnen krijgen en daarbij zijn er twee verloren gegaan. Er is er nog eentje over. Arts maakte uitgebreid excuus en er staat een persoonlijk gesprek gepland voor vrijdag over hoe dit heeft kunnen gebeuren.

Ik ben in schok en enorm verdrietig, dit is zo zonde! Die embryo's krijgen we natuurlijk nooit meer terug, maar hoe nu verder? Iemand ervaring of tips voor het gesprek van vrijdag?Wat ontzettend verdrietig voor jullie. Ik kan mij voorstellen dat je hiervan ondersteboven bent. Helaas krijg je met boosheid en verdriet de embryo's niet terug. Ik zou vragen hoe het ziekenhuis denkt jullie te compenseren en zelf anders neerleggen dat deze poging weliswaar wordt doorgezet maar niet door het ziekenhuis wordt gefactureerd/ gedeclareerd bij de zorgverzekeraar incl de medicatie. Wat wil je zelf met het gesprek?
Mothertobe: wat een rotbericht! Waarop baseert de arts de diagnose 'lage eicelvoorraad'? Mogelijk heeft hij je AMH al een keer bepaald dmv een bloedtest? Ik zou toch dezelfde arts weer willen spreken en vragen waarop de diagnose gebaseerd is. Of anders vragen of hij alsnog je AMH kan testen? Het lijkt mij dat een huisarts deze test niet zomaar wil/zal voorschrijven, of er niet eens vanaf weet.
Dankje Juliaatje. Eerlijk gezegd geen idee! Inderdaad misschien een 'extra'punctie. Probeer een beetje alles op een rij te krijgen...
quote:mothertobe schreef op 28 april 2015 @ 16:19:

Ik heb vanmorgen al een telefoontje gehad van onze fertiliteitsarts. Er is geen embryo ontstaan dus hierbij houdt deze poging voor ons op :(. Ze gaf ook aan dat het slechte zaad van mijn vriend nu niet meer het grootste probleem is, maar de kwaliteit van mijn eicellen (die dus waarschijnlijk ook slecht is). Volgens haar houdt het hiermee op, maar natuurlijk willen wij het eerst nog in Düsseldorf of Gent proberen. Zo wat kan je leven ineens op zijn kop staan in 1 week tijd!

Waar hebben jullie je eventueel je AMH laten bepalen en hoe moet ik dit aanvragen? Kan dit bijvoorbeeld ook via de huisarts? En welke waardes zijn nog meer goed om te weten? Dit kan ik maar alvast gedaan hebben voor de intake.Kies dan voor Dusseldorf, die weten, meer dan Gent, veel van slechte kwaliteit eicellen: http://www.freya.nl/web_f ... LY_NR=0&SEQ_NR=0&TYPE_B=N
quote:madredefamilia schreef op 28 april 2015 @ 20:55:

[...]

Kies dan voor Dusseldorf, die weten, meer dan Gent, veel van slechte kwaliteit eicellen: http://www.freya.nl/web_f ... LY_NR=0&SEQ_NR=0&TYPE_B=NInderdaad, ik zou ook DD zeggen. Wel lange wachtlijsten (maar datzelfde geldt voor Gent!) Heb al veel dames met een laag AMH naar DD zien gaan.
quote:iniminimuisje schreef op 28 april 2015 @ 19:30:

Dames,

Ik ben in schok en enorm verdrietig, dit is zo zonde! Die embryo's krijgen we natuurlijk nooit meer terug, maar hoe nu verder? Iemand ervaring of tips voor het gesprek van vrijdag?

Kan me goed voorstellen dat jullie hier verdrietig om zijn!

Bedenk voor het gesprek wat jullie willen. Wij hebben iets soortgelijks meegemaakt.. Wij zaten bij een kliniek die niet zelf de bevruchtingen deed, daarvoor weken ze uit naar DD. Tijdens het transport is er iets mis gegaan (op de terugweg) Dat kostte ons 3 embryo's. (lab-medewerkster zei dat ze gevallen waren?) Van de embryo's die achterbleven in DD ging er 1 verloren omdat er 2 in 1 rietje ingevroren waren terwijl wij een medische indicatie hadden voor 1 embryo per tp, maar de arts had het verkeerde hokje aangevinkt op het formulier. Vier embryo's van de 5 uit die poging gingen verloren..... Wij hebben toen gevraagd om een gesprek en er werd ons toen geadviseerd om een schriftelijke klacht in te dienen. Nog de volgende dag werden we gebeld door de directeur dat we (als ik na de derde icsi nog niet zwanger was) de vierde icsi vergoed zouden krijgen.

Allereerst waren we natuurlijk blij met de erkenning. Maar het gaf toch ook een beetje een vieze smaak dat de kliniek eerst de verzekering wilde laten schuiven. Het was nl icsi 2 en de derde zou nog door de verzekering betaald worden. De kliniek hoopte natuurlijk dat ik bij icsi 3 zwanger zou zijn, dan hoefden zij niet te betalen.

Uiteindelijk ben ik bij de allerlaatste cryo van icsi 4 zwanger geworden (opgeteld was dat terugplaatsing 11) Eind goed, al goed dus. Niks meer te klagen, want het loopt zoals het lopen moet: doordat we nu langer bezig waren met het traject werd rond tp 10 duidelijk dat er met mijn bloedstolling iets mis was... Dat konden we aanpakken met bloedverdunners en prednison. Tp 11 was 'raak'. Hoe bizar, als de embryo's niet verloren waren gegaan bij icsi 2 dan waren we een paar maanden eerder 'klaar' geweest.

Iniminimuisje, heel veel succes voor het gesprek!
Hopen, dankjewel! En ik hoop ook dat mijn moeder het nog een goeie tijd volhoudt. En dan is het eigenlijk wel cool, drie generaties in één huis. In het begin zal ze mij waarschijnlijk nog met de baby kunnen helpen (als alles goed gaat). En als het kindje groter en zelfstandiger wordt, zal mijn moeder meer hulp nodig hebben. Maar we zien wel hoe het loopt. Dat is toch niet te voorspellen.

En jij dus na je MA ook nog eens 2x een bbz.... Jemig... Maar superblij voor je dat je een zoon hebt gekregen. Gefeliciteerd!

MotherTobe, welkom. Ik heb niet echt vergelijkbare ervaringen, maar wilde wel even melden dat ik denk dat Nijgeertgen ook een goeie kliniek voor jou zou kunnen zijn. Iig heel geschikt voor iedereen die 'buiten de gangbare protocollen valt' zoals je zelf schrijft. Ik weet ook dat ze daar bijna standaard andere stimulerende medicijnen voorschrijven dan wat je al in je vorige ziekenhuis hebt gehad en ze zetten ook hoger in. Ik was zelf wat onzeker toen ik vorig jaar switchte van het EMC naar Nijgeertgen, omdat ik over deze kliniek zowel positieve als negatieve verhalen heb gehoord. Maar ik ben echt zeer blij met ze!

Oh.... en kut dat je terugplaatsing niet doorgaat... Ik hoop echt dat je een andere kliniek vindt die past bij jou en je partner.

Hé Kuuk! Wat leuk dat je mijn bericht gevonden hebt! En dankjewel voor je lieve reactie.

Het was niet dr. W die de Pregnyl bedacht, maar dr. B (iets oudere vrouw).

Ook welkom Druifje en IniminiMuisje.... Wat rot van je embryo's... Kan me goed voorstellen dat je daarvan van streek bent. Ik hoop dat het ziekenhuis met een goed voorstel komt. Je embryo's krijg je er niet mee terug, maar het zou misschien iets schelen als ze het hier niet bij laten.
@kuuk @Yezka Dank jullie wel voor jullie lieve woorden!

Ik ga inderdaad inzetten op een vierde poging, alhoewel ik oprecht hoop daar nooit aan te komen.

@kuuk mag ik nog vragen wat je precies bedoelt met afschuiven op de verzekering? Bedoel je de zorgverzekering? En is het dus uiteindelijk zo gegaan dat de kliniek poging 4 betaald is door het ziekenhuis en niet door je zorgverzekering. (want volgens mij betaald je zorgverzekering in uitzonderlijke gevallen ook een vierde poging op aangeven van het ziekenhuis)
quote:iniminimuisje schreef op 29 april 2015 @ 09:08:

@kuuk @Yezka Dank jullie wel voor jullie lieve woorden!

Ik ga inderdaad inzetten op een vierde poging, alhoewel ik oprecht hoop daar nooit aan te komen.

@kuuk mag ik nog vragen wat je precies bedoelt met afschuiven op de verzekering? Bedoel je de zorgverzekering? En is het dus uiteindelijk zo gegaan dat de kliniek poging 4 betaald is door het ziekenhuis en niet door je zorgverzekering. (want volgens mij betaald je zorgverzekering in uitzonderlijke gevallen ook een vierde poging op aangeven van het ziekenhuis)

Klopt. Onze verzekering vergoed 3 pogingen. Poging 4 is betaald door de kliniek. En in principe vond ik dat ze poging 3 voor hun rekening hadden moeten nemen toen bij poging 2 zoveel embryo's vernietigd werden. De kliniek zei toen "we willen jullie wel compenseren, maar dan pas als een vierde poging nodig zou zijn. 'Want' de verzekering vergoed er toch 3..." De kliniek hoopte dus dat ik bij poging 3 zwanger zou zijn. Dan hadden zij niks hoeven te compenseren. Oneerlijk eigenlijk.

De directeur die dit besliste heeft dit buiten de klachtencommissie om gedaan. Later is hij in opspraak geraakt door verschillende verzekeringskwesties (heb ik geen schuld aan hoor! Er speelden andere dingen) Inmiddels is hij niet meer werkzaam..

Overigens verder geen klachten over deze kliniek hoor! Ik ben er immers zwanger geraakt
Idd yezka, mooi vooruitzicht de 3 generaties ;)

Dank je!
Dames, bedankt weer voor alle reacties.

Iniminimuisje, wat ontzettend rot voor jullie! Kan me goed voorstellen dat jullie er helemaal ondersteboven van zijn. Als je in dit traject zit is ieder embryo al zo kostbaar! Ik ben benieuwd wat het ziekenhuis heeft aangeboden.

Yezka, als eerste van harte gefeliciteerd natuurlijk! Ik heb Nijgeertgen inderdaad ook al voorbij zien komen en ik heb inderdaad de indruk dat zij ook wat meer maatwerk aanbieden. Maar mijn gevoel zegt dat ik met een laag AMH toch beter naar Gent of DD kan gaan.

Ik heb dus ondertussen ook niet stilgezeten. Gisteren gebeld voor een evaluatiegesprek bij onze huidige fertiliteitsarts en dat kon gelukkig al meteen dezelfde middag. Ze deelde ons inderdaad mee dat het wat hun betreft hierbij ophoudt. Dat hadden we al verwacht dus dat kwam niet echt aan als een schok. Ze begreep ons wel dat we nog in het buitenland wilde kijken, maar zei ons toch ook na te denken over eiceldonatie of adoptie. Zo gek, dat je daar ineens over na 'moet' gaan denken. Hun conclusie van een lage eicelvoorraad en slechte kwaliteit is puur gebaseerd op mijn slechte response op de hormonen. Mijn AMH is nooit bepaald. Dat wilde ze nu toch nog voor me doen samen met FSH. Ik laat het ook nog wel een keer bepalen in het ziekenhuis waar we nu naar toe gaan, maar een keer extra is natuurlijk nooit verkeerd.

Weten jullie trouwens wat een oorzaak kan zijn van een lage eicelvoorraad op jongere leeftijd (ik ben bijvoorbeeld 33)? Ik heb begrepen dat zoiets erfelijk kan zijn, maar mijn moeder was bijvoorbeeld pas in de overgang ergens midden 50. En naar mijn weten komt het verder ook niet in de familie voor.

Verder heb ik een intake in Gent gepland. Mijn voorkeur had natuurlijk Prof. de Sutter, maar dan kon de intake pas in het najaar plaats vinden!! En dat is dan pas de intake. Nu heb ik maar een afspraak gemaakt voor een intake met een 'intake-arts', dit kon al over een maand. Zijn diegene die naar Gent gaan echt onder behandeling bij Prof. de Sutter of ook een andere arts? Ik snap dat Prof. de Sutter natuurlijk heel veel expertise heeft, maar is een andere arts ook 'voldoende' of kan ik toch beter op Prof. de Sutter wachten?

Ik heb ook contact met Dusseldorf gehad en hun een mail gestuurd. We krijgen nog te horen wanneer zij de intake voor ons in kunnen plannen.

To be continued....
quote:mothertobe schreef op 30 april 2015 @ 15:53:

Dames, bedankt weer voor alle reacties.

Iniminimuisje, wat ontzettend rot voor jullie! Kan me goed voorstellen dat jullie er helemaal ondersteboven van zijn. Als je in dit traject zit is ieder embryo al zo kostbaar! Ik ben benieuwd wat het ziekenhuis heeft aangeboden.

Yezka, als eerste van harte gefeliciteerd natuurlijk! Ik heb Nijgeertgen inderdaad ook al voorbij zien komen en ik heb inderdaad de indruk dat zij ook wat meer maatwerk aanbieden. Maar mijn gevoel zegt dat ik met een laag AMH toch beter naar Gent of DD kan gaan.

Ik heb dus ondertussen ook niet stilgezeten. Gisteren gebeld voor een evaluatiegesprek bij onze huidige fertiliteitsarts en dat kon gelukkig al meteen dezelfde middag. Ze deelde ons inderdaad mee dat het wat hun betreft hierbij ophoudt. Dat hadden we al verwacht dus dat kwam niet echt aan als een schok. Ze begreep ons wel dat we nog in het buitenland wilde kijken, maar zei ons toch ook na te denken over eiceldonatie of adoptie. Zo gek, dat je daar ineens over na 'moet' gaan denken. Hun conclusie van een lage eicelvoorraad en slechte kwaliteit is puur gebaseerd op mijn slechte response op de hormonen. Mijn AMH is nooit bepaald. Dat wilde ze nu toch nog voor me doen samen met FSH. Ik laat het ook nog wel een keer bepalen in het ziekenhuis waar we nu naar toe gaan, maar een keer extra is natuurlijk nooit verkeerd.

Weten jullie trouwens wat een oorzaak kan zijn van een lage eicelvoorraad op jongere leeftijd (ik ben bijvoorbeeld 33)? Ik heb begrepen dat zoiets erfelijk kan zijn, maar mijn moeder was bijvoorbeeld pas in de overgang ergens midden 50. En naar mijn weten komt het verder ook niet in de familie voor.

Verder heb ik een intake in Gent gepland. Mijn voorkeur had natuurlijk Prof. de Sutter, maar dan kon de intake pas in het najaar plaats vinden!! En dat is dan pas de intake. Nu heb ik maar een afspraak gemaakt voor een intake met een 'intake-arts', dit kon al over een maand. Zijn diegene die naar Gent gaan echt onder behandeling bij Prof. de Sutter of ook een andere arts? Ik snap dat Prof. de Sutter natuurlijk heel veel expertise heeft, maar is een andere arts ook 'voldoende' of kan ik toch beter op Prof. de Sutter wachten?

Ik heb ook contact met Dusseldorf gehad en hun een mail gestuurd. We krijgen nog te horen wanneer zij de intake voor ons in kunnen plannen.

To be continued....Najaar is aug-sept-okt. Intake met ieder ander zal ook zeker pas over 2 mnd zijn. Daarnaast, in de zomer starten ze nauwelijks tot geen behandelingen. Wachten dus! Zij is echt de expert! Niet alleen van België maar van Europa!
Ik was eerst bij een arts in opleiding en heb daarna ook bewust nog iets langer gewacht voor een afspraak met prof. De Sutter. We wilden in aug een nieuwe poging doen, maar hebben gewacht tot de afspraak in oktober.

We begrepen ook dat we voor de celdelingen (of in ons geval het niet-delen) echt bij haar moesten zijn.

Tav slechte kwaliteit eicellen was ze pessimistisch en wees ons er ook op direct al na te denken over eiceldonatie. Maar tegelijkertijd had ze ook direct een plan om te proberen rijpere eitjes te kweken.

Op een of andere manier heb ik iets meer vertrouwen in Gent. Dusseldorf lijkt me meer commercieel. Maar dat is niet echt ergens op gebaseerd, behalve mijn gevoel.
Ik heb nog even geinformeerd en de eerstvolgende mogelijkheid bij Prof. de Sutter is toch echt pas eind oktober. Of dus eind mei een intake gesprek bij de intake-arts. Scheelt dus gewoon 5 maanden. Wat is wijsheid? Jeetje, vind dit al een moeilijke keuze om te maken.

Weet iemand hoe lang je na een eerste gesprek ook meteen echt kunt beginnen met de behandeling in UZGent?
quote:mothertobe schreef op 04 mei 2015 @ 16:29:

Ik heb nog even geinformeerd en de eerstvolgende mogelijkheid bij Prof. de Sutter is toch echt pas eind oktober. Of dus eind mei een intake gesprek bij de intake-arts. Scheelt dus gewoon 5 maanden. Wat is wijsheid? Jeetje, vind dit al een moeilijke keuze om te maken.

Weet iemand hoe lang je na een eerste gesprek ook meteen echt kunt beginnen met de behandeling in UZGent?Eerstvolgende cyclus.
Mag ik vragen om wat bemoedigende woorden? Vandaag mogen testen en negatief! 😢 Heel verdrietig en nu hebben voor deze punctie nog maar een embryo over. Want er dreigt een conflict met het ziekenhuis. (Zie eerdere posts)

Tijdens ons gesprek hebben ze netjes uitgelegd wat er mis is gegaan. Ze hebben de protocolen aangepast om het in de toekomst te voorkomen en het voorval gemeld bij de interne commisie, maar daarmee is het voor hun afgedaan. Als we verder nog iets willen ( compensatie in welke vorm dan ook ) moeten we zelf de officiele weg volgen en een klachtenprocedure opstarten. Dat het IVF team meent dat het hiermee klaar is kwetst ons, dat ze ons in dit traject nog menen te moeten te belasten met klachtenprocedure vinden we ronduit belachelijk.

Hoe moeten we nu verder? Wat is wijsheid? Principeel vechten voor compensatie of je richten op het nu? Er is immers nog een onbenutte tweede en derde punctie. Maar daarmee krijg ik de twee gemiste kansen niet terug.

Denk hier inmiddels al bijna een week over na maar we komen er niet uit. Hebben we de energie en het incasseringsvermogen om hiermee aan de slag te gaan? Het is allemaal zo veel! Als we een klacht indienen zou dat wellicht een vierde poging kunnen opleveren, maar op dit momenf vraag me of ik daar dan nog puf voor heb? Vooral de lange weg die (misschien) voor ons ligt beangstigd me!

Hier schrijven zoveel meiden die deze achtbaan al veel langer het hoofd bieden. Heeft iemand tips of bemoedigende woorden. Ik kan ze goed gebruiken!
Iniminimuisje, wat een verdrietige situatie!
Moeilijke situatie ook... Want wat moeten jullie!?

Je hoopt natuurlijk dat je de vierde poging niet nodig hebt, maar de kans is aanwezig dat je die wel nodig hebt... Dan is het fijn dat je hem hebt. Ik denk dat ik daarom wel de klachtenprocedure in zou gaan... Maar ik snap ook dat het heel pittig is en dat je hoofd er niet echt naar staat...

Lastig!

Iniminimuisje, wat jammer dat het ivf-team hier zo mee omgaat. Ze hebben protocollen veranderd zodat dit in de toekomst niet meer kan gebeuren. Dat is dan toch al toegeven van een fout?! Ze snappen zelf echt wel dat dat gecompenseerd moet worden.

Als je het ziet zitten: schrijf een brief naar de klachtencommissie. Want stél dat je toch die vierde kans nodig hebt! Dan is het op dat moment te laat om een klacht in te dienen..

Maar ik weet ook dat het allemaal makkelijker gezegd dan gedaan is.

Misschien pakt de klachtencommissie het allemaal heel snel en soepel op en wordt alles snel geregeld. En geloof me: die brief schrijven kan ook al helpen als een stukje verwerking.

Ons werd ook verteld dat we een officiële klacht in moesten dienen. Dat deden we op donderdag en op vrijdagavond werd ik al gebeld door de directeur!

Mocht je gaandeweg de klachtenprocedure toch af willen haken, dan kan dat altijd nog.

Heel veel succes!
quote:-kuuk- schreef op 08 mei 2015 @ 23:15:

Iniminimuisje, wat jammer dat het ivf-team hier zo mee omgaat. Ze hebben protocollen veranderd zodat dit in de toekomst niet meer kan gebeuren. Dat is dan toch al toegeven van een fout?! Ze snappen zelf echt wel dat dat gecompenseerd moet worden.

Als je het ziet zitten: schrijf een brief naar de klachtencommissie. Want stél dat je toch die vierde kans nodig hebt! Dan is het op dat moment te laat om een klacht in te dienen..

Maar ik weet ook dat het allemaal makkelijker gezegd dan gedaan is.

Misschien pakt de klachtencommissie het allemaal heel snel en soepel op en wordt alles snel geregeld. En geloof me: die brief schrijven kan ook al helpen als een stukje verwerking.

Ons werd ook verteld dat we een officiële klacht in moesten dienen. Dat deden we op donderdag en op vrijdagavond werd ik al gebeld door de directeur!

Mocht je gaandeweg de klachtenprocedure toch af willen haken, dan kan dat altijd nog.

Heel veel succes!

Ik ben het hier helemaal mee eens. Als je geen klacht in dient ook heb je dadelijk de extra poging niet nodig dan kan je het later toch aan je gaan vreten.

Misschien wel handig om te zien dat ze die poging ook vergoeden als je besluit naar een ander ziekenhuis wil gaan.
Oh voor de oudere schrijvers onder ons ik ben gisteren na een hele snelle bevalling bevallen van onze tweede zoon.

Onze andere zoon vind hem geweldig en wil alles mee maken en zien van zijn broertje.

Meiden die beginnen aan het mm traject. Wij hebben dus na 4 jaar onze eerst zoon mogen begroeten na ook 3 miskramen uit onze eerst ivf poging. Dit was een poging waarbij er maar een matige embryo was ontstaan, dus veel hoop was er niet. Ik kan je zeggen dat de matige embryo in een hele leuke en mooie zoon is uitgegroeid.

Wij zijn vorig jaar toen onze zoon 8 maanden was op nieuw het traject in gegaan voor ons tweede kindje. De verwachtingen waren door de uitkomst van de eerst keer niet erg groot zowel vanuit onze als de arts haar kant. Wat bleek dit hadden we 11 goede embryo's uit 25 eitjes. Uit de eerst terug plaatsing be ik weer zwanger geworden en hebben we dus nu onze tweede zoon gekregen.

meiden het is op momenten zwaar, maar het kan het echt waard zijn.
@Leoni, gefeliciteerd!

Voor alle andere meiden hier, speciaal voor morgen:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven